Nedoumice o auto industriji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zux
    CBC Senator XXL
    • 10.05.2005
    • 773
    • Beograd-Filmski grad

    #16
    ja nisam ni pricao o ceni
    generalno americki automobili nude zaista mnogo za ono koliko kostaju
    (poosebno kao polovni, stari par godina)
    evropski proizvodjaci smanjenje cene postizu na drugi nacin (enterijer ostaje istog kvaliteta, izbacuje se dodatna oprema i stavlja najslabiji motor) mnogo drasticniji i gori od loseg kvaliteta enterijera
    kada pricamo o ceni onda ispada da je i taj focus od 13.000$ skup, jer mu je enterijer u rangu dacije logan koja kosta 7.000eur, tako da se opet vrtimo u krug (isto mozemo reci i da je jugo najbolja kupovina, jer se za 3.500-4.000eur dobija nov auto sa pezo motorom)
    mada jeftina plastika nije rezervisana samo za najjeftinije americke modele
    pogledaj chrysler 300c koji je po mnogo cemu bolji od konkurencije, ali i pored prilicno povoljne cene kupci se uglavnom zbog loseg enterijera koji ne odgovara toj klasi vozila, odlucuju za skuplje konkurentske modele

    Comment

    • Williams
      CBC Senator XXL
      • 07.02.2006
      • 556
      • Beograd- Cerak

      #17
      U principu terenac ni ne treba da ima luksuznu unutrasnjost, ali vremenom se situcija promenila i terenci su izgubili svoju osnovnu namenu, tj offroad voznju. Video sam zimus jedan touareg sa 20" i profilom 30. Da je pao sneg taj automobil bi izgubio svoju funkciju u potpunosti.

      1. Juznokorejski automobili- Zasto Koreanci ne umeju da naprave komandnu tablu automobila kao ljudi, zasto im je uvek komandna tabla ili od lose plastike ili skroz retardirano dizajnirana? Kako znaju da naprave dosta dobar auto, njegov motor itd. sto je milion puta komplikovanija stvar od jbn-e komandne table, a nju ne umeju da naprave i dizajniraju kako treba?
      U tom cenovnom rangu je sasvim solidna unutrasnjost, a cini mi se da ih zeza malo ta zavrsna obrada. Koliko para toliko...komandne table.

      4. Zasto Opel koji je ipak veliki proizvodjac ne ume da napravi dobar dizel motor nego uvek kuburi sa tim i onda mora da se ******** sa ugradnjom tudjih dizel motora, od Isuzua, Fiata... ?
      Zato sto im se verovatno vise isplati da plate licencu i koriste proveren proizvod nego da ulazu u research & development sektor.

      Zasto VW nije batalio TDI motore i presao na common rail kad i drugi proizvodjaci nego jedini on (VAG grupa) usavrsava i ugradjuje tdi motore? zasto tek sad prelaze na common rail?
      TDI motori su se pokazali kao dosta izdrzljivi i dosta manje osetljivi na gorivo od ostalih dizela. Koliko znam jos uvek se ne gasi TDI koncepcija.

      6. Zasto su evropske marke, cak i one luksuzne u stanju da isporuce skup auto visoke klase u baznoj verziji bez opreme uobicajene za tu klasu? zasto cicijase da mora da se doplacuje maltene i za pepeljaru, podizace pozadi itd?
      Ovo i mene strasno nervira. Kad vidim neki novi auto i kurble pozadi odlepim.

      Jel ima neko slike unutrasnjosti evropskog i americkog fokusa?

      Comment

      • Horsepower
        CBC Senator XXL
        • 29.12.2005
        • 2000

        #18
        Originally posted by zux
        ja nisam ni pricao o ceni
        generalno americki automobili nude zaista mnogo za ono koliko kostaju
        (poosebno kao polovni, stari par godina)
        evropski proizvodjaci smanjenje cene postizu na drugi nacin (enterijer ostaje istog kvaliteta, izbacuje se dodatna oprema i stavlja najslabiji motor)
        kada pricamo o ceni onda ispada da je i taj focus od 13.000$ skup, jer mu je enterijer u rangu dacije logan koja kosta 7.000eur, tako da se opet vrtimo u krug (isto mozemo reci i da je jugo najbolja kupovina, jer se za 3.500-4.000eur dobija nov auto sa pezo motorom)
        mada jeftina plastika nije rezervisana samo za najjeftinije americke modele
        pogledaj chrysler 300c koji je po mnogo cemu bolji od konkurencije, ali i pored prilicno povoljne cene kupci se uglavnom zbog loseg enterijera koji ne odgovara toj klasi vozila, odlucuju za skuplje konkurentske modele
        Da, ali Dacia nema 136 hp u osnovnij verziji, nema standardnu opremu kao Focus (sve na dugme, cd player, aluminiske felge ...).

        Ovde u Americi 300C se prodaje odlicno. Prosle godine je prodano preko 143,000 primerka sto je ubedljivo najvise od bilo kog drugog automobila u klasi.

