Troskovi odrzavanja novijih limuzina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DejanV
    CBC Senator XXL
    • 19.07.2005
    • 682
    • Beograd

    #31
    Da.

    Koliko znam, jedini nacin da se motoru podigne radna zapremina je da se otvori, pljune u sake pa redom - nova radilica, nove klipnjace, novi klipovi, obrada kanala, itd. On se posle iz narkoze probudi ne kao (80x55,5 mm) 1.116 ccm, vec kao (80,4x63,9 mm) 1.301 ccm.

    Pa je onda kao takav i sa nesto malo vise snage (84,9 KS na tockovima, oko 100 KS na zamajcu, prema Egonovom dinamometru) presao daljih 23.000 km, a kakav je, eno ga otovrenog gore kod Urosa u radionici, pa se moze pogledati. Mirne duse jos jednom toliko.

    Pozdrav,
    DVV
    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

    Comment

    • djukic
      CBC Senator XXL
      • 27.03.2005
      • 2526
      • Beograd

      #32
      I pored ispostovanih servisnih intervala, redovne zamene ulja... Na novijim automobilima crkavaju neverovatno glupe stvari za koje ranije nismo znali ni da postoje do nekih 500.000km
      Da li u redovno odrzavanje opel korse iz 2004 godine spada i alternator od 1400E?
      Da li u odrzavanje alfe 156 sportvagon 2.0 is 2002. spada i promena protokomera od 250E i to dva puta do sada?
      Ili peugeot 206 is 2004. na kome se raspao spaner klinastog kaisa a koji kosta 100E?
      Ili ovde s foruma fabija koja je prosetala od servisa do servisa od otvaranja motora pa sve do zamene ECU-a? (trosak od 400-500E).
      Peugeot partner na kome riknjava takodje protokomer na 20.000km, sad ima na satu 59.000km i vec je drugi put menjan protokomer...

      Sviovi automobili presli su jako malo kilometara do 50.000km...

      Imam jos gomilu horor primera...

      Jednostavno mislim da su noviji automobili napravljeni nekvalitetno, sa jako smanjenim vremenskim intervalima servisa koji su neopravdano skupi. Pri tome na svima redovno otkazuju sklopovi koji su u ranijim generacijama pravljeni da traju jako dugo a i kada se pokvare remont im je jeftin (primer alternatora od 1400E??? na automobilu koji kosta 10.000E).
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • DejanV
        CBC Senator XXL
        • 19.07.2005
        • 682
        • Beograd

        #33
        Originally posted by Vladd
        Pa nije prica o PDV-u. Problem je sto je cena svecica vec sa PDV-om , filtera...
        Bas tako, i tu je Heinz u pravu. Odmah da dodam, uopste nije problem u novcanoj razlici u ceni, problem je u principu.

        A jos veci problem su 5,6 radnih casova, valjda su i vikend racunali. Jos sa 7 dizalica, svecice, tri cetiri filtera, ulje... sve za pola sata, sa cigaret pauzom.

        A mozda je bio prenos utakmice, sa produzecima..
        Pricas napamet. Ako mislis da je to sve tako lako, izvoli ti zameni silen blokove i stabilizatore. Ne znam kako je to na drugim motorima reseno, ali u mom slucaju, lepo su se naradili dok to nisu obavili. Jedan covek je radio stalno lepa 3 sata, drugi mu je povremeno pomagao, a treci (elektricar) je radio svoj posao paralelno, on je bio gotov za recimo pola sata, sa sve proverom.

        Slazem se da je 5,7 sati naduvana brojka, ima tu bar sat vremena vise nego sto je realno potroseno, racunajuci sve, a ja stvarno nisam cicija koja meri sekunde. Tu su ustinuli recimo onih 1,7 sati. Cist car 1,7 sati, hajde i da budem velikodusan, pa da kazem da su uzeli dobar sat vise nego sto je stvarno potroseno.

