Ajd' da ne prevodim sad sve...dugacak je text a nema nesto posebno receno, nego ukratko da prenesem te(k)st.
Hteli su da vide sta nude najjaci Americki tuneri sa najjacim muscle automobilima.I, dovezli su na pistu, jedne od najvecih Americkih vojnih baza :
1. Dodge Viper Hennessey 2006 - Twin Turbo, 8.5L V10, 1100hp, 1570kg
2. Ford GT Accufab 2005 - Supercharged, 5.4L V8, 720hp, 1550kg
3. Chevrolet Corvette Lingenfelter - Twin Turbo, 7.0L V8, 1000hp, 1590kg
4. Ford Mustang GT Livernois 2005 - Supercharged, 4.6L V8, 840hp, 1630kg
5. Pontiac GTO MTI 2005 - Single Turbo, 7.5L V8, 900hp 1700kg
6. Chevrolet Corvette Z06 2006 (stock) - 7.0L V8, 505hp, 1400hp
Pravila su bila jednostavna - Svaki tuner je morao da koristi ISTI brand guma, ISTO gorivo, testiran na ISTOJ stazi sa ISTIM vozacem i svaki auto je imao max 3 pokusaja po testu.Naravno, isto tako se zahtevalo - kompletan izduv, katalizator, klima , kompletna unutrasnjost...
Prvo su ih proveravali na dyno-u :
Prvi je bio Ford GT.Dyno kaze 635.5hp na 6564rpm i 623.6 lb-ftm.Zatim Viper - 983.5hp na 7472rpm i 981.2 lb-ft.Mustang GT - 740hp na 6977rpm i 962 lb-ft.Pontiac GTO - 789.2hp na 5404rpm i 788lb-ft.Vette - 772.2hp sa 822.7 lb-ft.Zadnja je bila stock Vette koja je pokazala 437.7hp na zadnjim tockovima
Onda je usledila emisija gasova:
Imali su nezavisni test u jednoj fabrici u Californiji (posto su u tamo najstrozije te norme u odmosu na celi US) da bi videli koji auto je "smog legal" a koji ne.ASM test je uzeo u obzir da su to "domace" fabrike, godiste autmobila, velicinu masine, broj cilindara i ostale parametre.Test je u trajanju od 90sec sa 50 posto snage na 15mph i 25 posto snage na 25mph.Merenjem se dobija rezultat hydrocarbonsa, carbon monoxida i nitrogena pri dva razlicita mph nivoa.
Jedini koji je proso test je Ford GT.
Sledece je bilo - Trka na 1 milju
Prethodni record (izlazne brzine) za street-legal automobile (sa svom pratecom opremom) je bio 337km\h koji je postavio Hennessey Viper SRT-10 cabrio.
Posto im je trebala neka "meta", prva je bila stock Vette.505hp Corvetta je milju presla za 29.30sec i izlaznom brzinom od 280km\h.
- Druga na redu je bila LPE Vette. Kako kazu - Zaboravite na visoki rpm pri startu jer ce street gume da odlete.Isto tako, i saltanje u drugu brzinu mora da se uradi "lagano" inace ce se u suprotnom isto desiti sa gumama.NIje ni cud kad cak i pri saltanju iz 3. u 4. brzinu pri 200km\h gume i dalje "cvile".Izlazna brzina je bila ( 339km\h)
-Treci je bio Pontiac GTO.U toku prvog pokusaju je poklopac za ulje odleteo i ulje se rasulo po celom motoru.Auto je ipak proso kroz cilj sa 193mph ali je izgubio pravo\nije stigo na ostala dva pokusaja jer je to vreme iskoristio za popravku.
-Sledeci je bio Hennessy Viper.Cak i ukljucena klima u toku voznje mu nje smetala da obori rekord svog "brata" sa fantasticnih 350km\h.
-Peti je bio Ford GT - 312km\h.Klima takodje "on".
-Zadnji je na ovom testu je bio Mustang GT.Isti problem kao i kod GTO-a.Pri 274km\h, cetvrtina ulja se rasula po zadnjim tockovima jer je "25-cent" klip puko, dozvolivsi cam senzoru da se pomeri na gore sto je rezultiralo pucanjem poklopca ventila.Finish liniju je proso sa 273km\h, mada i da je sve bilo ok - kazu - mustang ne bi bolje postigo.
