Kako menjati brzine na dragu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AreOut
    CBC Senator XXL
    • 22.07.2006
    • 590
    • Zabjelo

    #16
    Ne, jer snaga ne pada duplo nakon 100 obrtaja nego cak i nakon 500 obrtaja zna da padne svega 5% a kad promijenis brzinu nalazis se 2000 obrtaja manje i tu imas 15% manje snage
    http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      jel se prica o maximizaciji ubrzanja ?
      ako da, slazem se sa @ bane- potpuno je u pravu jer ono sto pokrece tockove da se okrecu je obrtni momenat (naravno na tocku).

      a momenat na tocku je umnozak momenta motora i ukupnog prenosnog odnosa, znaci i diferencijal ulazi u racunicu.

      kao primer, moj auto u prvoj brzini ima oko 3457Nm kao maximalni obrtni moment na tocku a koji se dogadja na 2300 rpm.
      tacnije, u celom opsegu 2000-5000rpm obrtni momenat je 3400+Nm u prvoj brzini.
      u petoj obrtni momenat opada na nekih 670Nm na tocku.

      za svaki auto moze da se izvede racunica, za max ubrzanje idealan motor je onaj koji ima ravnu krivu (podjednaki obrtni momenat) za sve obrtaje i da nema limita obrtaja.
      tipicni elektro motor bi tako bio najbolji moguci pogon za drag. nezgoda je dotur energije za njega, bilo aku baterije (masa sto je katastrofa ako se zeli ubrzanje) bilo zicani dovod putem kabla (limitirano kretanje).

      potpuno se slazem sa onim sto je bane napisao, sto duze moze da se odrzi motor u prenosu sa najvecom redukcijom to bolje za ubrzanje.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • AreOut
        CBC Senator XXL
        • 22.07.2006
        • 590
        • Zabjelo

        #18
        Dobro imaj jos u vidu da su na vecim obrtajima malo veci gubici u mjenjacu.
        http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

        Comment

        • Milos
          CBC Senator XXL
          • 12.05.2005
          • 700
          • Beograd, carraburma

          #19
          ja sam imao slicnu dilemu, kada cu dobiti najbolje rezultate, jedni tvde ovako drugi onako... imate lep pravac na starom putu za aerodrom (ledine-surcin) nema mnogo saobracaja, tamo trkaci testiraju automobile od tacke a do b, uzmite neke repere, stopericu i istestirajte vase automobile u razlicitim rezimima saltanja...
          ja sam probao nebrojano puta, razlike su u mom slucaju smesne, uvek se vrti cifra oko jedne desete, kad se uzmu svi moguci faktori nepreciznosti merenja...

          drzim u 2-goj na 5000, dok ne dodjem do tacke a, tu se startuje stoperica i meri vreme do b, u mom slucaju je bilo 800m a to b...

          Comment

          Working...
          X