Specijalac

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • markovisacki
    CBC Član
    • 14.07.2006
    • 53
    • Vrsac

    Specijalac

    Naši mlađi čitaoci će se možda iznenaditi, ali automobil koji je tada značio da ste u društvu "neko i nešto", za čiju nabavku je potezana veza i vezica, dolazio je iz Rusije i na repu nosio oznaku Lada SL.
    Odmah je u narodu dobio naziv Lada Specijal, a od takozvane Lade Standard razlikovao se između ostalog po duplim farovima, drugačijim zadnjim svetlosnim grupama, čitavom nizu hromiranih, blještećih lajsni koje su se protezale po bokovima dajući mu elegantan izgled. Ono što je međutim bila glavna razlika, osim motora koji je bio jači i veće zapremine, bila je sasvim promenjena unutrašnjost.
    Najupečatljiviji utisak ostavljao je pogled na instrument tablu, koja je osim uobičajenih merača sadržavala i obrtomer, merač pritiska ulja i sat, sve "umotano" u, doduše, imitaciju drveta, ali veoma primamljivog izgleda.Nekoga je ambijent podsećao na sportske modele iz kuće Fiat, nekoga na stare engleske roadstere, u svakom slučaju, i dan-danas je teško naći automobil te klase sa slično bogatom instrument tablom.
    Motor od 1500 kubika i 75 konja je radio uglađeno, ostavljajući utisak da mu snage nikada ne nedostaje, što se kasnije i pokazalo tačnim, jer su mnogi taj automobil koristili za vuču kamp prikolica.
    Ručica menjača je imala precizne i kratke hodove, bila je postavljena ukoso i svojim izgledom je podsećala na onu iz Alfe Guilie.
    Tokom višegodišnje ekspoatacije na našem tržištu, Lade su se pokazale kao robusne, pouzdane, sa dobrim grejanjem koje izdržava i sibirske zime. Potrošnja goriva je, naravno, bila povećana, i iznosila je u proseku oko 10 litara benzina na svakih 100 kilometara, ali to u ta vremena, verovali ili ne, nije bila neka karakteristika od većeg značaja.
    Ono što se jako cenilo je bio i "jak" lim, debljine 0,9mm, umesto 0,7 koliko je bilo uobičajeno za mnoga druga vozila.
    Tada je postojao sistem da se automobil poruči, pa da se na njega čeka mesecima, pa i godinama. Upravo u cilju smanjivanja tog čekanja, bile su potrebne gore pomenute veze i poznanstva. Daleko od toga, međutim, da je automobil bio jeftin. Za cenu jedne Lade SL, mogla se kupiti na primer Zastava 1300 i Fiat 126P zajedno.
    Možda baš zbog toga, "Specijalka" je mnogima ostala samo san. San, koji bi danas možda i mogao da se ostvari, ako bi neka nostalgična duša poželela sa zakašnjenjem, doduše, ali ipak sedne za upravljač jedne Lade SL. Dotična dušta bi trebala da se naoruža strpljenjem i da uporno vrti telefone malih oglasa, gde se nudi pregršt "odlično očuvanih" ruskih vozila.Na žalost, uglavnom se ispostavi da su to skoro potpuno korodirani i propali primerci nekadašnjih statusnih simbola.
    Ipak, nemojte gubiti nadu, možda u nekoj garaži ipak čeka jedna očuvana Lada SL, koja će vas u zamenu za par stotina evra vratiti u neka sasvim druga, po nekima srećnija vremena....







    Preuzeto iz casopisa "Vrele Gume", 2003. godine
  • markovisacki
    CBC Član
    • 14.07.2006
    • 53
    • Vrsac

    #2
    Tacno. Naleteo na njega danas, pa rekoh kad ima za Nivu, sto ne bi bilo i za 2103 Malo preradjeno i skraceno za forum

    Comment

    • markovisacki
      CBC Član
      • 14.07.2006
      • 53
      • Vrsac

      #3
      Svaka cast, vidi se ko prati rubriku "Ruska nostalgija"

      Comment

      • markovisacki
        CBC Član
        • 14.07.2006
        • 53
        • Vrsac

        #4
        Pa spolja ni ne izgleda mnogo drugacije... Ali znas ono Spolja gladac-iznutra jadac...