        Ali, ne mozes sve. Ko hoce da ima kompletnu dokumentaciju o tome sta je ikada radjeno na to autu, sa uredno potpisanim i pecatiranim racunima, mora to i da plati. Ne branim ih, ali sve to je kod nas jos u povojima. Drugde, na takav spisak placas manju premiju osiguranja; kod nas, to tek treba da zazivi.

        Ali, to neumitno dolazi i kod nas. Licno sam bio svedok prodaje dve Nubire na Bubanj Potoku. Isto godiste (2001), presle slicno (jedna oko 90K, druga oko 83K), obe limuzine sa cetvora vrata i sa istim paketom opreme. Jedan je trazio 5.500 eura, drugi sa servisnom knjizicom i fasciklom punom racuna 6.500 eura. Drugi je prodao auto za 6.000 eura, prvi nije prodao auto.

        Slazem se da jedna lasta ne cini prolece, ali razmisli sa aspekta sebe kao kupca: sta bi ti radije imao, auto za koji postoji jasna istorija, ili auto za koji pojma nemas u kakvom je realnom stanju? Naravno da onaj sa istorijom kosta vise, ali je i tvoj rizik neuporedivo manji.

        Pozdrav,
        DVV
        Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

        Comment

        • DejanV
          CBC Senator XXL
          • 19.07.2005
          • 682
          • Beograd

          #34
          Originally posted by Heinz
          ...

          Koliko košta na Daewoo zamena svih kaiševa, španera, filtera, ulja, svećica? I na koliko km se to radi?
          Za kaiseve i spanere ne znam, to jos nisam radio, ali redovan servis, koji obuhvata zamenu ulja i svih filtera (za klimu, motor, ulje i gorivo), plus obavezna dijagnostika, kosta oko 6.800 dinara, plus-minus nesto malo.

          Pozdrav,
          DVV
          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

          Comment

          • Vladd
            CBC Senator XXL
            • 09.07.2006
            • 581
            • NBG

            #35
            Pa verovatno pricam napamet. Podrazumevam da se majstori razumeju u posao. Evo, meni bi trebalo bar 5 sati da zamenim spaner na Rolsu, nikad video.
            E sada, ako su trazili spaner jedno dva sata, pa ako je majstor za svaku svecicu morao da ide 200m do magacina, pa onda jedno pola sata da se navedu detalji u "bolesnickom kartonu".

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #36
              Originally posted by "DejanV
              Slazem se da je 5,7 sati naduvana brojka, ima tu bar sat vremena vise nego sto je realno potroseno, racunajuci sve, a ja stvarno nisam cicija koja meri sekunde. Tu su ustinuli recimo onih 1,7 sati. Cist car 1,7 sati, hajde i da budem velikodusan, pa da kazem da su uzeli dobar sat vise nego sto je stvarno potroseno.
              Uopšte je nebitno koliko su stvarno potrošili vremena. Ako su ovlašćeni servis postoji normativ kojeg se pridržavaju. Ukoliko urade pre, upisaće normu, ukoliko urade sporije opet treba da upišu normu.
              Šta ako paralelno radi 5 ljudi razne poslove i urade auto za 3 sata? Treba da upišu 3 sata?

              @Vladd evo treba da se menja španer na Alfi 156, platiću ti tih 5 sati i neću zakerati ako uradiš pre Alfi ima više od Rovera a mogu i da ti pomognem ako treba
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • BRABUS
                CBC Senator XXL
                • 15.10.2004
                • 2399
                • London

                #37
                Ja sam svojim ocima gledao kako mi je majstor, koji je prvi put video Alfu 156 za 3 sata i 15 minuta zamenio zupcasti kais i spaner. Segrt mu je malo pomagao. Inace, majstor je bio iz stare garde

                Comment

                • DejanV
                  CBC Senator XXL
                  • 19.07.2005
                  • 682
                  • Beograd

                  #38
                  Originally posted by Dora
                  Uopšte je nebitno koliko su stvarno potrošili vremena. Ako su ovlašćeni servis postoji normativ kojeg se pridržavaju. Ukoliko urade pre, upisaće normu, ukoliko urade sporije opet treba da upišu normu.
                  Šta ako paralelno radi 5 ljudi razne poslove i urade auto za 3 sata? Treba da upišu 3 sata?
                  Dora, razumem ja to, ali to nuzno postavlja pitanje samih normi. Sta da te spreci da posao od 1 sat proglasis poslom od 2 sata? Pa onda po normi.

                  Konkretno, u mom slucaju, a sedeo sam u kaficu firme u kome srces nesto i pijuckas kafu o njihovom trosku dok cekas, gledao sam. Covek je fest radio 3 sata, sto redovni servis, sto zezanciju sa silen blokovima i stabilizatorima. Za njegovih 3 sata mi nije zao, jer ih je posteno odradio. Nije tesko, ali je zametno - te zameni svecice, te zameni ulje a prvo iscedi staro, te filtere, glatko ti ode sat vremena na to.

                  Nije mi zao ni onog elektricara - on jeste radio oko pola sata, jer je skinuo obe maglenke i proverio prvo njih, pa instalaciju do njih, pa otovorio jednu i zamenio sijalicu, vratio sve, proverio tri puta i sve stvarno lepo radi kako treba. Posto u racunu pise "5,7" sati, znaci da se kod njih sat MOZE podeliti. On je trebao da napise 0,5 sati, ali hajde, neka napise i ceo sat, da ne cicijasim. Ali, onih cirka 5 minuta sto je drugi pomagao, i to iskljucivo prilikom skidanja starih silen blokova i stabilizatora proglasiti za 1,7 sati je ipak malo bes.

                  Mada, nema veze, ipak je najbitnije da je sve odbro uradjeno i da je auto opet sasvim ispravan. Posto za par dana idem na odmor, to mi je ipak najvaznije u ovom trenutku.

                  @Vladd evo treba da se menja španer na Alfi 156, platiću ti tih 5 sati i neću zakerati ako uradiš pre Alfi ima više od Rovera a mogu i da ti pomognem ako treba
                  Upravo tako. Na svakom autu ima stvari koje se brzo i lako obave, a ima stvari koje nisu brze iako mozda nisu teske.

                  Na primer, na mom motoru se cela usisna grana i brizgaljke skidaju cas posla, jos ako neko zna jer je to radio, moze za bukvalno 5-6 minuta da ih skine. Montaza je uvek malo duza zbog potrebe da se proveri da li je sve uradjeno kako treba, ali opet, neka bude i 15 minuta. Filter za vazduh motora se moze promeniti za bukvalno 60 sekundi, ali filter za klimu ne moze tako brzo, jer se moraju odsrafiti da srafa, izvuci stari filter, ubaciti novi i opet zasrafiti. To vec "traje" 4-5 minuta.

                  Silen blokovi i stabilizatori ocigledno spadaju u jednu od operacija koje se ne mogu cas posla obaviti. Losa sreca sto mi je bas to trebalo, ali sada, sta je tu je.

                  Mislim da je slicno na svim motorima u svim vozilima, uvek ima nesto sto se lako radi, i nesto sto trazi vremena. Ne moze sve da bude na vrhu.

                  Ako ste citali novine, mogli ste pre nekoliko dana procitati clanak koji kaze da se prave novi propisi oko montaze delova u vozila u EU, jer su otkrili da na nekim vozilima neki poslovi traju nenormalno dugo. FIAT za zamenu zupcastog kaisa ne nekom modelu, zaboravio sam kom, trazi dva DANA! Dobro ste procitali, dva radna dana! Onda ima vozila na kojima je zamena sijalice u faru (a svi znamo da moramo da imamo rezerve uz sebe) posao od preko 2 sata i zahteva vise alata od srafcigera (neki Renault je bio spomenut, mislim Scenic, ali nisam siguran). Po novim propisima, to vise nece moci tako.

                  Pozdrav,
                  DVV
                  Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                  Comment

                  • sri98
                    Admin od Trpeze
                    • 24.10.2004
                    • 7262
                    • Republic of Konjarnik
                    • Toyota Corolla E 210

                    #39
                    Koliko ja znam norma sate propisuje fabrika i to kao neko prosecno vreme koje je potrebno za odredjenu intervenciju. Svecica se moze zameniti za npr. 10 sec, ali sta ako je zapekla, ako pukne???

                    Onda fabrika to lepo sabere pa podeli i eto norma sata koji je, naravno, u vecini slucajeva, veci od onoga koliko stvarno traje intervencija i to je nacin za lepo pravljenje zarade.

                    Prema tome, tih 5.7 sati bu uvek naplatili, pa makar im intervecija trajala i 12 sati. Preko toga ne smeju, ali to ih ne brine jer je izuzetno mali broj slucajeva gde ce "probiti" norma sat.

                    Takodje, svako ima pravo da razlicito ceni svoj rad, pa zato ima i razlika u ceni sata u Delti, Auto Trendu, Radulovicu.........
                    Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                    Comment

                    • ToNcA
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2006
                      • 868
                      • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
                      • Mazda 6 2.0d

                      #40
                      Ja ne znam koliko su radnih sati fakturisali kada samvozio Vectru na servis ali znam da sam auto ostavio tamo u 11 a pokupio ga u 14:15. Inace servis sam radio u Total-ovom servisu u Subotici i mogu samo da ih pohvalim.Neznam kakva su iskustva sa drugom opelovim servisima ali tamo su ljudi stvarno krajnje korektni i profesionalni. Kada sam dosao tamo jedan od radnika me jeodvezo do centra Subotice i kada su zavrsili pozvali su me da me pokupi i vrati nazad. Najvise mi se dopalo sto je to uradio mojim autom (mada neki verovatno nebi voleli da neki serviser vozi njihov auto) ali je bukvalno mogao da vidi kako se auto ponasa u voznji i sta jos da pogledaju. Naravno kada sam pokupio auto posle servisa razlika je bila drasticna. Nemam pojma ko je smislio da se redovni servis na Vectri radi na 30K ja sam radio na 15K i zadnjih pet se bukvalno osecalo kako je filter vazduha zacepljen i posle servisa sam se osecao kao da su ga malo "overclokovali". Zato sam odlucio da servise radim od sada na 10K.

                      Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #41
                        Originally posted by DejanV
                        Dora, razumem ja to, ali to nuzno postavlja pitanje samih normi. Sta da te spreci da posao od 1 sat proglasis poslom od 2 sata? Pa onda po normi.

                        Konkretno, u mom slucaju, a sedeo sam u kaficu firme u kome srces nesto i pijuckas kafu o njihovom trosku dok cekas, gledao sam. Covek je fest radio 3 sata, sto redovni servis, sto zezanciju sa silen blokovima i stabilizatorima. Za njegovih 3 sata mi nije zao, jer ih je posteno odradio. Nije tesko, ali je zametno - te zameni svecice, te zameni ulje a prvo iscedi staro, te filtere, glatko ti ode sat vremena na to.
                        SRi ti je već odgovorio ali da pojasnim za ovlašćeni servis što sam naglasio. Ako uzmeš autodatu tamo piše koliko je potrebno za neku operaciju. To je propisala fabrika i potrebno ej da bi bilo u svim servisima isto. Ako odeš u bilo koji servis moraš platiti istu satnicu.
                        Ako se serviseri uvežbaju ili nešto skrate postupak ne treba ih kažnjavati.
                        Oprema je skupa i znanje je skupo.
                        Ako bi gledao bukvalno da su radili 3 sata njih trojica i toliko naplatili, onda bi mogao da ti naplati 8 radnih sati i ništa više. Kako bi platio 5 radnika i ostalo u tom slučaju sem da kaže da je radni sat 100 evra

