Da li je 120-130 km/h mnogo za stari 1.6D ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko001
    CBC Senator XXL
    • 09.09.2006
    • 1070
    • Belgrade

    Da li je 120-130 km/h mnogo za stari 1.6D ???

    Otac mi trenutno vozi Ford Escort IV 1.6D, koji ima 40kW/54KS i prema specifikaciji maksimalna brzina mu je mislim 148, ali nisam siguran. u svakom slucaju oko 150. Pre je imao Golf II isto 1.6D koji takodje ima 40kW.

    Iako ni on ni pomenuti Escort nisu mladi vise, ne voli bas da mili po auto putu, a i nervira ga sto ga bukvalno svi prestizu (on vozi 100 konstantno), ne toliko kod nas koliko na auto putu kroz Hrvatsku gde je kaze, bukvalno najsporiji

    Moje pitanje je da li je 120-130 km/h mnogo odnosno previse za taj 1.6D motor u Escortu IV kao konstantna putna brzina na auto putu koju bi odrzavao recimo nekoliko sati posto cale ide na duza putovanja od oko 550 km na relaciji Beograd- imanje u Hrvatskoj.

    Napomenucu da je motor i ceo auto u odlicnom stanju iako je star, ali da se stice utisak kao da mu je 100 optimalna brzina. na 100 motor nije bucan, dok na 110 se buka vec povecava, ali je i dalje na relativno pristojnom nivou. e vec preko 110 motor postaje bas dosta bucan i stice se utisak kao da se muci prosto. uglavnom voznjom toga auta stice se osecaj kao da mu je optimalna brzina 100, eventualno 110.

    Matorog iritira sto ga na auto putu svi prestizu, pa je razmisljao o stavljanju dodatne zvucne izolacije koja bi resila problem buke. Ali, da li je to ipak previse za taj motor?

    Zamolio bih da ne dobijem odgovore tipa "ma dosta mu je i 80" i slicno.

    Neka odgovore pre svega oni koji imaju iskustva sa tim starijim 1.6D motorima i oni koji se razumeju.

    Takodje me zanima da li bi eventualno resenje "problema" mogla biti ugradnja, odnosno da se "ubudzi" nekako 6-brzinski menjac?? Da li bi na taj nacin motor u 6. brzini mogao bez buke i muke da ide 120-130 kao sto sad u 5. ide 100-110?

    I nevezano za ovu temu, meni uopste niej jasno zasto proizvodjaci automobila nisu i pre 10-20 godina poceli masovno da ugradjuju menjace sa 6 brzina upravo kako bi neke prosecne putne brzine mogle da se odrzavaju na manjem broju obrtaja i uz manju potrosnju/buku
  • vega
    CBC Senator XXL
    • 21.02.2006
    • 324
    • Beograd

    #2
    Pa pazi, ima razlog sto se ti menjaci ne ubacuju svuda a pogotovo u kola sa 40kw. Motor nema dovoljno snage da savlada otpor vazduha pri vecim brzinama pri tome radeci na malim obrtajima.
    To sto kazes pocinje buka i vibracije na preko 110, ja vozio novu Corsu sa 1.3 CR dizel i isti osecaj sam imao kad predjem 130km/h.
    Da mu ne treba mozda neko stelovanje pumpe? Ili nije dobro uzubljena? Jel to proveravano? Ne bi trebalo da mu je problem da odrzava 120 km/h (te fordove nisam vozio, ali racunajuci po gnojevima...).
    ... and then the damn thing gone wild!

    Comment

    • Marko001
      CBC Senator XXL
      • 09.09.2006
      • 1070
      • Belgrade

      #3
      Pa to je isti djavo Gnoj II 1.6D i ovo. Mislim nije isti motor ali su potpuno iste snage. Da se razumemo moze on da odrzava 120-130 i sad ali je motor pri toj brzini bas dosta bucan (za razliku od 100-110) i imas osecaj da se muci pa te prosto vuce da smanjis. pitanje se odnosi pre svega da li mu konstantna voznja tom brzinom moze smetati, ostetiti ga, odnosno skratiti dosta vek trajanja?

      Ma ovaj escort se tako ponasao i pre 10 godina, kad je bio dosta noviji... Sto se tice pumpe, majstor mu rece da je kontrolisao ceo auto i da je SVE u najboljem redu ukljucujuci i pumpu... auto je inace kao nov iako ima skoro 20 god

      A sto se tice menjaca, pa svakako da ne bi mogao maks. brzinu da postigne u 6. brzini i kad bi je imao upravo zbog toga o cemu pricas, ali mozda bi mogla malo da se podigne ta "optimalna" brzina sa 100-110 na 120-130. No to je sve hipoteticki...

      Comment

      • GT
        CBC Senator XXL
        • 01.12.2006
        • 337
        • Beograd

        #4
        To vise nije automobil vec gomila gvozdja i nemoj da ovo shvatis licno, svaki automobil preko 15 godina starosti (za nasu zemlju, ne svugde u svetu) je potencijalni ubica, pa tako i taj tvoj!

        @Vega ti je lepo rekao, otpor vazduha pri tim brzinama, stepen prenosa i snaga tog motora ne stoje bas lepo u jednoj recenici tako da tu nekog resenja srecnog nema!

        Sto se tice toga da li valja za taj motor da se toliko vozi, pa znas kako sigurno da ne valja! Pogotovo ti raniji dizeli nisu napravljani da se vrte visoko, u sustini nisu ni ovi danas ali je razlika u tome sto ove nmove mozes drzati vise u tim visim obrtajima, dok ovi stariji to jako tesko podnose, u sustini tako bi trebalo da bude!

        I dokle vise te price:"Jes da je 20 godina, ali je kao nov!"?! Ma daj da se ne zavaravamo, to vec odavno nije automobil, a ne jos da se vozi tom brzinom! Danas se vracam sa Avale i spustam autoputem brzinom od 140 km\h i pored toga sto mi je auto napravljen za vece brzine od ove, ja se ne osecam lepo, ne zbog auta i nestabilnosti, vec zatop sto to nije uopste tako malo kako se nekima cini!

        Resenje za tebe?! A zasto ne kupite neki auto koji voli da se vrti tako visoko! Sto se mene tice to bi bila neka 33 '93. godiste, 1.7 sa 137 konja i ugradjenim gasom, potrosnja ce se svoditi na isto a o brzini, ubrzanju i stabilnosti ne moram mnogo da govorim! Mislim ima i boljih predloga, ali ovo je krajnje jeftino resenje i izvodljivo!
        Naravno i BMW kocka, moze 1.8, a i onaj 2.3 nije na odmet! Malo je skuplji od Alfe, ali ce da ideeee...
        "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

        Comment

        • miura
          CBC Senator
          • 18.10.2006
          • 227
          • Lazarevac

          #5
          Re: Da li je 120-130 km/h mnogo za stari 1.6D ???

          Originally posted by Marko001
          da li je 120-130 km/h mnogo odnosno previse za taj 1.6D motor u Escortu IV kao konstantna putna brzina na auto putu koju bi odrzavao recimo nekoliko sati

          Mnogo je, kume!
          Imao sam Escort IV 1.6D '87 god, taj nije mogao preko 120 (loš motor je bio) i ne bih uzeo dizela više ni na poklon.
          Mitsubishi Colt 1332ccm benzin 95KS 2005

          na forumu

          Comment

          • alexa05
            CBC Senator XXL
            • 23.07.2006
            • 1769
            • Smederevo
            • Opel Vectra B 2.0DI 16v

            #6
            Marko, hoces da probas mog kadetta sa 44kw i 4-stepenim menjacem pa da vidis kako se on cuje na 110km/h!? Pri tom nema ni onu izolaciju na pp zidu prema motoru, a ni onu koja se kaci sa donje strane haube. Kao da vozis Konkord!

            Zakljucak - ako se ventili mnogo ne bune i nece da iskoce napolje, cepice u usi i teraj!
            EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

            NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

            SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

            Comment

            • miura
              CBC Senator
              • 18.10.2006
              • 227
              • Lazarevac

              #7
              Originally posted by alexa05
              Marko, hoces da probas mog kadetta sa 44kw i 4-stepenim menjacem pa da vidis kako se on cuje na 110km/h!? Kao da vozis Konkord!



              Pazi da ne otpadnu krila!
              Mitsubishi Colt 1332ccm benzin 95KS 2005

              na forumu

              Comment

              • alexa05
                CBC Senator XXL
                • 23.07.2006
                • 1769
                • Smederevo
                • Opel Vectra B 2.0DI 16v

                #8
                Pregrizi jezik i onako treba da mu radim limariju uskoro!
                EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

                NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

                SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

                Comment

                • Marko001
                  CBC Senator XXL
                  • 09.09.2006
                  • 1070
                  • Belgrade

                  #9
                  Re: Da li je 120-130 km/h mnogo za stari 1.6D ???

