Nedoumice o auto industriji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko001
    CBC Senator XXL
    • 09.09.2006
    • 1070
    • Belgrade

    Nedoumice o auto industriji

    Ima nekih stvari koje za mene predstavljaju enigmu i koje me nerviraju.

    Pa da pocnem...

    1. Juznokorejski automobili- Zasto Koreanci ne umeju da naprave komandnu tablu automobila kao ljudi, zasto im je uvek komandna tabla ili od lose plastike ili skroz retardirano dizajnirana? Kako znaju da naprave dosta dobar auto, njegov motor itd. sto je milion puta komplikovanija stvar od jbn-e komandne table, a nju ne umeju da naprave i dizajniraju kako treba?

    2. Americki automobili- Zasto i americki automobili svi redom imaju komandne table od lose plastike i retardirano dizajnirane? I uopste zasto imaju losu plastiku u enterijeru? zasto cesto prave "kozna" sedista od jbn-og skaja? zasto im prednji deo skoro svakog auta lepo izgleda a zadnji im je ocajno dizajniran? zasto skoro svaki njihov auto ima V6 ili V8 motor ogromne zapremine, a ogranicenja brzine su im niska, a policija stroga i svi moraju da voze po propisu? zasta ce im V8 motor od 5000 kubika sa 300+ konja da bi ga vozili plafon 110-120km/h a da pri tome trosi u PM? sto ne prave i ne kupuju kola do 1600 ccm sa 70-110 konja kad je to sasvim dovoljno za 110 km/h? zasto skoro i da nema dizel automobila? zasto 90% automobila ima automatske menjace? zasto prave motore ogrooomne zapremine a relativno male snage za tu zapreminu? jeste da je benzin jeftiniji, ali zasto uopste ne vode racuna o potrosnji goriva kad proizvode odnosno kupci kad kupuju atomobile? zasto su automobili u Americi generalno mnogo jeftiniji nego u Evropi?

    3. Japanski automobili- zasto Japanci sve extra naprave a ipak uvek zaostaju za evropljanima, pre svega nemcima u kvalitetu i dizajnu enterijera? zasto komandna tabla toyote/honde/mazde uvek mora ipak da bude losija od iste kod passata/audija/bmw-a? kad sve super naprave i siju ih u pouzdanosti zasto ne dostignu i prestignu evropljane i u tome?

    4. Zasto Opel koji je ipak veliki proizvodjac ne ume da napravi dobar dizel motor nego uvek kuburi sa tim i onda mora da se ******** sa ugradnjom tudjih dizel motora, od Isuzua, Fiata... ?

    5. Zasto VW nije batalio TDI motore i presao na common rail kad i drugi proizvodjaci nego jedini on (VAG grupa) usavrsava i ugradjuje tdi motore? zasto tek sad prelaze na common rail?

    6. Zasto su evropske marke, cak i one luksuzne u stanju da isporuce skup auto visoke klase u baznoj verziji bez opreme uobicajene za tu klasu? zasto cicijase da mora da se doplacuje maltene i za pepeljaru, podizace pozadi itd?
  • greywiendog
    CBC Senator XXL
    • 01.12.2006
    • 421
    • Stara Pazova

    #2
    Mogao bih mnogo toga da ti kazem vezano za americku autoindustriju, njihov odnos prema potrosacima i prema neobnovljivim resursima, ali nemam vremena...
    Kolumbo, Kolumbo, ****m te radoznalog...

    Comment

    • Horsepower
      CBC Senator XXL
      • 29.12.2005
      • 2000

      #3
      Re: Nedoumice o auto industriji

      Evo kako ja gledam situaciju.

      Originally posted by Marko001
      2. Americki automobili- Zasto i americki automobili svi redom imaju komandne table od lose plastike i retardirano dizajnirane?
      Los kvalitet zbog cene. Ne mozes da napravis automobil sa velikim motorom i sa puno opreme, a da pri tom sve bude perfektno.

      Originally posted by Marko001
      zasto im prednji deo skoro svakog auta lepo izgleda a zadnji im je ocajno dizajniran?
      Ja licno ne mislim tako.

