Samo jedno kratko pitanje svima...da li je kupovina vozila sa CG tablama i njihova upotreba u saobracaju bila po zakonu, tj, pre proglasenja nezavisnosti? Mislim, da Srbin ode u CG da kupi auto i vozi ga po Srbiji. I da li je bilo moguce legalno preregistrovati vozilo na recimo BG table?
Uvoz preko Crne Gore...
Collapse
X
-
OBRENE GRESIS ! Vojni rok se ne sluzi u bioskpu ccc.... vec u nekoj ustanovi (bolnica , paraplegicari , domovi gluvih , slepih ...) Traje 9 meseci , dok redovan traje 6 meseci , iz razloga sto sad u kasarnama ne ama bas nista da se pojede ! Dok si ti sluzio uslovi su bili kakvi takvi ! Sad dobijes pozelenela J.ja , hle. od crnog brasna koji je kao pogazen ....
A sto se tice CG , nikad , samo uz uslov EURO 3 , porez , carina ! Dokle manjina da se namlacuje para preko nase (SRPSKE) grbace ! Jos da te podsetim da ima oko 50000 automobila u Srbiji sa CG tablama koji se vode registrovani pod "sljivom" - DIVLJACI , sa DUPLIM ( fiktivnim tablama ) !
Comment
-
-
jeste da su vozila legalno registrovana u SiCG i vožena u istoj toj SiCG. SiCG se raspala -> sledi sukcesija. Avganistan nije bio do prekjuče u državnoj zajednici sa Srbijom, a Crna Gora jeste.
fakat je da je danas CG inostranstvo, i de facto i de jure.
pitanja, i problem, i ne pominju vlasnici automobila registrovanih u CG.
jas bar jos nisam cuo da se iko ko je vlasnik osetio zbog bilo cega pogodjen.
poenta- vlasnik vozila-.
ovde je bila prica o pravima i zahtevima (da se zazmuri na postojece zakone) ljudi koji uopste nisu (de jure) vlasnici automobila.
i pri tome se traze eksluzivne privilegije da se ne plati poreze (takse, carine) samo za usku i malobrojnu tu interesnu grupu a na stetu (da li ?) vecine gradjana drzave Srbije koji bi trebalo da isfinansiraju tu privilegiju. (neko mora da plati neplacene poreze).
poredjenje sa vojskom- ako je neko sluzio vojsku 12 meseci onda su SVI po istom tada vazecem zakonu sluzili vosjku po IDENTICNIM pravilima.
kada su se pravila promenila, opet su svi i opet po identicnim pravilima.
ja sam sluzio vojsku 15 meseci, i tada su svi gradjani sluzili 15 meseci (osim bese nekih posebnih u mornarici 18 meseci ili tako nesto).
bilo bi nefer da sam ja sluzio 15 meseci a komsija trazio (i dobio) privilegiju da sluzi recimo 4 meseca.
diskriminacija gradjana pred zakonom jednostavno nije nesto sto bi bilo pozitivno, to nadam se nije (previse) sporno..
kada bude, ako bude drugacije regulisano onda to sto bude vazilo za uvoz iz CG mora da bude isto kao i uvoz iz Avganistana.
zasto bi bilo razlicito, zbog emocija ??
ovde se radi ipak o parama, o lovi, a novac nema boju ni miris i smatra se da je bezlican, anacionalan i ne podleze emocionalnom rasudjivanju.
barem sam ja do sada tako nailazio u praksi, negde tamo u svetu gde sam bio.
a zapravo se sve i vrti oko novca, i procena da posrednickim putevima moze da se postane -vlasnik- jednog te istog auta samo za manje novca kroz neplacanje predvidjenih taksi.
sada je ta procena dovedena u pitanje posto CG nije odabrala status quo vec je postala inostranstvo.
ako bih zeleo da budem grub, neki malobrojni su se preracunali u procenama.
malobrojni, mereno brojkama- 50.000 CG tablica vs oko 2.000.000 srpskih tablica.
ako bih zeleo da budem konstruktivan i politicki korektan, drzava bi mogla da izadje u susret onima koji su pogresno procenili tako sto bi ponudila placanje poreza i taksi na 3-4 mesecne rate (uz naravno euro 3) radi olaksavanja postupka uvoza.
ili, ako bude oprosten uvoz bez carine i poreza da onda onih 2.000.000 vlasnika obesteti tako da im vrati preplacene porez+ carina (sto duboko sumnjam) i time izbegne segregaciju gradjana i krsenje osnovnih ljudksih prava i sloboda. od kojih je jedno garantovano i Ustavom- ravnopravnost pred zakonom.
ali, sta bi bilo kad bi bilo moze da traje do sutra- treba sacekati i videti sta ce drzava da odluci s nadom da ce stabilnost pravnog sistema biti vazan kriterijum kako ne bi nastao pravni haos i beg kapitala iz zemlje.
auti su ipak kolateralna steta ili korist u ukupnom ekonomskom zivotu zemlje, buducnost miliona ljudi ovde ipak mislim da ne treba da bude podlozna kockanju, jos jednom.
ja sam po uverenju za to da se skinu sva ogranicenja u trgovini automobilima, osim cisto tehnickih normi koja su jasna, precizna i proverljiva/ merljiva.
posto auto industriju nemamo prakticno carina gubi neki smisao sama po sebi. kao mera zastite (koga i od cega ?)volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
...da li je kupovina vozila sa CG tablama i njihova upotreba u saobracaju bila po zakonu, tj, pre proglasenja nezavisnosti? Mislim, da Srbin ode u CG da kupi auto i vozi ga po Srbiji. I da li je bilo moguce legalno preregistrovati vozilo na recimo BG table?
CG je odavno fakticki potpuno nezavisna carinska zona, bese negde od 1997/1998 godine kada je istupila iz carinskog sistema SRJ.
formalno, od 2003, godine CG je nezavisna carinski, po Ustavnoj Povelji tada potpisanoj.
takodje poreski sistem je potpuno nezavistan od onoga u Srbiji sve ove protekle godine, kao i valutni sistem.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment