Troskovi odrzavanja novijih limuzina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CikaKure
    CBC Senator XXL
    • 14.08.2005
    • 668
    • Beograd

    #61
    Dobro, uvazavam ovo sto kazes, bas zato sam i postavio drugo pitanje koje se odnosi na neki drugi model. Da li tu govorimo o nekoj E klasi, da li govorimo o bmw-u serije 7, serije 5, da li govorimo o audiju A6/100 (A8 mozda ) ili nekom volvou? Sta je to sto je spada u tu neku visu ili visoku kategoriju vozila, a nije neka preterana eksluziva, i da bi moglo da se uporedi sa pomenutom drugom opcijom (mladjahni euro3 koji se dobija za slicne novce)?

    Comment

    • Srdjan
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 2416
      • Bajina Basta/Beograd

      #62
      @ Brick:

      Koliko sam shvatio, ti ulje menjas na 25.000km??? Zasto tako dugacak period zamene, a ovde se na forumu trubi o sto kracoj zameni... Koje ulje koristis na tako velikoj kilometrazi???
      Lancia Kappa 2.0 20v

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #63
        Kako ti se cini taj predlog,
        odlicna stvar za firme. zapravo, ako cemo precizno operativni liziing i jeste ono sto se ( na zapadu) podrazumeva pod pojmom lizing (vezano za auto) a ono sto je kod nas bilo ponudjeno kao finansijski lizing je bleda imitacija ( koja je i nepovoljna, i ne koristi se u svetu za tu namenu).

        nisam u toku da je operativni krenuo i kod nas, sjajne vesti.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #64
          Ulje od 400 dinara litar koje traje 25.000km
          SG butik filtera i ulja, kod vatrogasnog doma u Zemunu, Vrtlarska ulica, izvoli pogledaj na licu mesta cene.
          ACEA A3/B3 ulje platio 5 litara 1600 dinara.

          treba li i fiskalni racun na uvid

          sto se guma tice, mozda ti uspes da za 3 godine izvozas silne kilometre da potrosis 8 komada, ja uz moj ritam ne mogu da potrosim vise od 2mm gazeceg sloja godisnje.
          tako vec godinama sa raznim gumama po tipu i proizvodjacu, trosenje je manje vise isto.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #65
            na pitanje da li S klasa Mercedesa, moje misljenje je da.
            ali ja ne bih uzeo W140 vec stariji W126 (koji se pokazao kao kvalitetnije pravljen koliko znam) poslednjih godista proizvodnje.

            recimo model 280E sa motorom sestakom, u tzv full opremi.
            taj auto ima sve moguce sto i danas osim navigacije i ESP-a (zavisno od konkretno opremljenog primerka).

            odlican nepoderiv motor klasicne konstrukcije, delovi za njega jeftini- W126 se pravio u velikoj seriji, karoserija dokazana, udobnost na nivou, izrada eneterijera i materijal odlicni, po pravilu vlasnici su bili bogatiji ljudi i firme (a narocito je zgodno uzeti od ambasada) kao sluzbena vozila sa odlicnim odrzavanjem.
            mogu da predju milion km ko dobar dan.

            odlicno podnose ugradnju gasa.

            udoban, trajan, jeftin auto sa snaznim motorom osim kod nas sto kod nas porez na luksuz je poveliki za tu kubikazu kao jedinu manu koju mogu da primetim.
            i relativno rastrosan sa gorivom mada je i to relativno.

            slicno je i sa Audijem 200 odnosno V8 modelom iz tog doba, po meni povoljna kupovina sto se finansija odrzavanja tice svedeno na predjeni km puta. (koliko znam Audi 200 je brat blizanac velikoserijskog modela 100 i vecina delova odgovara sto se mehanike tice a motor petak 2300 kubika sa ili bez turba varijanta je takodje nepoderiv i zahvalan).

            to bi bio moj izbor, sta bi bilo kad bi bilo varijanta.

            nazalost kod nas je uvoz tih modela zabranjen, domacih te klase je zanemarljivo mali broj u ponudi pa je nabavka veoma komplikovana.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #66
              @srdjan-
              da li je interval zamene ulja (pre)dug ili (pre)kratak ima oprecnih misljenja sirom sveta i argumenata i kontra argumenata za neku konkretnu brojku.

              u mom slucaju, probao sam varijantu sa kratkim intervalom zamene ulja, nema gresaka u radu motora niti vidljivog habanja.
              procitao tudja iskustva, i pitao konkretne ljude koji imaju konkretna iskustva sa zamenom ulja na 40.000km uz izvrsene fiziko hemijske analize ulja posle toliko km.

              probao sa duzim intervalom zamene prvo filtera, izvrsio seciranje filtera posle 30.000+ km (ne znam napamet, mogu da pogledam u log kada se vratim u bazu sa odmora) i kao sto sam pretpostavio filter je maltene cist.


