American muscle cars i njihovi tuneri

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skyline GT-R
    CBC Senator XXL
    • 13.02.2005
    • 806
    • Chicago - My Kind Of Town

    American muscle cars i njihovi tuneri

    Ajd' da ne prevodim sad sve...dugacak je text a nema nesto posebno receno, nego ukratko da prenesem te(k)st.

    Hteli su da vide sta nude najjaci Americki tuneri sa najjacim muscle automobilima.I, dovezli su na pistu, jedne od najvecih Americkih vojnih baza :


    1. Dodge Viper Hennessey 2006 - Twin Turbo, 8.5L V10, 1100hp, 1570kg

    2. Ford GT Accufab 2005 - Supercharged, 5.4L V8, 720hp, 1550kg

    3. Chevrolet Corvette Lingenfelter - Twin Turbo, 7.0L V8, 1000hp, 1590kg

    4. Ford Mustang GT Livernois 2005 - Supercharged, 4.6L V8, 840hp, 1630kg

    5. Pontiac GTO MTI 2005 - Single Turbo, 7.5L V8, 900hp 1700kg

    6. Chevrolet Corvette Z06 2006 (stock) - 7.0L V8, 505hp, 1400hp


    Pravila su bila jednostavna - Svaki tuner je morao da koristi ISTI brand guma, ISTO gorivo, testiran na ISTOJ stazi sa ISTIM vozacem i svaki auto je imao max 3 pokusaja po testu.Naravno, isto tako se zahtevalo - kompletan izduv, katalizator, klima , kompletna unutrasnjost...

    Prvo su ih proveravali na dyno-u :

    Prvi je bio Ford GT.Dyno kaze 635.5hp na 6564rpm i 623.6 lb-ftm.Zatim Viper - 983.5hp na 7472rpm i 981.2 lb-ft.Mustang GT - 740hp na 6977rpm i 962 lb-ft.Pontiac GTO - 789.2hp na 5404rpm i 788lb-ft.Vette - 772.2hp sa 822.7 lb-ft.Zadnja je bila stock Vette koja je pokazala 437.7hp na zadnjim tockovima

    Onda je usledila emisija gasova:

    Imali su nezavisni test u jednoj fabrici u Californiji (posto su u tamo najstrozije te norme u odmosu na celi US) da bi videli koji auto je "smog legal" a koji ne.ASM test je uzeo u obzir da su to "domace" fabrike, godiste autmobila, velicinu masine, broj cilindara i ostale parametre.Test je u trajanju od 90sec sa 50 posto snage na 15mph i 25 posto snage na 25mph.Merenjem se dobija rezultat hydrocarbonsa, carbon monoxida i nitrogena pri dva razlicita mph nivoa.
    Jedini koji je proso test je Ford GT.

    Sledece je bilo - Trka na 1 milju

    Prethodni record (izlazne brzine) za street-legal automobile (sa svom pratecom opremom) je bio 337km\h koji je postavio Hennessey Viper SRT-10 cabrio.
    Posto im je trebala neka "meta", prva je bila stock Vette.505hp Corvetta je milju presla za 29.30sec i izlaznom brzinom od 280km\h.
    - Druga na redu je bila LPE Vette. Kako kazu - Zaboravite na visoki rpm pri startu jer ce street gume da odlete.Isto tako, i saltanje u drugu brzinu mora da se uradi "lagano" inace ce se u suprotnom isto desiti sa gumama.NIje ni cud kad cak i pri saltanju iz 3. u 4. brzinu pri 200km\h gume i dalje "cvile".Izlazna brzina je bila ( 339km\h)
    -Treci je bio Pontiac GTO.U toku prvog pokusaju je poklopac za ulje odleteo i ulje se rasulo po celom motoru.Auto je ipak proso kroz cilj sa 193mph ali je izgubio pravo\nije stigo na ostala dva pokusaja jer je to vreme iskoristio za popravku.
    -Sledeci je bio Hennessy Viper.Cak i ukljucena klima u toku voznje mu nje smetala da obori rekord svog "brata" sa fantasticnih 350km\h.
    -Peti je bio Ford GT - 312km\h.Klima takodje "on".
    -Zadnji je na ovom testu je bio Mustang GT.Isti problem kao i kod GTO-a.Pri 274km\h, cetvrtina ulja se rasula po zadnjim tockovima jer je "25-cent" klip puko, dozvolivsi cam senzoru da se pomeri na gore sto je rezultiralo pucanjem poklopca ventila.Finish liniju je proso sa 273km\h, mada i da je sve bilo ok - kazu - mustang ne bi bolje postigo.

