Sta mislite o automobilima marke SEAT?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #16
    Iskreno recheno, sa Seatom nemam iskustva, sem utisaka stechenih na osnovu onog shto sam video po sajmovima i nakon par minuta provedenih u izlozhenim modelima, "analizirajuci" ergonomiju, kvalitet materijala, finalnu obradu... Sve u svemu, sve je to lepo "na oko", prijatno i "ukusno" odradjeno u enterijeru, dizajnerski su OK (na stranu shto su im sve klase "pod isti kalup"), ali mi je kvalitet postao "sumnjiv" vec na prvi pogled.
    Naime, iako je u pitanju bio nov auto izlozhen na Sajmu, kad sam krenuo da zatvorim vrata iznutra, ruchica (rukohvat, shta li) na vratima je "krckao" kad se stegne u shaci. Kad sam malo bolje obratio pazhnju "iz blizine" video sam da su spojevi uglavnom loshe odradjeni, i to ne samo na rucici za zatvaranje vrata, nego i ostalim mestima. Plastika na prednjoj konzoli je generalno dobrog kvaliteta, ali ipak deluje jeftino, mogli su bar da je malo "matiraju", prefarbaju drugachije, shta li vec, samo da izbegnu onaj "plastichni" izgled koji odaje o kojem se materijalu radi. Obzirom na cenu koja nije bash konkurentna u tom cenovnom rangu, mislim da su takvi propusti neoprostivi. Sem toga, ni zavrshna obrada materijala nije bash na vrhuncu, znachi bez nemachke pedanterije koja karakterishe VW. Zato im je dizajn i ergonomija zaista OK, a uvek se potencira na malo jachim motorima.
    Sa druge strane, sa Skodom, bar po iskustvima ljudi na ovom forumu a i shire, nije takva situacija, a i nekoliko puta sam, vozeci se u Octaviji, stekao utisak da su kvalitet i zavrshna obrada zaista na zavidnom nivou. Mozhda im je dizajn malo "ushtogljen" i ne idu na kartu "auto emociona", ali to je vec subjektivan utisak... Dakle, opet su u pitanju kompromisi, pa biraj shta cesh...
    Verovatno da VW ide na kartu da npr. pomenutu Octaviu predstavi kao jeftiniju verziju Passata, dakle Skodu kao "low budget" verziju VW-a, dok sa Seatom igraju na kartu agresivnog dizajna i sportskih karakteristika, odnosno nude jeftiniju verziju Audija "za mase". Prvi su za ozbiljne, porodichne ljude, kojima top performanse nisu uvek na prvom mestu, a Seat svim silama, pre svega marketingom, pokushava da pridobije naklonost mladjih generacija vozacha, kojima opet kvalitet ruchice i zavrsha obrada dolaze iza "auto emociona" izazvanog agresivnim dizjanom i sportskim performansama. Shodno ovakvoj "filozofiji" menadzmenta VW-a, svaka od ove dve fabrike pravi, namenski i obzirom na ciljnu grupu, veoma razlichite automobile pa je direktno uporedjenje mozhda malo neprimerno.
    Mada, ja lichno ne bih imao nishta protiv da malo provozam novi Seat Leon Cupru Bice premijerno predstavljen na Londonskom Salonu automobila.



    U svakom sluchaju, i Skoda i Seat mogu da pevaju "na sva usta" od kad su pod VW-om! Kad se setim shta i kako su pravili pre samo 15-ak godina...
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • Corsa
      CBC Senator XXL
      • 22.09.2005
      • 450
      • Beograd

      #17
      Apsolutno se slazem sa prvom recenicom Darka_NS,kao i sa onime da modeli Seata previse lice.Jedino se Ibiza malo razlikuje od ostatka familije,ali ce verovatno sledeca generacija dobiti prednji kraj po uzoru na koncept Salsa(vec koriste Leon,Altea,Cordoba).
      Sta znam,za one kojima se vizuelno ne svidjaju Skoda i VW,a tehnicka resenja im odgovaraju,Seat je OK izbor.Pretenciozno je reci da je Seat jeftiniji Audi.On je ipak samo deo koncerna, koji cilja na mladju populaciju,sto je po meni +.

