Mazda RX-8 Vs. Honda Civic Type R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Vedran-
    CBC Senator XXL
    • 03.10.2004
    • 3255
    • Beograd

    Mazda RX-8 Vs. Honda Civic Type R

    Testovi su rađeni na Slovenačkoj trkačkoj stazi Mobikrog.

    Realnije poredjenje bilo bi RX-8-ice i Honde S2000 pošto su to dva automobila sličnog roadster-coupe dizajna i karakteristika, dok je Civic upoređujući s njima auto za svaki dan. Ali opet ni to ne bi bilo toliko realno jer S2000 ima puno bolje performanse i vozne osobine. Najpošteniji dvoboj bio bi da S2000 ima motor iz Civica. To bi bila prava poslastica za sve auto fanove.

    Dizajn

    Mazda je modelom RX-8 uvela novu automobilsku kategoriju. Dizajneri su uspešno zapakovali sportski automobil sa četvero vrata u coupe karoseriju. Velika je novost izostanak srednjeg (B) nosača krova. Iznimno privlačna linija ostavlja malo kojeg posmatrača ravnodušnim i pomalo je teško verovati da je pre svega tri godine ista firma prodavala dosadne modele poput Demia i 626. Agresivna privlačnost i originalnost forme izvire iz svake pore ovog automobila. Velikom prisutnošću trokutastih formi želelo se naglasiti kako je RX-8-ica pokretana Wankel motorom.

    Potpuna suprotnost je Honda Civic, čak i u sportskoj verziji . Podilazeći ukusima evropskih kupaca, dizajneri iz Hiroshime stvorili su monovolumenski automobil. Slično kao i kod Peugeota 307 i Fiat Stila, Honda se može pohvaliti prostranom putničkom kabinom i povišenom karoserijom. Model prepoznaje se po brojnim spojlerima i 17-colnim tockovima. Zapravo jedina dva detalja po kojima bi smo mogli zaključiti da to nije obična Honda jeste natpis i crvena podloga velikog slova H. Mogli bi zaključiti da je dizajn Civica u odnosu na Mazdu pomalo sterilan no malo je onih koji se ne bi okrenuli i za Civic-om.

    Unutrašnjost

    Kod unutrašnjosti treba napomenuti pomalo dosadnu instrument tablu s crnom podlogom ali i estetski neuporedivo bolje dizajniranu ručicu menjača koja kod Honde izgleda kao u pick-up-u. Instrument tabla je zato puno bolja u Hondi. Podloga je bele boje (vrlo pregledna) a ima i dosta ?metalnih? delova što upotpunjuje sportski ugođaj. Jedino što ne bi bilo na odmet su i sportske metalne ?pedale? u Civicu.

    Motor i vozne osobine

    Motor povučen prema putničkoj kabini, pogon na zadnje točkove, blokada diferencijala i omer mase i snage od 5.7 kg/KS osigurali su Mazdi vrhunska vozna svojstva. Savršena raspodela opterećenja među osovinama rodila je savršenu stabilnost u svim situacijama. Mazda se u krivinama dugo ponaša neutralno, a prevelika doza gasa zbog zadnjeg pogona rezultuje proklizavanjem zadnjeg dela karoserije. Dva kilometra dugu stazu s deset krivina Mazda je prelazila u vremenu od 1:16:57 sekundi.

    Možda je teško za poverovati, ali Honda je postavila još bolje vreme. Iako je u zaostatku za 31 KS, Honda je jedan krug na Mobikrogu prelazila za 1:16:02 sekunde. Njen omer mase i snage je 5.97 kg/KS, nema blokadu diferencijala i tako dobru raspodelu mase. No ne treba zaboraviti činjenicu kako je Hondino vešanje fabrički podešeno na trkačkoj stazi (Nurbungringu) i tek se na njoj može može potpuno iskoristiti. Honda se pokazala puno spretnijom u kraćim krivinama as brzim promenama smera. Mazdi ipak više odgovaraju dugačke brze krivine, gde do izražaja dolazi zadnji pogon.
    Rađeno je i poredđenje na 402 metra. Možda i pomalo začuđujuće Honda je uverljivo pobedila.
    Sa oba automobila startovalo se pri 6000 o/min (što je optimalno za oba motora jer je to i područje najvećeg obrtnog momenta) i nakon otpuštanja kvačila Mazda je imala prednost dužine auta. No ulaskom motora u VTEC područje rada (iznad 5800 o/min) Honda bi trenutačno uhvatila bolje ubrzanje. Nakon deset utrka rezultat je bio 7:3 za Hondu.

    U slučaju pogonske grupe na jednoj je strani Mazdin rotacioni motor sa dve komore po 654 ccm iz kojih razvija 231 KS i 211 Nm obrtnog momenta. Pri maksimalnom opterećenju Mazda je trošila 25,4 litre. U istim uslovima vožnje Honda se zadovoljila sa 18,7 litara. Njen motor je klasični usisni benzinac, koji razvija ravno 100 KS po litri zapremine. Ukupno 200 KS i 196 Nm osiguravaju za dlaku bolje performanse.

