Iskreno recheno, sa Seatom nemam iskustva, sem utisaka stechenih na osnovu onog shto sam video po sajmovima i nakon par minuta provedenih u izlozhenim modelima, "analizirajuci" ergonomiju, kvalitet materijala, finalnu obradu... Sve u svemu, sve je to lepo "na oko", prijatno i "ukusno" odradjeno u enterijeru, dizajnerski su OK (na stranu shto su im sve klase "pod isti kalup"), ali mi je kvalitet postao "sumnjiv" vec na prvi pogled.
Naime, iako je u pitanju bio nov auto izlozhen na Sajmu, kad sam krenuo da zatvorim vrata iznutra, ruchica (rukohvat, shta li) na vratima je "krckao" kad se stegne u shaci. Kad sam malo bolje obratio pazhnju "iz blizine" video sam da su spojevi uglavnom loshe odradjeni, i to ne samo na rucici za zatvaranje vrata, nego i ostalim mestima. Plastika na prednjoj konzoli je generalno dobrog kvaliteta, ali ipak deluje jeftino, mogli su bar da je malo "matiraju", prefarbaju drugachije, shta li vec, samo da izbegnu onaj "plastichni" izgled koji odaje o kojem se materijalu radi. Obzirom na cenu koja nije bash konkurentna u tom cenovnom rangu, mislim da su takvi propusti neoprostivi. Sem toga, ni zavrshna obrada materijala nije bash na vrhuncu, znachi bez nemachke pedanterije koja karakterishe VW. Zato im je dizajn i ergonomija zaista OK, a uvek se potencira na malo jachim motorima.
Sa druge strane, sa Skodom, bar po iskustvima ljudi na ovom forumu a i shire, nije takva situacija, a i nekoliko puta sam, vozeci se u Octaviji, stekao utisak da su kvalitet i zavrshna obrada zaista na zavidnom nivou. Mozhda im je dizajn malo "ushtogljen" i ne idu na kartu "auto emociona", ali to je vec subjektivan utisak... Dakle, opet su u pitanju kompromisi, pa biraj shta cesh...
Verovatno da VW ide na kartu da npr. pomenutu Octaviu predstavi kao jeftiniju verziju Passata, dakle Skodu kao "low budget" verziju VW-a, dok sa Seatom igraju na kartu agresivnog dizajna i sportskih karakteristika, odnosno nude jeftiniju verziju Audija "za mase". Prvi su za ozbiljne, porodichne ljude, kojima top performanse nisu uvek na prvom mestu, a Seat svim silama, pre svega marketingom, pokushava da pridobije naklonost mladjih generacija vozacha, kojima opet kvalitet ruchice i zavrsha obrada dolaze iza "auto emociona" izazvanog agresivnim dizjanom i sportskim performansama. Shodno ovakvoj "filozofiji" menadzmenta VW-a, svaka od ove dve fabrike pravi, namenski i obzirom na ciljnu grupu, veoma razlichite automobile pa je direktno uporedjenje mozhda malo neprimerno.
Mada, ja lichno ne bih imao nishta protiv da malo provozam novi Seat Leon Cupru
Bice premijerno predstavljen na Londonskom Salonu automobila.

U svakom sluchaju, i Skoda i Seat mogu da pevaju "na sva usta" od kad su pod VW-om! Kad se setim shta i kako su pravili pre samo 15-ak godina...
Naime, iako je u pitanju bio nov auto izlozhen na Sajmu, kad sam krenuo da zatvorim vrata iznutra, ruchica (rukohvat, shta li) na vratima je "krckao" kad se stegne u shaci. Kad sam malo bolje obratio pazhnju "iz blizine" video sam da su spojevi uglavnom loshe odradjeni, i to ne samo na rucici za zatvaranje vrata, nego i ostalim mestima. Plastika na prednjoj konzoli je generalno dobrog kvaliteta, ali ipak deluje jeftino, mogli su bar da je malo "matiraju", prefarbaju drugachije, shta li vec, samo da izbegnu onaj "plastichni" izgled koji odaje o kojem se materijalu radi. Obzirom na cenu koja nije bash konkurentna u tom cenovnom rangu, mislim da su takvi propusti neoprostivi. Sem toga, ni zavrshna obrada materijala nije bash na vrhuncu, znachi bez nemachke pedanterije koja karakterishe VW. Zato im je dizajn i ergonomija zaista OK, a uvek se potencira na malo jachim motorima.
Sa druge strane, sa Skodom, bar po iskustvima ljudi na ovom forumu a i shire, nije takva situacija, a i nekoliko puta sam, vozeci se u Octaviji, stekao utisak da su kvalitet i zavrshna obrada zaista na zavidnom nivou. Mozhda im je dizajn malo "ushtogljen" i ne idu na kartu "auto emociona", ali to je vec subjektivan utisak... Dakle, opet su u pitanju kompromisi, pa biraj shta cesh...
Verovatno da VW ide na kartu da npr. pomenutu Octaviu predstavi kao jeftiniju verziju Passata, dakle Skodu kao "low budget" verziju VW-a, dok sa Seatom igraju na kartu agresivnog dizajna i sportskih karakteristika, odnosno nude jeftiniju verziju Audija "za mase". Prvi su za ozbiljne, porodichne ljude, kojima top performanse nisu uvek na prvom mestu, a Seat svim silama, pre svega marketingom, pokushava da pridobije naklonost mladjih generacija vozacha, kojima opet kvalitet ruchice i zavrsha obrada dolaze iza "auto emociona" izazvanog agresivnim dizjanom i sportskim performansama. Shodno ovakvoj "filozofiji" menadzmenta VW-a, svaka od ove dve fabrike pravi, namenski i obzirom na ciljnu grupu, veoma razlichite automobile pa je direktno uporedjenje mozhda malo neprimerno.
Mada, ja lichno ne bih imao nishta protiv da malo provozam novi Seat Leon Cupru


U svakom sluchaju, i Skoda i Seat mogu da pevaju "na sva usta" od kad su pod VW-om! Kad se setim shta i kako su pravili pre samo 15-ak godina...


Comment