Odnos novog i polovnog automobila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ljubo
    CBC Senator
    • 18.10.2005
    • 278
    • Kraljevo

    Odnos novog i polovnog automobila

    Poznata mi je situacija da ljudi kupuju nove automobile, voze ih dok su u garanciji i onda ih prodaju pa kupuju nove.
    Na zapadu cak i ne prodaju, vec jednostavno kod dilera odrade zamenu uz odredjenu doplatu, naravno.

    Da li neki nasi dileri rade istu stvar?

    Koje su to marke kod nas koje drze cenu?
    Odnosno, kojim markama najsporije pada cena, a kojima najbrze? Koliko im opadne, u procentima?
  • Marko001
    CBC Senator XXL
    • 09.09.2006
    • 1070
    • Belgrade

    #2
    Ubedljivo najbolje drži cenu mercedes. a posle njega šta znam, audi,bmw, volkswagen, tojota,honda,mazda,opel... ja bih rekao tim nekim redosledom da ide.

    a koliko vidim najbrže pada cena italijanskim automobilima-dakle fiat,alfa romeo i lancia... naravno ne računajući tu lade i zastave kojima pada još mnogo brže.

    što se tiče naših dilera znam da to rade hit auto i integra motors- dileri renoa i dačije. mislim da su pre i dileri chrysler/jeep-a isto radili tu zamenu staro (par godina) za novo. moguće da ima još neki diler koji to radi, ali to je kod nas tek počelo...

    ne znam koliko procenata opadne cena to sve zavisi od konretne marke/modela.

    ima dosta solidnih automobila kojima nakon 3 godine 50% padne cena... tipičan primer ford mondeo i reno laguna. novi koštaju oko 20 000 ? a stari 3 godine oko 10 000.

    inače ne bih rekao da je to baš nešto isplativo pošto je poznato da svakom vozuilu najviše padne cena upravo u prve 3 godine, a ti ga kupiš novog, voziš te 3 godine kad mu najviše pada cena pa ga onda opet menjaš za nov auto i tako u krug... šta znam, ali činjenica je da na zapadu mnogi tako rade, moguće da im dileri nude mnogo povoljnije uslove za takvu zamenu nego kod nas pošto su im ipak stalni kupci...

    takodje postoji i varijanta da kupiš polovan auto star 2-3 godine ali sa sertifikatom i garancijom proizvodjača. to su vozila koja im se vrate upravo na ovi način, oni ih kimpletno iskontrolišu, remontuju i zamene neke sklopove ako treba i onda ti daju sertifikat i neku kraću granciju, možda 6 meseci...

    Comment

    • Rubi
      CBC Senator XXL
      • 06.05.2005
      • 519
      • Beograd

      #3
      Na Zapadu su cene popravki drasticno skuplje nego ovde, a kupovna moc je bolja - to je jedna od stvari koje motivisu ljude da na taj nacin menjaju automobile. Drugi faktor je sto je dobar deo auto-industrije u stalnoj krizi s parama, pa "grebe i rukama i nogama" da napravi sto veci promet (auto koji im stoji na parkingu im sigurno donosi manje para, nego auto koji su dali po nabavnoj ceni, a posle naplatili redovne servise koje garancija uslovljava).
      (\__/)
      (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
      (")_(") your signature to help him gain world domination.

      http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

      Comment

      • BRABUS
        CBC Senator XXL
        • 15.10.2004
        • 2399
        • London

        #4
        Do tacne statistike za nase trziste je nemoguce doci, jer je niko ne vodi.

        Ja mislim da kod nas najbolje drze vrednost Mercedesi, pa Audi, BMW, VW, Opel, pa japanci i pezo i Fiat. Na dnu su svakako Alfa i Lancia.

        Nebih se slozio da nasa vozila gube brzo vrednost. Vidite Yugo star 10 godina koliko kosta i uporedite sa cenom novog. Neznam tacno kako se krece, ali sigurno vredi 30% cene novog...