      Originally posted by Marko001
      zasto skoro svaki njihov auto ima V6 ili V8 motor ogromne zapremine, a ogranicenja brzine su im niska, a policija stroga i svi moraju da voze po propisu? zasta ce im V8 motor od 5000 kubika sa 300+ konja da bi ga vozili plafon 110-120km/h a da pri tome trosi u PM? sto ne prave i ne kupuju kola do 1600 ccm sa 70-110 konja kad je to sasvim dovoljno za 110 km/h?
      Ne treba ti V6 ili V8 motor da bi imao veliku ukupnu brzinu.
      V8 automobila je ostalo jako malo, uglavnom se koristi na luksuznim i sportskim. Vecina porodicnih automobila ima I4 i V6 opcije, retko koji ima V8.

      Originally posted by Marko001
      zasto skoro i da nema dizel automobila?
      Dizel je ovde skuplji od benzina.

      Originally posted by Marko001
      zasto 90% automobila ima automatske menjace?
      Lakse je voziti automatika kroz gradsku voznju.

      Originally posted by Marko001
      zasto prave motore ogrooomne zapremine a relativno male snage za tu zapreminu?
      Kao recimo? Fordov recimo 3.5L izvlaci 265 hp sto je samo za 3 hp manje u poredjenju sa istim motorom iz Toyote.
      A kod drugih moraju da izvlace odredjenu snagu zbog cene.
      Recimo, Mustang vec 3 generacije koristi 4.6L motor. Prva generacija je imala 215 hp, druga 260 hp, sadasnja 300 hp, a sledeca (2009 godine) 350 hp. Ali je zato i cena skakala. Znaci, nije da ne mogu vec moraju da usmere snagu po ceni.

      Originally posted by Marko001
      jeste da je benzin jeftiniji, ali zasto uopste ne vode racuna o potrosnji goriva kad proizvode odnosno kupci kad kupuju atomobile?
      Vecina vodi racuna o potrosnji. Bio bi iznenadjen koliko ljudi koji voze pickupe (koji trose po 20 litara) vode brigu koliko trose i gledaju na svaki nacin da smanje tu potrosnju.

      Originally posted by Marko001
      zasto su automobili u Americi generalno mnogo jeftiniji nego u Evropi?
      Ovo se moze zakljuciti na osnovu svega onoga sto sam gore napisao. Vecina Amerikanaca kupi vozilo, vozi ih 5-6 godina dok ih ne otplati i onda menja za novi. Sto jeftinije prodju - to bolje. Nije vazno hoce li plastika trajati 15 godina ili hoce li motor preci 300,000 milja jer vecina ljudi nema originalni automobil toliko dugo.

      Comment

      • Marko001
        CBC Senator XXL
        • 09.09.2006
        • 1070
        • Belgrade

        #4
        Hvala na odgovorima... sto se tice zadnjeg dela automobila, slazem se da recimo kod tvog nije ruzan, ali mislim da kod vecine ipak jeste, pogotovo kod sedana...

        Sto se tice odnosa ks/l zapremine, verujem da ima i izuzetaka od pravila ali kad se poredi taj odnos sa evropskim motorima jasno je da evropljani mnogo vise izvlace. ili recimo uzecu opet Brabusovog Camara za primer, ima 160 konja a 3.4 V6, pa u Evropi otprilike toliko izvlace iz 2.0 motora... recimo jos stari bmw e34 m50 je imao 150ks iz 2.0.

        a ne mogu da shvatim da ce neku veliku ustedu da ostvare stednjom na plastici u kabini, na komandnoj tabli... a cak i da upotrebe losiju plastiku mogu makar dizajn pristojno da urade, ali ne, dizajn je redovno retardiran.... to se naravno opet ne odnosi na tvoj auto sa avatara, on je ok, ali uzmi recimo za primer ford crown victoria sto si spominjao... na sta mu lici volan i instrument tabla ili recimo lincoln navigator

        jedino mi nije jasno ono objasnjenje za vodjenje racuna o potrosnji. kazes voze pickup koji trosi 20 litara a na sve nacine pokusavaju da vode racuna o potrosnji... pa sto onda uopste voze auto koji toliko trosi, kakvo je to vodjenje racuna o potrosnji? ne verujem da je svima neophodan za posao pickup i slicno. sto ne kupe neki auto koji je manji potrosac?

