Common Rail ili...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rubi
    CBC Senator XXL
    • 06.05.2005
    • 519
    • Beograd

    #16
    Ma, kakav atmosferski benzinac, kakvi bakraci! Ostavi "besne atmosferce" za M verzije BMWa, a ti uzmi modernog dizelasa - jede put kao ala, a jede gorivo kao kanarinac!
    (\__/)
    (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
    (")_(") your signature to help him gain world domination.

    http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #17
      Iskreno bolje da se nikada nisi provozao u njemu i ostao blago zatupljen
      M, ne da imash pravo, neegooo...

      'Bem ti dan kad sedoh u njega, a kojom sam tek koincidencijom i igrom sluchaja uopshte dobio priliku da ga provozam, pa to je tek za neverovati... Nisam ja od nekog tamo zatrazhio "krug" tim autom, nego sam pristao da choveku uchinim sitnu uslugu, ne znajuci da ce mi on za tu priliku dati auto njegovog shuraka a ne njegov lichno {odvezen u servis tog jutra (?)} koji mu je bash tog dana (?) bio u poseti. Ja ne stignem ni da pogledam kljucheve koje mi je pruzhio, kad on meni: "tamo, preko puta ulice je parkiran, onaj crni BMW". A ja

      Definitivno se sudbina poigrala samnom, i to okrutno...

      Kazhem opet, nije ovde u pitanju turbo/atmo komparacija, niti benzin vs. diesel poredjenje... U pitanju su, naravno, dve dijametralno suprotne koncepcije (CR vs. benzin+LPG), dva potpuno razlichita "karaktera" auta (turbo vs. atmo) obzirom na izbor pogonskog agregata, i dve razlichite tehnologije, ali ih jedino pominjem u istom kontekstu i "stavljam u isti kosh" zato shto sam se odluchio da ce u pitanju biti upravo taj model (E46, znatno manje, ili malo verovatno E39). Problem je u tome shto sam pre ovog isksutva "a priori" stavljao CR u drugi plan, vodjen pre svega strahom od CR tehnologije, cene odrzhavanja, i dobrim iskustvom sa LPG. Medjutim, isto tako dobro iskustvo je sa mojim sadashnjim BMW-om shto se pouzdanosti tiche, mislim pre svega na chinjenicu da za ovih 16 meseci odnosno skoro 20 k km koliko ga imam, sem dve izgorele sijalice H1 nisam imao NIJEDAN kvar, chak ni pregoreo osigurach...NISHTA! (Vidim da i fantastik ima isto iskustvo) Znachi troshkovi vanrednih ulaganja (naravno, ne rachunam redovne "male" servise) za 20 k km iznose 4 evra (za te dve sijalice) . Iz te perspektive gledano, E46, naravno kalendarski znatno mladji i tehnoloshki napredniji, bi valjda trebalo da isto tako bude pouzdan i "nekvarljiv", mada sam svestan da ce upravo iz tog razloga (tehnoloshki napredniji i kompleksniji) biti veca mogucnost (samo mogucnost, ne i verovatnoca) da neshta "otkazhe" (shto vishe elektronike, delova, sistema itd. - veca mogucnost da neshta odapne...) Znachi, to me ne plashi toliko... Ipak, ostaje "problem" sa ovdashnjim Eurodieselom, ali kad "premotam" film i setim se kako ide ta mashina i koli(c)ko troshi, spreman sam da preuzmem i taj rizik, jer je zaista vredna toga...

