Troskovi odrzavanja novijih limuzina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CikaKure
    CBC Senator XXL
    • 14.08.2005
    • 668
    • Beograd

    Troskovi odrzavanja novijih limuzina

    Zanima me, pa bih molio da vlasnici i korisnici novijih automobila, pre svega limuzina, podele sa nama ovde iskustva o troskovima odrzavanja svojih ljubimaca.
    Da preciziram sta mislim kad kazem "novijih"- mislim na modele automobila koji su se pravili i posle 2000. godine (znaci upada auto koji se pravio na primer od 1996-2002 i sl.).

    Mislim da ce biti prilicno edukativno za sve nas da se navedu pojedini primeri da mozemo da samo donesemo zakljucke na bazi egzaktnih i preciznih informacija.

    Stoga, poceo bih sa sopstvenim (domacim) iskustvom - sluzbeni A6 2.4l, 2001. godiste, redovan servis (kaisevi, filtri, ulja, plocice, i pumpa za gorivo) je u autokomercu kostalo cirka 80.000 dinara sa radom.

    Privatni Peugeot 406, 1998. godiste, 2000ccm 16v:
    - Plocice prednje kostaju 2886 din delphi, bendix 4100 din,
    - Prednji diskovi su na nivou 7000 dinara, zadnji 5500 (delphi). U Veranu su zadnji diskovi 36.000 (i slovima tridesetsesthiljada dinara) kazu "original" Pezoovi.
    - Sponica (jedna od 4) na mehanizmu menjaca kosta 800 dinara (Verano)
    - Filter ulja pazarim delphi za 320 dinara (u Veranu je preko 1000),
    - Svecice su na nivou od 500dinara NGK (Mas kompani),
    - Filter vazduha je oko 700 dinara (mislim da je Knecht).
    - Zupcasti kais je bio oko 30 eur za moj auto.
    - Motoric ler gasa je u Veranu oko 20.000 dinara, u Panteru se dobije za oko 9.000 dinara.

    Ako se prisetim necega, dodacu na spisak
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    #2
    Mislim da niko nista ne dobija ovakvim iznosenjem cena rezervinih delova.
    Prava informacija predstavlja cenu odrzavanja u nekom vremenskom periodu, obicno na godinu dana i to opet podeljen po starosnim intervalima. Ima ljudi koji to lepo sve evidentiraju, razdvoje troskove odrzavanja i troskove eksploatacije.
    Novi automobili do 6 god, pa recimo od 6 do 10 i vise od deset godina.
    Nadam se da ima takvih makar u manjini jer mislim da retko ko od nas vodi bilo kakvu evidenciju o tome, u principu stegnemo zube kad treba nesto da se izfinansira, pa malo voznje i hladjenja pa onda opet.
    Takve podatke obicno imaju transportna ili taxi preduzeca i pedantni pojedinci.

    Comment

    • skaarj
      CBC Veteran
      • 25.03.2005
      • 176
      • Novi Sad

      #3
      Mada se slazem sa dfastom u vezi toga da cena odrzavanja zaista ima smisla tek kada se sagleda kroz odredjeni vremenski period, nije lose znati orijentacione cene za pojedine automobile, jer neki automobili zaista imaju enormne cene za pojedine delove...
      *** ********************** ***
      *** gf AL QK \=-Q XES1 ***

      Comment

      • ToNcA
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2006
        • 868
        • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
        • Mazda 6 2.0d

        #4
        Ali je takodje bitno i znati koliko cesto taj deo crkava odnosno koliko cesto se desava da ga je potrebno kupiti.

        Ja mogu da iznesem svoja iskustva sa Vectrom (Megane je suvise nov da bih imao bilo kokvih iskustava). Ubedljivo najveci trosak do sada mi je bila tecnost za pranje vetrobrana (ako se ne racuna redovni servis koji je oko 12 000 din u sta ulazi 5l sintetickog ulja (Opelovog), filter klime, filter ulja, filter vazduha, komplet svecica, dihtung kartera - srafa za ispustanje ulja i mozda jos neka sitnica)

        Inace u NBS ih ima 10, stare su godinu i po i presle su tridesetak hiljada (sem jedne ili dve koje su presle 5-6 hiljada). Do sada jedini kvar koji se desio je na jednoj solja amortizera ali je otklonjeno u garantnom roku, i ne mogu da racunam to sto sam ja ostetio prednju desnu gumu. Te automobile ne voze vozaci vec su dati na koriscenje kao "company car" tako da se dosta manje paze nego kada bi ih vozaci vozili (sem caletovog koji ja pazim vise nego Renoa). Ali imaju jedan veliki problem sa limarijom - nepregledni su tako da ko kupi Vectru C bez senzora za parkiranje ako ne namerava da bas pazi mora da racuna i sa tim da ce mu u pocetku zatrebati blagi limarski radovi (ako je kasko osiguran onda ne mora ni to da racuna).

        Ako bude nekih promena javicu vam (a nadam se da nece biti jer nema razloga).

        Jos da napomenem da i ja i cale imam prilicno tesku nogu na gasu i da je motor cesto blizu crvenog polja tako da ni u kom slucaju nije rec o "mazenom"autu. Mada jedan caletov kolega bukvalno mazi gas (njegovog sina znam) i primetio sam da mu auto osetno slabije ide .

        Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

        Comment

        • CikaKure
          CBC Senator XXL
          • 14.08.2005
          • 668
          • Beograd

          #5
          Tacno je da cena odrzavanja ima smisla kroz odredjeni period, potpuno se slazem. Medjutim ako kazem da kais, filter, plocice, diskovi kostaju XYZ novcanih jedinica, moze se svakako doci do nekog zakljucka, obzirom da se zna na koliko se otprilike menja ulje, filtri, koliko ostro vozite i menjate plocice, manje vise servisni interval za promenu zupcastog kaisa je poznat za fokusirani automobil (ali ga nije zgoreg pomenuti, ne samo za kais vec i za drugi deo). Isto se svodi i na troskove vanrednih opravki. Citam temu o Ivanovoj novoj(?) Lancia-i i neko kaze da taj auto ne treba kupovati ako nemas jos 1-2 hiljade u dzepu, a opet neko kaze da je Ivan rekao da je odrzavanje ok... Evo prilike da se stvari preciziraju.

          Dalje, post sam pokrenuo i iz jos nekih razloga, pa evo nekoliko:
          1. Da se izbegne rasipanje pitanja po razlicitim mestima u okviru drugih tema tipa "e a kakav je taj auto za odrzavanje?"
          2. Da se omoguci uvid potencijalno zainteresovanih ljudi za odredjeni model automobila.
          3. Da se podeli korisno iskustvo ko,sta, gde nabavlja i po kojim orijentacionim cenama, za manje iskusne (u koje i sebe ubrajam), sto vodi sprecavanju da nas neko dere i zavlaci.
          4. Da se odbaci fama "originalnog" rezervnog dela koji zastupnik prodaje ovde po paprenoj ceni, a ni e zna sta prodaje, tj. koja je prva ugradnja i koji je proizvodjac rezervnog dela.

          Mislilm da inicijalna ideja i ono sto je dfast izneo se ne podudaraju (pod uslovom da sam dobro razumeo sta je on hteo da kaze) - nije mi namera bila da poredim automobil A sa automobilom B i da donosimo zakljucak da je jedan bolji/kvalitetniji/isplativiji/pouzdaniji/logicniji_izbor od drugog na bazi ovde iznesenih cena.

          A i svako od nas potajno gleda sledeceg kandidata za parkiranje u svojoj garazi (ili parking mestu)

          Zato ohrabrujem i druge da daju svoj doprinos. A mozda se razbiju i neki tabui...

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            ja vodim evidenciju odrzavanja vozila koje imam (od prvog dana nabavke) tipa datum, stanje km, vrsta intervencije i cesto cena ali me mrzi da sada to detaljno pretrazujem (cenim da nije interesantno vecini).

