Testovi su rađeni na Slovenačkoj trkačkoj stazi Mobikrog.
Realnije poredjenje bilo bi RX-8-ice i Honde S2000 pošto su to dva automobila sličnog roadster-coupe dizajna i karakteristika, dok je Civic upoređujući s njima auto za svaki dan. Ali opet ni to ne bi bilo toliko realno jer S2000 ima puno bolje performanse i vozne osobine. Najpošteniji dvoboj bio bi da S2000 ima motor iz Civica. To bi bila prava poslastica za sve auto fanove.
Dizajn
Mazda je modelom RX-8 uvela novu automobilsku kategoriju. Dizajneri su uspešno zapakovali sportski automobil sa četvero vrata u coupe karoseriju. Velika je novost izostanak srednjeg (B) nosača krova. Iznimno privlačna linija ostavlja malo kojeg posmatrača ravnodušnim i pomalo je teško verovati da je pre svega tri godine ista firma prodavala dosadne modele poput Demia i 626. Agresivna privlačnost i originalnost forme izvire iz svake pore ovog automobila. Velikom prisutnošću trokutastih formi želelo se naglasiti kako je RX-8-ica pokretana Wankel motorom.
Potpuna suprotnost je Honda Civic, čak i u sportskoj verziji
. Podilazeći ukusima evropskih kupaca, dizajneri iz Hiroshime stvorili su monovolumenski automobil. Slično kao i kod Peugeota 307 i Fiat Stila, Honda se može pohvaliti prostranom putničkom kabinom i povišenom karoserijom. Model
prepoznaje se po brojnim spojlerima i 17-colnim tockovima. Zapravo jedina dva detalja po kojima bi smo mogli zaključiti da to nije obična Honda jeste natpis
i crvena podloga velikog slova H. Mogli bi zaključiti da je dizajn Civica u odnosu na Mazdu pomalo sterilan no malo je onih koji se ne bi okrenuli i za Civic-om.
Unutrašnjost
Kod unutrašnjosti treba napomenuti pomalo dosadnu instrument tablu s crnom podlogom ali i estetski neuporedivo bolje dizajniranu ručicu menjača koja kod Honde izgleda kao u pick-up-u. Instrument tabla je zato puno bolja u Hondi. Podloga je bele boje (vrlo pregledna) a ima i dosta ?metalnih? delova što upotpunjuje sportski ugođaj. Jedino što ne bi bilo na odmet su i sportske metalne ?pedale? u Civicu.
Motor i vozne osobine
Motor povučen prema putničkoj kabini, pogon na zadnje točkove, blokada diferencijala i omer mase i snage od 5.7 kg/KS osigurali su Mazdi vrhunska vozna svojstva. Savršena raspodela opterećenja među osovinama rodila je savršenu stabilnost u svim situacijama. Mazda se u krivinama dugo ponaša neutralno, a prevelika doza gasa zbog zadnjeg pogona rezultuje proklizavanjem zadnjeg dela karoserije. Dva kilometra dugu stazu s deset krivina Mazda je prelazila u vremenu od 1:16:57 sekundi.
Možda je teško za poverovati, ali Honda je postavila još bolje vreme. Iako je u zaostatku za 31 KS, Honda je jedan krug na Mobikrogu prelazila za 1:16:02 sekunde. Njen omer mase i snage je 5.97 kg/KS, nema blokadu diferencijala i tako dobru raspodelu mase. No ne treba zaboraviti činjenicu kako je Hondino vešanje fabrički podešeno na trkačkoj stazi (Nurbungringu) i tek se na njoj može može potpuno iskoristiti. Honda se pokazala puno spretnijom u kraćim krivinama as brzim promenama smera. Mazdi ipak više odgovaraju dugačke brze krivine, gde do izražaja dolazi zadnji pogon.
Rađeno je i poredđenje na 402 metra. Možda i pomalo začuđujuće Honda je uverljivo pobedila.
Sa oba automobila startovalo se pri 6000 o/min (što je optimalno za oba motora jer je to i područje najvećeg obrtnog momenta) i nakon otpuštanja kvačila Mazda je imala prednost dužine auta. No ulaskom motora u VTEC područje rada (iznad 5800 o/min) Honda bi trenutačno uhvatila bolje ubrzanje. Nakon deset utrka rezultat je bio 7:3 za Hondu.
U slučaju pogonske grupe na jednoj je strani Mazdin rotacioni motor sa dve komore po 654 ccm iz kojih razvija 231 KS i 211 Nm obrtnog momenta. Pri maksimalnom opterećenju Mazda je trošila 25,4 litre. U istim uslovima vožnje Honda se zadovoljila sa 18,7 litara. Njen motor je klasični usisni benzinac, koji razvija ravno 100 KS po litri zapremine. Ukupno 200 KS i 196 Nm osiguravaju za dlaku bolje performanse.
