korak u pravom smeru ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sErGiO
    Moderator
    • 30.01.2007
    • 2769
    • Neko selo pored Beogr
    • Alfa Romeo 156SW

    #16
    Ako misle da krenu napred ikada onda moraju, sto pre, da prestanu da proizvode takve krshewe kao sto je yugo, 128 i sl.

    BTW: Zanimljivo je da i Skoda i Dacia imaju vise prodatih vozila od Z10.

    Comment

    • Kenno
      CBC Senator XXL
      • 21.08.2006
      • 460
      • Zenica, BiH

      #17
      Originally posted by Marko001
      uostalom 101,128 i Yugo, to je jedan te isti auto u 3 karoserijske varijante.
      Griješiš.
      101 je fiatov koncept 128b koji su prodali zastavi i identican je 128-ici osim zadnjeg dijela, gdje stojadin ima peta vrata i drugacije farove od 128-ice.
      128 je kopija 1/1 fiata 128
      yugo je fiat 144, mješavina fiata 128 i 127, s tim da ima toliko druga?iju karoseriju od 101/128 da se yugo i 101/128 nikako ne mogu nazvati istim automobilom.



      Osim toga, proizvodnja je trebala prestati 91 i 92 godine, a ne 20 godina kasnije. Tim autima rok je davno istekao...

      Zapravo najisplativije je privatizirati fabriku, ili je ukinuti skroz, samo što bi to donijelo socijalne nemire sto nijedna vlast ne želi.

      Comment

      • Williams
        CBC Senator XXL
        • 07.02.2006
        • 556
        • Beograd- Cerak

        #18
        Sramota je sto se pravi jos uvek, ali ko voli nek izvoli do 2010 moze da kupi novu limuzinu i sit da se navoza. Nadam se da ce neko da otkupi Zastavu pa da se liberizuje uvoz totalno.

        24-year-old Leslie Pluhar's Zastava Yugo was blown completely off the Mackinac Bridge in Michigan during a strong wind. High speed was to blame.
        Koja li je brzina mogla da bude da se auto prevrne?

        izvor

        Comment

        • greywiendog
          CBC Senator XXL
          • 01.12.2006
          • 421
          • Stara Pazova

          #19
          Moze auto biti najprodavaniji na nasem trzistu i zauzimati i 99% ukupnog trzista, ukoliko je sa stanovista profita ekonomski neodrzivo, logicno je da ce se odbaciti kao takvo. Hteo sam da kazem da se vise isplati prodati 50 astri i 100 z10 nego 1000 yuga, jer donose veci profit! E to je ono sto ih navodi da odustanu od proizvodnje jer previse ulazu a premalo dobijaju na tu kolicinu!
          Kolumbo, Kolumbo, ****m te radoznalog...

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #20
            @ Williams: Sa onakvim bochnim profilom i "aerodinamikom" istog, tj. maltene apsolutno ravnim bochnim povrshinama zapravo i ne treba puno vetra...

            BTW. Ne razumem zashto se toliko polemishe o Yugicu u kontekstu ekonomske (ne)opravdanosti proizvodje istog, odnosno ne znam shta josh tu nije razjashnjeno do sada, vishe puta? Nije u pitanju Yugo, nego sama Zastava. Svaki "radni" dan koji ta "fabrika" izbroji, pod ovim okolnostima i sa sadashnjim proizvodnim programom, je ekonomski neopravdan i ide na shtetu svih poreskih obveznika drzhave. Drzhavne subvencije Zastavi su ogromne, i situacija sa Z10 tu nije promenila mnogo shta. Ne verujem da ce i novi "shrafciger" ugovor sa GM-om da pomogne, jer ako ce cena Astre Classic (kako najavishe na Dnevniku) dostici 10000 u verziji sa jachim motorom i klimom - onda je opet pitanje koliko ce se ljudi u drzhavi Srbiji "pomamiti" za tim automobilom, znajuci da za iste pare mogu dobiti mnogo vishe kvaliteta kupovinom npr. Hyundai Getza, Grande Punta, pa i Dacie Logan?

