Svedski auto , rezervni motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TAZZ
    Banovan
    • 30.05.2005
    • 1409
    • NBGD,SERBIA

    #16
    Pa palamudimo...
    sta je bilo kad si dolazio i doneo ono 206...

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #17
      Znam, carinik otvoreno trazi da ga podmitim , reket?
      Zato i krecem temu ovde da vidim na kojim osnovama i ako moguce.

      Nije problem za snaci se i proci, to nikad nije bio problem, dok je banana ima i majmuna, hteo sam samo da vidim da li mogu da sedim u autu i legalno nedam bananu majmunu

      Cisto provokacije radi
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • TAZZ
        Banovan
        • 30.05.2005
        • 1409
        • NBGD,SERBIA

        #18
        Originally posted by BOOST

        Kako je Zivotic platio carinu za motor koji je bio u mom sivom SAABu a kupio ga je od mene u BGu.
        Doshao si sa CELIM VOZILOM...

        Dolazish sa Vozilom i MOTOROM ( MOTORNIM SKLOPOM ). u gepeku!!!
        Ne znam shta je tu chudno...
        BOOST, dugo zivish u zemlji gde je Mnoooooogo toga drugachije!

        To je ovde tako i to je to. Da sad dolazim ja i idem sa Autom i Motorom u gepeku, i ulazim u Madjarsku, shta bi bilo? Dolazim do EU! i shta se tad deshava?
        Placam neke dazbine, jel tako?
        Verovatno jeste.

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #19
          Ne, za ovakav slucaj neces platiti nista.

          Motor kao agregat je to isto samo pod uslovom da je sklopljen u celinu. Fali jedan deo to vise nije to.

          Pistolj bez cevi je nista.
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • kilson
            Moderator
            • 09.10.2004
            • 3216
            • NoviBGD
            • AR 75 GT

            #20
            Pazi mozhemo samo da nagadjamo, ali chinjenica je da je bolje da ga carinish jer ako neces onda ti pishu propratnicu sa kojom kada budesh izlazio iz zemlje iznosish i taj blok...

            Druga varijanta je da na osnovu nekog automobila u Srbiji (koji je registrovan) uvezesh i ocarinish blok u datom roku - taj rok mozhe trajati tipa nekih mesec dana - opet ti pishu propratnicu.

            Treca solucija je da neshto smuljash sa carinikom ili da ne prijavish motor, ali vodi rachuna jer je bila frka na carini i sada su veoma nervozni na takve pojave.

            Opet, ovo sve treba proveriti sa upravom carine, chisto da ne bi bilo zabune...
            Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

            Comment

            • starac vujadin
              CBC Senator XXL
              • 27.08.2005
              • 2617
              • Stari grad

              #21
              Stavi taj "rezervni" motor u auto, dodjes s njim u Srbiju, izvadis ga, stavis motor od "keca" ili neceg slicnog, dodjes do Svedske (ako crkne doslepaju te), izvadis motor, bacis, stavis svoj prvi motor i gotovo...

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #22
                Da ga nosis kao rezervni motor za sebe, tesko da ce da prodje. Znam sta pricas, ti kao strani drzavljanin ako nosis bilo kakvu robu u Srbiju to uvozis za svoje potrebe kao strani drzavljanin za vreme boravka u Srbiji. Ali hajde ti to objasni nasim papanima...

                Ako te bas pitaju nesto, kazes da motor nosis prijatelju u Bosnu i gotova stvar, u tranzitu si kroz Srbiju. I tu NE MOGU niti smeju da ti naplate carinu pri ulasku. U krajnjem slucaju ako budu insistirali neka ti udare PUR (privremeni uvoz robe) u pasos, otrcis do granice sa Bosnom kobajagi izvezes taj motor, poniste PUR i to je to.

                Ili lepo nabavis prodajni racun od tog motra gde je njegova vrednost nula ili blizu nule, da je rashodovan, upropasten, sta god.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #23
                  Laki, kako znaju sta iznosim, blok nema broja, nepostoji jednostavno.

