TRILEMA, MALI AUTO?!?!?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • monkey
    CBC Senator
    • 14.11.2006
    • 286
    • Porec, Hrvatska

    #16
    Originally posted by Vladd
    PS
    Doticni novinar je poznat po "surovoj" realnosti, i ne pezi pred brendovima ako nesto ne valja. Vise se "brine" o kupcu, korisniku.
    doticni novinar pljuje po svemu sta nije britansko, aston martinu oprasta greske za koje je i sam reko da su nedopustive na takvom autu. a da ne govorim o poznatoj ljubavi izmedu takvih engleskih patriota i francuza...

    sorry na off-u

    Comment

    • bozza1979
      CBC Veteran
      • 08.01.2007
      • 112
      • Beograd

      #17
      Ja bih pre razmisljao o novom Chevrolet Sparku...
      Za 5500 do 7000 kilometara godisnje, ja ne bih uzimao ni dizelasa ni full opremu...
      Kao drugi auto u porodici, pogotovo za zenu, autic je bombona...
      Ista lova, 3 godine garancije, nemas cimanja oko trazenja dobrog primerka, ne kupujes macku u dzaku...
      A i odlicno drzi cenu kao polovnjak...
      Prijatelj ga je uzeo letos iz rent a car-a, odusevio se i u roku od 3 meseca kupio 3 komada

      Comment

      • Vladd
        CBC Senator XXL
        • 09.07.2006
        • 581
        • NBG

        #18
        @monkey

        Da, pljuje, a narocito mrzi francuze, ali u takvom pakosnom "pristupu" ukaze na sve opravdane mane. Pa kome su sitne, boze moj.
        Zgadili su mi se ovi domaci "novinari", sto hvale sve zivo, kako od koga dobiju pare ili beneficije.
        A dilemu "aston ili citroen" lako resava kucni budzet. Mogu da sebi priustim samo poster astona

        Comment

        • Gtiboy
          CBC Veteran
          • 15.12.2006
          • 110
          • Doboj

          #19
          Chevy Aveo 1.2S kosta nov ispod 8K eur na putu... klima gratis, cd-mp3, i jos par sitnica... 3 godine garancije sto nije mala stvar, mali potrosac...

          Comment

          • DejanV
            CBC Senator XXL
            • 19.07.2005
            • 682
            • Beograd

            #20
            A Yugo?

            Znam da zvuci onako s' neba pa u rebra, ali mislim da je to dosta realna opcija u odnosu na zahteve.

            Njegove mane znate, pa da ne ponavljamo. U celini gledano, Yugo je lutrija jer covek ne zna na sta ce naleteti. Neki nisu imali srece, ja sam imao mnogo srece, moj sin ima srece. To je cinjenica od koje ne mozemo pobeci.

            Ali, pogledajte i vrline, kojih takodje ima.

            Prvo, mehanicki je jednostavan, nikakvo cudo posto je u sustini rudimentarno vozilo. To nije dobro za duze i duge ture, ali za drugi auto, dusu dalo. Jednostavna konstrukcija u ovom slucaju je prednost, a ne mana, posto cisto sumnjam da supruga ima trkacke ambicije, takva konstrukcija je lako i jeftino odrzava.

            Drugo, delova ima u izobilju, maltene odete po kilo krompira i levo krilo od Yuga u obliznju bakalnicu. I jeftini su. O broju "majstora" i majstora da i ne govorim, ali taj problem se cas posla resi, pitaju se vlasnici gde valja otici i sve bude kako treba, jer izmedju mnogih, ima i zaista jako dobrih majstora.

            Trece, mudar kupac Yuga ce ganc novi auto malo doraditi - nista komplikovano i egzoticno, samo negirati neke od njegovih konstrukcionih mana. Jeste, to kosta, i zato treba preko nabavne cene odvojiti jos par stotina eura da se problemi uklone pre nego sto postanu prepreka. Cisto kao primer, spustite fabricki Yugo za 4-5 cm i to vise nije Yugo, to vec pocinje da lici na auto. Zamenite plocice na prednjim diskovima, zamenite fabricke Tigar gume nekim normalnim od prave gume (Avon CR322 serija se pokazala kao jako dobra, posebno na mokrom), i jos par sitnica u tom smislu, i mnoge probleme sa njim nikada necete osetiti.