Rezultat trke na 1 milju.
Viper - 26.2sec , 350km\h
LPE Vette - 27.2sec , 341km\h
Forg GT - 27.2sec , 311km\h
Pontiac GTO - 28.3sec , 310km\h
(Stock) Vette Z06 - 29.3sec , 273km\h
Mustang GT - 31.1sec , 273km\h
Kocenje od 100-0 i 160-0:
Stock Vette (Z06) - 31.6m , 87.8m
Pontiac GTO - 34.5m , 96.6m (aftermarket Bear racing GT kocnice su bile najmanje u celoj grupi a auto najtezi)
Ford GT - 32.5 , 90m
Mustang GT - 34.6m , 94.8
LPE Vette - 31.6m , 90.6m ( najmocnije kocnice u grupi - ogromna brembo kljesta koja se inace koriste u Endurance trkama)
Hennessy Viper - 31.6m , 87.5m
Dolazimo do 1\4 milje :
U ovom testu su tunerima ponudili da koriste 2 dve vrste guma - Michelin PS2 Radials i BFGoodrich DOT-DRAG radials - 3 pokusaja sa svakom.Samo dva tunera su prihvatila da testiraju svoje masine na drag gumama.
Prva na 402m je bila (opet) Vette Z06 - 1\4milje je presla za ravno 12sec sa izlaznom brzinom 201km\h.
Sto se tice Mustanga, dosta slalfovanja, mrtav cam senzor i nedostatak ulja su naravno los recept za test ubrzanja - 12.9sec
Ford GT nije nista mnogo bolji nego u stock varijanti - 11.3sec i 215km\h
Pontiac GTO - 12.6sec i 209km\h
LPE Vette - mnogo slajfovanja na street gumama, auto se zanosio levo...desno..pa opet levo sve dok nije presla 200km\h...rezultat na 1\4milje je 11.9sec sa brzinom od 216km\h.Koristeci DRAG gume, slajfovanje se smanjilo ali..rezultat nije bio nista bolji - 11.1sec i 247km\h
Viper Hennessey se ipak hvatao malo bolje za asfalt na street gumama - 11.7sec.Takodje i uz koriscenje DRAG radials, vreme je bilo bolje nego kod konkurentne Vette - 10.5sec i 246km\h.
E sad...gledam i krstim se...?Znam da su ameri operisani od automobila..ali da OVOLIKO neznaju da naprave performance car, da ovoliko NEZNAJU da iskoriste snagu i taj famozni torque koji TOLIKO potenciraju iz njihovih takodje famoznih V8-ica..itd itd.Pa to je stvarno katastrofa.I sta sad...ako uzmemo u obzir da su im automobili pravljeni maltene iskljucivo za pravac - sto automatski znaci da su im krivine apstraktan termin - a i na tom pravcu su sranje zivo...sta se onda kupuje\placa.KO je ta ******...KO je tu lood da kupuje ove krsine.Sa pravom ih nazivam krsine jer im je sva ta snaga TOTALNO neupotrebljiva.
Da sumiram(o) - Prvo sto 5 od 6 automobila nije proslo test emisije gasova, 2 od 6 automobila su imala problema sa motorom pri testovima (ko zna koliko se problema javlja kod vlasnika koji svakodnevno voze ove masine) i na kraju ubrzanje na 1\4milje...ta (americka) "NAJBITNIJA" stavka za jedan sportski auto i cak ni tu ne mogu da spuste auto ispod 10sec ni sa preko 1000hp (o velicini masine i da ne pricam).
Ah da...na kraju, malo i o cenama.