      @ Brabus: ako sam te dobro razumeo, tvoj ortak je uzeo najnoviju trojku (E90), u njoj je 2-litarski CR malo bolje "nasviran", softver je drugachiji ali koliko znam hardver je isti U E46, kao ova koju sam vozio, mislim da ima oko 140-150 KS KS, zaboravio sam tachan podatak... Ako E46 320d ide ONAKO dobro, mogu tek da zamislim kako ide E90 sa 163 KS

      Uhhh, sav sam u rebusima... Prichao sam i sa zetom iz Shvabije, radi u www.atu.de, ima automehanicharskog iskustva... Kazhe mi chovek: "...taj motor, ako je imao dobru servisnu istoriju (takav bih jedino i uzeo preko, sa urednom knjizhicom), mozhesh da uzmesh i sa 200 k km na satu i ima da te josh toliko sluzhi bez ikakvih problema, jer znam kako cesh ti da ga odrzhavash... Kvalitet goriva u Srbiji budi siguran da nece da mu prija, ali ochekujem da ce i pored toga uz redovno odrzhavanje da radi solidno u najmanju ruku do nekih 350 k km (bez intervencija na motoru). ALI, ako neshta ozbiljno krene naopako, tezhak kvar ili zakazhe turbina, to se bukvalno ne isplati popravljati jer se radi o hiljadama evra ..." E sad, ovo za 350-400 k km me jaaako raduje, odnosno sve i da ima 150-200 k u momentu kupovine to znachi da bi mi trebalo josh nekih 15-ak godina vozhnje da doguram "plafon", a malo je verovatno da bih auto uopshte toliko dugo i zadrzhao u vlasnishtvu... Ali ovo sa "hiljadama evra"...horor...

      Bash mi je pomogao, samo me bacio u josh zheshcu nedoumicu i dilemu...

      @ M, ajd' plz poprichaj sa tim momkom, raspitaj se generalno oko troshkova odrzhavanja, shta ga je cimalo do sad, sa koliko pretrchanih km ga je uzeo, koliko ima sad na satu i kako radi bla bla znash vec...

      Smorih Sorry svima...
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • BRABUS
        CBC Senator XXL
        • 15.10.2004
        • 2399
        • London

        #18
        @ Brabus: ako sam te dobro razumeo, tvoj ortak je uzeo najnoviju trojku (E90), u njoj je 2-litarski CR malo bolje "nasviran", softver je drugachiji ali koliko znam hardver je isti U E46, kao ova koju sam vozio, mislim da ima oko 140-150 KS KS, zaboravio sam tachan podatak... Ako E46 320d ide ONAKO dobro, mogu tek da zamislim kako ide E90 sa 163 KS
        Da, ovaj ortak je uzeo E90 Lucky bastard

        Trebalo bi da je hardver isti, nisam siguran, znam samo da je motor gurnut jos dublje prema sredini

        Da je brzi od E46 se oseca, ali daleko od toga da je E46 spor. Sta da ti pricam vec...sve znas.

        Drugi ortak ima E46 320d i nije imao problema sa CR, a vozi godinama na srpski mazut

        Comment

        • Eon
          Moderator
          • 10.03.2005
          • 4225
          • Beograd-NBG-44
          • Superb 2.0 4x4 DSG

          #19
          Atmo benz + plin ima samo prednost jeftinijeg odrzavanja, ali je sve ostalo na strani CR. Za gomile havarija koje cujemo za CR motore nije kriva samo nafta, vec i broj uvezenih polovnjaka sa sumnjivom kilometrazom!!!!! Na taj broj uvezenih krseva jasno je da postoji i veliki broj kvarova!!!!!
          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

          Comment

          • dekideki
            CBC Senator XXL
            • 26.07.2005
            • 1914
            • Beograd

            #20
            off
            jedan covek mi rekao ici cemo opelom, noviji je. mercedes je od prosle godine.
            ja u chudu...
            kaze, sta se chudis, mecka presla 750.000km. malo malo pa svajcaska, nemacka, pa natrag, i tako dvaput nedeljno.