            Problem sa Zastavom je u zastareloj tehnologiji i nedovoljno automatizovanom proizvodnom procesu za danashnje uslove. Iz tog razloga i ne mogu da smanje troshkove chak i kad je u pitanju "shrafciger" proizvodnja. Pokushavaju da to nadomeste uvozom kompletnih "proizvodnih traka" od Fiata (za konkretno proizvodnju Z10), ali treba josh jako puno ulaganja (mehanizacija, obuka kadrova, infrastruktura...) pre nego shto mogu da obore cenu proizvodnje snizhenjem troshkova proizvodnje, a snizhenje troshkova proizvodnje povlachi veci stepen automatizacije proizvodnje, shto nuzhno povlachi za sobom i smanjenje broja zaposlenih. Moj bivshi asistent na faksu, koji radi u Zastavi, mi je rekao da su "iz zezanja" on i njegov kolega izrachunali, obzirom na broj proizvedenih automobila godishnje i broj zaposlenih direktno u procesu proizvodnje, a obzirom na vreme neophodno za potpuno "sklapanje" jednog auta na proizvodnoj traci, da svaki radnik u smeni efektivno radi u proseku tek neshto malo preko 2 sata?!

            I upravo je to problem Zastave, previshe zaposlenih za postojeci proizvodni program. Nije proizvodnja Yuga ne-ekonomska zbog Yuga samog i njegove tehnichke i tehnoloshke zaostalosti, nego je problem u efektivnih 10 sati rada svakog radnika u Zastavi nedeljno (pomenutih 2 chasa puta 5 radnih dana nedeljno), shto je daleko od nominalnih 40. I to nije samo stvar lenjosti ili inertnosti i nemotivisanosti za rad tih ljudi, vec i problem loshe organizacije same proizvodnje, stepena automatizacije proizvodnje na proizvodnim trakama, na kraju krajeva i struchnosti zaposlenih. Dok god je toliko "nerada" na proizvodnim trakama Zastave, ni Yugo, ni Florida, ni Z10 ni bilo koji drugi "shrafciger" ugovor nece pomoci Zastavi da stane na svoje noge. A bash pre par dana na TV-u neki snimak iz Toyotine fabrike, prichaju o internacionalizaciji u smislu menadzmenta tj. kako je postavljen po prvi put jedan Amer na jedno od upravnih mesta u koncernu. Gledam one radnike na proizvodnoj traci - pa oni bre nemaju vremena glavu da spuste, od 10-ak koji su par sekundi bili u kadru nijedan, ali nijedan nije "dokonisao", blejao u prazno, a da ne pominjem sedeljku, do pola dogorelu cigaretu koja visi sa usana ili mahanje u kameru, shto su redovne slike kad god snimaju "proizvodnu traku" u Zastavi.

            Ne mozhe se raditi po 2 sata dnevno i ochekivati "ekonomski procvat", zato Japanci sa onolicko zemlje i jesu tu gde su, u prvih 7 najbogatijih, industrijski najrazvijenijih i politichni najuticajnihih zemalja sveta.

            U tom kontekstu dozhivljavam i ovaj "novi" ugovor sa GM-om, nishta drugo do mamuzanje mrtvog konja...
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • Vladd
              CBC Senator XXL
              • 09.07.2006
              • 581
              • NBG

              #21
              Klasicni podaci, zloupotrebljeni u kvazistatistici, davanjem spektakularnog naziva. Dobijaju tretman kineskih gaca.

              "Ucesce" na trzistu se ne ogleda u kolicini komada, nego u prometu novca, bruto, ili zaradi, odnosno doprinosu razvoju trzista.
              A da li je neko prodao sto gaca, ili jedno odelo, pa ne znam kakva bi se zarada obracunala.

              Trzisno gledano, pomesane su babe i zabe, da bi se nesto "opravdalo", ili sta god...neka lazna slika da se formira
              A zastava se moze reklamirati sa najvise naj naj prideva, najjeftiniji, najlosiji, najnebezbedniji, najzastareliji....
              Pa sad znaci jedno naj naj vozilo, ako skratimo...ono sto ne valja.

              Znaci, 10000 prodatih zastavinih, vozila, u proseku sa cenom, oko 50 miliona evra, 200 BMW-a, oko 4 mil evra, 4800 dacia oko 40 mil evra, 3300 VW vozila, oko 55 mil evra, 1000 mercedesa oko 30 mil evra, pa je u tom slucaju trzisni "sir" malo mnoogo drugaciji...

              Ili je sve jedno da li se pojedu dve tresnje ili dve lubenice, to su po dve vocke....

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #22
                E pa nece biti. Postoji jedno 20 vrsta statistika, ovo je samo jedna u kojoj je navedeno nista vise nego sto na grafikonu pise, dakle trzisno ucesce po ukupnom broju prodatih vozila.

                Ako se gleda trzisno ucesce po prodaji u istim segmentima odnosno klasama vozila, to je vec sasvim druga stvar jer postavlja se pitanje u kojoj je klasi vozila Zastava? Po kvalitetu, klasa za sebe, najgori moguci. Po ceni - tek tu nije jasno sa cim se da porediti...dakle sasvim neodrzivo poredjenje.

                Osim toga, ja koliko znam, prosecnog kupca malo interesuje statistika koji je auto, ili marka, prodao najvise po metodu broj puta cena vozila. Drugim recima, trzisno ucesce se UVEK gleda po prodatom broju komada unutar iste klase. To sto je Jugo klasa za sebe, to je vec ddruga stvar, ali samo zbog cinjenice da je on klasa za sebe ne opravdava neku novu "kvazistatistiku" po ukupnoj kapitalizaciji godisnje prodaje, takvu statistiku NIKO nigde ne radi i uzima je kao merodavnu. Za podatke za internu upotrebu firme da, ali to bilo kome drugom ne znaci apsolutno nista.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • monkey
                  CBC Senator
                  • 14.11.2006
                  • 286
                  • Porec, Hrvatska

                  #23
                  Originally posted by Vladd
                  Ili je sve jedno da li se pojedu dve tresnje ili dve lubenice, to su po dve vocke....
                  lubenica je povrce....

                  Comment

                  • greywiendog
                    CBC Senator XXL
                    • 01.12.2006
                    • 421
                    • Stara Pazova

                    #24
                    Kolumbo, Kolumbo, ****m te radoznalog...

                    Comment

                    • Vladd
                      CBC Senator XXL
                      • 09.07.2006
                      • 581
                      • NBG

                      #25
                      Dobro de, dva krompira ... potrefio si sustinu..

                      Broj vozila, u klasi, a kojoj, ne racunam da je najlosija.
                      Znaci jedina klasa je "putnicko vozilo"....na trzistu

                      Ta statistika je vec ogranicena, ako bi dodali jos malo, recimo broj prodatih vozila proizvedenih kod nas, tu bi zastava bila sampion, bez sledbenika..

                      Pa statistika, npr, koliko je prodato subvencioniranih vozila...

                      Ili uopste prodatih vozila, pa da ukljucimo i polovnjake...

                      Samo tvrdim, da doticno prezentiranje, osim sto lici na neke druge, "normalne" statistike, nema puno veze sa zivotom, a ponajmanje moze da sluzi kao neka informacija, validna, korisna, za neku upotrebu.

                      Kao sto polovnjake ne koristimo u ovakvoj statistici, a velika su realnost, tako bi i zastavu trebalo izbaciti iz grupe normalnih "novih" vozila. Bar ako pricamo o "trzistu"..a trziste sluzi za zaradu para..inace je smejurija bez tog "slaga".

                      Jeste ovih dana proizveden, ali je star, kao skoda 110, il reno 4, pa sa njima moze zajedno u "statistiku".

                      Ili da uvedemo dopune, koliko je prodato vozila sa erbegom....

                      Bas nicemu ne sluzi, njihov "broj komada", a baska sto nemaju ni profit...

                      Poz.

                      Comment

                      • monkey
                        CBC Senator
                        • 14.11.2006
                        • 286
                        • Porec, Hrvatska

                        #26
                        svaka statistika sta sam vidio na tu temu, broj prodatih automobila, skutera i motocikla, uvijek se brojalo po komadu, a ne po vrijednosti prodatih komada. prolistaj bilo koji auto moto magazin, i uvijek je tako. cak i kod stranih izdanja di nemaju razloga lagati i namjestavat rezultate.

