Intervali zamene potrošnih delova...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #16
    Temu sam ja započeo da bih spasao drugu temu ali bi moglo i da ispadne nešto korisno.
    Vujke je malo Rz Brzotrz pa je odletelo šta je odletelo.

    Ovo nije mesto za ovu temu ali pošto će zainteresovani akteri pratiti moram ovde... Ako neko misli drugačije nek podeli pa na drugo mesto...
    @ Brick
    Nemam ništa protiv tebe a i znamo se dugo da bi se ljutili. Imam generalnu primedbu. Forum je prilično kvalifikovan pa ima raznih mišljenja. Ti imaš o svemu mišljenje i to je dobro, ali nije dobra interpretacija tog mišljenja. Braniš ga tvrdoglavo i u mnogim i dugačkim postovima što očigledno zamara ljude a svaku temu gde se neko sa tobom suprostavi učini bezvrednom i punom nepotrebnih poruka i komentara.
    Predložio bih ti sledeće, da i dalje imaš svoje mišljenje gde misliš da treba ali da ga malo skratiš kroz poruke. Na jednu rečenicu protiv, ne moraš pisati roman. Takodje dozvoli i drugima da imaju svoje mišljenje i ne moraš baš svakog ubediti baš do kraja da si ti u pravu a ne on. Dozvoli mu da se zezne pa mu posle po našem običaju odvali "jel sam ti rekao".
    Kad se nadjete ti i DejanV u diskusija a i ja kad sam namćoraste prirode to ume da se otegne. Vlad je isto dobar kandidat. Takva tema je otpisana sem za zabavu a to je mesto u Wastegate ili u nesvestima, otvorite svoje nesvesti pa udrite do zore Moram sebe da odbranim pa se ja oladim kad me prodje namćorasta priroda i odustanem. Pokušajute da sledite primer, evo ja menjam potpis odmah


    @Car
    Na ovom forumu po pitanju automobila ima par profesionalaca tako da ako se samo njihovi odgovori očekuju neće biti ništa. Ima mnogo članova koji su dobri poznavaoci bar nekog dela automobilizma ili automobila pa su mišljenja svakako dobrodošla.

    Dakle tema je bila da se raspravi mišljenje da li se u ovoj državi stvarno menjaju pločice na 20 do 40 k ili na 180K kako je neka fabrika propisala.
    Isto i za ostale potrošne stvari, kao ulje, filteri, svećice itd...
    Realnost ove države je na nesreću da i dalje ima jako puno vozila koja nemaju vek trajanja 180K a ne da im pločice traju toliko.
    Dakle tema je na koliko se stvarno menja to što se menja a i mišljenje zašto se to na toliko menja je dobrodošlo.

    Usput, zaprepašćuje me što neki menjaju pločice kad čuju da škripe.
    Sa druge strane meni su Lukasove pločice pojele novi disk jer su zaškripale na 1200 Km a ja sam verovao da je to nešto drugo jer sam ih neki dan menjao.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • dekideki
      CBC Senator XXL
      • 26.07.2005
      • 1914
      • Beograd

      #17
      off:
      **ne mogu da se savatam sa preporukama u vezi plocica, pretrazivao sam po forumu, ali sve se vrti oko neke price tipa "ova marka ti je super kad su hladne, tvrdje su, vise traju, ali vise deru diskove, a ova ti je dobra kad se ugreju onda koce do 00 a dok se ne ugreju..." ja se tako setim drugara koji ima B4 i menja plocice na oko 60.000-65.000 (a vozi ko ludak). ja pocnem sa markama (satro iskusan, kao - procitao na forumu ovo i ono...) a on me samo mrko pogleda i odgovori: nemam pojma. ja idem kod drugara u servis, menjam kad mi on kaze da je vreme, a koje stavlja? da me ubijes, ne znam. on mi samo kaze - original, i ni jedne druge! duplo su skuplje, ali traju cetiri puta duze! i diskovi su odlicni i dalje, ni prici da je vreme za zamenu (140.000km). pitam ja u prodavnici koje su za Alfu 155, a on mi krene sa markama markama, ja ga pitam bojazljivo a jel ima original? on izbunari neke, otrese prasinu s njih a ono pise "Ricambi originali". kaze dacu ti popust, niko ih nece. ja ih pipnem a ono crna prasina ostaje na prstima. odmah sam znao o cemu su mi pricali drugar i njegov ortak.
      kraj off-a