    Rezultat trke na 1 milju.

    Viper - 26.2sec , 350km\h
    LPE Vette - 27.2sec , 341km\h
    Forg GT - 27.2sec , 311km\h
    Pontiac GTO - 28.3sec , 310km\h
    (Stock) Vette Z06 - 29.3sec , 273km\h
    Mustang GT - 31.1sec , 273km\h


    Kocenje od 100-0 i 160-0:

    Stock Vette (Z06) - 31.6m , 87.8m
    Pontiac GTO - 34.5m , 96.6m (aftermarket Bear racing GT kocnice su bile najmanje u celoj grupi a auto najtezi)
    Ford GT - 32.5 , 90m
    Mustang GT - 34.6m , 94.8
    LPE Vette - 31.6m , 90.6m ( najmocnije kocnice u grupi - ogromna brembo kljesta koja se inace koriste u Endurance trkama)
    Hennessy Viper - 31.6m , 87.5m


    Dolazimo do 1\4 milje :

    U ovom testu su tunerima ponudili da koriste 2 dve vrste guma - Michelin PS2 Radials i BFGoodrich DOT-DRAG radials - 3 pokusaja sa svakom.Samo dva tunera su prihvatila da testiraju svoje masine na drag gumama.

    Prva na 402m je bila (opet) Vette Z06 - 1\4milje je presla za ravno 12sec sa izlaznom brzinom 201km\h.

    Sto se tice Mustanga, dosta slalfovanja, mrtav cam senzor i nedostatak ulja su naravno los recept za test ubrzanja - 12.9sec
    Ford GT nije nista mnogo bolji nego u stock varijanti - 11.3sec i 215km\h
    Pontiac GTO - 12.6sec i 209km\h
    LPE Vette - mnogo slajfovanja na street gumama, auto se zanosio levo...desno..pa opet levo sve dok nije presla 200km\h...rezultat na 1\4milje je 11.9sec sa brzinom od 216km\h.Koristeci DRAG gume, slajfovanje se smanjilo ali..rezultat nije bio nista bolji - 11.1sec i 247km\h
    Viper Hennessey se ipak hvatao malo bolje za asfalt na street gumama - 11.7sec.Takodje i uz koriscenje DRAG radials, vreme je bilo bolje nego kod konkurentne Vette - 10.5sec i 246km\h.


    E sad...gledam i krstim se...?Znam da su ameri operisani od automobila..ali da OVOLIKO neznaju da naprave performance car, da ovoliko NEZNAJU da iskoriste snagu i taj famozni torque koji TOLIKO potenciraju iz njihovih takodje famoznih V8-ica..itd itd.Pa to je stvarno katastrofa.I sta sad...ako uzmemo u obzir da su im automobili pravljeni maltene iskljucivo za pravac - sto automatski znaci da su im krivine apstraktan termin - a i na tom pravcu su sranje zivo...sta se onda kupuje\placa.KO je ta ******...KO je tu lood da kupuje ove krsine.Sa pravom ih nazivam krsine jer im je sva ta snaga TOTALNO neupotrebljiva.

    Da sumiram(o) - Prvo sto 5 od 6 automobila nije proslo test emisije gasova, 2 od 6 automobila su imala problema sa motorom pri testovima (ko zna koliko se problema javlja kod vlasnika koji svakodnevno voze ove masine) i na kraju ubrzanje na 1\4milje...ta (americka) "NAJBITNIJA" stavka za jedan sportski auto i cak ni tu ne mogu da spuste auto ispod 10sec ni sa preko 1000hp (o velicini masine i da ne pricam).

    Ah da...na kraju, malo i o cenama.

    Chevrolet Corvette Z06 : $70.000

    Ford GT Accufab : Stock $164.000 + modifications $9400 = $174.000

    Hennessey Dodge Viper Coupe : Stock $87.000 + modifications 100.000 = $187.000

    Lingenfelter Chevrolet Corvette : Stock $48.000 + modifications $177.000 = $225.000

    Livernois Mustang GT : Stock $27.000 + modifications $43.000 = $70.000

    MTI Pontiac GTO : stock $33.000 + modifications $42.000 = $75.000
  • starac vujadin
    CBC Senator XXL
    • 27.08.2005
    • 2617
    • Stari grad

    #2
    Nije mi jasno koja je poenta da se (opet) provocira beskonacna rasprava sa ljubiteljima americkih kola ni manje ni vise nego sa uvredama na racun tih automobila...i to posle samo nekoliko dana posto je Corvette (ponovo) pobedio u LeMansu.
    Jedva ste se nedavno zaustavili u prepucavanju pre nekoliko nedelja i smorili ste nas...
    Zamisli da sad neko iz cista mira i bez povoda krene po "japancima" da pljuje

    Comment

    • MOSLER
      CBC Senator XXL
      • 27.05.2005
      • 1064
      • Niš

      #3
      Vidim da je @Skyline pisao ovaj post dosta subjektivno ali ovo su zaista lose performanse za tako veliku snagu.

      Comment

      • Skyline GT-R
        CBC Senator XXL
        • 13.02.2005
        • 806
        • Chicago - My Kind Of Town

        #4
        @Starac

        Uopste mi cilj nije bila provokacija Isti post sa istim "intenzitetom" bi bio napisan i da na forumu ne postoje americki ljubitelji i da nikad slicna tema nije vodjena.
        Te(k)st sam postovao cisto kao "noviteti", tj preneo sta se radi na drugoj strani okeana NIsam ni hteo da napisem moje misljenje, ali jednostavno nisam mogo da izdrzim jer sam bio strasno razocaran.Kao ljubitelj extremnog tuninga, jedva sam cekao da vidim o cemu se radi, jel.Ali po zavrsetku sam (medjutim!) imao utisak kao da sam video test o Golf-u GTI
        Kao sto sam napisao, pogledas i shvatis da ovi automobili treba da predstavljaju nesto od cega ti zastane dah a oni...nemaju AMA BAS NISTA cime mogu da se pohvale - za stazu nikad nisu ni culi, 1\4 milje ultra lose, 2 auta se pokvarila na samom testu (znaci UZAS)...i...sta onda...cemu taj tuning...sta..sta se dobilo dodavanjem 400-500hp..???!!!Da li su mnogo brzi\startniji? Da li su stabilniji?...Mislim, bez obzira sto nisma fan americkih automobila...prosto su mi bile smesne brojke.

        DA li treba da spomenem da za ta ubrzanja za koja njima treba 1000hp, japancima treba max 600 (EVO sa 600ho ide 11+ na 1\4milje - i to kucna radinost ). Skyline sa 500hp pojede ovog Viper-a sa 1100hp, Supra sa 800hp ide 9sec + sa street gumama....itd itd.To je samo 1\4milje, stazu necu ni da spominjem.

        Hoces ti @Starac da mi kazes da su tebe odusevile performance i mislis da su brojevi dostojni cifre od 1000hp?

        Comment

        • Skyline GT-R
          CBC Senator XXL
          • 13.02.2005
          • 806
          • Chicago - My Kind Of Town

          #5
          Da upotpunim post - malo video snimaka sa testa.

          http://www.motortrend.com/multimedia/mt ... on_videos/

          Btw - pogledajte i snimak ubrzanje Corvette od 1000HP.Od 0 - 300 joj treba 44-45sec.Cisto radi poredjenja - Skyline-u sa 1000hp za to treba manje od 12sec

          Jel se sad razumemo?

          Comment

          • Horsepower
            CBC Senator XXL
            • 29.12.2005
            • 2000

            #6
            Skyline, mani se Americkih auta. Nisu ti jaca strana.

            Kad cujem da je Carroll Shelby, Steve Saleen ili Jack Roush tunovali neki auto - mozda i shvatim rezultate ozbiljno. Do tada pratim samo fabricke aute i njihove performance.

            Nesto mi je sumnjiva ta tvoja lista s obzirom da stock 'Vette Z06 radi 11-ke na 1/4 mile, a ova ekstra modifikovana 12-ke. Zar ne zvuci malo cudno?

            By the way, tvoja tema ima naslov "Americki muscle cars", ali ne listi nema jednog pravog muscle cars. GT je super-car, Corvette je tu negde, Viper takodje, Mustang je pony car.

            Comment

            • Skyline GT-R
              CBC Senator XXL
              • 13.02.2005
              • 806
              • Chicago - My Kind Of Town

              #7
              Americki automobil mi nisu jaca strana?So...da li sam ja zalazio u neke duboke diskusije o njima?Ne!Samo sam preneo test koji su ameri SAMI uradili.