            Cetvrto, udobnost je poprilicno popravljena na njima sa novim sedistima (moj sin ih ima). To je vec nesto sasvim drugo u odnosu na klasiku koju sam ja imao u njima, ali ako treba jos bolje, mogu za razumne pare da se ugrade Peugeot 206 sedista u Yuga i to je onda svetlosne godine ispred serijskog modela (govorim iz licnog iskustva, ja ih imam).

            Peto, Yugo je lak za voznju i moze biti cak i prijatan ako nemate sportske ambicije, a odmah ste ga kupili sa 1.3 motorom. Time taman dobija na udobnosti voznje, manje se saltuje, posebno u slucaju dobre gospodje, za koju verujem da nema ambicija ka kliznim startovima i dragu na 402 metra. Opet, govorim iz licnog iskustva, sinovljev Yugo je bio takav (sada se menja nabolje, ali to je vec neka druga prica).

            Sesto, ako sa Yugom imate isti nivo discipline oko odrzavanja kao i sa vecim i boljim vozilima, dakle ne kazete sebi na pocetku: "Ovo je Yugo, ovo je bez veze, necu da se trudim oko njega", vec obrnuto, kazete sebi: "Ovo je Yugo, pa ako hocu da mi traje, moram da ga odrzavam redovno, sa ozbiljnim uljem a ne zejtinom" itd, nema razloga da i vi, kao i ja, nemate ni jedan kiks do 75.000 km, koliko je moj izgurao dok nije poceo da mutira.

            Nov se danas moze dobiti u Nisu za cirka 4.000 eura, racunajte da potrosite jos (fatalisticki gledano) 1.000 eura na doterivanje, ugradnju muzike i elektro podizaca, alarm i CB, i imate nov auto koji ne trazi mnogo za 5.000 eura.

            Ne znam, za suprugu, ja bih o tome jako ozbiljno razmislio. Novo je novo, ako se odmah sredi na prvom tehnickom servisu na 1.000 km, taj ima da radi i radi, uz lagano odrzavanje, ali i disciplinu oko servisiranja.
            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

            Comment

            • TAZZ
              Banovan
              • 30.05.2005
              • 1409
              • NBGD,SERBIA

              #21
              YUGO za 5.000 evra Nikako...Moje mishljenje, a i mije drage...
              Ipak Hvala Dejane na iscrpnim objashnjenjima!

              Comment

              • observer
                CBC Veteran
                • 06.10.2005
                • 196
                • Novi Sad
                • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                #22
                Originally posted by DejanV
                A Yugo?
                ...
                Tehnicki, stoji manje-vise sve sto si rekao. Ali taj auto ne zadovoljava ni minimum pasivne bezbednosti.

                U firmi u kojoj radim vecina sluzbenih kola su i dalje Zastavina, i to se i ne kvari toliko kao sto se prica (jeste da otpada na sve strane sve sto moze da otpadne, ali bar te ne ostavlja na putu), ALI uvek imam fobiju kada treba da sednem u njih. Prosto, takav auto nema nikakve sanse u sudaru...

                Po mom misljenju, to je vec dovoljan razlog da se bezi od Juga.

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #23
                  Nije to neki problem...ja bi isto odabrao yuga ali tazzz....trazi auto sa 4 vrata..tako da prica otpada
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • DejanV
                    CBC Senator XXL
                    • 19.07.2005
                    • 682
                    • Beograd

                    #24
                    Originally posted by observer
                    Originally posted by DejanV
                    A Yugo?
                    ...
                    Tehnicki, stoji manje-vise sve sto si rekao. Ali taj auto ne zadovoljava ni minimum pasivne bezbednosti.

                    U firmi u kojoj radim vecina sluzbenih kola su i dalje Zastavina, i to se i ne kvari toliko kao sto se prica (jeste da otpada na sve strane sve sto moze da otpadne, ali bar te ne ostavlja na putu), ALI uvek imam fobiju kada treba da sednem u njih. Prosto, takav auto nema nikakve sanse u sudaru...

                    Po mom misljenju, to je vec dovoljan razlog da se bezi od Juga.
                    Izvini, ali pri 100 km/h sudaru, nemas sanse ni u jednom vozilu. Manimo se prica, lepo je to sto postoje NCAP testovi i zvezdice, i treba auto industriju terati da se bavi time, sve nije sporno, ALI ...