                  Originally posted by miura
                  Mnogo je, kume!
                  Imao sam Escort IV 1.6D '87 god, taj nije mogao preko 120 (loš motor je bio) i ne bih uzeo dizela više ni na poklon.
                  E pa to je nesto drugo, ovome je motor perfektan... Ali dobro, mozda mu je ipak mnogo

                  Comment

                  • djukic
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2005
                    • 2526
                    • Beograd

                    #10
                    Vozio sam Escort 1.6d i 1.8D dosta dugo. I jedan i drugi sam cesto vozio na relaciji Beograd V. Plana (nekih 100km) stariji (III 1.6D) sam vozio nespustajuci ispod 120km/h i buka i ponasanje motora su bili prihvatljivi. 1.8D sam vozio konstantno 140km/h (escort IV) i to mu je takodje bilo prihvatljivo.

                    E sad kod 1.8D se buka jos vise stisala kada sam promenio lezaje na difenencijalu i u snopu menjaca
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • Marko001
                      CBC Senator XXL
                      • 09.09.2006
                      • 1070
                      • Belgrade

                      #11
                      @Gt

                      Prvo to nije moj auto (ja vozim opel omegu b 2.0) nego auto mog starog.

                      Drugo ne slazem se da je gomila gvozdja jer je presao pravih 136 000 km, kupljen je od prvog vlasnika koji nam je prijatelj i koji je imao jos i jugica tako da je escortu to stvarna kilometraza. garaziran je od 1. dana, redovno odrzavan, uvek menjano ulje na 5000 km, nije skrtareno na odrzavanju, nije udaran, kompresija je prema majstorovim recima odlicna... auto je bukvalno kao nov iako ce uskoro napuniti 18 godina.

                      i uopste se ne slazem da je svaki star auto gomila gvozdja. mislim da automobil treba posmatrati isto kao avion, brod, gliser... znaci po preostalim resursima a ne po godinama. zapadni automobili se projektuju da predju najmanje 250 000 km, a obicno 300-400 000 km, pri cemu neki prelaze i po 500 bez posebnih problema. u najgorem slucaju, ovaj escort je tek malo presao preko polovine svog radnog veka. takodje cu napomenuti da on ne zadaje nikakve probleme, ne kvari se uopste, ovde nije rec ni o kakvom kvaru...

                      Comment

                      • reb0rn
                        CBC Član
                        • 04.07.2006
                        • 32
                        • Novi Sad

                        #12
                        120kph nije problem za taj motor, doduse imao sam golf 2 1,6ccm i po meni sasvim lepo je radio izmedju 120-130... a presao je 350 000 i lose je odrzavan pre mene... inace ako preopteretis motor temperatura vode ce ti to za 1-2 minuta pokazat

                        Comment

                        • Marko001
                          CBC Senator XXL
                          • 09.09.2006
                          • 1070
                          • Belgrade

                          #13
                          Hm, ovome je temperatura normalna i kad se vozi 120-130. Jedino sto, kazem, postaje mnogo bucan.

                          inace proverio sam i definitivno je tom escortu maksimalna brzina 148 km/h prema specifikaciji. znaci da je na 130 km/h na samo 18 km/h ispod maksimalne brzine... da to ipak nisu kriticni obrtaji za njega? ili je veoma blizu njih?

                          Comment

                          • -Vedran-
                            CBC Senator XXL
                            • 03.10.2004
                            • 3255
                            • Beograd

                            #14
                            Ne verujem da je na vise od 3000 rpm u 5 brzini pri 120 km/h...pa daj bre ja sam juga 0.9 terao 130 konstantno na autoputu(jeste benzinac ali je zato i jugo + star 20 godina)...slobodno ti to vozi 120...a ako ti buka smeta onda nemoj i zavrsena prica!
                            Power of dreams !!!

                            Comment

                            • GT
                              CBC Senator XXL
                              • 01.12.2006
                              • 337
                              • Beograd

                              #15
                              Pa neka je i kao nov, definitvno to nije automobil koji se vozi brzo, cak i da je sada izasao iz fabrike! Nije konstruisan za takvu voznju! A ta razlika izmedju 110 i 130 je tako minimalna, znaci za 550 km konstantnom brzinom od 110 km\h trebna ti 5 sati, a pri brzini od 130 km\h treba ti 4 sata i 20 minuta, znaci razlika je glupava!
                              A ako je bitno da ga niko ne pretekne na autoputu onda mu ni tih 130 nece pomoci, treba mu brzi automobil!
                              Daj ocu Omegu za put, a ti vozi Escorta...
                              "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

                              Comment

                              Working...
                              X