        Dileri kod nas uzimaju stare automobile, ali mislim da je uslov da je auto najmanje 2 godine u tvom vlasnistvu. Tako je bilo kad sam pitao pre neku godinu.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Ja mislim da je bilo koji golf rekoreder po očuvanju cene. Samo opaska koja nema veze sa realnošću...
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #6
            Ako je tachno da cenu proizvoda diktira trzhishte (a ja verujem da je tako), onda su najtrazheniji polovnjaci na trzhishtu i najskuplji, odnosno imaju najsporiji pad vrednosti. A Dora reche shta je najtrazhenije... Pricham o domacem (domacim) trzhishtu (trzhishtima).
            Opshte je poznato da VW, po mogucstvu sa "magichnim" bedzom TDI u raznoraznim kolornim izvedbama (TDI, TDI i te munje) ovde slovi za "majku" svih automobila, tako da su cene za taj brend konkretno abnormalno nerealne ('ala ga ja srochih... )
            Takav utisak steknem svaki put kad obidjem neku auto pijacu... Trojka TDI iz ranih '90-ih i do 5 'iljada, misliiim... Ove iz poslednjih godina proizvodnje kod "tvrdokornijih" vlasnika i po 6-7 k, a jednom prilikom sam video primerak iz 1997 (ili 98, ne secam se tachno) koji je, ruku na srce, imao puno opreme i bio izvanredno ochuvan, za koji je vlasnik trazhio celih 7500 k... I bash oko njega se bila nakupila najveca guzhva, navalila raja k'o muve na... Pa, ona je kao NOVA svojevremeno koshtala oko 15 hiljada DM, shto mu izadje da joj nakon skoro jedne decenije vrednost nije opala "ni dinar"
            Ne bi me chudilo da mu je na kraju neko isplatio svih 7 i po' cigli... Zbogom, pameti...

            Posle VW-a - potop Uglavnom shvabe, Merc, Audi i BMW, tim redosledom... Pa onda ostale shvabe, pa francuzi i japosi, italijani na kraju, bukvalno svake godine gube (kako koji model) po 300-500 evra na (trzhizhnoj) vrednosti.

            Podvlachim ono "trzhishnoj"...

            Relativna je stvar isplativost kupovine polovnjaka starosti xy godina, mozhe da bude i dve godine star ali tolika izakan da nije nizashta... Najracionalnije je uzeti polovnjak starosti 4-5 godina, pod uslovom da nije pretrchao puno, tad je trzhishna vrednost 50% od pochetne cene (u najvecem broju sluchaja), a generalno kvalitet se nije "prepolovio" ako se radi o iole kvalitetnijem proizvodjachu, tako da je to neki najracionalniji izbor ulozheno-dobijeno (best buy ) Novi auto (ali samo od nekog "normalnog" proizvodjacha) jeste najbolje reshenje, ali samo ako se planira zadrzhati jako dugo, inache je realno gubitak novca u perspektivi najveci kod kupovine upravo novog auta, narochito kad se on proda nakon 5-6 godina.
            Da zhivim negde drugo verovatno bih razmishljao drugachije, ali iz balkanske perspektive i obzirom na ovdashnji zhivotni standard ovo mi je trenutno najblizhe pameti...
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • bojan
              CBC Senator
              • 29.08.2005
              • 232
              • novi beograd

              #7
              Opshte je poznato da VW, po mogucstvu sa "magichnim" bedzom TDI u raznoraznim kolornim izvedbama (TDI, TDI i te munje) ovde slovi za "majku" svih automobila, tako da su cene za taj brend konkretno abnormalno nerealne ('ala ga ja srochih... )
              Iskreno da im je cena nesto visa, visa je ali nije samo kod nas takva situacija pogledajte malo po sajtovima reecimo svima dobro poznatom mobile.de koliko se krecu cene polovnih trojki (golfova) koje su presle do 100k ako ih je uopste i moguce naci (jer tamo se tesko nalazi takav auto ispod 150k) i da su neko 97. ili 98. god sa kakvom takvom opremom(klima.air-bag-ovi,podizaci i sl.), pa ih uporedite sa cenom auta nekog drugog proizvodjaca na istom sajtu iste opreme,kilometraze pa cete videti razliku

