Americki Muscle u Evropskom telu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HEMI 426
    CBC Senator XXL
    • 23.12.2005
    • 1833
    • Novi Sad -United States of Liman

    Americki Muscle u Evropskom telu!

    Ugradnja americkih motora u evropska vozila, pogotovo sportske modele, datira od kraja II svetskog rata. Ko god je tokom 50 i 60 tih hteo da napravi sportski ili luxuzni automobil a nije imao svoje motore ( a razvoj bi bio jako skup ) uvek je mogao da uzme neki americki agregat i dobije najjaci, napouzdaniji i najbolji motor trenutno na trzistu. To razmisljanje je donelo jako mnogo interesantnih i dobrih automobila koji su spojili dve najbolja aspekta, dve najbolje industrije...dizajn i stil i snagu i brzinu....


    Ovo su samo neki od US-EU automobila, lista je ogromna a i danas su ceste takve kombinacije. Slobodno dodajte ono sto sam zaboravio...


    Iso ( svi modeli )




    Bizzarrini ( svi modeli )


    De Tomaso ( svi modeli )



    Facel Vega ( svi modeli )



    Jensen Interceptor


    Monteverdi ( svi automobili )



    Monica
  • ale944
    CBC Senator XXL
    • 20.03.2006
    • 1457
    • Beograd

    #2
    neke americke tuning kuce u porsche ugradjuju njihove motore, prvenstveno zbog cene i mogucnosti relativno jeftinog tuninga, daleko je jeftinije izvuci 500+hp iz chevy v8 nego iz nekog porsch motora...

    vise o ovome koga zanima na http://www.renegadehybrids.com

    reakcije medju porsche fanovima su podeljene po pitanju ovakvog tuninga, od onih koji smatraju da je to skrnavljenje porschea do onih koji misle da je to jedini pravi put...ja licno mislim da je dobra stvar, i verovatno da sam tamo bih uradio isto....
    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

    Comment

    • luci
      CBC Senator XXL
      • 13.03.2006
      • 1103
      • odzaci

      #3
      da sam juce umro ne bi znao da ova kola postoje ali o5 mnogo toga ja ne znam.

      jel mi se cini ili tu ima dosta italijana

      Comment

      • starac vujadin
        CBC Senator XXL
        • 27.08.2005
        • 2617
        • Stari grad

        #4
        Italija je kolevka super automobila. Ni u jednoj zemlji na tako maloj povrsini (oko Milana) se ne mogu naci toliko vrhunskih strucnjaka od karoserista, masinaca, pa sve do auto tapetara...Zbog toga je tamo bilo toliko luksuznih manufaktura sportskih automobila. Ali, imati sopstveni motor je veliki korak napred koji nisu mogli svi da naprave i zbog toga su ugradjivali americke agregate koji su bili relativno pristupacni. Obicno su "obogacivani" sa Weber karburatorima.
        Mislim da bi ovde mogli da stavimo i modele sa Roverovim V8 motorom koji vodi poreklo od Buick-a, a koji je se pokazao neverovatno prilagodljivim za ugradjivanje u razlicite modele (pre svega engleske), kao i za dizanje snage i kubikaze.
        P.S. Monica je neverovatna retkost da se vidi i na slici, a uzivo to je cudo neverovatno. Francuska najluksuznija posleratna limuzina!

        Comment

        • HEMI 426
          CBC Senator XXL
          • 23.12.2005
          • 1833
          • Novi Sad -United States of Liman

          #5
          hehehehe, ako ne znas, pitaj cika Hemija...

          De Tomaso, Bizzarini i Iso su Italijani
          Monteverdi je Svajcarac
          Jensen je englez
          Facel Vega i Monica je francuska

          Comment

          • luci
            CBC Senator XXL
            • 13.03.2006
            • 1103
            • odzaci

            #6
            jel ti te stvari zapisujes ili drzis u glavi

            Comment

            • HEMI 426
              CBC Senator XXL
              • 23.12.2005
              • 1833
              • Novi Sad -United States of Liman

              #7
              hehehehe, mrzi me da pisem.....

              Comment

              • luci
                CBC Senator XXL
                • 13.03.2006
                • 1103
                • odzaci

                #8

                Comment

                • HEMI 426
                  CBC Senator XXL
                  • 23.12.2005
                  • 1833
                  • Novi Sad -United States of Liman

                  #9
                  Originally posted by starac vujadin
                  Italija je kolevka super automobila. Ni u jednoj zemlji na tako maloj povrsini (oko Milana) se ne mogu naci toliko vrhunskih strucnjaka od karoserista, masinaca, pa sve do auto tapetara...Zbog toga je tamo bilo toliko luksuznih manufaktura sportskih automobila. Ali, imati sopstveni motor je veliki korak napred koji nisu mogli svi da naprave i zbog toga su ugradjivali americke agregate koji su bili relativno pristupacni. Obicno su "obogacivani" sa Weber karburatorima.
                  Mislim da bi ovde mogli da stavimo i modele sa Roverovim V8 motorom koji vodi poreklo od Buick-a, a koji je se pokazao neverovatno prilagodljivim za ugradjivanje u razlicite modele (pre svega engleske), kao i za dizanje snage i kubikaze.
                  P.S. Monica je neverovatna retkost da se vidi i na slici, a uzivo to je cudo neverovatno. Francuska najluksuznija posleratna limuzina!
                  tacno, sto se tice severa italije, uopste nije slucajno sto je taj kraj toliko bio pun fabrikama automobila. ljudi iz tog podrucja su oduvek bili poznati kao vrsni majstori koji su radili sa metalom a njihova tradicija seze cak do rimskog carstva i cuvenih maceva i oklopa koje su pravili za legionare!!!