              fabrika je odredila svoju normu/preporuku intervala zamene ulja kao 20.000km za mineralna ulja (po standardu iz 1979. godine za ondasnja ulja) i dozvolila upotrebu sintetickih bez ogranicenja.

              u istoj normi, navedeno je i da za ekstremno teske uslove eksploatacije koji su pobrojani kao sto je vuca jahte/prikolice (predvidjena je 3300 funti odnosno 1600kg mase) u produzenom opterecenju, voznja planinskim podrucjima, voznja na velikim nadmorskim visinama (preko 5000 stopa, 1600metara) konstantno, na kratke relacije (manje od 5 milja ili 8 kiloometara) sa pothladjenim motorom, pretezno vremena na leru i slicno interval zamene se skracuje na 10.000km. to za atmo motore.

              isto vazi i za turbo motore, benzince-10.000km.

              dok za dizele, bez obzira turbo ili obican interval je 7.500km max.

              e sad, ulja su bitno napredovala od normi iz 70tih godina, motor (tzv red block) se dokazao da je veoma robusno projektovan i izradjen (skoro isti motor se koristi u Volvo Penta varijanti za jahte gde su mnogo stroziji uslovi upotrebe) uz perfektan sistem podmazivanja a da ne trosi ulje (ne haba se) jako mnogo kilometara.

              kako su danasnja ulja po normama predvidjena za long life servis (takav tip) i predvidjena za takvu eksploataciju na danasnjim mnogo zahtevnijim motorima (visoko optereceni) i koriste se uspesno pocevsi od Mercedesa i BMWa pa nadalje u intervalima 30-50k km ne vidim zasto ne prihvatiti nova pravila.

              ako uzmem u obzir i da ulja u kamionima danasnjice imaju interval zamene 100.000km, isto i filter ulja se menja na 100.000km a tu se sigurno pazi na dugovecnost i pouzdanost eksploatacije imam osnova da verujem da tih 30-40k km u autu sa malim opterecenjem motora je decja igra za ulje.

              pogotovu sto pretezno vozim na LPG, koji sam po sebi ne opterecuje hemijski ulje, i inace ima +30% uticaj na vek trajanja ulja.

              verujem da bi glatko mogao da koristim ulje 50.000km ali uz uslov da to ne potraje duze od 12-15 meseci , recimo da je neki rent a car primena.

              ovako, oborio sam interval na 1/2 za moje konkretne nacine upotrebe auta (gorivo, klima, opterecenje motora, konstrukcija, itd) sto jos uvek ima veliku zastitnu marginu.

              pre ovakvog stava, intezivno sam se dopisivao sa ekipom koja je u SAD vrsila ispitivanja ulja i intervala zamene, i koja je (merenjima-hemijskim analizama) nedvosmisleno pokazala da je na benzin sigurna margina zamena ulja na 25.000 milja ili oko 40.000km dugorocno.

              testiranje je vrseno na nacin da vozilo predje 250.000 milja uz 10 zamena ulja, i merenjem perfomasni motora na dyno i rasturanjem radi pregleda.

              svi zazori motora, i opste stanje ne pokazuje tragove habanja.

              kako cu ja 250.000 milja ili 400k km dosegnuti prakticno nikada prihvatio sam da promenim misljenje o intervalima zamene po osnovu novih saznanja i dokazane prakse drugih.
              mogu da ne verujem na pisanu reci na bazi iskustva, drugima ali to je vec druga tema.

              vec sam jednom oprobao interval od 27.000km za ulje, koje je i dalje bilo sasvim adekvatno za nastavak upotrebe. sintetika, atmo motor.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #67
                nesto sam se setio- auto bild vec godinama radi testove na 100k i 200k km sa naknadnim rastavljanjem i kontrolom pohabanosti motora.

                po pravilu ulje u tim testovima se menja prema fabrickom ritmu, obicno 20.000 -30.000km interval ulja i filtera.

                na modernijim vozilima koja imaju senzore za ulje ti intervali su i veci.

                i po pravilu, ne uocavaju se tragovi habanja motora, nema problema za tih 100 ili 200k km nastalih usled ulja vec se mnogo sto sta drugo pokvari sto elektronike (AMM i slicno) sto kvacila, sto kocnica, izduva sto vesanja na vecini automobila.

                ja sam stekao utisak da su motori danas i po pitanju materijala, tehnologije izrade, kontrole i uopste postali sklop koji se retko kvari mehanicki i prakticno ne trosi uz danasnja ulja.

                mislim da mnogo vise brinemo o ulju nego sto je potrebno, jos u 80tim godinama ulja su se menjala na 15.000km i to mineralna pa su opet motori izdrzavali po 200k km ko od sale ako su iole solidno konstruisani. (npr japanac benzinac iz 80tih ili 90tih koji ne izdrzi 200 k km je retkost).