      Comment

      • ToNcA
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2006
        • 868
        • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
        • Mazda 6 2.0d

        #18
        Originally posted by TETAK
        Seati su ok automobili ali sam ja definitivno pre za Škodu.Čini mi se da su sa Seatom "malo" promašili temu.U stvari nikad mi nije bilo jasno zbog čega je VAG-u uopšte i bio potreban Seat.
        Što se tiče manjača na probnom vozilu....pa ko ga je sve vozio i ne bio razdrndan!?
        To je izgleda iproblem. Skoda uglavnom koristi delove koje u enterijer ugradjuje i VW tako da se proizvode u mnogo vecem broju nego delovi enterijera koji su karakteristicni samo za Seat!
        Meni kod VW koncerna bas smeta ta "hladnoca" u unutrasnjosti - prosto se vidi kako se ne trude i kako smatraju da je dovoljno sto je to kvalitetno. Oni otkad su dizajnirali enterijer Audija 80 (jaje) nisu daleko odmakli - sve to lici jedno na drugo.

        A sto se tice toga sta je VW-u trebao seat pored Skode bolje pitati sta im je trebala Skoda pored seata jer je seat ranije usao u grupaciju .

        Jednostavno smatram da je Seat visak jer su sa Skodom napravili dobar posao prodajuci nesto sto ljudi misle da je Passat po ceni Golfa (mislim na Octaviou) a u stvari - prodavali golfa po ceni golfa. Voma mudar marketniski potez ali tada je Pih josuvek bio predsednik VW-a i tacno se vidi dan kada je otisao - VW naglo gubi na onome po cemu je bio poznat - pedanteriji i kvalitetu ukupno.

        Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

        Comment

        • ToNcA
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2006
          • 868
          • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
          • Mazda 6 2.0d

          #19
          A sto se tice ADAC-ove liste njoj nesto slabo verujem. Kako objasnjavate to da je po ADAC-ovoj listi Skoda iznad VW-a a seat daleko ispod kada se radi o istim automobilima?

          Jednostavno i tu se ispituje "zadovoljstvo kupca" znaci koliko je automobil ispunio njihova ocekivanja. Kupac MB-a ocekuje da ga nikad ne odveze u servis sem redovnih servisa dok kupac Skode tolerise mnogo vise nego kupci VW-a i jos vise nego kupsi Seata koji su mislili da kupuju Audi po promotivnoj ceni

          JPOsuvek ne shvatam kako ali Audi je daleko iznad osytalih u koncernu na listi - izgleda da su kupci najsujetniji .

          Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

          Comment

          • foRce
            CBC Senator
            • 03.11.2005
            • 213
            • Novi Beograd
            • Honda Accord Sport, Rover 600

            #20
            U enterijeru dominira tvrda crna plastika koja u skoro svim modelima krcka i peva,a koliko je osetljiva na ogrebotine to samo znaju vlasnici.
            A sto se tice izgleda to je stvar ukusa.
            _______________________________

            ________________________________
            http://www.cardomain.com/ride/827637
            HONDA Club Serbia

            Comment

            • ToNcA
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2006
              • 868
              • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
              • Mazda 6 2.0d

              #21
              Originally posted by foRce
              U enterijeru dominira tvrda crna plastika koja u skoro svim modelima krcka i peva,a koliko je osetljiva na ogrebotine to samo znaju vlasnici.
              A sto se tice izgleda to je stvar ukusa.
              _______________________________

              http://www.cardomain.com/ride/827637
              Napokon neko da je uboo na sta sam mislio kada sam rekao da mi se ne svidja enterijer. Slazem se u potpunosti sa foRce-om. On u Roveru nema takvih problema, to sam siguran

              Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

              Comment

              • Corsa
                CBC Senator XXL
                • 22.09.2005
                • 450
                • Beograd

                #22
                Originally posted by ToNcA
                A sto se tice ADAC-ove liste njoj nesto slabo verujem. Kako objasnjavate to da je po ADAC-ovoj listi Skoda iznad VW-a a seat daleko ispod kada se radi o istim automobilima?