        Comment

        • ada
          CBC Senator XXL
          • 04.06.2005
          • 2375
          • Novi Sad
          • Svasta nesto

          #5
          A kada bi ti rekao da imam bas takvu jednu u garazi sa prvom bojom i celih 51000 km i da je matori prvi vlasnik a kupljena 81 godine da li bi mi verovao!!! Inace za jos 400dm u tadasnje vreme si mogao da uzmes pezoa a 89 kada smo uzeli rivu bila je jeftinija od 405 za necelih 300 dm!
          Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
          Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
          Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
          Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

          Comment

          • markovisacki
            CBC Član
            • 14.07.2006
            • 53
            • Vrsac

            #6
            Jer na prodaju ta tvoja ???
            Poceo sam ko myokis...

            Comment

            • ada
              CBC Senator XXL
              • 04.06.2005
              • 2375
              • Novi Sad
              • Svasta nesto

              #7
              ne! matori ih neda a isto tako ni ja inace moze da se poruce da se kupe nova iz fabrike jer se ona i dalje proizvodi i ona i predhodni model lada 1200 sa po jednim okruglim farom i znam da se strogo rade u crvenoj boji a za cenu nemam pojma!!!!
              Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
              Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
              Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
              Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

              Comment

              • markovisacki
                CBC Član
                • 14.07.2006
                • 53
                • Vrsac

                #8
                Rusi rade jos ponekad 2106, a ne 2103

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  a Lade 2103 pravljene za export (citati prodaju sirom ondasnje zapadne Evrope) su imale pocinkovani donji deo karoserije, posebne karburatore sa dodatim cut off elektronskim sistemom stednje goriva (sto je i na zapadu tada bio hit u reklamama firmi poput VWa sa E formel, Citroena sa Visom i drugih).

                  osim toga Ladini motori 1200,1300,1500,1600 kubika imaju 98% identicnih zajednickih delova koji su medjuosbno zamenjivi.
                  tako motor 1200 i 1500 imaju identicne klipove (76mm), isto kao i par 1300-1600 (79mm) ccm.
                  a 1200-1300 imaju identicnu radilicu i hod klipa, isto kao i par 1500-1600 sa istim hodom klipa.

                  to su prakticno i jedine razlike u mehanici motora.

                  jos jedan detalj, skoro cela Lada se sastoji samo iz 5 velicine/dimenzije srafova- 8,10,13,17 i 19mm.

                  model 2101 i 2102 su imali na radilicu montiranu i posebnu kandzastu spojnicu (kvacilo) predvidjenu za kurblu koja se fabricki isporucivala kao standardna oprema.

                  uz to resenje bilo je apsolutno nemoguce da se desi da auto nije u stanju da upali po zimi.
                  cak i kada je prazan akumulator, motor se lako pokretao rucnim okretanjem kurble...uz malo paznje auto je mogao da se vozi i potpuno bez akubaterije (izvadjene iz auta) posto nema bas nista od elektronike potrebne za rad motora.

                  legendarno nepokvarljiv i nenadmasno izdrzljivo konstruisan (i napravljen) auto koji je i danas reper mnogim firmama i danasnjim modelima u tim oblastima.

                  Lada Sl je bilo omiljeno sluzbeno vozilo direktora drustvenih tadasnjih firmi, a Lada je bila u samom vrhu po prodajnim rezultatima u Evropi.

                  u svetu, VW Buba i Lada su jedina 2 modela proizvedena u vise od 20 miliona komada, jedan model iste tehnicke kosntrukcije
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • markovisacki
                    CBC Član
                    • 14.07.2006
                    • 53
                    • Vrsac

                    #10
                    Originally posted by brick

                    model 2101 i 2102 su imali na radilicu montiranu i posebnu kandzastu spojnicu (kvacilo) predvidjenu za kurblu koja se fabricki isporucivala kao standardna oprema.

                    uz to resenje bilo je apsolutno nemoguce da se desi da auto nije u stanju da upali po zimi.
                    cak i kada je prazan akumulator, motor se lako pokretao rucnim okretanjem kurble...uz malo paznje auto je mogao da se vozi i potpuno bez akubaterije (izvadjene iz auta) posto nema bas nista od elektronike potrebne za rad motora.
                    I moja 2103 je fabricki dosla sa kurblom, i i kandzastom spojnicom!