            kako se manifestuje kad "obrnes" skalu na "digitalcu", btw? nisam o tome razmisljao do sad...
            kraj off-a

            moj glas, subjektivno i ekoloshki, dajem za gasnu varijantu. jeftinije, kako god da okrenes. za odrzavanje pogotovo (ruke, cene rez. delova...). danas gledam na satelitu neku besnu jedvapunoletnicu koja kaze "hibridni pogoni su tako cool. ja nazalost jos uvek vozim V8 5.0" (seljanka. "ima se moze se" ne vazi samo kod nas.
            tako da...
            mozemo mi da te ubedjujemo 100 puta da uzmes benzin i gas kad si se ti odusevio s naftasicom.
            inace, Alfa je po procentu proizvedenih dizelasa otisla preko 75% u poslednjih godinu dana. pa sad ti vidi.

            veci stepen iskoriscenja je jos uvek na strani dizela, nazalost. otud i niza potrosnja za isto maltretiranje. davno beshe odlicna tema o novim motorima koja je dovela do zakljucka da se, po koncepciji, moderni dizel i benzin priblizavaju. prvi obaraju kompresiju, drugi podizu, skoro svi sklopovi su postali jako slicni. samo je sustina okidanja razlicita, jos uvek.

            poz.
            .

            Comment

            • Chubbs
              Everybody lies
              • 29.01.2006
              • 5807
              • Novi Sad
              • Audi A6 1.8T

              #21
              320d i nista drugo!

              ali...
              ako planiras da das i poslednji dinar za njega, onda nikako. bolje ostani na e36(btw posto? )
              ovde kod nas po oglasima se krecu od 10k pa na dalje. Ko zna kakve su lesine u pitanju.
              obavezno iz uvoza. mozda je sada gorivo kod nas bolje ali '99, '00 je bilo katastrofa.
              po ovim cenama sa neta, sa raznim karinama, porezima i nametima na pamet izasao bi skoro 15k. po mojoj logici, moras u steku da imas jos min 3, 4k za ne daj Boze...

              ja cekam 320 cd, da se moje skupljanje para i pad njegove cene sretnu u neko dogledno vreme
              You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
              Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
              Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #22
                Drugi ortak ima E46 320d i nije imao problema sa CR, a vozi godinama na srpski mazut


                ako planiras da das i poslednji dinar za njega, onda nikako. bolje ostani na e36(btw posto? )
                Poshto E36 - trenutno nemam pojma... Kad budem definitivno reshio da prodajem auto znacu, verovatno ce biti oglas i ovde... Kao shto rekoh, u mom sluchaju se ne radi o nedeljama, pre o mesecima shto se nabavke novog prevoza tiche, tako da za sad josh ne razmishljam o ceni... Odnosno, upravo ono shto si i sam napisao: chekam da se moje skupljanje para i pad cene 320d/318i/320i sretnu u neko dogledno vreme =]

                A do tad sam u rebusu...
                http://www.bmw.tv

                Comment

                • MOSLER
                  CBC Senator XXL
                  • 27.05.2005
                  • 1064
                  • Niš

                  #23
                  Mozda bi sebi pri kupovini trebao da postavis pitanje:kakav si vozac?
                  Ako vozis mirno i stalozeno,ne volis da divljas i teras motor u visoke obrtaje i pri tome si spreman na malo skuplje odrzavanje onda je dizel svakako bolja varijanta ali ako vozis malo agresivnije i cesto "razvlacis" auto onda je benzinac u velikoj prednosti jer normalno vise trpi maltretiranje.Sto se potrosnje tice kada se svedu troskovi za LPG i dizel utrosak za gorivo je priblizno isti tako da to i nije mnogo bitno.
                  U svakom slucaju koji god da uzmes neces da pograsis,pa sad srecno

                  Comment

                  • Rubi
                    CBC Senator XXL
                    • 06.05.2005
                    • 519
                    • Beograd

                    #24
                    CR vs. atmo-benzinac sa LPGom:

                    Ekologija: na strani ispravnog CR (a neispravan i onako nece da radi...). I CR i LPG imaju zanemarljive emisije stetnih gasova (CO, NOx...), ali CR ispusta manje CO2 za isti obrtni moment/snagu. O efikasnosti dizela i benzinca smo raspravljali "na dugacko" u BOOSTovoj temi o modernizaciji motora (steta sto je tema "zapela").