            okvirno za klasicne Volvoe sa zadnjim pogonom generalno za manje vise sve modele sa 4 cilindra-
            zupcasti zamena po potrebi na svakih 160.000km, cena oko 10USD
            svecice svakih 40-50.000km cena kao i za Juga (ili bilo koji)
            ulje menjaca, diferencijala, volana je for life (ne menja se nikada), kocnice, motorno kao kod drugih.
            kocioni diskovi svakih 150.000-200.000km ostre voznje/ kreni stani gradske ili oko 300.000km voznje po otvorenom putu
            cena oko 50tak evra za par
            plocice prednje na 60-80.000km , zadnje 150.000-200.000km
            cena prednje oko 30tak ,zadnje oko 10tak evra set

            nosaci motora i nosac menjaca spadaju u kvarljivije delove (potrose se) i izdrza oko 10tak godina ili oko 200.000km sta pre dodje

            cena za obicne oko 100 evra za sva 3 komada, ili oko 250 evra za hidraulicne
            vodena pumpa svakih 150.000km (ili nesto vise), odnosno njen dihtung
            cena oko 40tak USD

            spone, ramena, kugle i slicno je for life (ne menja se osim kao posledica sudara/mehanickog ostecenja)

            silent blokovi zavisno od godista i modela izdrze oko 120.000-150.000km na starijim godistima dok novija godista imaju resen taj problem pa potraje i preko 300.000km- prednji trap.
            zadnji trap je for life

            krsta kardana, diferencijal, prenos na tockove generalno sto ukljucuje i menjac je for life

            kvacilo zavisi od modela/motora i stila upotrebe/voznje- lamela izdrzi oko 250.000-300.000km a korpa oko 500.000km mada se obicno zameni preventivno zajedno sa lamelom

            kosta oko 200-300 evra zavisno od modela
            kablovi za svecice se potrose na oko 150.000-200.000km i kostaju oko 50-80 evra.
            razvodna ruka i razvodna kapa se ne menjaju mada je preporucljivo preventivno kontrola na svakih 100.000km i zamena po potebi
            cena oko 3 evra za ruku i oko 20tak evra za kapu (Bosch).

            amortizeri zavisno od modela obicni od 20tak USD do 80 USD za Koni sportske podesavajuce.
            Nivomat zadnji sa servom, oko 500-800 evra par (Boge originalni, nema zamenskih) za modele koji imaju ( i presrecne vlasnike kada crknu)

            amortizeri izdrze oko 150.000km u proseku, opet jako zavisi od nacina upotrebe vozila
            gumena vakuum creva ispod haube po potrebi, i generalno razna gumena creva/cevi
            cena -boli glava...obicno nema zamenski pa kosta od 50tak USD do 200 USD po jednom crevu

            najkvarljivije i najskuplje- razni elektronski modulu tzv releji i kompjuteri. zamenskih nema, originalni od 30tak evra do 500-600 evra po komadu za nove. polovna elektro oko 2/3 te cene.

            anlaser je for life
            alternator obicno oko 300.000-350.000 zahteva zamenu cetkica/ reglera
            kosta oko 10tak evra

            servo motori sedista i servo motori sistema ventilacije nemaju zamenske, kostaju bubreg i srce originalni (za modele koji ih imaju).

            radio aparati izdrze oko 100.000-150.000km, kostaju originalni oko 300-500 evra (reparirani, Alpina je fabricka ugradnja).

            servo motor sibera nema zamenski, original je oko 200 evra
            servo motor antene, isto samo je cena oko 100 evra

            staklarija originalna je skupa, far je oko 300-500 evra zavisno od modela, zmigavac oko 60-100 evra, stop lampa oko 250 evra sve cene za komad.\
            zamenskih ima, polovnih ima, cena oko 1/3 obicno.

            branik prednji/zadnji nema zamenski, original je oko 500-1500 evra zavisno od modela i tipa apsorbera energije sudara u njima

            airbag i pratece sto se jednokratno koristi kosta bubreg i srce, ne smem ni da pitam za cenu kod dilera (posto samo oni mogu da naruce original).

            slicno je sa delovima interijera i eksterijera- razne plasticne obloge, lajsne, paneli i slicno. primer panel vrata/obloga je kod dilera oko 200 evra komad, zamenski nema osim da napravi rucno neki tapetar.

            cene nevedene u eurima su ovdasnje, cene u USD su americke posto ovde obicno nema u ponudi.

            uglavnom, kvarovi mehanike nisu skupi za tu kategoriju vozila, i relativno su retki, elektrika je kvarljiva od slucaja do slucaja i prilicno je skupa, elementi karoserije (lajsne i slicno) je basnoslovno skupo prema dobijenom..

            ako je dobar primerak i redovno se odrzava moze da bude prosecna cena odrzavanja, ako je zapusten primerak dovodjenje u red kosta obicno vise nego sto se moze i sanjati.