                    Vracam se kuci oko 10 uvece pored BIP pivare u Knjaza Milosa. Na onoj raskrsnici iza SUP-a, tamo gde se desno ide ka bolnicama vidim sledecu scenu: sudarili se Yugo i Mercedes. Kriv je onaj u Mecki, jer je nepropisno hteo, dolazeci iz grada, da skrene levo, sto je zabranjeno, ima strelica sa obaveznim smerom. Time je presekao put Yugu. I Yugo udari u Mecku, otprilike (koliko sam u prolazu mogao da vidim) izmedju A stuba i vrata pod nekim manjim uglom, recimo 40-45 stepeni otprilike.

                    Yugo - zguzvan lim kako bi i ocekivao od njega, ode krilo, ode prednji lim, savijena hauba.

                    Ali Merc ... savijen po osi, ode Merc bogu na istinu, sav se iskrivio. Mislim, moze to da se popravi istezanjem, ali po meni, samo certifikovani, 100%-ni kreten ce posle da sedne u karoseriju koja je bila savijena pa na silu ispravljena, to je posle mekano kao puter.

                    Poenta price - ima sudara i sudara. U nekima i super udobni, super bezbedni automobili tako stradaju da ne poverujes, i obrnuto, kantica kao Yugo od koje ne ocekujes bilo sta u nekim sudarima bude super.

                    Zakljucak - ne kazem da bezbednost na nivou projektovanja karoserije nema veze sa zivotom, naravno da ima i treba to razvijati, ali isto tako ne treba ni precenjivati znacaj toga, jer pored strukturne bezbednosti karoserije jos mali milion dodatnih cinilaca utice u sudaru, od kojih neki ne daju ni pet para na strukturu i bezbednost.

                    Na nivou gradske voznje, dakle do teorijski 60 km/h, nista prakticnije nema od Yuga, kada se uzme u obzir cena, i to ne samo cena nabavke, nego i cena odrzavanja i eventualnih popravki tipicnih gradskih cukanja. Otvoreni drum i 120 km/h je vec neka sasvim druga prica, ali veruj mi, u ceonom sudaru dva vozila, ti si pljeskavica i u Hummer-u.

                    @tazzboy

                    No problemo. Reko', hajde kada razmisljas o tome, makar razmotri i ovu opciju, pa je odbaci ako treba, ali bar znas da si i to razmotrio kao mogucnost, pa sta god na kraju uzeo, uzimas mirne savesti.

                    Posto sam ja slupao svoju karoseriju, ali srecom mi je ceo motorni prostor ispravan i funkcionalan (slupana od pozadi), sada kupujem karoseriju za grupu A (pojacanu, dupli limovi, itd). Ja opet ne mogu bez mog Yuga, pa nek' se zarati. Usao mi je u krv, mada ponavljam, to moje vise nema veze sa Yugom. Koliko znam, nikada se nije nudio Yugo sa 150 KS ispod haubne.
                    Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                    Comment

                    • novice
                      CBC Član
                      • 22.11.2006
                      • 51
                      • Beograd

                      #25
                      Ovako,za Micru ne znam nista, ali mi zdrava logika da je skuuupa za nase podneblje, mislim na odrzavanje. Znam da je za Primeru problem sa delovima veliki, a mislim da ih ipak ima vise nego Micri, pa ti vidi kako ce tek tu biti. Inace ne sumnjam da je dobar auto. . Dalje, C3 ti ne preporucujem jer u koji god da sam seo, stalno nesto skripi, pucketa, bre ko da su ga namerno tako pravili. Skripi plastika, skripe vrata, prozori, kocnice, cudo jedno. Dobar je za zene jer se visoko sedi, a i po izgledu je pravi zenski auto. 206 nije nesto narocito ali po meni je najbolji izbor od ova tri (ali i najskuplji). Ako hoces preporuku, ja bih ti savetovao Punta ako kupujes u Italiji. Nacis ga za najmanje para, delova kod nas ima i nisu skupi, malo trosi, a zene obozavaju da ga voze jer je EXSTRA zgodan za voznju (lako kvacilo, visoko sediste, lako procenis gde moze da se protera). samo ga treba naci neizakanog, sto u Italiji nije bas lako, pogotovu za male automobile.