                    Odrzavanje: definitivno na strani LPG. Ne zbog toga sto je CR na bilo koji nacin nepouzdan, nego je raspolozivost delova i znanja kod lokalnih majstora daleko veca za beninski motor/lpg. Cak i na ovom forumu (koji je, jel'te, kao neka "auto/moto akademija") se nije prikupila dovoljno opsirna baza znanja vezana za CR (sto je steta, jer su ti motori looodilo )

                    Cena goriva: Na strani LPG, ako se vozi stedljivo, a na strani CR, ako se vozi ostrije.

                    Osecaj u voznji: "Ko Bog i sesirdzija", svako ko je provozao CR i benzinca u istoj karoseriji i pribliznom cenovnom opsegu ne moze da zanemari ovu cinjenicu (da ne poredimo Opelov 1,0 12V sa plinom protiv Mercedesovog 400CDI, ili Pezoov 1,4HDi protiv nekog V10 benzinca). Neverovatna elasticnost CR motora posebno dolazi do izrazaja u kombinovanoj voznji - malo grad, malo otvoren put, malo autoput...
                    (\__/)
                    (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                    (")_(") your signature to help him gain world domination.

                    http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                    Comment

                    • BRABUS
                      CBC Senator XXL
                      • 15.10.2004
                      • 2399
                      • London

                      #25
                      CR, kao i svaki dizel ima drasticno vecu emisiju NOx nego benzinski motori

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        over- ako razmisljas u kategorijama 16 meseci, 20.000km ili slicno u smislu kracih intervala posedovanja auta CR ce zavrsiti posao bez (imalo) brige oko odrzavanja ili troskova.
                        pa ni Lada nece osetiti niti se pokvariti za tako kratko vreme/kilometrazu.

                        ono sto mene odbija su cene popravke CR a koje se ipak dogadjaju i ovde isto kao i na zapadu, i koje nisu toliko zavisne od goriva (cesti su kvarovi u zapadnoj Evropi sa zapadnim gorivom pri poredjenju sa klasicnim dizelima prema pervezenim km puta).

                        polovan CR ce tesko biti ispod 200-300.000km za neku "normalniju "cenu nabavke, ono sto je kao novo sa malo km (ispod 150.000km) i na zapadu drzi visoku cenu ne tako daleku od cene novoga.

                        ako se uzme CR sa recimo samo 300.000km i ovde preveze jos jedno 50-80.000km ja verujem da potencijalni skupi servis/popravka postaje vrlo izvestan scenario.
                        i pored najboljeg redovnog odrzavanja prosto usled prekomplikovane i nedovoljno sazrele tehnologije izrade odnosno veoma jako opterecenih motora.

                        ako se nadje neki gotovo nov CR sa recimo 100-120.000km male su sanse da se ista pokvari do bar 200-250k. ali takav i kosta podosta.

                        i kod benzinaca raste rizik kvarova tu oko 300.000km samo i nastali kvarovi su daleko ugodniji po dzep i tu je drasticna razlika benzin vs dizel motor danas. (osim direktnog ubrizgavanja benzina a sto kod BMWa nije tema).

                        najveca prednost dizela u potrosnji kod nas prakticno ne igra ulogu pri poredjenju sa LPG jer je cena po predjenom km gotovo ista a dizel uvek kosta vise u nabavci.
                        plus je i redovno odrzavanje cesce i skuplje pa ni po tom osnovu dizel nije ekonomicnija kombinacija.

                        ali, turbo motor je uvek bolji za voznju od atmo motora sto se dozivaljaja tice a tu su vec emocije jako izrazene vs cista racunica novca.