Finansije
Razlika u ceni između Honde Civic
i Mazde RX-8 je šest hiljada eura što svakako nije zanemarivo. Usprkos Mazdinom puno boljem dizajnu bolji izbor bila bi Honda i to samo iz jednog razloga: motor. Wankel motori su u startu rađeni za manje kilometara a i troše popriličnu količinu ulja što ne ulijeva povjerenje.
Realnije poredjenje bilo bi RX-8-ice i Honde S2000 pošto su to dva automobila sličnog roadster-coupe dizajna i karakteristika, dok je Civic upoređujući s njima auto za svaki dan. Ali opet ni to ne bi bilo toliko realno jer S2000 ima puno bolje performanse i vozne osobine. Najpošteniji dvoboj bio bi da S2000 ima motor iz Civica. To bi bila prava poslastica za sve auto fanove.
Dizajn
Mazda je modelom RX-8 uvela novu automobilsku kategoriju. Dizajneri su uspešno zapakovali sportski automobil sa četvero vrata u coupe karoseriju. Velika je novost izostanak srednjeg (B) nosača krova. Iznimno privlačna linija ostavlja malo kojeg posmatrača ravnodušnim i pomalo je teško verovati da je pre svega tri godine ista firma prodavala dosadne modele poput Demia i 626. Agresivna privlačnost i originalnost forme izvire iz svake pore ovog automobila. Velikom prisutnošću trokutastih formi želelo se naglasiti kako je RX-8-ica pokretana Wankel motorom.
Potpuna suprotnost je Honda Civic, čak i u sportskoj verziji



Unutrašnjost
Kod unutrašnjosti treba napomenuti pomalo dosadnu instrument tablu s crnom podlogom ali i estetski neuporedivo bolje dizajniranu ručicu menjača koja kod Honde izgleda kao u pick-up-u. Instrument tabla je zato puno bolja u Hondi. Podloga je bele boje (vrlo pregledna) a ima i dosta ?metalnih? delova što upotpunjuje sportski ugođaj. Jedino što ne bi bilo na odmet su i sportske metalne ?pedale? u Civicu.
Motor i vozne osobine
Motor povučen prema putničkoj kabini, pogon na zadnje točkove, blokada diferencijala i omer mase i snage od 5.7 kg/KS osigurali su Mazdi vrhunska vozna svojstva. Savršena raspodela opterećenja među osovinama rodila je savršenu stabilnost u svim situacijama. Mazda se u krivinama dugo ponaša neutralno, a prevelika doza gasa zbog zadnjeg pogona rezultuje proklizavanjem zadnjeg dela karoserije. Dva kilometra dugu stazu s deset krivina Mazda je prelazila u vremenu od 1:16:57 sekundi.
Možda je teško za poverovati, ali Honda je postavila još bolje vreme. Iako je u zaostatku za 31 KS, Honda je jedan krug na Mobikrogu prelazila za 1:16:02 sekunde. Njen omer mase i snage je 5.97 kg/KS, nema blokadu diferencijala i tako dobru raspodelu mase. No ne treba zaboraviti činjenicu kako je Hondino vešanje fabrički podešeno na trkačkoj stazi (Nurbungringu) i tek se na njoj može može potpuno iskoristiti. Honda se pokazala puno spretnijom u kraćim krivinama as brzim promenama smera. Mazdi ipak više odgovaraju dugačke brze krivine, gde do izražaja dolazi zadnji pogon.
Rađeno je i poredđenje na 402 metra. Možda i pomalo začuđujuće Honda je uverljivo pobedila.
Sa oba automobila startovalo se pri 6000 o/min (što je optimalno za oba motora jer je to i područje najvećeg obrtnog momenta) i nakon otpuštanja kvačila Mazda je imala prednost dužine auta. No ulaskom motora u VTEC područje rada (iznad 5800 o/min) Honda bi trenutačno uhvatila bolje ubrzanje. Nakon deset utrka rezultat je bio 7:3 za Hondu.
U slučaju pogonske grupe na jednoj je strani Mazdin rotacioni motor sa dve komore po 654 ccm iz kojih razvija 231 KS i 211 Nm obrtnog momenta. Pri maksimalnom opterećenju Mazda je trošila 25,4 litre. U istim uslovima vožnje Honda se zadovoljila sa 18,7 litara. Njen motor je klasični usisni benzinac, koji razvija ravno 100 KS po litri zapremine. Ukupno 200 KS i 196 Nm osiguravaju za dlaku bolje performanse.
Finansije
Razlika u ceni između Honde Civic

Comment