            narocito je skupo za modele sa oznakom x60, posto su manje serije (eskluzivniji) u pitanju i visi cenovni rang a specijalitet je model 780 Bertone gde je maltene sve unikat. i cena adekvatna.

            modeli sa 6 cilindara su prica za sebe, i sve cene odrzavanja obicno su x2 ili x3 u startu za sve zivo od potrosnih delova na i oko motora.

            nadam se da je pomoglo da se stekne neka slika o redu velicine troskova za jedan duzi period posedovanja/upotrebe posto se vecina delova kada se pokvare menja jednom i nikada vise s obzirom na poveliki interval do sledece popravke.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              da dodam, posto je prevashodno pitanje za novije limuzine. kod Volvoa to znaci od 97/98 godista sa serijom S/V40 i S80/V70/S60.
              gore pominjane cene se mnoze sa faktorom 5 (grubo) za te modele (zamenskih uglavnom jos nema u ponudi).
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • DejanV
                CBC Senator XXL
                • 19.07.2005
                • 682
                • Beograd

                #8
                Pregledom racuna za moj Daewoo Nubiru (2 litra, DOHC 16V iz Opela, serijska ugradnja), vidim da me je prosecni servis na 10.000 km, a od 23 maja 2003 do sada ih je bilo 4, kosta tik ispod 7.000 dinara. U to je uracunata zamena ulja (Shell Helix), zamena svih filtera (za motor, za klimu, za gorivo) i naravno pregled vozila. Sve delove obezbedjuje Autotrend, kod koga je vozilo kupljeni u jedino mesto gde se servisira.

                Na servisu od 35.000 km (to je onaj sto je trebao na 40K, ali ja sam odlucio da ubacim dva ekstra servisa do 100K), na moj zahtev zamenjena su sva 4 amortizera (ubaceni Monroe), sva 4 diska i sve plocice. Diskove sam zamenio jer mi se nikako nisu dopadali risevi na njima, Daewoo je originalno ugradio neke tvrde plocice, pretpostavljam iz razloga cene. Sada su TRW-Lucas plocice. Taj servis, uz sve redovno, me je kostao 36.000 dinara, sve njihovo. I sve je bilo uradjeno tako sto sam auto odvezao ujutru u 9 kod njih u servis (na kraju Zemuna, kod autobuske okretnice), a oni su me pozvali negde oko 3 ili 4 popodne da preuzmem vozilo.

                Svakog leta, odeveze auto otprilike nedelju dana pred odmor na pregled, posto u Grcku idemo svojim autom. Evo tri leta, uredno podignu, pregledaju, premere i redovno odbiju da mi ista naplate, pa ja onda normalno castim momke, sta cu, cenim njihov rad i dobru volju.

                Cenu ostalih delova ne znam, jer mi nisu trebali. Platio sam jos bocni prozor koji je neki narkos razbio da mi drpi radio bez maske (80 eura), srednji greben od plastike koji je tom prilikom polomio (15 eura) i placen mi je zadnji branik koji mi je lik (sudija u penziji) polomio - e, taj je vec kostao lepih 250 eura, plus 30 eura farbanje, ali nisam ja snosio troskove, pa me ne boli.

                Pitajte me da li sam zadovoljan sto autom, sto servisom.

                Pozdrav,
                DVV
                Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                Comment

                • CikaKure
                  CBC Senator XXL
                  • 14.08.2005
                  • 668
                  • Beograd

                  #9
                  Necu te pitati da li si zadovoljan ili nisi, nego cu ti se zahavliti na egzaktnim podacima koje si ovde izneo. Sve je jasno ko dan.

                  Comment

                  • DejanV
                    CBC Senator XXL
                    • 19.07.2005
                    • 682
                    • Beograd

                    #10
                    Nema frke, lepo si pitao, samo sam odgovorio.

                    Ne znam da li je to bitno ili ne, ali vidim da sam propustio da spomenem da se radi o Daewoo Nubira karavanu, dakle ne limuzini. Ima CDX paket opreme, koji isto kao i u Opelovoj nomenklaturi, oznacava model sa maksimalno dostupnom opremom.