      menjam plocice kao i svi (kontrolisem redovno, pa kad treba - odmah). na kecu sam menjao jako retko (citaj na 40.000), ali Cobest (Jugoazbest) su mi upropastile dva seta diskova. koje su original za zastavu inace?
      filtere (sve) menjam sa svakom promenom ulja. kod keca je to bilo na 5.000, sad Selenia na Alfi na 10.000.

      poz.

      P.S. izvinjavam se na opsirnosti
      .

      Comment

      • CikaKure
        CBC Senator XXL
        • 14.08.2005
        • 668
        • Beograd

        #18
        Plocice menjam prednje na 30.000 (u proseku), zadnje menjam na otprilike trecu zamenu prednjih. Filter za vazduh prema potrebi, obicno na 20.000km menjam, ulje polusitnetiku menjam na 10.000km, filter ulja prilikom zamene ulja. Svecice menjam jednom u veku eksploatacije automobila, ili na pocetku ili tokom vremena, prema potrebi, remenje menjam kad kupim auto - pa onda zavisi od servisnog intervala (sta kaze fabrika), nekad ni ne docekam zamenu - pre toga prodam auto. Diskove menjam kad i ako se potrose.

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #19
          Ulje sam ranije menjao na 7500-8000 km, zajedno sa filterom ulja. Od kad vozim na LPG menjam na 10000 km, zajedno sa filterom. Filter za gorivo na cca 15000 km, praktichno na svaku drugu promenu ulja i filtera ulja. Filter za vazduh sam menjao na 15000, od konverzije na LPG iskljuchivo na 10000 km.

          Sve ostalo po potrebi, znachi po meni je besmisleno biti iskljuchiv pa menjati plochice na 20000 km, na primer. Jednostavno, zavisno od stila i nachina vozhnje u datom intervalu, opterecenja kojem je auto bio izlozhen, uslovima i (ne)kvaliteta puteva kojima je vozheno itd - menjam onda kad za to postoji potreba, uz odredjeni "stepen sigurnosti". To znachi da npr. plochice ne menjam ako na njima ima preko 4-5 mm "mesa" ali isto tako ne chekam da zapochne struganje i "cijukanje" kao "opomenu" da je vreme za zamenu...

          Shto se ostalih stvari tiche, tu mi je umnogome olakshan posao. Sreca je pa imam prijatelja (znachi pravog prijatelja kojem verujem 101%, ne poznanika, komshiju i sl.) auto-mehanichara koji sluchajno "radi" iskljuchivo BMW. Dakle, ostavim mu auto na detaljnu kontrolu i ne razmishljam shta i kako... On odradi shta (i kad) treba i meni samo saopshti cifru (uz redovan "drugarski" popust)
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • Wiz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 3104
            • Nish

            #20
            Usput, zaprepašćuje me što neki menjaju pločice kad čuju da škripe.
            Doro kod mene ne skripe plocice vec onaj limcic koji oznacava istrosenost istih,tada na plocicama jos uvek ima mesa,posle toga promenim u najbrzem mogucem roku