                tek ne razumem da se na novim automobilima insistira na intevalu od samo 10.000km, u tehnickom smislu.
                ako je do servisa, skratili bi oni na jos krace verujem.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #68
                  Originally posted by CikaKure
                  Dobro, ta tema tamo se ocito svodi na trajanje servisnih intervala u smislu redovnog odrzavanja, i to podrzavam. Mozda ovde da nastavimo sa egzaktnim iskustvima, na temu troskova koji obuhvataju redovno i vanredno odrzavanje?
                  Pokušao sam, upozorio te, sad gledaj
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • Car
                    CBC Senator XXL
                    • 07.07.2005
                    • 900
                    • Beograd

                    #69
                    Ajd da uletim i ja s nekim pitanjem.
                    U ovlascenom Renault servisu u Beogradu su mi rekli da je renault smanjio interval zamene ulja sa 30 000 na 10 000km, za common rail i novije benzince. To mi je skroz nelogicno, mislim da je prodavanje magle u pitanju i navodjenje da se pojavim opet vrlo brzo


                    U servisnoj knjizici pise da nema potrebe menjati pre 30 000, jedino ako su u pitanju neki ekstremni uslovi voznje (brick je gore nabrojao takve: voznja od vrata do vrata sa skoro hladnim motorom, dodatno opterecenje i slicno.) Ne vidim zasto bi odjednom nakon nekoliko godina doslo do takve promene

                    Nisam nigde na internetu naisao na podatak da je renault toliko drasticno smanjio interval zamene ulja, a i ne vidim zasto bi se menjalo na 10 000 na komon rejlu, pa nije golf dvojka

                    Zna li neko nesto o ovome?

                    Comment

                    • BRABUS
                      CBC Senator XXL
                      • 15.10.2004
                      • 2399
                      • London

                      #70
                      Moguce je da su za nase trziste smanjili intervale, najvise zbog ocajnog kvaliteta goriva....

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #71
                        Ne znam jel to zvaničan stav Renoa ali do pre godinu dve na common rail nisu davali garanciju ni dana, isto zbog goriva.
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • ToNcA
                          CBC Senator XXL
                          • 31.01.2006
                          • 868
                          • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
                          • Mazda 6 2.0d

                          #72
                          @Car

                          Ne znam ali i mene zanima tako da ako saznas nesto javi na private. Ja sam i ovako odlucio da servis radim na godinu dana jer 30K da predjem godisnje to je vec mnogo (mislim uspem ja ali sa dva automobila).

                          Novost oko odrzavanja ako nekog interesuje. Prosle nedelje sam se prvi put posle predjenih 6700 pojavio u servisu. Na Megane-u se prilikom okretanja volana u mestu javlo veoma interesantno krckanje. Dijagnoza je da treba podmazati letvu i zakazali su mi 8.8. u 8 ujutru pa cu posle da vam javim da li je to pokrila garancija mada ako ne pokrije trazicu pare nazad .

                          Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

                          Comment

                          • Flavio
                            CBC Senator XXL
                            • 13.06.2006
                            • 1926
                            • 012 Centar
                            • KaraWagon 1.4T.Spark

                            #73
                            Originally posted by CikaKure
                            Dobro, uvazavam ovo sto kazes, bas zato sam i postavio drugo pitanje koje se odnosi na neki drugi model. Da li tu govorimo o nekoj E klasi, da li govorimo o bmw-u serije 7, serije 5, da li govorimo o audiju A6/100 (A8 mozda ) ili nekom volvou? Sta je to sto je spada u tu neku visu ili visoku kategoriju vozila, a nije neka preterana eksluziva, i da bi moglo da se uporedi sa pomenutom drugom opcijom (mladjahni euro3 koji se dobija za slicne novce)?
                            Cika Kure,da srbizujemo izbor jos malo:
                            Sta za 4.500-5.000e:
                            -Clio II /Punto II iz 2000god. ili BMW 520i/Laguna iz '94. ili zlatna sredina,npr. 306/Astra '97.?Ili cak W124 '90. ili Saxo 2003. kao extremi za te pare?
                            Nadam se da se drzim teme?!?

                            Comment

                            • CikaKure
                              CBC Senator XXL
                              • 14.08.2005
                              • 668
                              • Beograd

                              #74
                              "Srbizovanje" - zanimljiv izraz.
                              Sto da ne, samo da se ne pretvori u glasanje tipa "Ja bih ovo, ja bih ono". Evo ja bih gledao ipak malo skuplji auto, do 10k

                              Comment

                              • Flavio
                                CBC Senator XXL
                                • 13.06.2006
                                • 1926
                                • 012 Centar
                                • KaraWagon 1.4T.Spark

                                #75
                                Ma tema ti je svakako dobra!Kad sam video da su nekome trazili 36.000 za 5-6kg "gvojza" u vidu diskova za P-406,momentalno sam explodirao.Pa stvarno ... Po meni,ipak najvise ima vozila (u nas Srba ) vrednosti 4.500-5.500e.Samo nek drugari nastave da pisu o svojim servisnim avanturama u finansiskom vidu.

                                Comment

                                Working...
                                X