                Jednostavno i tu se ispituje "zadovoljstvo kupca" znaci koliko je automobil ispunio njihova ocekivanja. Kupac MB-a ocekuje da ga nikad ne odveze u servis sem redovnih servisa dok kupac Skode tolerise mnogo vise nego kupci VW-a i jos vise nego kupsi Seata koji su mislili da kupuju Audi po promotivnoj ceni

                JPOsuvek ne shvatam kako ali Audi je daleko iznad osytalih u koncernu na listi - izgleda da su kupci najsujetniji .
                Objasnjenje za pouzdanost "blizanaca".Skoda ima druge dobavljace,koji nisu napravili gresku kao kod VW i Seata.Cini mi se da je to bilo pre svega oko elektronike.Seat ima tvrdje ogibljenje od VW-a,pa samim tim i cesce otkazuje.To bi mogao da bude deo objasnjenja oko lestvice pouzdanosti.
                I u listi ADAC-a zadovoljstvo kupaca nije presudan faktor,vec broj kvarova na 1000 vozila.

                Comment

                • DejanV
                  CBC Senator XXL
                  • 19.07.2005
                  • 682
                  • Beograd

                  #23
                  Originally posted by Corsa
                  I Alfa nije ono sto je bila.Koliko se secam ta firma je propala,pa je dospela pod Fijat.Pored svega toga,ja takodje kazem da je Seat samo kopija Alfe,ali ipak primerenija nasim uslovima.
                  Neozbiljno je reci da je Punto kvalitetniji unutra.Grande i moze da se poredi,ali Punto 2 nikako.
                  Alfa je propala samo jednom, ali kasnije. Posto je bila sluzbeni dobavljac automobila za italijansku drzavu, malo po malo, drzava se dokopala kontrolnog paketa akcija. I onda smisle Alfa Sud, pocetkom 70-ih, sa idejom da sagrade fabriku u pasivnim krajevima Kalabrije. I tada je Alfa otisla bestraga, a za to je direktno kriva drzava (drzave uvek zabrljaju kada pomisle da su pametne). Pa kada su videli sta su uradili, lepo prodaju Dottore-u (Anjeliju) svoj paket akcija. To je vec kraj 70-ih, kada se Anjeli izgubio i poceo i sam FIAT da vuce na dole.

                  Tek, sada je Capo di Tutti Capi tamo Ludi Lucca, koji kao sto vidimo po najzedi novih modela, jako ozbiljno radi posao. Svi su izgledi da ce Alfi vratiti staru slavu koju je ne svojom krivicom izgubila u jednom trenutku, a ja mu drzim palceve.

                  Cisto da se zna.

                  Sto se SEAT-a tice, mislim da je kolega naivno pozeleo mnogo vise nego sto mu za te pare sleduje. I plus je bio neinformisan ili lose informisan, jer SEAT je oduvek bio jeftinija verzija nekoga, ranije FIAT-a, danas VW-a, sutra ko zna koga.

                  Mogu oni da se ugledaju na Alfu koliko hoce, prvo treba da dostignu FIAT, pa onda, ko zna? Za nekoliko dekada ... I Zastava se ugleda na FIAT, ali ne znam sta im je danas ...

                  Pozdrav,
                  DVV
                  Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    @tonca-
                    ADAC ne ispituje zadovoljstvo kupaca, niti broj kvarova.

                    ADAC je auto klub za pruzanje pomoci svih vrsta na putevima a podaci koje objavljuje se odnose na broj poziva/ intervencija svih mogucih oblika.
                    npr ostao bez goriva (fabrika sa time nema ama bas nista), ili zakljucao kljuceve pa treba da se otvori auto, ili pukla guma, ili zaboravio svetla vozac pa ispraznio akubateriju, ili pada kisa a brisaci ne brisu kako treba pa pozove da mu donesu nove, ili...mali milion "kvarova" koji to nisu i koji nemaju veze sa fabrikom.

                    ako se u Nemackoj trazi statistika kvarova i/ili kvaliteta onda su to podaci institucija koje se time bave- TUV drustvo ili DEKRA.

                    nevezano za Seat/ VW pricu, generalno.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • ToNcA
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2006
                      • 868
                      • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
                      • Mazda 6 2.0d

                      #25
                      Da ali sve tabele koje sam nasao do sada (ukljucujuci i ADAC) mere i to. Znam da ADAC meri broj poziva vlasnika odredjenih modela.