                        ja npr. ne bih uzeo polovnog dizela pa da ga vozim narednih 100.000km.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • overspeed
                          CBC Senator XXL
                          • 24.05.2005
                          • 2779
                          • Kosovska Mitrovica

                          #27
                          over- ako razmisljas u kategorijama 16 meseci, 20.000km ili slicno u smislu kracih intervala posedovanja auta CR ce zavrsiti posao bez (imalo) brige oko odrzavanja ili troskova.
                          pa ni Lada nece osetiti niti se pokvariti za tako kratko vreme/kilometrazu.
                          Brick, razumemo se u potpunosti... Medjutim, to napisano u vezi nijednog kvara i vanrednih troshkova na mom sadashnjem autu od kad ga imam je samo iskaz mog zadovoljstva brendom, pa sam u tom kontekstu u ochekivanju da ce i E46 da bude isto toliko, ili josh vishe "nekvarljiv", pa me "vanredni" troshkovi odrzhavanja ne brinu toliko koliko CR tehnologija u sluchaju uzbora 320d... Znachi, ako je 11 godina star auto "doshao" u moje ruke nakon godinu dana "chuchanja" na tamo nekom auto-placu, i posle 20 k km eksploatacije ovde sa njim imam vanredne troshkove od 4 Evra, onda ochekujem da 6 godina star E46 bude isto tako pouzdan, ako ne i mnogo vishe. To je bila poenta...

                          Takav moj iskaz je verovatno rezultat mojih iskustava sa ranijim automobilima koje sam imao pre ovog, a koji su me "po pravilu" koshtali svake godine po vishe stotina evra vanrednih troshkova odrzhavanja, iako se radilo o modelima za koje vazhi uopshteno pravilo da su "jeftini za odrzhavanje". Ispade da je jeftinije odrzhavati BMW nego Fiestu ili Swifta slichnog godishta

                          Shto se cena tiche - potpuno si u pravu. Mogu se "preko grane" naci primerci 320d sa niskom km (recimo 100-150 k km), ali su im cene paprene (u odnosu na 318i/320i). Ovi sa pretrchanih oko 200 k km su vec "podnoshljivi", odnosno skuplji od benzinaca taman toliko koliko mi je kasnije neophodno kesha za LPG. Naravno, chinjenica je i da bi u tom sluchaju benzinci imali mnogo nizhu kilometrazhu, josh jedan VELIKI plus i argument koji me vuche na stranu benzinca. Ipak, sve i da u momentu kupovine CR ima 200 k km, do nekih 350 k km bi meni trebalo preko deceniju vozhnje, a pitanje je da li bi auto bio u mom vlasnishtvu toliko dugo (verovatno ne bi), tako da mi to opet ne zadaje neke narochite brige. E sad, pitanje je da li bi taj konkretan primerak radio bez problema do svog "plafona" ili bi neshta poshlo naopako pre ochekivanog

                          ja npr. ne bih uzeo polovnog dizela pa da ga vozim narednih 100.000km.
                          I ja sam to pisao, nekoliko puta. Mozhda ne bash u tom kontekstu, ali jesam pisao da bih diesela kupio JEDINO novog, nikako polovnog. I pisao sam da cu sledeci put pri kupovini ponovo ici na kombinaciju benzin+LPG. I pisao sam kako imam pozitivna iskustva sa tom "kombinacijom" na sadashnjem autu... Pisao sam josh puno toga, ali sam onog bakzuznog dana seo u 320d i... sve mi se u glavi okrenulo naglavachke...

                          Jesam ja svestan da je kombinacija direktno ubrizgavanje + turbina promenljive geometrije NEUPOREDIVO efikasnija i tehnichko-tehlnoloshki superiornija u odnosu na "obichne" atmosferske motore, iako se u prvom sluchaju radi o dieselu. I jesam ochekivao dobre performanse, ali ne ONAKO dobre, bar ne od 2-litarskog motora, i to sa "samo" 4 cilindra. Jesam ja i pre vozio turbo (benzince i diesele), tako da ovo moje iskustvo nije izazvano time shto sam prvi put spoznao "chari" turba...