              Sumljivi ti podaci...izvoli..kuoi casopis...pogledaj snimak..sve prilozeno\dato.To su "tvoji" ameri radili...ne moras meni da verujes

              Ti i dalje pricas i toj 11-ici na 1\4milje za stock Vette i ako sam ja naso na 100 mesta 12 secundi a i na samom testu su rekli da Vette radi 12.Uopste mi nije jasno zasto forsiras neke netacne podatke koji se nigde ne podudaraju.Ako ne verujes...idi na BILO KOJI dragway i gledaj vreme stock Corvetta.Ja bio...video.Neznam zasto me pravis loodim

              Drugo - kad englezi urade test - onda lazu\preuvelicavaju\mrze americke automobile..isto tako za BILO koju drugu zemlju...a sad kad su ameri SAMI uradili test...sad opet nije to TO!Jbg, tesko je da se poveruje u takvu bruku

              A ti tuneri..kakvi GOD DA SU..jedni su od najboljih za date automobile.I ako oni "strpaju" 1000hp u masinu od 7-8L i to Twin Turbo...i dobiju onako lose performance...

              Comment

              • Horsepower
                CBC Senator XXL
                • 29.12.2005
                • 2000

                #8
                Cak i da ta 'Vette radi 12-ke na 1/4 mile, ova ekstra modifikovana sigurno nece imati isto vreme.

                Ne kazem ja da ti lazes, verujem da su oni to napisali, ali ja uvek nadjem gomilu gresaka u novinama, kako stranim tako i nasim.

                Svake novine imaju svoj nacin na koji donose zakljucke, a neke su toliko smesne da bi se i ti morao sloziti samnom. Jesi li mozda gledao epizodu od Car and Driver koja je nosila naziv Cheap Speed? Znaci cilj je bio naci najbrze auto sa cenom do $24,000. Znas ko je pobedio? Acura RSX, najskuplje i najsporije auto u grupi. Znaci jeftina brzina, a pobedjuje auto koji nema ni jedno ni drugo. Mozda je RSX najbolje auto overall, ali za ono za sta je testirana je ubedljivo najgora.

                Ili Consumer Reports, oni su naklonjeni Japancima vec duze vreme i njih za ozbiljno uzima samo onaj ko nema blage o autima. Mislim, oni proglasavaju Hondu Ridgeline za najbolji pickup? Koliko god ti voleo Japanska auta, ipak mislim da ces se sloziti samnom da je Ridgeline smesno vozilo jer nemoze da obavi ama bas nijednu funkciju za koju je napravljena. Moj F-150 je bolji u apsolutno svakoj kategoriji (iako imam samo base SuperCab sa 4x4 i V8), a pri tom kosta $6,000 manje nego osnovni model Ridgeline.

                Comment

                • Skyline GT-R
                  CBC Senator XXL
                  • 13.02.2005
                  • 806
                  • Chicago - My Kind Of Town

                  #9
                  Vidi "HP",

                  Koliko sam mogo da zakljuicim iz test-a i videa, celom testu se pristupilo vrlo ozbiljno.Uzeli su 5-6 tuniranih top modela, rezervisali pistu, ispitali\istestirali "sve" o svakom autu.Znaci, nije mi delovao kao neki cheap test.
                  Sto se tice ubrzanja, znajuci da auti imaju veliku snagu koju ne mogu skroz da iskoriste\pokazu sa obicnim (street) gumama, dali su im i DRAG gume.I na kraju...kao sto rekoh..kao najveci argument za sve mi je - da su to radili DIREKTNO ameri (naravno i cele ekipe tunera su bile tamo) - znaci...to je TO.
                  Da...i meni je za neverovati da su im performance toliko smesne..ali upravo je to ono sto muci amere - NEZNAJU kako da iskoriste snagu.Znaci...ti auti IMAJU veliku snagu..to nije sporo..ali..kako je iskoristiti?Kao sto sam vec citirao onu recenicu, samo da je ponovim - "Power in nothing without control".

                  P.S. O truck-ovima i ostalim necemo da ne bi opet isli u off i prosirivali temu na celokupnu americku (auto) industriju.Temu sam postovao zbog prezentovanja extrem tuninga americkih automobila.