    Finansije

    Razlika u ceni između Honde Civic i Mazde RX-8 je šest hiljada eura što svakako nije zanemarivo. Usprkos Mazdinom puno boljem dizajnu bolji izbor bila bi Honda i to samo iz jednog razloga: motor. Wankel motori su u startu rađeni za manje kilometara a i troše popriličnu količinu ulja što ne ulijeva povjerenje.
    Power of dreams !!!
  • Cepa D
    CBC Senator
    • 28.09.2005
    • 242
    • Cerak

    #2
    Vrlo interesantno, nisam ni ochekivao da se RWD nosi sa FWD u krinama a poshto ne znam kakva je staza vrlo je moguce da Civic napravi bolje vreme, ali da napravi kvotu od 7:3 na dragu nikako mi ne dolazi u glavu. Jesu oni omashili start sa mazdom za 500rpm (na 5500 je peak ako je renesis) ali i onda da ima 3 V-Tec rezima nebi stiglo zadnju vuchu sa 31hp prednosti.

    Lichno pre bi ove pobede(mislim na drag) prepisao ostalim faktorima.
    NOC, KOLA, MItsubishi


    ashes to ashes, dust2

    Comment

    • -Vedran-
      CBC Senator XXL
      • 03.10.2004
      • 3255
      • Beograd

      #3
      Pa za sada je ovako dok se ne dokaze suprotno.Ne verujem da je vozac honde bio mnogo bolji od vozaca mazde, ipak to rade ljudi profesionalci!
      Power of dreams !!!

      Comment

      • coco
        CBC Senator XXL
        • 24.10.2004
        • 476
        • i`am from the land that is placed nowhere

        #4
        Originally posted by Cepa D
        Vrlo interesantno, nisam ni ochekivao da se RWD nosi sa FWD u krinama a poshto ne znam kakva je staza vrlo je moguce da Civic napravi bolje vreme, ali da napravi kvotu od 7:3 na dragu nikako mi ne dolazi u glavu. Jesu oni omashili start sa mazdom za 500rpm (na 5500 je peak ako je renesis) ali i onda da ima 3 V-Tec rezima nebi stiglo zadnju vuchu sa 31hp prednosti.

        Lichno pre bi ove pobede(mislim na drag) prepisao ostalim faktorima.
        isti test je radjen i na grobniku za auto klub. rezultat je identican ovom iz slovenije.
        "Your eyes look a little red son... have you been hitting VTEC??"

        Comment

        • X9
          CBC Senator XXL
          • 28.06.2005
          • 3179
          • Wien-Sabac
          • RX-8 i X-9

          #5
          te testove ko je radio ne razume se ni malo u dizajn samih motora...
          wankel motor je nesto sto danas ni mnogo vece i bogatije automobilske industrije izbegavaju da naprave ili ne znaju..
          onda enterijer..pa samo covek operisan od ukusa ili totalni zaludjenik u honde bi rekao da je enterijer lepsi u hondi...pa onda ponasanje na putu...
          mazdarx8 sa 231 konjem pravi isto vreme na stazi kao i bmw m3..sad malo razmisljajte zasto...trosi ulje pa se zato ne uliva poverenje?
          pa danasnji motori svi trose ulje...a wankel po konstrukciji trosi ulje...
          isto tako renesis je proglasen za motor godine 2003...razmislite zasto..
          generalna motora tako da je nazovem na ovom motoru je posao u trajanju oko 6 casova rada i veoma malo novca jer NEMA sta da se pokvari...civic type r je odlican auto ali je sasvim druga klasa auta od mazde rx8...
          RX8 je egzotika
          "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

          No ROTOR no MOTOR...

          Comment

          • X9
            CBC Senator XXL
            • 28.06.2005
            • 3179
            • Wien-Sabac
            • RX-8 i X-9

            #6
            http://www.der-wankelmotor.de/Motoren/M ... nesis.html
            i samo jos jedna ispravka -honda pravi 200 konja iz 2000ccm..
            mazda 231 iz 1300ccm...
            "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

            No ROTOR no MOTOR...

            Comment

            • Horsepower
              CBC Senator XXL
              • 29.12.2005
              • 2000

              #7
              Mazda (bilo koji model) retko kad gubi poredjenje sa istim automobilima u klasi.

              Comment

              • Vocko
                CBC Senator XXL
                • 25.04.2005
                • 4556
                • nBGd

                #8
                Ma to mu krivo sto sam mu pobegao za duzinu jos zimus, pa je do sada trazio neki test gde Mazda gubi

                Comment

                • -Vedran-
                  CBC Senator XXL
                  • 03.10.2004
                  • 3255
                  • Beograd

                  #9
                  Batice, pogledaj datum kad je ovo postovano...i nisam trazio test nego je i meni bio malo cudan, pa sam zato okacio ovde da vidim komentare...
                  Power of dreams !!!

                  Comment

                  • Vocko
                    CBC Senator XXL
                    • 25.04.2005
                    • 4556
                    • nBGd

                    #10
                    Nisam video datum kada si ti post-ovao, jer mi to ne ispisuje kada idem preko view new posts.


                    p.s. "Batice" pogledaj smajlije

                    Comment

                    • -Vedran-
                      CBC Senator XXL
                      • 03.10.2004
                      • 3255
                      • Beograd

                      #11
                      Jbg meni ne izbacuje smileye kada idem preko view new post
                      Power of dreams !!!

                      Comment

                      • Vocko
                        CBC Senator XXL
                        • 25.04.2005
                        • 4556
                        • nBGd

                        #12
                        Aha nice one!

                        Comment

                        Working...
                        X