                    Comment

                    • jeronimo
                      CBC Senator XXL
                      • 27.10.2005
                      • 390
                      • beograd
                      • ваз 21214-20

                      #11
                      Dodje mi da ispricam jednu pricicu,za koju ce neki reci da je na granici naucne fantastike ali imam bar desetak svedoka koji mogu da je potvrde.Negde sredinom devedesetih,tacnije 96 jedan moj drugar odluci da kupi sebi auto(polovan iz uvoza).Buduci da je bio aktuelan proces preregistracije u crnoj gori ,on se odluci da automobil kupi u bosni i kasnije ga preregistruje u cg.Posto nije imao dovoljno para za vecitu tugu vecine srpskih vozaca golfa2 ,on odluci da uzme alternativu u vidu kadeta suze.Sticajem okolnosti ispostavi se da se cena promenila i da mu fali celih 500 maraka pa ni kadet ne moze da dodje u obzir.Medjutim njegov rodjak bosanac koji ga je i vodao po autopijacama imao je LADU SPECIJAL 1600 u garazi(vlasnistvo njegovog matorog) 1980 god. Tako da ga nekako nagovori i POKLONI mu auto koji je bio u savrsenom stanju(presla 80 000 pravih)jer ga je po njegovim recima bilo sramota da vozi ladu,pa jos sa ruznom bojom(svetlo zelena boje maltene sveze pokosene trave) pored onih dva vagena u dvoristu (imao je golfa i pasata karavan).Elem dodje ti moj poznanik kuci sa sveze reg. makinom i svi se stanu cuditi(medju njima i ja ,tad nisam bio postovalac ruske skole automobilizma- imao sam dozvolu tek tri godine )kako auto star 16 godina i to ruski nigde nije truo (bila je garazirana i samo na prednjem rubu cuknuta 2-3 cm velicine)a motor nugde ne dimi i cupa ko blesav ! sve u svemu on je nju vozio po putu,van puta( kolko moze da ide),sipao svakakav benzin(jednom cak i naftu greskom ),menjao tocenol ulje kad se seti,prao je jednom u par meseci sa jednom koficom vode(zivi u zgradi pa je stojala ispred po svakakvom vremenu) i uopste nije brinuo o nicemu.
                      poenta cele price je da je ona uprkos svemu tome isla,nigde ga nije ostavila i palila uvek iz prve bilo da je +30 ili -30.
                      presao je sa njom 80 000 bez inervencije na bilo cemu prodao je pretprosle godine za 900 evra (iako su rubovi probili i gume bile vise nego celave)
                      sada vozi opel astru 1.7td(2000) i vec mi kuka kako mu je crkla bos pumpa pa mu za drugu traze 900 evra
                      pozdrav svima !
                      prva, druga,kuplung,treća- ruski ti je menjač sila...

                      Comment

                      • jeronimo
                        CBC Senator XXL
                        • 27.10.2005
                        • 390
                        • beograd
                        • ваз 21214-20

                        #12
                        nisam rekao da je onom rodjaku iz bosne koji je gore pomenut pasat td skikno odmah te zime (bio prekarikan pred prodaju, pre nego sto ga je uzeo ) a golf sledeceg leta pusti vodu na hladnjaku kabine i prokuva .matori kad je sve to doziveo hteo da ga utepa jer je svi onu trange frange akciju sa ladom izveo dok je ovaj bio u banja luci kod rodjaka
                        prva, druga,kuplung,treća- ruski ti je menjač sila...

                        Comment

                        • ada
                          CBC Senator XXL
                          • 04.06.2005
                          • 2375
                          • Novi Sad
                          • Svasta nesto

                          #13
                          Originally posted by myokis
                          Ponudi mi za par godina, platicu ti jos vise. Nigde joj nece biti bolje nego kod mene.
                          Nema sanse ono je mrcina od auta!!! A drugo auto je u makedoniji jedino da ga dovezem kao oldtajmer
                          Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
                          Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
                          Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
                          Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

                          Comment

                          • Flavio
                            CBC Senator XXL
                            • 13.06.2006
                            • 1926
                            • 012 Centar
                            • KaraWagon 1.4T.Spark

                            #14
                            Ima ovde jedna 1600 Special,'79.-81. valjda,prvi vlasnik,teget,presla ispod 20k km.Stoji u garazi,sa 3 prsta prasine na sebi i prvim gumama.Tip bi je,kao,mozda prodao.Nudili mu,navodno 1.500e neki dan.Kaze malo je to i ne da!

                            Comment

                            • Kenno
                              CBC Senator XXL
                              • 21.08.2006
                              • 460
                              • Zenica, BiH

                              #15
                              Lada LS? To je valjda slicno SL, pravo je sminka bila



                              Comment

                              Working...
                              X