Polo , razmisljanja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Polo , razmisljanja

    ne znam da li je ovo neko pominjao
    ali kod mene na kolima sam primetio jednu nelogicnost......
    a to je:
    teza br. 1: Sto hladniji vazduh u motoru=bolji odziv gasa
    cinjenica: kod mene na kolima postoji klapna koja je vezana sa termostatom, valjda, i postavljena je tako da u****va topao vazduh iz okoline izduvne grane(najverovatnije zimi-kad je ladno )
    ja sad ne znam da li je ovo tacno ali to mi je rekao jedan moj rodjak koji ceo zivot prodaje delove i radi oko VW-a.
    sad ne bih da ulazim dublje u raspravu, ja stvarno nemam blage veze o usisu, pa vas pitam:
    Da li bi bilo pametno da ja lepo "recnem" zicu koja vodi na tu klapnu pa da mi motor ne u****va topao vazduh???
    I kad bi je "recnuo" dali bi to izazvalo neke probleme???
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Puno automobila sa neinteligentnim sistemom upravljanja ima tu opciju.

    Najvise je tu da bi na malim motorima koji nemaju mogucnost da ostvare efekat za odrzavanje leptira gasa u + temperaturi kad je napolju vlazno i hladno (specificni uslovi) da nedodje do stvaranja leda na leptiru.

    Porsche motori npr. vazdudno hladjeni i VW boxeri sa vazdusnim hladjenjem znaju da budu smrtno opasni u takim situacijama gde se desavalo da posle duze voznje sa konstantnim gasom dodje do ledenog zaglavljivanja leptira.
    Vozac pusti gas a on ostane otvoren

    Iz sigurnosnih razloga postoji opcija, cak i Zastavin program ima na svakom motoru manuelnu klapnu za zimske uslove.

    Odgovor na tvoje pitanje je: da, moze se odraditi da dobijas hladan gusci vazduh i veci efekat motora zimi. A da li si siguran da ti treba u ZIMSKIM USLOVIMA???? Ja nebi

    Razmisli
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      cinjenica: kod mene na kolima postoji klapna koja je vezana sa termostatom,
      to i

      Da li bi bilo pametno da ja lepo "recnem" zicu koja vodi na tu klapnu pa da mi motor ne u****va topao vazduh???
      i ovo je u kontradikciji.

      ako imas termostat u**** vazduha onda tu nema nikakve zice.
      ako imas neku zice onda tu nema termostata i nema regulacije topli/hladni vazduh u smslu mesanja vec samo ili topli ili hladni.


      ako imas termostat, i ako je ispravan (a cesto se kvari bas taj) onda motor kada je sve ispravno u****va pri <15C vazduh zagrejan od izduvne grane a preko 15C otvara dovod hladnog vazduha i automatski regulise protok tako da polako zatvara dovod toplog vazduha.

      ne treba nista da diras, fabrika je vec sve napravila kako treba.

      ako nije tako uradjena regulacija, ili termostat ne radi samo skini dovod toplog vazduha. manje boli.

      P.S. topli/vreo vazduh od izduvne grane kada se termostat zaglavi je vrlo cest uzrocnik kvara AMM (iliti protokomera u zargonu).
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment


      • #4
        @ brick
        da budem iskren ja nemam pojma o tome
        samo znam da ima jedna zica(kabl) koji se zavrsava na usisnoj cevi tamo gde se spajaju 2 cevi jedna sa krila a duga ide iz nekakvog oklopa koji se nalazi iznad izduvne grane(logicno-topao vazduh se dize gore iznad izduvne grane i ide u tu cevku, kad je hladno )
        Sad ja tebe pitam, posto znas vise nego ja:
        Da li je moguce da neispravan rad te klapne izazove ovo trzanje koje se javlja kod mog auta(zona 2000-3000ob.)???
        btw , a sta kontrolise klapnu mislim, de je taj senzor za merenje spoljne temp. ili sta je vec???(razumes, na osnovu cega automobil "zna" kad je temp. [15C<][>15C])?

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Da nije zica o kojoj pricas od senzora a da se klapna regulice elekto signalom kao IAC ventil (shunt) .. nja.. malo previse avansirano za taj auto

          Kako je zivot laksi sa digitalnim foto aparatom, kliknes i pitas, sta je ovo
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment


          • #6
            da li bi neko od vas mogao da me uputi na neki trag:
            o sistemu ubrizgavanja i ECU-a kod VW Polo 6N ili bilo sta....
            bilo koji sadrzaj na netu bi mi pomogao da malo shvatim kako sve to u globalu radi
            pa da ja lepo sve to prostudiram prvo teoriju pa prakticno da se nagledam mog motora, pa tek onda da pricam sa vama
            posto ja pojma nemam
            mislim da bi to bilo najbolje
            pozdrav
            unapred zahvalan!!!

