Rover 214Si
- ulje Mobil 1 5W50 + filter Knecht > 10-15.000km
- filter vazduha Knecht + svjecice NGK > 20-30.000km
- filter goriva Knecht > oko 50.000km
- rashladna tecnost > jednom godisnje (oko 50.000km)
- pakne prednje > presao 90.000km i imam peti ili sesti komplet, svasta sam koristio i trajale od 8.000 do 20.000km
- pakne zadnje > promijenio jednom reda radi ali i dalje bile dobre
osim toga - spone, kugle, krajnice jednom promijenjene a amortizeri su fabricki i jos su dobri (provjereno na uredjaju) iako je presao 220.000km
auto iz avatara
ulje motora motul 6100 10w-40 zamena na 10 000
filter vazduha frad zamena na 10 000
filter goriva frad zamena na 10 000
filter ulja(motora) kneht zamena na 10 000
svecice ngk zamena na 10 000
ulje u transmisiji motul 80w90 zamena na 30 000
prva, druga,kuplung,treća- ruski ti je menjač sila...
"Yugo" (od originala je ostala samo karoserija, motor FIAT):
Zamena ulja u motoru svakih 7.500 km (iskljucivo Castrol);
Zamena ulja u menjacu svakih 15.000 km (iskljucivo Castrol);
Zamena FRAD predfiltera svakih 7.500 km;
Zamena Clean Filter glavnog filtera 15.000 km;
Zamena amortizera svakih 30.000 km (Monroe gasni);
Zamena plocica svakih 30.000 km (napred Pagid, pozadi Lucas);
Zamena rashladne tecnosti svaje druge godine;
Zamena kocionog ulja (Motul dot 5.1) svake druge godine;
Zamena svecica (Bosch) svakih 7.500 km;
Zamena guma svake trece godine bez obzira na kilometrazu;
Zamena metlica brisaca jednom godisnje, na jesen;
Zamena akumulatora svake trece jeseni;
Zamena signalnih sijalica jednom u dve godine (ako ne crknu).
Ostalo po potrebi.
Filter za vazduh, nemacki Raid, se ne menja, ali se zato jako lepo pere. Perem ga na otprilike svakih 1.500-2.000 km, i ne biste verovali sta iz njega izadje. Slikacu sledeci put i postaviti.
Daewoo ide na redovne servise kako je propisano, svakih 10.000 km, u ovlasceni servis, menja se sve prema knjizici. Sa 43.000 km, zamenio sam vanredno sva 4 amortizera (stari su propali), sva 4 diska (zbog tvrdih plocica, imao sam njima kanale Dunav-Tisa-Dunav) i sve plocice. Redovno se menjaju filteri za ulje, vazduha za motor, goriva i polenski filter za klimu, dakle svakih 10.000 km, plus po knjizici ako treba.
Ono sto sam htio reci je bilo da provjeris da li su zaista UNICO, jer su imali pojavu "dupljaka" iz prijateljskih nesvrstanih zemalja... Cak su oglase u full koloru preko citave strane u Auto-magazinu placali, sa uporedbom originala naspram dupljaka... Ako je original, to je sasvim povoljna cijena, i neko ko zaracunava zaista nisku marzu na robu iz Tesnja... Ako je dupljak, ne vrijedi ni toliko... UNICO je u medjuvremenu promijenio vlasnika, sada je u vecinskom vlasnistvu MANN-a, a UNICO ostaje kao brand poznat na "ovim" trzistima...
uvoznik i distributer Unica kod nas je Lube TDS firma (iz Meljaka), ja vec neko vreme kupujem filter ulja imajuci u vidu da je licenca Mann-a.
(do sada sam kupovao u SG auto butiku filtera i ulja-tako se zovu).
jedan sam i rastavio total posle upotrebe da se licno uverim koliko veliku povrsinu ima filter i opsti nivo izrade ventila i ostaloga.
onim sto sam video sam sasvim zadovoljan.
sto se tice cena modela filtera za moj auto, Mann original kosta po svetu reda 1.50-2.00 USD sto je oko 100-110 dinara u pakovanju od 10komada u maloprodaji.
nesto skuplje kosta putem kataloske prodaje, koliko sam zapamio 10 komada za 22 dolara. ( i to sve sa transportom iz Evrope do SAD, carinama, porezom i marzama u lancu).
tako da pomenute cene i jesu tu negde oko proseka, i koliko bi trebalo i filteri drugih marki da kostaju.
natrcim ponekad na filtere cija cena bode oci, valjda ta trgovina ima politiku dodaj 100% pa reklamiraj kako je cudo od kvaliteta
oni fals filteri treba da kostaju <50dinara a traze para za njih kao da su pravi-otuda i interes da se uvaljuju i extra zarada.
kada pogledam unutra sta sadrzi jedan filter zaista ne znam sta je to ugadjeno sto kosta ili treba da kosta bitno vise od 200 dinara maximum.
Imadoh na umu raspon cijena na mjestima gdje ih ja kupujem, a to je 8-10 KM, iliti 4-5 EUR... Iz te vizure sam rekao da je u maloprodaji malo prejeftino 2-2.5 EUR... Ne zato sto tu ima sta da skuplje kosta, nego zato sto ja ne znam bas ni za jednog trgovca koji hoce da radi sa 10-20-30% zarade, nego nista manje od 50% ne priznaju... Ako kod vas u blizini ima takvih, sa originalnom (normalno kvalitetnom) robom, podrzite ih tako sto cete kupovati kod njih, a ne kod "gazda" koje sam ja spomenuo...
Marze su svuda naduvane, pa i ovde... A zasto i ne bi bile ? Moze im se No, kako jedan obicni korisnik moze znati koji filter mu se stavlja u automobil ? Uostalom, da li to obicnog korisnika i zanima ? Jedno su troskovi expolatacije, a drugo stvarne cene delova i rada (mada imaju velike veze) Kako bi ziveli svi ti majstori i prodavci kad bi sve bilo vecno i nikad se ne bi kvarilo, kao sto rece Dora?
nekako mi se cini da je potrosni materijal najjeftiniji u celoj prici i na tome nikad ne treba stedeti. Uvek sam postovao fabricke norme i/ili ono sto mi kaze majstor koji mi i odrzava automobil. Nikad se nisam pokajao. Promeni sve na vreme i ne razmisljaj. Nikad ne vozim preterano brzo (140-160 km/h auto put, a po gradu koliko mogu a da ne placam kazne), mada vozim pomalo agresivno, a godisnje predjem oko 50K km. Mogu samo da ustedim na ceni goriva (plin, a ne benzin), na izboru automobila (Daewoo Nubira II 1.6, 2000g) sto, opet ima uticaj i na troskove odrzavanja koji su ovakvi ili onakvi zavisno od prethodnih odluka. Nikad me nije bilo briga koliko kosta filter ili ulje, a ni koji je filter ili ulje mada ce mnogo od vas pomisliti da to bas i nije pametno. Kad ne znam sta da uzmemm kupim "original" koji je obicno i najskuplji, ali i najbolji. Platim 10% vise, ali ne razmisljam, a to "nerazmisljanje" tj. poverenje u automobil nema cenu. Cini mi se da tako razmislja prosecan korisnik.
Comment