        Comment

        • Horsepower
          CBC Senator XXL
          • 29.12.2005
          • 2000

          #5
          Brabusov Camaro je 12 godina star.
          I potpuno novi je kostao $14,500 sto izadje 10,500 evra. Za tu cenu tesko ces naci mocniji automobil, a da pri tom ima opremu kao Camaro (sve na dugme, klima, cd player, aluminiske felge, cruise control ...).

          Sto se tice pickupa, gorivo nije bas jeftino (80 centi/litar) kao sto je bilo, a ne bas tako davno je bilo vise nego duplo jeftinije. Nebi da ulazim u pricu o pickupu, ali vecina ljudi je kupila pickupa jer imaju sve u jednom. Prostor, vucu, prikolicu i mogu ga voziti u svim godisnjim dobima. Zato su ih kupili. Dosta njih koriste pickupe samo po potrebi i imaju jos automobila u porodici. Ali kad si neko kao ja recimo, moj Mustang zimi ne moze da mrdne iz garaze i ja moram da vozim pickupa. Kad grejanje i 4x4 rade, trosi otprilike kao sto sam rekao (20-ak litara). I onda ga tako vozis non-stop svaki dan nekoliko meseci i poprilicno se oseti razlika u potrosnji u poredjenju sa Mustangom.

          Mane na interior Lincoln Navigatora stvarno nemam. Na Auto Show sa sedeo u mnogim luksuznim automobilima (i Americkim i Japanskim i Evropskim) i ne vidim da je interior losiji od Japanaca ili Evropljana.

          Navigator:



          Comment

          • CLD
            CBC Senator XXL
            • 08.02.2005
            • 1225
            • Belgija - ranije Luna-Chico

            #6
            Mane na interior Lincoln Navigatora stvarno nemam. Na Auto Show sa sedeo u mnogim luksuznim automobilima (i Americkim i Japanskim i Evropskim) i ne vidim da je interior losiji od Japanaca ili Evropljana.


            Pa ova scania ima bolji interior.

            Comment

            • Marko001
              CBC Senator XXL
              • 09.09.2006
              • 1070
              • Belgrade

              #7
              Nisam mislio na najnoviji navigator, ja ipak zivim u srbiji pa imam profesionalnu deformaciju da uvek gledam polovne automobile i ne najnoviji model nego predzadnji...

              Ovako izgleda enterijer prethodnog Navigatora za koji sam ja rekao da je bezveze i retardirano dizajniran (po meni)...


              Comment

              • Horsepower
                CBC Senator XXL
                • 29.12.2005
                • 2000

                #8
                Originally posted by CLD
                Mane na interior Lincoln Navigatora stvarno nemam. Na Auto Show sa sedeo u mnogim luksuznim automobilima (i Americkim i Japanskim i Evropskim) i ne vidim da je interior losiji od Japanaca ili Evropljana.


                Pa ova scania ima bolji interior.
                To je stara generacija Cadillaca Escalade. General Motors ima ubedljivo najruznije interiore, ali se popravljaju.

                Evo interiora kod Escalade sada.



                Dok recimo pogledaj interior kod Audija Q7. Zar ovo neko ocekuje na $40,000 - $60,000 vozilu?

                Comment

                • Horsepower
                  CBC Senator XXL
                  • 29.12.2005
                  • 2000

                  #9
                  Originally posted by Marko001
                  Nisam mislio na najnoviji navigator, ja ipak zivim u srbiji pa imam profesionalnu deformaciju da uvek gledam polovne automobile i ne najnoviji model nego predzadnji...

                  Ovako izgleda enterijer prethodnog Navigatora za koji sam ja rekao da je bezveze i retardirano dizajniran (po meni)...