                  Comment

                  • DC2R
                    CBC Senator XXL
                    • 06.12.2005
                    • 334
                    • Perth Australia

                    #10
                    Ovako samo ukratko, ovaj topic nije nikakva provokacija (barem po mom misljenju) jednostavno je objavljivanje rezultata testa tunovanih auta. Na nama je da komentarisemo, moj komentar je kao i uvek, ameri su daleko iza japana i europe sto se tice auta.
                    Dobro svi znamo sta rade supre, GT-R-ovi, mazde RX7 itd sa napucanim motorima tako da ovi rezultati ne predstavljaju nista posebno.
                    Neznam kako i zasto ali izgleda da ameri nemogu nikako shvatiti da nije sve samo u KS i torku, treba tu svu snagu spustiti na zemlju, dzaba 1000KS kad izgubi par sekundi samo na proklizivanju u startu i saltanju.

                    Zamislite samo da su radili test na nakoj stazi, da vide ko je najbolji u krivinama itd.

                    Comment

                    • Horsepower
                      CBC Senator XXL
                      • 29.12.2005
                      • 2000

                      #11
                      Ljudi, zaboravite stazu i Americke aute. To nikako ne ide zajedno.

                      Ne kazem da ama bas niko u Americi nije zainteresovan za stazu, ali vecina ljudi je zainteresovana samo za drag, a u drag racingu Amerikanci ubedljivo dominiraju (posebno stock auti).

                      Comment

                      • Skyline GT-R
                        CBC Senator XXL
                        • 13.02.2005
                        • 806
                        • Chicago - My Kind Of Town

                        #12
                        Evo ti ga sad....kad neko nece\ne zeli da prizna nesto - pa to ti je

                        KO bre dominira?Dominiraju po onom tvom sistemu - cena vs hp. A i to smo zakljucili zasto.
                        Kad se krene u BILO kakav tuning...cao...znaci...CAO...ciste ti isti "dominantni" samo tako.600, 700...1000hp ili vise u japancu vs ISTO toliko u BILO KOM amerikancu - sta mislis ko se sa kim igra?Mislim ...stvari su TOLIKO ocigledne, internet VRI od podataka..samo treba pogledati, idi na drag racing-e...
                        E sad...neko moze to da negira do sutra ako mu je lakse...realnost je sasvim drugacija.

                        Comment

                        • Horsepower
                          CBC Senator XXL
                          • 29.12.2005
                          • 2000

                          #13
                          Mozda, ali na ulicama daleko vise ima stock auta nego tunovanih, sto znaci da stock auta igraju vecu ulogu.

                          Nema svako $10,000 ekstra da ulozi u auto i da dobije 700 hp masinu.

                          Ja gledam sta dobijam za svoje pare. A u vecini slucajeva (ako ne i uvek) Amerikanac predstavlja bolji izbor.

                          Neznam gde sam tacno procitao, ali jedan komentar je bio "Japanci su kvalitetni, mocni i jeftini. E sad, mozes dobiti 2 od tog zajedno, ali sva 3 nikad neces dobiti."

                          Kod Amerikanca hoces.

                          Comment

                          • zola_
                            CBC Senator XXL
                            • 24.06.2006
                            • 319
                            • Novi Beograd

                            #14
                            ne bih da zvucim subjektivno ali kada kazes za americki auto da je jeftin to znaci i da je jeftin pri kupovini i da izgleda jeftino i da je isto tako napravljen, mislim da se oko toga svi mogu sloziti, i drugo kada kazes mocni jel to znaci da ima neki v8 ili v12 od 5,6,7l i 3xx hp, a nigde da mrdne, sve sto si rekao se moze protumaciti na vise nacina, i hummer h2 ima "mocni" 6.0 V8 i dvocifreno ubrzanje do 100km/h i enterijer od plastike kakvu bi ocekivao u pakovanju napolitanki... sve u svemu ja bih voleo da mi kazes koji to americki auto ispunjava sva tri navedena kriterijuma.

                            Comment

                            • Horsepower
                              CBC Senator XXL
                              • 29.12.2005
                              • 2000

                              #15
                              Nisu nista bolje uradjeni.
                              Na mom prethodnom poslu moj sef je imao Scion tC. Unutra covek bi rekao da izgleda kao Lincoln Navigator - dok ne dodirnes plastilu i dok ta plastika ne pocne skripiti pri voznji.

                              Moja poenta je da Americki auto nije jeftin, samo da pruza vise nego Japanac za manje pare.

                              Comment

                              Working...
                              X