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              #21
              Prvo pravilo je da nema pravila. Intervali zamjene su zavisni od uvjeta i nacina upotrebe kao i kvalitete dijelova. Tvrde plocice izjest ce mekane diskove i tu se nema sto diskutirati. Svacije iskustvo bit ce ponesto drugacije, a cak i subjektivno.
              Koliko ljudi, ili garaza provjerava i cisti rdju i razvrtace na zadnjim paknama kad se rade prednje kocnice? Dali ce prednje plocice trajati dugo ako zadnje pakne love kasno?
              Istrosenost ulja tesko je dokazati bez kemijske analize, a isto tako ce zavisiti od kvaliteta motora i nacina voznje.
              GM JE davnih osamdesetih izasao s 10.000 milja zamjenom ulja na dizelima i popusio hrpu zamjena motora pod garancijom. Cini mi se da je i MB imao neke avanture s dugackim intervalima.
              Ovdje obicna ulja mijenjamo na 3-5 K milja. Sintetika 6-7 K. Vrlo tesko je naci objektivnu laboratorijsku procjenu. Svi ovise o preporuci kompanije i njihovih internih testova kojima ja ne vjerujem apriori.

              Kao profesionalni serviser volim imati kontrolu nad razvojem potrosenosti
              dijelova. To se obavlja tokom zamijene ulja. Naravno, za one koji ne traze najjeftiniju cijenu u gradu. Te iste zamjena ulja kosta daleko vise zato jer im se kvarovi podkradaju i ovamo dodju tek kad je sve u rasulu.

              U svrhu uvida u financijsku stranu odrzavanja vozila ja sam poceo svojim musterijama izracunavati mjesecni prosjek troska. Taj trosak je daleko povoljniji od kupovine novog automobila ili leasinga. Oni koji se mogu mentalno natjerati da rade preventivu, prije nego dodje do kvarova su jos u vecoj financijskoj prednosti.

              Necu ulaziti u pojedinacne vrijednosti. Sve sluzbene preporuke su samo okviri koji se moraju prilagoditi realnim i individualnim prilikama.

              Comment

              • dfast
                CBC Senator XXL
                • 26.05.2005
                • 1302
                • Hoofddorp NL /Bgd

                #22
                Upravo tako, toliko je razlicitih faktora koji uticu na pohabanost ulja ili kocionih plocica ali nam ipak iznosenje ovih podataka govori o trendovima i o tome kako se prosecno odrzava automobil.
                Normalno je da neko ko vozi kao gradski trkac spali plocice za manje od 5hiljada a i isto tako da neko ko vozi duge relacije zavaljen u udobnu fotelju neke >5m limuzine razvuce plocice i duze nego sto je fabricki deklarisano. Isti tako ulje se lako isprlja u produvalom motoru nego u tek razaradjenom tako da bi zamena trebala biti cesca kako motor ima vecu kilometrazu iza sebe.
                Moj neki prosek je zamena ulja jednom godisnje, obicno pred neku duzu relaciju, na oko 8-15hiljada zavisno kako je auto koriscen. Filter menjam na drugu ili cak trecu zamenu ulja ako je auto izasao iz perioda razrade, filter za vazduh kad vidim da je crn i prljav. Filtere za gorivo sam ranije menjao na 10hiljada a sad po fabrickoj normi ili ako autu krene da fali goriva . Sto se plocica tice, bilo je onih koje sam menjao i na 15kkm a i drugih koje su menjane na 40kkm. Paknovi pozadi obicno izdrze dva pa i tri puta vise od plocica napred.
                Vrlo interesantna spravica za sve je merac viskoznosti ulja, koji nikako da kupim. Preko njega se jasno vidi fizicka "potrosenost" ulja. Tokom upotrebe ulju opada viskoznost i specificna gustina, postaje redje i kao da je razblazeno, sto mu umanjuje efikasnost. Nakon malo eksperimentisanja sa razlicitim brendovima lako cete naci kvalitetnije i dugotrajnije ulje a i znati da li je za zamenu ili ne. Trebalo bi pogledati gde se moze naci i koliko kosta.