                  Nesto se tu ne slaze jer je ovo interior prethodne generacije Navigatora:

                  Comment

                  • Marko001
                    CBC Senator XXL
                    • 09.09.2006
                    • 1070
                    • Belgrade

                    #10
                    E pa onda je ono sto sam ja ubacio enterijer jos ranije verzije Navigatora, 99. godiste... ali cak i u tom slucaju takav auto mislim da ne bi smeo da ima onakav enterijer, no vidim da su ga posle dosta poboljsali.

                    A ovo je enterijer crown victorie za koji sam isto rekao da je po meni bezveze...

                    Comment

                    • zux
                      CBC Senator XXL
                      • 10.05.2005
                      • 773
                      • Beograd-Filmski grad

                      #11
                      slika ne moze da docara enterijer u audiju
                      treba sesti u njega i osetiti, dodirnuti i pregledati svaki delic enterijera, tada poredjenje sa americkim proizvodjacima postaje smesno, pa cak i mercedes i bmw na tom polju gube bitku sa poslednjim audijevim modelima
                      u q7 nisam sedeo, ali zato su me a6 i a8 odusevili
                      vecina evropskih auto casopisa i sajtova priznaje audiju nadmocnost na tom terenu u poslednjoj generaciji vozila
                      jednostavno, a savrseno
                      tome se tezi
                      jbt. ja ovako pricam o audiju, a zakleti sam gm-ovac (opelas)

                      Comment

                      • Horsepower
                        CBC Senator XXL
                        • 29.12.2005
                        • 2000

                        #12
                        Jesi li mozda procitao deo gde sam rekao da sam sedeo u vecini luksuznih automobila i iz Evrope i iz Azije i iz Amerike? To znaci da ne donosim zakljucke po slikama.

                        Mercedes me je najvise odusevio, Lexus me najvise razocarao.

                        Comment

                        • Horsepower
                          CBC Senator XXL
                          • 29.12.2005
                          • 2000

                          #13
                          Originally posted by Marko001
                          E pa onda je ono sto sam ja ubacio enterijer jos ranije verzije Navigatora, 99. godiste... ali cak i u tom slucaju takav auto mislim da ne bi smeo da ima onakav enterijer, no vidim da su ga posle dosta poboljsali.

                          A ovo je enterijer crown victorie za koji sam isto rekao da je po meni bezveze...
                          Crown Victoria sluzi samo za pandure i taksi vozace, ona se nije menjala jos od '98. Ford uopste ne obraca paznju na nju, uskoro se i gasi.

                          Evo ti recimo interior jednog od Fordovih automobila na koga obracaju paznju (ovo je Five Hundred, od sledece godine poznatiji kao Taurus):

                          Comment

                          • zux
                            CBC Senator XXL
                            • 10.05.2005
                            • 773
                            • Beograd-Filmski grad

                            #14
                            procitao sam da si sedeo
                            i to je OK, imas svoje misljenje i to je osecaj koji si stekao o tim automobilima
                            ja kazem da u q7 nisam sedeo, ali u ostalim audijima, vecini ostalih nemaca i ponekom amerikancu jesam (navigatoru naravno nisam)
                            po meni se oni ne mogu porediti
                            uostalom mentalitet i ukus americkih i evropskih kupaca su dijametralno suprotni
                            veliki broj modela se potpuno razlikuje za ta dva trzista
                            kod nas je najbukvalniji primer americki ford fokus (zx3 i slicni modeli) koji se u poprilicnom broju uvozi kao polovan auto iz amerike
                            enterijer je takav da ne zasluzuje poredjenje sa evropskim fokusom

                            Comment

                            • Horsepower
                              CBC Senator XXL
                              • 29.12.2005
                              • 2000

                              #15
                              Taj isti Focus (2.0L sa 136 hp) je $13,000 u Americi i dobijas 0% kamatu za njega dok vidim da recimo u Nemackoj ne postoji Focus ispod 15,000 evra (ne znam koji motor ima i verovatno niko nece dobiti 0% kamatu na njega).

                              Zar je ocekivati da budu isti?

                              Comment

                              Working...
                              X