                        Samo jedan primer, dok sam radio mehaniku čovek pita telefonom koliko je zamena španera na stojadinu, kažem 20 maraka. Ok i dodje da uradim. Uradio sam za 20 minuta i vidim po njemu da je blago popizdeo.
                        Pitam šta nije uredu? Kaže njegov prethodni majstor je isto naplaćivao 20 maraka ali je to radio 2 sata, on prisutan kao i sada. I sad bi bilo korektno da ja naplatim 5 maraka...
                        Pitam, jel ima kompresor i pneumatiku, nema, jel ima specijalizovan alat (koji sam sam pravio) nema. Kaže on je te šrafove odvrtao pola sata, pa onda je skidao deklu i kaiš pa...
                        Uglavnom, platio je ali je bio nezadovoljan
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • Vladd
                          CBC Senator XXL
                          • 09.07.2006
                          • 581
                          • NBG

                          #42
                          Pa u "normi" nastaje "prevara". Normirani su sati za svaku operaciju, ili zahvat. I to je norma za SERVIS. Da li ce raditi jedan ili 6 majstora nema veze. I da li ce uraditi brze ili sporije od norme

                          Nametnula se "logika" da se vremena prosto sabiraju, dva sata za ovo plus tri sata za ono.

                          Norma je uradjena ako se radi na kolima pojedinacna operacija, da bi moglo vreme da se obracuna i naplati, a u to vreme ulazi ceo "angazman" servisa, prijem kola, evidencije, rad....

                          Ali ako ima vise zahvata, koji se preklapaju u radu, plus zajednicka je "logistika" (administracija, odlazak do magacina), onda se vreme obracunava po najvecem zahvatu, a ostala "vremena" se umanjuju od 50% do 90%. Pogotovo sto neke sitne intervencije, iako normirane kao posebne, mogu da se vec nalaze u okviru velikog zahvata.

                          Kada se vec "razvalio" auto, zamena svecica je par minuta, ako dodje musterija u servis samo da menja svecice, onda je to bar sat i po(celokupan "tretman").

                          Poz.

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #43
                            Jel to iz neke ekonoske knjige ili bi se tebi tako svidjalo?

                            Ma razumem ja vas, svi bi hteli vrhunski tretman, ekstra brzu uslugu i da bude za tepsiju ribe.

                            Problem je što sva tri na jednom mestu ne mogu zajedno, uvek samo dva.

                            Tvoju logiku diktira tvoj novčanik a logiku servisa diktira njegov novčanik. Kome se ne svidja uvek može izabrati servis od komšijinog malog proći jeftinije ili "jeftinije" ja nisma pobornik ovlašćenih servisa da se ratumemo bar ne u ovoj zemlji jer nisam video do sada neki stvarno dobar, što ne znači da ih nema. Ali potpuno razumem njihov problem oko troškova. Ako želiš da imaš električara (a mora da ga ima) onda mu ne može računati 5 minuta na dan jer je deo njegovog posla odradio mehaničar.

                            DejanV je računao stvarno vreme koje su potrošili i ono što je pisalo na fakturi, ja pokušavam da objasnim otkud razlika.
                            Ne verujem da bi neko bio zadovoljana ako bi majstor držao poslednji šraf u ruci i gledao na sat, pa kad ima 3 minuta do norme zavrne i njega...

                            SRI je opet lepo napisao da je norma prosek. Neko kupus neko meso, u sredini sarma...
                            Norma je pravilo da bi se održao nivo servisa.
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • DejanV
                              CBC Senator XXL
                              • 19.07.2005
                              • 682
                              • Beograd

                              #44
                              Upravo ovo sto je Vladd napisao je poenta.

                              Dora, Sri: gubite vreme pricajuci mi nesto sto: a) ja ionako znam, b) sam i sam radio za narucioce nekih poslova jos sredinom 80-ih. Nije to poenta.