                      Comment

                      • bozza1979
                        CBC Veteran
                        • 08.01.2007
                        • 112
                        • Beograd

                        #26
                        Chevy Aveo 1.2S kosta nov ispod 8K eur na putu... klima gratis, cd-mp3, i jos par sitnica... 3 godine garancije sto nije mala stvar, mali potrosac...
                        Nema takav Aveo za te pare ovde...
                        Inace, za varijantu s klimom sam cuo da trosi oko 12 litara po gradu!
                        Ja sam vozio jedan iz rent a car-a, bez klime, mesec dana star, sa 2000 predjenih kilometara... Udoban je, ali me je malo nervirao neprecizan menjac i uzasno je lenj... Ima max. obrtni moment tek na 4400 obrtaja, bilo mi je naporno da ga vozim po gradu...

                        Comment

                        • DejanV
                          CBC Senator XXL
                          • 19.07.2005
                          • 682
                          • Beograd

                          #27
                          EDIT 021 Ne citirati post iznad

                          To sto neki auto ima maksimum o. momenta na nekim obrtajima u stvari ne kaze mnogo. I moja Daewoo Nubira ima deklarisani o. momenat tek na 4.500 o/min., a opet ti na 1.500 o/min proklizavaju gume.

                          Naime, nije to samo ni KOLIKO, nego i KAKO izgleda kriva o. momenta. Na primer, pomenuta Nubira, koja ima GM/Opel 20 XE 2.0 16V DOHC motor iz Vectre 2, postize 150 Nm vec pri 1.800 o/min, prebacuje 175 Nm vec izmad 2.900 o/min, a apsolutni spic od 184 Nm stvarno postize tek na 4.500 o/min.
                          Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                          Comment

                          • SALE
                            CBC Senator XXL
                            • 04.01.2005
                            • 841
                            • Banovo Brdo

                            #28
                            Tazzz izvini na off-u, Dejane koliko odprilike vredi takva Nubira. Tvoja prica o sudaru je u najmanju ruku smesna, sta mislis da su se nedaj boze nasli u obrnutoj poziciji dal bi iko u Yugu preziveo i na sta bi on licio.
                            U oglasima se prodaje Saab 900 aero 96god. u perfektnom stanju za 6000e ili Primera 2.0 2001 god. sa odlicnom opremom i plinom za 5 500e. Pored takvih automobila preporucujes Yuga za 5000e, a da ne pricamo da za te pare moze da se kupi dosta zanimljivih gradskih zujalica (saxso vts, 206 ili clio, civic, delta...) kojima Yugo ne moze da pridje sta god mu radio.
                            Moji predlozi za kupovinu su Yaris, Punto, Corsa.

                            Comment

                            • monkey
                              CBC Senator
                              • 14.11.2006
                              • 286
                              • Porec, Hrvatska

                              #29
                              mislim da su price o sudarima, koji je auto sta prezivio i pri kojim brzinama glupost... jednostavno ima previse faktora koji utjecu na automobile osim brzine koja se cesto jedina spominje, a to govorim iz osobnog iskustva... mislim da ce svatko ko moze birati (ili koji nema neke sentimentalne razloge... ) radje kupiti nesto malo sigurnije, zracni jastuci, abs, kontrola stabilnosti itd da ne duljim...

                              Comment

                              • bozza1979
                                CBC Veteran
                                • 08.01.2007
                                • 112
                                • Beograd

                                #30
                                To sto neki auto ima maksimum o. momenta na nekim obrtajima u stvari ne kaze mnogo. I moja Daewoo Nubira ima deklarisani o. momenat tek na 4.500 o/min., a opet ti na 1.500 o/min proklizavaju gume.

                                Naime, nije to samo ni KOLIKO, nego i KAKO izgleda kriva o. momenta. Na primer, pomenuta Nubira, koja ima GM/Opel 20 XE 2.0 16V DOHC motor iz Vectre 2, postize 150 Nm vec pri 1.800 o/min, prebacuje 175 Nm vec izmad 2.900 o/min, a apsolutni spic od 184 Nm stvarno postize tek na 4.500 o/min.
                                Slazem se sa ovim sto si napisao... Iskreno, nisam imao prilike da vidim krivu obrtnog momenta za taj motor u Aveu, ali u voznji se itekako oseti da nije bas sjajna... Veruj mi, zivahniji mi je bio burazerov Yugo 55... (u gradskoj voznji)
                                Probao sam Avea i malo zustrije, kad ga ocepis ide ko blesav, ali u svakodnevnoj gradskoj voznji, gde najvise koristis 1., 2. i 3. brzinu je uzasno naporan... (subjektivno misljenje)

                                Comment

                                Working...
                                X