                  Sto se tice Bucka i Rovera, to je experimetalni V8 od magnezijuma sa 3,5 litara koji je Roveru jako odgovarao ( pa su prvo narucili 40 000 kom a kasnije kupili i licencu ) zbog dimenzija i snage. Inace, GM je dosta experimentisao sa aluminujumskim motorima ( Chevrolet ZL1 427 ) a Buick je imao i tzv NailHead motor - celicni blok aluminujumska glava, cest agregat za hot rodove zbog snage i lakoce


                  Inace, ne bih se slozio da je Monica najluksuznija francuska posleratna limuzina....to mesto pripada Facel Vega Exelence! Monika je bila redja od FV i to dosta 30 kom na prema 120 za Exelence...


                  FV

                  Comment

                  • starac vujadin
                    CBC Senator XXL
                    • 27.08.2005
                    • 2617
                    • Stari grad

                    #10
                    U pravu si...u stvari hteo sam da napisem "najekskluzivnija"...ali sam napravio u sebi neki lapsus. U svakom slucaju je Facel mnogo jaca firma, Monica je interesantna vise kao redak kuriozitet!
                    A evo i Roverovog legendarnog V8 ciji su koreni iz USA. Preko 40 godina u proizvodnji, gomila modifikacija (od 3,5 do 5 litara), neverovatno kompaktan i lagan motor.

                    Comment

                    • HEMI 426
                      CBC Senator XXL
                      • 23.12.2005
                      • 1833
                      • Novi Sad -United States of Liman

                      #11
                      Po prici ( legendi ) negde ranih 60tih su Roverovi inzinjeri bilu u poseti GM-u i otisli su u Power Train odeljenje gde su testirani i stvarani svi motori za sve GM divizije. Setaju se oni i gledaju cudovista od po 5,6,7 litara i 500 KS kad u jednom momentu neki lik iz engleske delegacije spazi neki "mali" motorcic u cosku i pita coveka iz GM sta je to. Ovaj mu kaze nesto u fazonu, ma nista prototip motora od 3,5 litara, uopste nije vazan. Covek iz rovera pridje motoru, izvadi iz dzepa metar, premeri agregat, krene da se domundjava sa svojima i posle par minuta potpisu narudzbenicu za 40 000 kom......




                      po prici, tako je bilo

                      Comment

                      • HEMI 426
                        CBC Senator XXL
                        • 23.12.2005
                        • 1833
                        • Novi Sad -United States of Liman

                        #12
                        jos jedan proizvodjac koji je imao italijansku karoseriju a muscle motor. Intermeccanica. To je firma osnovana sredinom 60 tih ali je imala relativno malo uspeha, kasnije je pocela da pravi replike Porschea 356 ali je najzapazenija po modelima Spider,Griffith, Indra i Itala koji su svi imali 351 Cleveland V8 ( ford ) kao i po Apollo GT -u koji je koristio taj Buickov V8 ali je to bila druga kompanija za koju je Intermeccanica samo pravila karoserije u italiji a sklapanje se vrsilo u americi....

                        Intermeccanica





                        Apollo GT ( 3500 i 5000 ) kasnije prodavan kao Veta Ventura






                        Jos jedna interesantna fabrika je engleski Gordon Keeble ( spojena iz prezimena osnivaca ) oni su uzimali Chevy Small Block 350 i stavljali ga u pixlu stvpoenu prema filozofiji Collina Champana sto znaci lezanje do yaya! Auto je bio neverovatno dobar ( i danas je veoma agilan ) ali su iz zeznuli dobavljaci delova i samo ih je 99 napravljeno







                        Postavljacu jos slika evropskih automobila sa us motorima kako mi budu padali na pamet, ima ih toliko da ne mogu da se svih setim


                        Comment

                        • HEMI 426
                          CBC Senator XXL
                          • 23.12.2005
                          • 1833
                          • Novi Sad -United States of Liman

                          #13
                          Naravno ( zaboravih ) na cuvena prepakivanja Corvette od strane italijanskih karoserista ( ovo ce se Starcu Vujadinu posebno svideti )

                          Pinifarina Corvette Rodine


                          Italdesign Corvette Moray


                          Vignale Corvette


                          Ghia Corvette ( moja omiljena )


                          Scaglietti Corvette

                          Comment

                          • Ivvan
                            Moderator
                            • 29.09.2004
                            • 1574
                            • Nis
                            • SAAB 9000

                            #14
                            Bravo na ovom kratkom casu istorije
                            Turbos make torque,and torque makes fun

                            Comment

                            • starac vujadin
                              CBC Senator XXL
                              • 27.08.2005
                              • 2617
                              • Stari grad

                              #15
                              Normalno da mi se svidja...tu se sada otvara nova podtema americki automobili sa evropskim dizajnom.
                              Samo "neko te lagao" za lezanje Gordon Keeble - nije bas nesto lezao...na vise mesta sam citao o tome - cak i sami Englezi koji su ga vozili nisu bas nesto odusevljeni. Ali auto je mnoooogo lep. Tipican Giugiaro tog vremena.
                              Malo sam se osvrnuo na Gordon Keeble ovde http://www.cannonballforums.se/viewtopic.php?t=5210 - to je ista karoserija kao Iso Rivolta GT.

                              Comment

                              Working...
                              X