                              Poenta je u tome sto se sve, pa i najpostenije norme, mogu manipulisati. Jednostavno dodajes mehanicistcki, bez uzimanja u obzir nuznih preklapanja, pa onda covek dva puta plati isti posao. Drugi primer je sabiranje pod-poslova kao posebnih delatnosti, a one su inace uracunate u neke druge, vise delatnosti, koje podrazumevaju da se ona mala uradi. Dakle, opet dva puta naplacujes istu stvar.

                              U ovom slucaju, imamo posredno muvanje. Na primer, meni majstor sredi maglenke za pola sata, oni racunaju sat i naplate sat, on odmah prelazi na drugo vozilo, i tako dalje, pa na kraju ispadne da za 8 sati radnog vremena on ima 12 norma-sati, posto je deo vremena duplo placen.

                              TO je bila moja poenta, a ne da li je sat skup ili jeftin. Ako o tome treba da se izrazim, da, mislim da im je sat rada dobro skup, izadje oko 15 eura plus PDV. To znaci 120 eura dnevno, ili na mesecnoj bazi, uzimajuci 21 radni dan kao osnovu, to je 2.520 eura po radniku, odnosno 20.160 eura mesecno za 8 servisera. Realno, to je manje po coveku, jer postoje jos i onaj koji prima vozila i blagajnik, plus (verovatno) neki sef, ali moja poenta je da su oni od servisa napravili posao koji ih drzi izgleda koliko i prodaja vozila, jer koliko vidim, taj deo im bas nesto i ne ide sjajno, Chevrolet i Opel sada prodaju mnogi, a ne kao onda, oni i samo oni.

                              A gde je zarada od rezervnih delova i potrosnog materijala.

                              Opet, ja se ne bunim, nema svrhe buniti se, ili hoces ili neces, samo kazem da mislim da su malo preterali. Nista vise. Ako ja jesam u pravu, trziste ce reci svoje, pa ce kad-tad ili revidirati svoju logiku i cene ili ce nestati, a ako nisam u pravu, onda nikom nista, sve po starom.

                              Pozdrav,
                              DVV
                              Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                              Comment

                              • Dora
                                Nadzornik!!!
                                • 24.10.2004
                                • 17451
                                • Novi Sad
                                • FIAT

                                #45
                                Originally posted by DejanV

                                U ovom slucaju, imamo posredno muvanje. Na primer, meni majstor sredi maglenke za pola sata, oni racunaju sat i naplate sat, on odmah prelazi na drugo vozilo, i tako dalje, pa na kraju ispadne da za 8 sati radnog vremena on ima 12 norma-sati, posto je deo vremena duplo placen.
                                Ko o čemu baba o uštipcima. Pojenta jeste da je on zaposleni električar u toj firmi i da radi za platu koju treba i da zaradi.
                                Lepo kažem da je normma pravilo koje čuva servis. Kad si kupio auto sklopio si pakt sa djavolom i pristao na uslove.
                                Norma inače jeste takva da je uračunata i režija kako si naveo. Kad sam radio u Autovojvodini morao sam da imam 11 sati dnevno da bi poslovodja i brigadir a i ostatak režije imao platu. Upšte nije bitno jel radilo 15 ili 3 majstora, bitno je da nije uzeto više od onoga što je propisala fabrika.
                                Na ovom forumu se svi kunu u svoje ljubmce i sve najlepše a žele jeftino, a to direktno utiče na zakidanju na nečem drugom. Ne branim ovaj servis jer ni ne znam kakvi su, ali to je princip.
                                Tebi se sad preklopilo, sutra nekom neće a biće možda i problema sa polomljenim šrafovima od maglenki (rdjaju) pa će potrošiti više vremena, šta onda?

                                Sa druge strane, po tvojoj računici gazdi ostaje 10000 evra mesečno ako svi imaju 1000 evra platu. Mislim da to nije realno.
                                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                                https.autogas.rs

                                Comment

                                Working...
                                X