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              ~Vojvoda >>

              LUDO dobra ideja
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Black Knight
                CBC Senator XXL
                • 13.10.2004
                • 2020
                • Novi Beograd, kicblo

                #8
                Originally posted by ~Vojvoda
                btw , a sta kontrolise klapnu mislim, de je taj senzor za merenje spoljne temp. ili sta je vec???(razumes, na osnovu cega automobil "zna" kad je temp. [15C<][>15C])?
                kroz odgovor postavicu pitanje za isusnije "kolege":

                kod mene ti je recimo senzor u ECU tj. nisam se lepo izrazio...senzor je (valjda) na glavi motora a sproveden je na ECU i kada je temp. manja od -4 onda pali grejace...odud i onaj sistem "cipovanja" otpornikom...jednostavno vara ECU...

                e sad jedno pitanje kada bi skinuo skroz senzor (znaci samo ga skinuo,isteko,izvadio dzek...) ECU prikazuje temp. od -40 stepeni sada me interesuje da li to poboljsava rad motora ili skodi kada bi se to cesce radilo?
                Injection is good,but I'd rather be blown!

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Originally posted by ~Vojvoda
                  @ brick
                  da budem iskren ja nemam pojma o tome
                  samo znam da ima jedna zica(kabl) koji se zavrsava na usisnoj cevi tamo gde se spajaju 2 cevi jedna sa krila a duga ide iz nekakvog oklopa koji se nalazi iznad izduvne grane(logicno-topao vazduh se dize gore iznad izduvne grane i ide u tu cevku, kad je hladno )
                  Sad ja tebe pitam, posto znas vise nego ja:
                  Da li je moguce da neispravan rad te klapne izazove ovo trzanje koje se javlja kod mog auta(zona 2000-3000ob.)???
                  btw , a sta kontrolise klapnu mislim, de je taj senzor za merenje spoljne temp. ili sta je vec???(razumes, na osnovu cega automobil "zna" kad je temp. [15C<][>15C])?
                  Pretpostavljam da je ta "žica" u stvari plastična cevčica koja vakumom upravlja klapnom. Ako na oba kraja ide u gumeno crevo onda sam u pravu. Da bi isključio klapnu potrebno je da skineš tu cevčicu na kućištu filtera i da je zapušiš nekim šrafićem da ne vuče falš vazduh. Klapna po difultu ostaje na hladnom vazduhu i ne pomera se.
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    Dora >> Daj nezezaj, nije moguce da jos dan danas rade sa starim resenjem koje se pojavilo sa izlazom Pasata ??

                    ~Vovoda >> Sta studiras, ucis?
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment


                    • #11
                      najverovatnije da je Dora u pravu kad malo bolje razmislim i setim se kad sam to "ispitivao" vise mi lici na cevcicu......
                      ~Vojvoda >>

                      LUDO dobra ideja
                      jel ovo neka neslana sala?
                      ja vas lepo pitam a vi mene zaj*******
                      to nije lepo
                      ne mora da bude bas od polo-a moze bilo koji sistem slican njemu
                      na onoj temi "Yugo EFI" ima "nazovi" shema nekog sistema ubrizgavanja ,pa vas pitam jel to tako slicno i u mom autu????
                      i gde da se vise informisem o tome???

                      Comment

                      • Black Knight
                        CBC Senator XXL
                        • 13.10.2004
                        • 2020
                        • Novi Beograd, kicblo

                        #12
                        Originally posted by BOOST
                        ~Vovoda >> Sta studiras, ucis?
                        Molim te reci mi sto te to interesuje?
                        bas me zanima...onako psiholoski!?
                        Injection is good,but I'd rather be blown!

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          RankoK >>> Display pokazuje -40 ali ECU simulira srednju vrednost opsega.

                          Dakle, pre ce biti da gubis nego li dobijas.

                          I nezaboravi obrnuto proporcionalnu logiku.

                          Hladniji vazduh je gusci , u manjem volumenu, veca masa. Verovatno da ce iz tog razloga auto dobijati vise goriva nego li mu teba ako je temperatura preko oko 0 stepeni a manje kad je izpod, ako nema senzora.

                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Originally posted by RankoK
                            Originally posted by BOOST
                            ~Vovoda >> Sta studiras, ucis?
                            Molim te reci mi sto te to interesuje?
                            bas me zanima...onako psiholoski!?
                            Pa da bi znao koliko su prakticni u nasim skolama za ocenjivanje vizuelne razlike izmedju creva i zice

                            Sorry
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment


                            • #15
                              studiram elektrotehniku na VETS
                              a u slobodno vreme gluvarim, pomalo se zanimam za elektroniku u kolima,a hobi mi je inace da vas smaram glupim pitanjima na 4umu

                              Comment

                              Working...
                              X