              Ne radi se samo da su cene kod nas takve vec i kod nemaca, a oni valjda znaju da cene stvari za razliku od nas

              Comment

              • Vladd
                CBC Senator XXL
                • 09.07.2006
                • 581
                • NBG

                #8
                Pa te "nerealne" cene su za Balkan i Tursku pride, a to je dovoljan auto-otpad za doticnu gospodu.
                Ja ne znam zasto se "upinjemo" da pratimo zbivanja i cene. Ocigledno je proslo vreme "porodicnog" auta koga svi u porodici vole i koji ce sa porodicom "provesti" sledecih 10 i vise godina.

                Nemamo puno izbora, ili "lake" pare, pa vozi bembaru, ili "odrzavaj" u zivotu sta se ima. Filozofija "nov" auto za 20k evra, koji posle 3 godine "izgubi" na ceni trogodisnju prosecnu platu Balkanca...

                A kada pogledam "nove" modele za 12000 evra (nekada to bese 25000DM), izgleda da nas dooobro varaju.

                Gledam, pre neki dan predstavljanje nekog fordovog van-a, sa nekim kutijicama na pafonu(?), i sve nesto pomisljam kako ce da "traze" 20000 evra, pa mi smesno, a kada sam cuo da kosta, u "osnovnoj" verziji 43000 evra, prestao sam da se smejem.
                Stvar "ozbiljna", jako. Za te pare bih ipak kupio garsonjeru, dzaba im sto "malo trosi, udoban, fiokice za licne stvari, bla, bla..."

                Trenutno me vise "pogadja" padanje cene mobilnih

                Comment

                • SAAB PoWeR
                  CBC Senator XXL
                  • 26.04.2005
                  • 1394
                  • tu iza coska(Milwaukee USA)

                  #9
                  Poznata mi je situacija da ljudi kupuju nove automobile, voze ih dok su u garanciji i onda ih prodaju pa kupuju nove.
                  Na zapadu cak i ne prodaju, vec jednostavno kod dilera odrade zamenu uz odredjenu doplatu, naravno.

                  Da li neki nasi dileri rade istu stvar?

                  Koje su to marke kod nas koje drze cenu?
                  Odnosno, kojim markama najsporije pada cena, a kojima najbrze? Koliko im opadne, u procentima?
                  po meni , to je nesto bezveze
                  ako se uzme uruke papir i olovka , pa jos polovan auto i novi i sve se usporedi doce se do zakljucka da je polovan auto puno jeftiniji nego novi
                  razumljivo , mnogi hoce novi auto , jer su u mogucnosti da placaju i nije ih briga , dok mnogi misle da su se resili muka sa polovnim autima jer su kupili novi auto i na taj nacin stede , STO USTVARI NIJE TACNO ...
                  _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

                  Comment

                  • smarac07
                    CBC Član
                    • 10.09.2006
                    • 21
                    • Bg,

                    #10
                    Gubitak vrednosti...

                    Cenu drzi Vw i Audi. Ovde vlada popularno misljenje da je to najbolji, najkvalitetniji, najstedljiviji, ma tata-mata od auta.
                    I to nije daleko od istine, posebno ovde, gde bilo koji deo za bilo kog vagena starog deset godina kosta manje nego manzetna za mog Volvoa koji je '90 (malo karikiram, mozda kugla ili kraj spone).

                    Italijanski autici najtragicnije gube na vrednosti (i ovde i preko), na zalost ljudi koji su ih kupili nove, ali na srecu onih koji ga kupe u dobrom stanju, 5 godina starog. Pitajte Rubija, on to dobro zna.

                    A sto se tice Merca, on je skup polovan, ali se kod njega takodje oseca znacajan pad vrednosti u prvih 5 godina, nakon cega se dobro drzi.