                        Comment

                        • Vladd
                          CBC Senator XXL
                          • 09.07.2006
                          • 581
                          • NBG

                          #27
                          Naravno da statistike daju po broju komada, ali ne proizvode model zastareo cetvrt veka. I nisu im fabrike subvencionirane...i imaju probleme druge vrste.
                          Svi se bore, razvijaju, paralelno, svoja vozila, izbacuju znacajno noove modele..
                          I VW grupa ne uracunava staru bubu u svoju prodaju.

                          E sad, trziste i zdrav razum su "prevazisli" proizvodnju starudija, sporno je sto se termin "nov" podrazumeva samo proizveden, a ne i kada je konstruisan.

                          Tada bi zastava imala nulu zadnjih 30 god.

                          Skoro smesno, "nov', juce napravljen, a "proizveden" '70-ih..

                          O tome se radi, baska neprofitnost, baska teskoce, posebno sto cela prica oko Yuga, nema blage veze sa "trzistem", ima vise veze sa nekim drugim "igrarijama".

                          Trzisno, ne postoje, prakticno "guraju" se kao u neko "trziste", ostvaruju prodaju, ali sa gubicima.

                          Sve je krcato besmislom...

                          Poz.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            svi znamo da ti podatke nalazis na cudnim mestima, ili obicno onako lupis odokativno, i onda razvezes celu diskusiju i raspravu baziranu na nekom podatku koji blage veze sa zivotom nema
                            he he, meni pripisuješ ono što si ti upravio uradio.

                            da probam da nacrtam...

                            za po?etak daj podatak koliko je komada Zastava PRODALA za novac gradjanima Srbije kao fizi?kim licima ili firmama kao pravnim licima koja su ih kupila za svoj novac po slobodnom izboru.

                            podatak o bilansu prodaje Zastave nalazim u onome što objavljuje Vlada, i nadležni ministri koji obavljaju KOMPENZACIJU na relaciji Zastava- budžet. svake godine se daju takvi podaci u troškovniku Vlade.

                            ni u ludilu Zastava nije prodala 10,000+ komada, ne bi ni trebale onolike silne dotacije nas gradjana kada bi bilo tako.

                            istina je mnogo surovija od te izmišljene prodaje koja se (naivnima) plasira, radi se o stotinama komada i tu prodaju objavljuje sama Zastava u godišnjim izveštajima nakon revizorskih pregleda.

                            mrzi me da tebi posebno obra?unavam koliko je para iz budžeta države potrošeno na kompenzaciju sa Zastavom i koliko komada to iznosi u vozilima.

                            što se uvoza Punta ti?e,
                            Z10 je prodata u 3 hiljade nešto, dakle definitivno manje od 4000 komada a bescarinski uvoz od strane države, plan prodaje je odobren i napravljena za ta?no 10,000 komada Z10 godišnje.

                            realizacija prodaje je kao što sam i naveo, oko 40% Z10 je prodato a 60% od koli?ine za prodaju je i dalje na placu.

                            ako ti želiš da ra?unaš trampu budžet- Jugo kao "prodaju" slobodno, cifre tako mogu da postanu vrhunske.

                            ja nikako uvaljivanje 1,200 komada inspekciji na prisilu, domovima zdravlja i ostalima u sli?nom položaju ne ra?unam na TRŽIŠNU prodaju..

                            ovo moram da naglasim jer tebi nije o?ito da podaci o prodaji za ostale marke se odnose na tržiše, prodaju kupcima po slobodnoj volji.

                            poneko iskakanje kada se prodaje u budžet, kao što je bilo kada je za policiju uziman Pežo, ne ulaze u prodajnu statistiku ve? se zasebno prikazuje.
                            tako treba da važi i za Zastavu, za istinite podatke koji nešto vrede.

                            imam utisak da si postovao radi kontriranja po svaku cenu
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #29
                              Ne, brick, ipak mislim da bi se vecina slozila da je u kontriranju bilo cemu sampion ipak neko drugi, a ne ja

                              Podaci su takvi kakvi su, ni u LUDILU reda velicine koliko si rekao (lupio, kako god...), i zaista nemam nameru da se natezem i polemisem nadugacko i nasiroko o tome. Eto tvoji podaci, eno mojih, pa nek' svi samo zakljuce sta i kako.
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              Working...
                              X