Chevrolet Corvette Z06 : $70.000
Ford GT Accufab : Stock $164.000 + modifications $9400 = $174.000
Hennessey Dodge Viper Coupe : Stock $87.000 + modifications 100.000 = $187.000
Lingenfelter Chevrolet Corvette : Stock $48.000 + modifications $177.000 = $225.000
Livernois Mustang GT : Stock $27.000 + modifications $43.000 = $70.000
MTI Pontiac GTO : stock $33.000 + modifications $42.000 = $75.000
Hteli su da vide sta nude najjaci Americki tuneri sa najjacim muscle automobilima.I, dovezli su na pistu, jedne od najvecih Americkih vojnih baza :
1. Dodge Viper Hennessey 2006 - Twin Turbo, 8.5L V10, 1100hp, 1570kg
2. Ford GT Accufab 2005 - Supercharged, 5.4L V8, 720hp, 1550kg
3. Chevrolet Corvette Lingenfelter - Twin Turbo, 7.0L V8, 1000hp, 1590kg
4. Ford Mustang GT Livernois 2005 - Supercharged, 4.6L V8, 840hp, 1630kg
5. Pontiac GTO MTI 2005 - Single Turbo, 7.5L V8, 900hp 1700kg
6. Chevrolet Corvette Z06 2006 (stock) - 7.0L V8, 505hp, 1400hp
Pravila su bila jednostavna - Svaki tuner je morao da koristi ISTI brand guma, ISTO gorivo, testiran na ISTOJ stazi sa ISTIM vozacem i svaki auto je imao max 3 pokusaja po testu.Naravno, isto tako se zahtevalo - kompletan izduv, katalizator, klima , kompletna unutrasnjost...
Prvo su ih proveravali na dyno-u :
Prvi je bio Ford GT.Dyno kaze 635.5hp na 6564rpm i 623.6 lb-ftm.Zatim Viper - 983.5hp na 7472rpm i 981.2 lb-ft.Mustang GT - 740hp na 6977rpm i 962 lb-ft.Pontiac GTO - 789.2hp na 5404rpm i 788lb-ft.Vette - 772.2hp sa 822.7 lb-ft.Zadnja je bila stock Vette koja je pokazala 437.7hp na zadnjim tockovima
Onda je usledila emisija gasova:
Imali su nezavisni test u jednoj fabrici u Californiji (posto su u tamo najstrozije te norme u odmosu na celi US) da bi videli koji auto je "smog legal" a koji ne.ASM test je uzeo u obzir da su to "domace" fabrike, godiste autmobila, velicinu masine, broj cilindara i ostale parametre.Test je u trajanju od 90sec sa 50 posto snage na 15mph i 25 posto snage na 25mph.Merenjem se dobija rezultat hydrocarbonsa, carbon monoxida i nitrogena pri dva razlicita mph nivoa.
Jedini koji je proso test je Ford GT.
Sledece je bilo - Trka na 1 milju
Prethodni record (izlazne brzine) za street-legal automobile (sa svom pratecom opremom) je bio 337km\h koji je postavio Hennessey Viper SRT-10 cabrio.
Posto im je trebala neka "meta", prva je bila stock Vette.505hp Corvetta je milju presla za 29.30sec i izlaznom brzinom od 280km\h.
- Druga na redu je bila LPE Vette. Kako kazu - Zaboravite na visoki rpm pri startu jer ce street gume da odlete.Isto tako, i saltanje u drugu brzinu mora da se uradi "lagano" inace ce se u suprotnom isto desiti sa gumama.NIje ni cud kad cak i pri saltanju iz 3. u 4. brzinu pri 200km\h gume i dalje "cvile".Izlazna brzina je bila ( 339km\h)
-Treci je bio Pontiac GTO.U toku prvog pokusaju je poklopac za ulje odleteo i ulje se rasulo po celom motoru.Auto je ipak proso kroz cilj sa 193mph ali je izgubio pravo\nije stigo na ostala dva pokusaja jer je to vreme iskoristio za popravku.
-Sledeci je bio Hennessy Viper.Cak i ukljucena klima u toku voznje mu nje smetala da obori rekord svog "brata" sa fantasticnih 350km\h.
-Peti je bio Ford GT - 312km\h.Klima takodje "on".
-Zadnji je na ovom testu je bio Mustang GT.Isti problem kao i kod GTO-a.Pri 274km\h, cetvrtina ulja se rasula po zadnjim tockovima jer je "25-cent" klip puko, dozvolivsi cam senzoru da se pomeri na gore sto je rezultiralo pucanjem poklopca ventila.Finish liniju je proso sa 273km\h, mada i da je sve bilo ok - kazu - mustang ne bi bolje postigo.