                    Koliko se secam, jedina stvar koju sam doplatio je bila automatika na klimi, redovan model ima rucne komande. Do dana danasnjeg nisam siguran da li sam tada pametno ili glupo postupio. A nije bilo bas dzabe, kostalo je 350 eura.

                    Od ostalog, doplatio sam od onda 4 TECHNO felne, nove Cooper-Avon ZV1 195/60 R 14 gume (serijske su bile poljske Kormoran 185/65 R 14, a ta firma je deo Michelin imperije) i umesto serijski isporucenog Daewoo (a u stvari LG) radio-kasetofona, ugradio sam Sony radio/CD. Proslog leta sam se otegao 400 eura za chip tuning kod Digital Tuning-a, i mogu vam reci da sam prilicno zadovoljan rezultatima - nisu spektakularni, ali osete se.

                    Iskreno verujem da mi je taj auto najbolja kupovina tehnike ikada do sada u zivotu, kada se gleda odnos cene i kvaliteta. Sa novim gumama, felnama i radio/CD-om, ukupno me je izasla 14.800 eura sa 10 km na brojcaniku kilometara (od Auto Trenda u Zemunu do Takovske, gde sam je kupio). Za te pare, nigde niceg ni slicnog od bilo koga drugoga, a u takmicenju za kupovinu su bile i Skoda Oktavija Elegance 2l i Ford Focus 2l sa 3 vrata.

                    Pozdrav,
                    DVV
                    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                    Comment

                    • Vladd
                      CBC Senator XXL
                      • 09.07.2006
                      • 581
                      • NBG

                      #11
                      Pa ja mislim da bi trebalo napraviti razliku odrzavanja (radovne "radnje" na kolima) i popravke (u slucaju kvara).

                      Kod novijih automobila, veci deo troska odlazi na zamene tecnosti, filtera, nesto manje na potrosni materijal, plocice, lamele..

                      Najvise mi smeta preskupa usluga "resetovanje racunara", ili dijagnostika, koja kosta skoro kao zamena lamele i korpe. Tek da je korisnik "vezan" za auto kucu i pri promeni ulja.

                      Comment

                      • CikaKure
                        CBC Senator XXL
                        • 14.08.2005
                        • 668
                        • Beograd

                        #12
                        Uh, mozda to na prvi pogled izgleda kao tako, medjutim...
                        - Troskovi odrzavanja su i troskovi redovnog (ulje, filtri, plocice) i troskovi vanrednog odrzavanja (popravke).
                        - Koji god da gledas, udara te po dzepu, samo zavisi da li to dozivljavas kao preskupo ili nekako drugacije.
                        - Thread je nazvan "Troskovi odrzavanja novijih limuzina" i tu je sve prilicno jasno.

                        Ako se pogleda kako sam definisao relativan pojam "novijih" automobila jasno je da se tu kvari kojesta, kako god to cudno izgledalo. Evo, u medjuvremenu sam saznao da je cena jednog ventilatora hladnjaka (od 2 koliko ih ima na mom 406) u veranu na nivou od 12.800 dinara (ceka se 15 dana), u panteru oko 14.000 dinara (imaju ga odma). Troskove remonta starog cu tek saznati, ako remont bude bio moguc.

                        Comment

                        • CikaKure
                          CBC Senator XXL
                          • 14.08.2005
                          • 668
                          • Beograd

                          #13
                          Update za pezo 406, 2.0 16v
                          - Nosac motora kroz koji ide polu osovina u Veranu je 1200 dinara, u Panteru je 1960 original a neka francuska zamena je 752 dinara.
                          - Zadnji lonac auspuha je u Veranu oko 14000, u Panteru 7500 (Bosal), Walker je oko 7500 takodje.

                          I naravno, poslastica za kraj: Katalizator u veranu kosta oko 70.000 dinara, sto je po danasnjem kursu nesto preko 830 EUR
                          Zivot u zemlji Srbiji je nepresusan izvor razdraganosti i svetlih momenata kad vidite ovo.

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #14
                            Sto, mislis da je negde drugde ono sto ti u Srbiji naplacuju koliko naplacuju, jeftinije?
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • Vladd
                              CBC Senator XXL
                              • 09.07.2006
                              • 581
                              • NBG

                              #15
                              Hoce covek da raskrinka "auto mafiju"

                              Comment

                              Working...
                              X