                      Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

                      Comment

                      • kira
                        CBC Član
                        • 19.05.2006
                        • 25

                        #26
                        To sto je Skoda bila kod nas najprodavanija automobil je svetsko cudo, nigde drugde sem u Ceskoj Skoda nije bila na prvom mestu. Kod nas je vladala godinama dok se nije pojavila Dacia. Ali to govori o nasem trzistu a ne kvalitetu.

                        Sto se tice Seat-Skoda, Seat je prosle godina imao total market share od 2.6%, a Skoda 1.7% (razlika od nekih 70.000 automobila) 2004 ta razlika je bila jos veca.

                        Seat u okviru VW grupacije deli se na narodne (VW i Skoda) i "sportske" (Lamborgini, Audi i Seat).
                        Seat gaji imidz "sportskog" automobila i to je uloga koju je dobio od VW. U WTCC se prilicno dobro nosi (preskocio je Alfu). Njegovi top modeli nose oznaku Cupra i imaju u proseku 10% vise snage nego njegovi pandami u VW (Leon Curpa vs. Golf GTI).

                        Cenovna politika je druga prica. Seat ne zudi za jeftinim narodnim automobilom (nazalost), jer je to deo za VW i Skodu. On zeli da gradi imidz na dizajnu i relativno sportskim karakteristikama.

                        Ibica najjeftinija jest 12.600 ali ima motor 1.4, klimu, ABS, centralnu bravu, el. podizace, servo i slicno. Pa kad takav auto uporedis sa bilo kojim drugim autom te zapremine motora i opreme, dodjes do racunice da su razlike 100-200 eura goro-dole sa ostalim modelima.

                        Konkretno Leon mnogo lepse izgleda nego Golf razlika u startnoj cenij je 400 eura na strani Leona, jos kad ih izjednacis po motoru i opremi Leon ispadne jeftiniji za 2.000 Eura.

                        Ali Golf je Golf, tako kazu u ex Yu pa svi kupuju golfa i nepitaju mnogo za cenu.

                        Comment

                        • Corsa
                          CBC Senator XXL
                          • 22.09.2005
                          • 450
                          • Beograd

                          #27
                          Samo da dodam da je najjeftinija Ibiza opremljenja motorom 1.2 ,a ne 1.4.
                          Mi smo fenomen po mnogim stvarima,tako da me ne cudi da smo pored Ceske jedina zemlja gde je Skoda najprodavaniji automobil.(Zastavu ne racunam u automobile,vec duzi niz godina).Ako je verovati ovim brojkama,onda eto i objasnjenja treba li Seat VAG-u

                          Comment

                          • kira
                            CBC Član
                            • 19.05.2006
                            • 25

                            #28
                            Jeste 1.2 najjeftinija Ibica, ali ne postoji u zvanicnoj ponudi. Tacnije receno nije predvidjena za nase trziste.
                            NEkazem da nemoze da se poruci ili kupi, vec da je nema u zvanicnoj ponudi. Bar za sada, moguce je da ce se to promeniti

                            Comment

                            • Corsa
                              CBC Senator XXL
                              • 22.09.2005
                              • 450
                              • Beograd

                              #29
                              U nekom nasem auto casopisu su u okviru texta o promociji nove Ibize pomenuli da kod nas ponuda startuje motorom 1.2,a zavrsava se Cuprom.Mozda su pogresili...

                              Comment

                              • Cacanin
                                CBC Senator XXL
                                • 10.10.2005
                                • 343
                                • Cacak

                                #30
                                Ne znam ni sam ljudi , nemoj neko da se uvredi , postujem sve marke vozila ( naravno osim zastave ) ali nisam ljubitelj SEATA !

                                U ovo vreme svi proizvodzaci vozila su dosta priblizni kvalitetu koji nude i ceni , svako novo vozilo je sve u svemu dobro !

                                Pogledajmo nove "hjundajie" "seate" "skode" ......!

                                Nekad se znalo samo za MERCEDES AUDI i BMW , koliko ja znam nije vise tako , svi se bore za svoje "parce hleba"

                                Comment

                                Working...
                                X