                          Ali, ovo je neshta sasvim, sasvim novo... ONAKVE performanse od 4 cilindra josh nisam osetio, elastichnost je prosto neverovatna, obrtni moment prosto "dere" asfalt u svakoj brzini, na svim obrtajima...

                          Do daljnjeg "shtekam" kesh i pratim cene... I "razbijam" mozak, i dalje bez konachne odluke... Mada stvari polako postaju jasnije...
                          http://www.bmw.tv

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            Ispade da je jeftinije odrzhavati BMW nego Fiestu ili Swifta slichnog godishta
                            razumemo se generalno, tako i jeste u praksi kada se voze duze vreme/vise prevezenih kilometara.

                            u nekoj temi sam napisao da su vozila premium klase konstruisana, proizvedena, upoterbljeni takvi materijali,... da prvih 15 godina ili 200.000km je tek polovina ocekivanog radnog veka.
                            tako da ko kupi takav tip vozila ima jos podosta preostalog zivotnog veka auta podrazumevano bez kvarova osim redovne potrosnje onoga sto mora da se trosi sa kilometrima i ponekih otkaza tipa gumenog creva, sijalice, nekog elektro senzora, i slicno.

                            sve ostalo preko toga bi bilo previse za ulazak/ opstanak u kategoriji premium proizvodjaca gde se kvalitet podrazumevano razlikuje od econo box filozofije mas produkcije gde vazi pravilo da kvalitet nije nuzno (juriti kroz kontrolu proizvodnje) kao primarno a ako se pojavi nece da skodi a nece biti truda za dugorocnost upotrebe vozila.

                            neki odavno uspostavljeni odnosi tipa da prva poseta servisu ne sme da se dogodi pre 150-200.000km usled kvara odavno je standard (ili je bilo) Volvoa, Honde, Tojote, Mazde, Mercedesa, Porsea i slicnih iz te grupacije.

                            tako da mene ne iznenadjuje da gotovo novi auto, tvoj BMW sa samo 11 godina eksploatacije, sa malom kilometrazom nije pokazao hronicnu bolsljivost i/ili neke kvarove.

                            na mom autu koji je isto sada 11 godina i presao je jako malo kilometara do sada je crkla jedna sijalica prednje konzole, 2 gumena creva su bila ostecena (zalivana uljem pa omeksala), i sva gumena vakuum creva ispod haube postala krta/ ispucala. od elektrike stradao je radio aparat (krcao potenciometar i crkla jedna lampica).

                            sve ostalo nije taknuto od fabrike, nije se pokvarilo i naravno auto nije video neki vanredni servis/ reparaciju. jedino je jednom menjan zupcasti kais, ja promenio preventivno klinaste kaiseve.
                            ukupno 50tak evra troska materijala za 10 godina eksploatacije.
                            sve ostalo je original prva ugradnja, od diskova plocica, amortizera i ostaloga.

                            da se nesto pokvarilo do sada, QQ& LL bila bi velika bruka za Volvo reputaciju sirom sveta.
                            slicno je i sa BMWom.
                            pa Mercedes je samo malo popustio sa kvalitetom kratkotrajno tokom kraja 90tih i dignuta je uzbuna i komplet reorganizovana firma sa otpustenim direktorom (ima) Srempom und Co, tesko stecen ugled lako i brzo se rusi a Mercedes na vanrednom servisu je nesto sto je no-no

                            sa premium klasom kod nas jeste uslovno problem sto se retko kvari, delova i prodavnica stoga nema ili su retki sa ponudom originalnih delova a kada i postoji ponuda onda su cene povelike usled male potraznje i malog obrta a radnje moraju da zive od necega.

                            stoga se bojim da za nase uslove sok cene delova za CR sistem moze da bude neprijatnog nivoa u smislu cene sto dela sto rada, pogotovu za BMW gde zvanicnih servisa ima koliko (na prste jedne ruke ako ima i toliko u celoj zemlji)..