                  Dakle u pitanju je metalni komad koji je masinski obradjen da lici na blok. Kako to cariniti.
                  Kao ?
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • BRABUS
                    CBC Senator XXL
                    • 15.10.2004
                    • 2399
                    • London

                    #24
                    Ako te bas pitaju nesto, kazes da motor nosis prijatelju u Bosnu i gotova stvar, u tranzitu si kroz Srbiju. I tu NE MOGU niti smeju da ti naplate carinu pri ulasku. U krajnjem slucaju ako budu insistirali neka ti udare PUR (privremeni uvoz robe) u pasos, otrcis do granice sa Bosnom kobajagi izvezes taj motor, poniste PUR i to je to.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      Dakle, motor nije motor sve dok netreba da se eksploatishe

                      boost, mnogo komplikujes

                      motor je motor u trgovackom smislu i to je ono sto zanima carinu. to da li ces ga koristiti ili ne je totalno nebitno.
                      isto kao i droga, bitno je posedovanje a ne koriscenje.

                      ako je to jasno sa pravne strane, dalji korak je pitanje namere.

                      posto nemas nameru da ista uvozis kao stranac (sto jesi) i pitanje je tranzita najjednostavnije i potpuno cisto je da izvrsis prijavu na granici privremenog unosa (uvoza).
                      u toj proceduri ne placas carinu i roba (motor) ti se stavlja pod carinski nadozr sto se verifikuje izdavanjem propratnice i upisom u pasos.

                      dakle, taj motor u tranzitu si ti obavezan da izneses po napustanju zemlje (jel si zavrsio tranzitiranje). i ne smes nikako da otudjis, tj prodas bilo kom licu na teritoriji Srbije kao carinske teritorije.

                      pomenuto je pitanje sta ako krenes iz BiH i pokvari se auto ovde pa je potreban deo.

                      ako se auto popravlja ovde, to znaci da se deo uvozi i onda onaj ko popravlja (proda, ugradjuje) deo redovnom procedurom obavlja uvoz, znaci plati carinu, PDV i pratece takse.

                      izuzetak od placanja toga su diplomatsko konzularna predstavnistva i druge eksteritorijalne povrsine/ posebna prava/ posebni medjudrzavni ugovori za koje ne vaze zakoni Srbije.

                      ako se auto pokvari ovde a ne zeli se uvoz (carina, PDV) potrebnih delova onda se auto kao celina sa stranim tablicama na sleperu odnese izvan zemlje i onda popravlja prema zakonima zemlje gde se zatekao.


                      to je situacija potpuno ista kao kada bi se srpski auto pokvario u Sveskoj. vaze pravila (i cene delova, rada, zakoni, carine, porezi) koja vaze u Svedskoj ma kakva da su.

                      dakle, tvoj svedski auto je ovde strani auto i ti si stranac. isti kao i svaki drugi svedjanin ili neko treci.

                      samo da dodam, motor na teritoriji Srbije nema isti status kao rezervna guma dakle MORA da ima svoj broj bilo iz fabrike bilo da se ovde ukuca zvnaicno od strane nadlezne institucije.

                      to kako je regulisano u EU nema nikakvo pravno dejstvo ovde, niti ista utice na primenu zakona Srbije.

                      da ne davim, u Srbiji je na snazi pravni sistem Srbije (ma kako bio razlicit od tvojih ocekivanja, stecenih navika, bilo sta) sa carinskim pravilima koja su takva kakva jesu.

                      to sto je u EU automobil generalno sve sa njim povezano na LB rezimu vazi do granice EU, znaci do Segedina.

                      cim predjes ovamo EU propisi vise ne vaze.

                      kada si u tranzitu imas limit koliko dugo se mozes zadrzati u tom statusu, da li bese 90 ili 180 dana treba dodatno proveriti.

                      sve preko tog roka menja se status, i stranac mora da regulise svoj status boravka a time i prava i obaveza po svim pitanjima ( i carinska).

                      jedino sam blok motora potpada pod ogranicenje uvoza/unosa/ bilo kakve evidencije.

                      sve ostalo moze da se uveze uz limit da na vrednost 20+ evra placas carinu i PDV. (posto ces robu koristiti na teritoriji Srbije nema uticaja da li si Svedjanin ili Srbin pravno. kao kada kupujes u free shopu, placas carinu i PDV ako koristis kupljenu robu u toj zemlji gde si stranac).

                      kao Svedjanin mozes da se obratis formalno pismeno ambasadi Srbije u Stokholmu i zatrazis prismeno tumacenje. oni moraju da ti daju neki zvanican odgovor/ tumacenje.
                      naravno ne pominjes nista drugo osim potrebe rezervnog dela koji je specifican za tranzitno putovanje.

                      potencijalni problem moze da bude ako Saab danas ima zvanicni servis u Srbiji, posto uvek moze da se kaze da servis preuzima nadleznost pri popravci vozila.

                      da ponovim, na carinskoj teritoriji Srbije vaze pravila Srbije, znaci na prava koja imas u EU zaboravi.

                      kada EU i Srbija potpisu carinsku uniju onda ces i ovde imato ista prava kao i u Svedkskoj a do tada, ovo je teritorija van EU zone (pravnog sistema).

                      nadam se da sam uspeo da ti situaciju ucinim jasnijom.

