Pa slovenacki Autokomerc takodje zastupa i Hondu, Fiat, Maserati, Ferrari, Mercedes...sve u sklopu skorasnje promene auto kompanija u poslednjih par godina da se dilerima dozvoli multibrand poslovanje.
Delta Holding postao zastupnik BMW-a
Collapse
X
-
-
U svetu je jako zastupljena praksa prodavanja vise brendova od strane jedne grupe, i toga ima sve vise, jer u tome i lezi buducnost auto-prodaje. Razlog je prost - ako imas vise brendova, kao prodavac ne zavisis od toga kako u trenutno tom brendu ide prodaja (auto industrija je jako ciklicna). Dodavanjem jos jednog brenda sa drugacijim ciklusom samo poboljsavas svoju poziciju. Druga jako bitna stvar je sto prodaja vise brendova moze da donese ogromnu ustedu u troskovima, ako objedinis logistiku, IT sistem, nabavku, marketing. Kakve pogodnosti i rabate mozes da dobijes pri transportu/nabavci/reklamiranju kada imas visestruku vrednost ugovora, mislim da je svima jasno.
Inace, posto se trenutno zanimam na poslu auto-retail business-om, imao sam priliku da vidim kakve zarade imaju prodavci i sa kakvim se teskocama suocavaju. Neto zarada ide od 0.5 do max 2%, EBITDA izmedju 3 i 6%. Jako puno kapitala uvezanih u biznis i velika zaduzenost, losa mogucnost uzimanja kredita kod banaka, zavisnost od finansiranja od strane OEM-ova, veliki troskovi.....sve u svemu, biznis nije ni malo sexy,, ma koliko to delovalo.
Velike grupe tipa UAG, Asbury, Pendragon, Kroymans imaju preko 15 brendova koje prodaju pod svojim krovom, od Smart-a do Ferrarija.
To sto automobili koje Delta prodaje predstavljaju konkurenciju, ne treba da predstavlja nikakav problem. Praksa je da imas potpuno odvojene celine, koje se bave prodajom odredjenog brenda u okviru holdinga. Jedina stvar koja ih povezuje je centralni sistem nabavke i IT. Svaki od njih ima svoj cilj i bori se da svoj brend proda sto je vise moguce. U principu, totalno je irelevantno da li prodajes BMW ili Hondu ili bilo koj, marze se ne razlikuju mnogo. Razlikuje se samo profit u apsolutnim brojkama, ali su ti u prodaji luksuznijih brendova vise kapitala ostane vezano u autima i rastu ti troskovi finansiranja. Drugo, u globalu su slabo zastupljeni proizvodjaci spremni da povecaju marzu i daju bolje uslove prodavcu, tako da biznis sa Hondom ili Fiatom moze da bude mnogo profitabilniji nego sa BMW-om.
Comment
-
-
Sasvim tachno, ali rachunajuci na Balkanski faktor (koji se vidi iz kosmosa), Delta ce jednostavno napraviti izmeshanu paletu od razlichitih brendova u kojoj nece biti medjusobne konkurencije, kako za reklamiranje - tako i za prodaju.
Do skoro, imali su jednog marketing menadzera za chetiri brenda! Shta nam to govori? Mislim ok da se radi o malom nezavisnom salonu, ili o jakoj kompaniji sa strogim usmerenjem i organizacijom, ali ovako i na ovaj nachin...
Comment
-
-
Dren, nisam zaboravio to, spomenuo sam ga...marze za dilere se krecu od 13-16% , bez bonusa na kolicinu (tu su u prednosti oni koji prodaju mass automobile). Razlika je samo u apsolutnim brojkama.
Razlikuje se samo profit u apsolutnim brojkama, ali su ti u prodaji luksuznijih brendova vise kapitala ostane vezano u autima i rastu ti troskovi finansiranja. Drugo, u globalu su slabo zastupljeni proizvodjaci spremni da povecaju marzu i daju bolje uslove prodavcu, tako da biznis sa Hondom ili Fiatom moze da bude mnogo profitabilniji nego sa BMW-om.
Ako uspes da prodas 3 Golfa u istom roku kao jednu sedmicu, isti ti je k****, medjutim veca je verovatnoca da ces pre da prodas 3 Golfa nego jednu sedmicu, tako da ce te svaki dan u kom sedmica stoji u salonu kostati 11.7e...tako da ti od auta koji prodajes mnogo vise znaci 6kojim tempom ga prodajes. Uproscen model, ali je tako.
Sve jedno, najbolje je da imas sto vise brendova, jer time poboljsavas svoje sanse za ostvarivanje profita.
Comment
-
-
...sve u sklopu skorasnje promene auto kompanija u poslednjih par godina da se dilerima dozvoli multibrand poslovanje.
sledece na redu je ukidanje zabrane transnacionalnih (prekogranicnih) kupovina unutar EU i time (prakticna) renivelacija cena za isti model auta za celu EU.
cene se razlikuju unutar EU i do 40% za jedan te isti auto zavisno od toga u kojoj se zemlji kupuje. Britanija, Grcka spada u skuplje, Danska u jeftinije ponude.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
[quotewihkwx6]Zaboravio si MANN
nisam, nema ga u spisku danas bitnih igraca.[/quotewihkwx6]
verovatno zato sto MANN pravi filtere, a MAN kamionehttp://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off
Comment
-
-
Sto se MAN i Scania tice, MAN je pre 2 nedelje dao ponudu za preuzimanje Scanie, ukupno oko 9.6 milijardi evra. Scanijinim akcionarima je to bilo malo, pa je MAN, zajedno sa VW-om odlucio da ide drugim putem. Naime, VW je kupio 15% akcija u MAN-u pre neki dan, i zajedno su u procesu kupovine jos 15% Scanijinih akcija na slobodnom trzistu i objedine sa oko 34% koje VW ima u Scaniji. Cilj je da dobiju vecinu akcija i tako nateraju ostale akcionare (pre svega drugog najveceg akcionara - Waldenberg familiju) da prihvate MAN-ovu ponudu. Sve u svemu, epilog ce da bude konacno preuzimanje Scanie od strane MAN-a, samo je pitanje cene na kou ce Svedi da pristanu. Tako ce da se kreira grupacija koja je cetvrti po velicini proizvodjac kamiona na svetu, iza DaimlerChryslera, Volvo-a i Paccar-a
Comment
-
Comment