                            prevedeno na 200.000km ili 15tak godina sasvim sam siguran iz dosadasnje prakse da je Fiesta, Punto, Golf ili nesto slicno iz mas produkcije po pravilu skuplje za odrzavanje u stanju identicnom fabrickom duzi niz godina.

                            delovi su puno jeftiniji ali se i puno cesce menjaju nego u premium klasi, ne racunajuci na sve to jos i rad.

                            a bojim se i da sto je noviji model (pa makar to bio i BMW ili Volvo svejedno) da je namerno (?) pravljen da ima nesto kraci radni vek i da su prosla vremena kada je 1/2 miliona km bila standardna masovna pojava i to sa ondasnjim losijim uljima, gorivima, putevima, servisima i ostalim faktorima.

                            ja se drzim proverene tradicije, najsigunije i po pitanju troskova i po pitanju pouzdanosti, klasican benzinac

                            ako vec pucas na CR motor onda neki gotovo novi star par godina sa po mogucstvu do 150.000km. sve preko toga po meni vec ulazi i znacajni rizik koji ce mozda da opali po dzepu a mozda i nece ali rizik raste sa porastom kilometara. ja bi tako uradio.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              Ali, ovo je neshta sasvim, sasvim novo... ONAKVE performanse od 4 cilindra josh nisam osetio, elastichnost je prosto neverovatna, obrtni moment prosto "dere" asfalt u svakoj brzini, na svim obrtajima...
                              u tome i jeste stvar, novi stepenik razvoja tehnologije koji donosi i nove mogucnosti.
                              da si tek probao 330/530d (isto turbo ali 6 cilindara) kako to ide a dizel.

                              slicno je i sa novim turbo benzincima brzo napreduju, pa vec sada vec skoro zastareli Mitsubishi turbo od 2 litra sa 280 KS u Evo je zreo za penziju a ima perfomanse da boli glava.
                              ovi novi benzinci su redom tu negde oko 200-250konja iz 2000+- kubika pa pri poredjenju sa BMWom i njegovih 170 konja iz 2000 kubika efekat na tockovima je i do +50%.

                              pre svega obrtni momenat danas i pre samo 5 godina bitno porastao i kod benzinaca.
                              npr malecni VWov turbo motor od 1400 kubika koga nazalost nisam provozao ali do sada sam cuo samo pohvale na osobine, i posebno to sto ima visoki obrtni momenat u sirokom rasponu.

                              kako i sam vozim jednog turba (doduse starije klasicne kontrukcije sa fiksnim lopaticama) tesko je poverovati da sa 4 cilindra ima takav obrtni momenat da vuce 1700kg sa 1200 obrtaja (kada turbo vec radi naveliko) ko do sale a da se ne secam kada sam imao potrebu da poteram motor na vise od 2500 obrtaja ni pri voznji uz planinu. ionako je max momenat definisan na 2300.
                              elasticnost fenomenalna, obrtni momenat ravan od 1500-5000 obrtaja.
                              primitivna elektronika LH Bos sistema.

                              a opet nije moderan CR dizel .
                              sta ce tek biti za koju godinu kada i BMW udje u igru sa turbom, uh tek takvi BMWi ce biti stepenik vise.
                              a najavljeno je...

                              PS. Porse je napravio turbo Kajen, Volvo turbo XC90 sa 600+KS serijski, BMW ce se sigurno ukljuciti u tu turbo trku pa ni 500+KS vise nece biti retkost u serijskim autima.
                              onda 163 ili 200 ili 250 konjica deluje hm, recimo neadekvatno za poredjenje perfomansi.

                              e sad koliko je to za nase uslove upotrebe, finansija, okruzenja na ulici i svega stvar procene i utisaka/emocija.

                              rece ti, slatke muke kada se ima izbor.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X