                      PS. mozes da uputis mejl i Upravi Carina sa pitanjem, oni su najmerodavniji.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #26
                        O brick kako nisi u pravu.

                        Kad mi se jednom pokvario auto (BMW) osiguranje mi je poslalo skorz nov motor preko SOSa.
                        Dosao je na Surinski aerodrom gde su trazili da platim carinu.

                        Na propratnim papirima je lepo pisalo da roba nepodlaze carinjenju. Medjutim idiot od zene koja radi tam ima pecat u ruci i lupa sa njim na svaki papir koji joj padne pred nos ZA CARINJENJE.

                        Nije mi palo napamet da placam carinu ni na jedan nacin, javio sam osiguranju da nemogu da podignem deo.

                        Ovi su dalje u kombinaciji sa Svedskom ambaadom imali kontakt sa upravom carine gde me upravnih carine zvao na telefon posle 24 sata i izvinuo mi se i rekao da dodjem da podignem motor.

                        Dakle, nije sve kao sto mislite da je.

                        Oni jesu potpisali odredjene ugovore za ovakve slucajeve.
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • Ivvan
                          Moderator
                          • 29.09.2004
                          • 1574
                          • Nis
                          • SAAB 9000

                          #27
                          Boost reko si da na bloku ne postoji broj. Kako onda oni to upisuju u prijavu o privremenom unosu ? Jenostavno uneses taj blok bez broja i izneses slican isto bez broja.
                          Da li u saobracajnoj postoji br.motora ? Verujem da ne, sto znaci da mozes posle da se vozis i ako budes ubacio taj rezerni motor.

                          Ovo ja samo glasno razmisljam.
                          Turbos make torque,and torque makes fun

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #28
                            Pobogu brick, ti kad i imas dobre informacije, a cesto se desi i da imas, jednostavno niko nema zivaca da cita tvoje epopeje...ja obicno odustanem posle 3 reda...Postoji li ikakva mogucnost da iz svega sto hoces da kazes ponekad izvuces sustinu i napises to u 3 recenice?

                            Boost, uzmi racun na kome je vrednost motora ili sta vec nosis npr. 50-100 EUR, ako te pitaju sta radis s tim kazes da ga nosis prijatelju u Bosnu i da si u tranzitu kroz Srbiju. Mogu eventualno da ti udare PUR u pasos, kad dodjes resimo i to za 2 sata, i gotovo, da ne komplikujemo dalje.
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #29
                              Pa nije problem u resavanju , sve se da resiti , vec u tome da je meni sve pomalo naopako pa ocu da se informisem da bi znao koja pravila vaze za cega i koga i kad.

                              Ali izgleda previse parametara da bi ijedan zakon u Srbiji bio precizan da pokrije sve parametre odjednom, rupa koliko oces ostavljenih da kadija sprovodi po svome

                              brick

                              Bilo je slucajeva da kad su izbeglice dolazile vamo sa svojim autima, da su im slati delovi i nikad niko nije platio carinu za deo za strani auto uvezen u privatnoj reziji. to je slucaj samnom takodje.
                              Dakle po svim naceljima demokratije ja imam pravo da biram ko ce mi ugraditi , raditi motor, gde cu delove uzimati itd.

                              Da je Srbija neuskladjena crna rupa po mnogim pitanjima znamo jako dobro svi.
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • kilson
                                Moderator
                                • 09.10.2004
                                • 3216
                                • NoviBGD
                                • AR 75 GT

                                #30
                                Originally posted by BOOST
                                Laki, kako znaju sta iznosim, blok nema broja, nepostoji jednostavno.

                                Dakle u pitanju je metalni komad koji je masinski obradjen da lici na blok. Kako to cariniti.
                                Kao ?
                                Onda je faktura jedina vodilja u svemu tome (i eventualno carinarski katalog)... Napravi fakturu kao shto 206 reche i uzhivaj.
                                Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                                Comment

                                Working...
                                X