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #23
                  Evo za par auta, konkretno:

                  206:

                  Servis na 7-7500km, dakle ulje, filter i ulja goriva i servisiranje vazdusnog (posto se ne menja, sundjerasti Pipercross ), svaki drugi servis ili eventualno po potrebi i pre filter vazduha kabine (klime). Plocice pojma nemam kako ikome izdrze po 60.000, meni je jedino prva ugradnja izdrzala 30.000 sve ostale po 20.000 plafon. Zadnje plocice na svake 2 zamene prednjih, diskovi obicno ne izdrze vise od 2 zamene plocica. Ja ne znam kakve su to plocice koje izdrze po 60.000 niti znam kakva je to voznja ili prica u pitanju, ali plocica koja (ako uopste) izdrzi toliko ili je pravljena od granita, ili se kocnica uopste ne koristi, kako ne znam. Svecice na 50-60.000km, kaisevi po potrebi, odnosno na najvise 70-75.000km. Amortizeri izdrzali oko 70.000, sa spustenim autom po nasim ulicama, doduse podesivi Koni, ali svejedno. Punjenje i srevisiranje klime svake sezone, promena spanera otprilike kad i zupcasti remen. Rashladnu tecnost samo dosipam po potrebi, menja se na svake 3 godine. Ciscenje injektora svakih 25-30.000 km, stelovanje trapa svakih 3 meseca otprilike. E da, i gume sa rotacijom izdrze oko 25-30.000km.

                  X5: ulje po indikatoru servisnog intervala, obicno oko 20.000. Koristi se long-life ulje, i iako se servisni interval cini malo dugacak, motor je napravljen da trosi ulje, i u medjuvremenu ga dospem najmanje 6-7l, tako da je interval zamene maltene duplo kraci jer se do servisa dospe toliko ulja da ga maltene promenim 2x u tih 20.000. Filter vazduha, ulja, goriva, kabine idu svaki put, svecice zamenjene na 50.000, injektori cisceni vec 3x za 80.000km, filter ulja menjaca na oko 50.000km, ulje u diferencijalima predvidjeno za kontrolu i zamenu na oko 100.000. Prva ugradnja plocica izdrzala tek oko 25.000, svake sledece plafon 15.000 (imati u vidu da je to auto od skoro 2.5 tone koji nikad ne ide sporo...). Prednje gume izdrze oko 35-40.000, zadnje duplo manje.

                  Poredjenja radi, u firmi imam par profesionalnih vozaca sa po par miliona km iza sebe, koji voznjom zaradjuju za zivot i direktno su platom vezani za troskove eksploatacije vozila, dakle nije im u interesu da non-stop menjaju potrosni materijal. Ako meni kao ubici automobila potrosni materijal traje koliko traje, a njima koji stede plocice traju po 40.000, servisni intervali zamene ulja i filtera nikad nisu duzi od 10.000km, gume po 40.000 plafon, amortizeri ne vise od 100-120.000, a u medjuvremenu se ponesto i pokvari, onda ne znam sta da kazem na ove lovacke price o nekim nenormalnim intervalima zamene...

                  Filter (bilo koji) na 35-40.000, a da mu davno pre toga nije bilo vreme za zamenu? Plocice na 150k?? Amortizeri na odavde do Meseca??? Ne znam sta drugo pitati nego koga bilo ko ovakvim tvrdnjama misli da slaze i napravi budalom pred ostatkom sasvim prisebnih i razumnih ljudi koji i znaju ponesto o kolima, osim sebe???