                    Generalno, sve za sta nema turskih delova, pa popravka mora da se uradi sa "Original Parts and Sets" varijantama, dodje na los glas, pa se prodaje jeftino.
                    Volvo, for life

                    Comment

                    • r1cer
                      CBC Senator XXL
                      • 22.01.2006
                      • 363
                      • Beograd

                      #11
                      Ne znam baš da noviji mercedesi najbolje drže cenu. Pogledajte na mobile.de recimo e klasa 270 cdi 2004-o godište sa oko 100k km prosečno 23k eura bmw 530d isto godište i kilometraža oko 25 a audi a6 3.0 tdi prosek 28k eura. Mislim da kad se kupuju novi mercedes je tu najskuplji.

                      Comment

                      • Vladd
                        CBC Senator XXL
                        • 09.07.2006
                        • 581
                        • NBG

                        #12
                        Pa ja sam pokusao da razvijem licnu filozofiju. Zavisno od mogucnosti (ne od potrebe, jer se ta verzija prosiruje sa mogucnostima), shvatio sam, svojevremeno da ne mogu da kupim auto skuplji od 4000 DM, i koji mesecno, u proseku kosta 60 DM bez goriva (u tih 60 "ulaze" ulja filteri, gume...poneki "kapitalni" deo tipa korpe..)

                        Sada sam sa mogucnostima oko 7000€ (sto mi se cini ekvivalent 7000DM, za automobile, iako je platica "sacuvala" odnos 1/2 za €/DM), i mesecni trosak 60€ za potrebe odrzavanja.

                        Sve ostalo bi moglo da se ubaci u ovu formulu, i "gubitak" na ceni novog auta, ako za dve godine padne 2000 (ili ne daj boze 5000, kao audi), to je trosak koji ulazi u stavku "mesecni", pa plus "redovno odrzavanje", pa benzin, plin, nafta, voda...

                        Odoh na pivo, auto mi trosi vise od zene

                        Comment

                        • Vladd
                          CBC Senator XXL
                          • 09.07.2006
                          • 581
                          • NBG

                          #13
                          Ne razmatram filozofiju (par komada primera kod mene u komsiluku), sto su nabacili na nekoj "kombinaciji" nekoliko hiljada evra, uzeli plus kredit oko 10000, i pazarili auto od 20000.
                          Sada "gule" pasulj, i propustaju servise od po 200 evra..

                          To mi je.., ali ima "sposobnih"

                          Comment

                          • TAZZ
                            Banovan
                            • 30.05.2005
                            • 1409
                            • NBGD,SERBIA

                            #14
                            Kupis SAAB polovan dobar 94-96 god za nekih 4500-6500 evra i NAUZIVAS SE U VOZNJI I PERFORMANSAMA....




                            Comment

                            • Ljubo
                              CBC Senator
                              • 18.10.2005
                              • 278
                              • Kraljevo

                              #15
                              Originally posted by Vladd
                              Gledam, pre neki dan predstavljanje nekog fordovog van-a, sa nekim kutijicama na pafonu(?), i sve nesto pomisljam kako ce da "traze" 20000 evra, pa mi smesno, a kada sam cuo da kosta, u "osnovnoj" verziji 43000 evra, prestao sam da se smejem.
                              Stvar "ozbiljna", jako. Za te pare bih ipak kupio garsonjeru, dzaba im sto "malo trosi, udoban, fiokice za licne stvari, bla, bla..."

                              Trenutno me vise "pogadja" padanje cene mobilnih
                              Upravo je u ovim recima i poenta cele price.
                              Onaj ko nema tolike pare, a nikad ih na gomili nije ni video, njemu ce sigurno prva reakcija biti kao tebi. Da karikiram, ne pada mi na pamet da tolike pare dam za kola.
                              Veruj mi da se situacija menja u skladu sa novcem kojim se raspolaze. A pogotovo to vazi za nas tip ljudi (mislim na korisnike ovog foruma - ljude koji vole automobile).

                              Da se vratimo temi...

                              Comment

                              Working...
                              X