Rezultat trke na 1 milju.
Viper - 26.2sec , 350km\h
LPE Vette - 27.2sec , 341km\h
Forg GT - 27.2sec , 311km\h
Pontiac GTO - 28.3sec , 310km\h
(Stock) Vette Z06 - 29.3sec , 273km\h
Mustang GT - 31.1sec , 273km\h
Kocenje od 100-0 i 160-0:
Stock Vette (Z06) - 31.6m , 87.8m
Pontiac GTO - 34.5m , 96.6m (aftermarket Bear racing GT kocnice su bile najmanje u celoj grupi a auto najtezi)
Ford GT - 32.5 , 90m
Mustang GT - 34.6m , 94.8
LPE Vette - 31.6m , 90.6m ( najmocnije kocnice u grupi - ogromna brembo kljesta koja se inace koriste u Endurance trkama)
Hennessy Viper - 31.6m , 87.5m
Dolazimo do 1\4 milje :
U ovom testu su tunerima ponudili da koriste 2 dve vrste guma - Michelin PS2 Radials i BFGoodrich DOT-DRAG radials - 3 pokusaja sa svakom.Samo dva tunera su prihvatila da testiraju svoje masine na drag gumama.
Prva na 402m je bila (opet) Vette Z06 - 1\4milje je presla za ravno 12sec sa izlaznom brzinom 201km\h.
Sto se tice Mustanga, dosta slalfovanja, mrtav cam senzor i nedostatak ulja su naravno los recept za test ubrzanja - 12.9sec
Ford GT nije nista mnogo bolji nego u stock varijanti - 11.3sec i 215km\h
Pontiac GTO - 12.6sec i 209km\h
LPE Vette - mnogo slajfovanja na street gumama, auto se zanosio levo...desno..pa opet levo sve dok nije presla 200km\h...rezultat na 1\4milje je 11.9sec sa brzinom od 216km\h.Koristeci DRAG gume, slajfovanje se smanjilo ali..rezultat nije bio nista bolji - 11.1sec i 247km\h
Viper Hennessey se ipak hvatao malo bolje za asfalt na street gumama - 11.7sec.Takodje i uz koriscenje DRAG radials, vreme je bilo bolje nego kod konkurentne Vette - 10.5sec i 246km\h.
E sad...gledam i krstim se...?Znam da su ameri operisani od automobila..ali da OVOLIKO neznaju da naprave performance car, da ovoliko NEZNAJU da iskoriste snagu i taj famozni torque koji TOLIKO potenciraju iz njihovih takodje famoznih V8-ica..itd itd.Pa to je stvarno katastrofa.I sta sad...ako uzmemo u obzir da su im automobili pravljeni maltene iskljucivo za pravac - sto automatski znaci da su im krivine apstraktan termin - a i na tom pravcu su sranje zivo...sta se onda kupuje\placa.KO je ta ******...KO je tu lood da kupuje ove krsine.Sa pravom ih nazivam krsine jer im je sva ta snaga TOTALNO neupotrebljiva.
Da sumiram(o) - Prvo sto 5 od 6 automobila nije proslo test emisije gasova, 2 od 6 automobila su imala problema sa motorom pri testovima (ko zna koliko se problema javlja kod vlasnika koji svakodnevno voze ove masine) i na kraju ubrzanje na 1\4milje...ta (americka) "NAJBITNIJA" stavka za jedan sportski auto i cak ni tu ne mogu da spuste auto ispod 10sec ni sa preko 1000hp (o velicini masine i da ne pricam).
Ah da...na kraju, malo i o cenama.
Chevrolet Corvette Z06 : $70.000
Ford GT Accufab : Stock $164.000 + modifications $9400 = $174.000
Hennessey Dodge Viper Coupe : Stock $87.000 + modifications 100.000 = $187.000
Lingenfelter Chevrolet Corvette : Stock $48.000 + modifications $177.000 = $225.000
Livernois Mustang GT : Stock $27.000 + modifications $43.000 = $70.000
MTI Pontiac GTO : stock $33.000 + modifications $42.000 = $75.000
Comment