                  Sto se mene tice, cisto sviranje u onu stvar...
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Durango
                    CBC Senator XXL
                    • 01.02.2006
                    • 590
                    • Zemun, Srbija

                    #24
                    Ulje u motoru i filter menjam na svakih 10.000 km, ulje u menjacu i diferencijalu na 50.000 km, ulje u kocnicama na dve godine, antifriz na dve godine, filter za vazduh i benzin na 15.000 km, plocice kada indikator istrosenosti pokaze ali obicno na oko 20-25.000 km, svecice na 20.000 km ili svaka druga zamena ulja!
                    MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #25
                      Bilo bi korisno kad bi svako naveo koji je auto u pitanju kad opisuje intervale zamene.
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • marek
                        CBC Senator
                        • 16.09.2005
                        • 243
                        • Beograd

                        #26
                        Yugo

                        na 5k menjam:
                        - ulje zuti shell ~400din(4.5e) po litri
                        - filter za ulje unico ~120din (1.5e)
                        - filter za vazduh unico ~120din (1.5e)

                        na 10k menjam:
                        - filter za gorivo metalni frad (posto vozim na gas sad ga ne menjam)
                        - svecice Bosna ~200din ako se secam dobro
                        + sve ono sto menjam na 5k
                        + centriranje trapa i provera ako treba nesto se menja

                        Plocice kad se upali crvena lampica - posto imam davache na plocicama. Auspuh prvi na 30k, razvodnu ruku na 10k, sajlu kvacila na 32k

                        Comment

                        • Dren
                          CBC Senator XXL
                          • 24.08.2005
                          • 1068
                          • Sarajevo

                          #27
                          Originally posted by marek
                          - filter za ulje unico ~120din (1.5e)
                          - filter za vazduh unico ~120din (1.5e)
                          - svjecice Bosna 200 din...
                          Ups, malo cu Off-ovati, ali moram pitati, da li si siguran u originalnost Unico filtera koje ugradjujes ? Nekako mi je iako je Yugo u pitanju 1.5 EUR i za jedan i za drugi filter prejeftino... Znam da su imali problema sa dupljacima iz Kine... I oglase su davali, sa uporednim slikama originalnog filtera ulja u presjeku, naspram dupljaka...

                          U BiH koliko sam ja razgledao, tesko da se moze naci zracni Unico filter u maloprodaji sa cijenom ispod 4.0-4.5 EUR... Slicno je i sa uljnim...

                          Svjecice 200 din. ? Komad ili 4 kom...? Ako je pakovanje od 4 kom. 200 din. opet sumnjam u dupljak, jer su i njih Kinezi "djonili"... Bilo je problema u Egiptu, tradicionalnom "prijateljskom" trzistu, neko se dosjetio da strovali par kontejnera dupljaka Bosne-Super, sa sve stamparskim greskama...

                          Comment

                          • dekideki
                            CBC Senator XXL
                            • 26.07.2005
                            • 1914
                            • Beograd

                            #28
                            off
                            kupi NGK ako vozis na gas

                            BP6E V-Line 4 (600din, 4 kom.), original.
                            batali Bosnu...
                            kraj off-a

                            poz.
                            .

                            Comment

                            • M-power
                              Moderator
                              • 10.01.2005
                              • 10060
                              • Bg; Banovo Brdo
                              • CorsaC, astra H,

                              #29
                              Potvrdjujem sve sto je Dren izjavio.

                              UNICO filter za 120 din....tesko

                              Svecice za 200 din sa sve stamparskim greskama cu slikati i postaviti


                              dekideki....gde kupujes V-line 4 za 600 kinti sve 4 da pocnem da kupujem od njih
                              To date there has never been a faster car built for the public road and,
                              it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                              Comment

                              • Dora
                                Nadzornik!!!
                                • 24.10.2004
                                • 17451
                                • Novi Sad
                                • FIAT

                                #30
                                Komšijana Temerinskoj ima prodavnicu filtera gde sam godinama kupovao filtere i sve je bilo Ok. Od nedavno, mesec dva, filteri volšebno imaju malo grama a da rade na plin nema šanse. Na oko je isti, isto piše ali je luftfraj i to debelo....Normalno na benzinu radi ko "singerica"
                                Cena im je od tih 120 do 400-500.
                                Cena je i dalje ista ali to nisu više ti filteri.
                                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                                https.autogas.rs

                                Comment

                                Working...
                                X