        Comment

        • Marko001
          CBC Senator XXL
          • 09.09.2006
          • 1070
          • Belgrade

          #19
          300 C po meni ima bukvalno sve adute osim tog jbn-og enterijera! dobar primer, stvarno ih ne razumem zasto i to ne poboljsaju, enterijer im je mnogo ispod nivoa celog automobila. a i volan i komandna tabla su relativno ruzni. jbm ih u usta, sto ne plate nekom dizajneru da im nacrta lepu komandnu tablu i volan...

          U Evropi se C prodaje i sa mercedesovim dizel motorom posto bi samo sa benzincima lose prosao na trzistu.

          Comment

          • Horsepower
            CBC Senator XXL
            • 29.12.2005
            • 2000

            #20
            Ni meni se interior ne svidja nesto posebno, ali daleko od toga da bi odustao od njegove kupovina samo zbog interiora.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              Sto se tice odnosa ks/l zapremine, verujem da ima i izuzetaka od pravila ali kad se poredi taj odnos sa evropskim motorima jasno je da evropljani mnogo vise izvlace. ili recimo uzecu opet Brabusovog Camara za primer, ima 160 konja a 3.4 V6, pa u Evropi otprilike toliko izvlace iz 2.0 motora... recimo jos stari bmw e34 m50 je imao 150ks iz 2.0
              uzmi u obzir gorivo- benzin u SAD.
              osnovni benzin tamo je regular (naš od 92) sa 87 oktana.
              super koji postoji u Evropi tamo se još (prakti?no u iole ve?im koli?inama) ne prodaje (i ne proizvodi).

              generalno je benzin lošijeg kvaliteta nego u Evropi po ve?ini parametara, pa motori moraju da budu sa nižom kompresijom tj manjom specifi?nom snagom.

              sa dizelom je još gore, na nivou je kvaliteta kakav je bio kod nas pre 10-20godina.

              narednih godina treba da se dovrši zapo?eta (okasnila) tranzicija ameri?ke naftne industrije sa proizvodnjom modernih goriva pogodnih i za modernije konstrukcije motora.
              i nešto druga?ijom cenom koja ?e do?ekati kupce u narednim godinama pošto je takvo gorivo skuplje za proizvodnju a profit naftnih sestara nije upitan.

              i evropski proizvodja?i posebno prepravljaju motore na lošije ameri?ko gorivo sa skidanjem snage.

              sa druge strane i sama klima tamo je mnogo raznovrsnija i zahtevnija sa ve?im ekstremima nego u Evropi bilo vru?ina bilo ledenih uslova pa i margina zaštite motora ima ve?i zna?aj.

              ali, bilo koji ameri?ki model auta nema premca kada se svede paket opreme prema traženoj ceni vozila koja je veoma povoljna.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • starac vujadin
                CBC Senator XXL
                • 27.08.2005
                • 2617
                • Stari grad

                #22
                1. Korenaci su pametni - ulazu u bitne stvari i pokusavaju da stignu ostale po pitanju konstrukcije. Imace i oni dobar enterijer, to je sekundarno pitanje za njih u ovom trenutku.

                2. Sto se tice plastike i materijala vec ti je odgovoreno. Dodao bih za automatske menjace da je to u skaldu sa njihovom vozackom kulturom i nacinom voznje po dugackim auto putevima. Medjutim, Evropljani se tome sve vise priklanjaju i sve je vise kola sa automatskim menjacem u Evropi. Ne prave kola se puno ks/ccm jer je to njihova inzenjerijska filozofija koju treba postovati i koja ima svoja opravdanja.

                3. Netacno. Pomesao si "utisak kvaliteta" od "kvaliteta". Japanci prave kvalitetnije i enterijer. Sedni u bilo koji japanski i evropski auto star 15-20 godina kod i istestiraj koliko dugmica i prekidaca radi, u kakvom stanju su sedista, itd, itd, pa ces videti da ce rezultat biti porazan za Evropljane u najvecem broju slucajeva.

                4. Izgleda da se ne brinu mnogo zbog toga. Opel generalno ima jako dobre motore. Kamo srece da je ostalo na tom nivou.

                5. Od 2009. nece biti vise TDI motora. VW je pokusao da nametne resenje u koje je mnogo ulagao, bori se i izgubio na kraju. To je cak pozitivan primer, sta bi bilo da je VW uspeo drugima da nametne svoju pumpu-brizgaljku?

                6. Da bi mogli da ostvare opipljiviju zaradu na autu.

                Comment

                • Wiz
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 3104
                  • Nish

                  #23
                  Opem 2.0di dti ,2.2 dti su dobri motori

                  Comment

                  • MOSLER
                    CBC Senator XXL
                    • 27.05.2005
                    • 1064
                    • Niš

                    #24
                    Ne znam tacno koliko su kvalitetni tj. izdrzljivi,sumnjicav sam po tom pitanju ali sto se tice performansi, ispod su proseka.

                    Comment

                    • Marko001
                      CBC Senator XXL
                      • 09.09.2006
                      • 1070
                      • Belgrade

                      #25
                      Originally posted by Wiz
                      Opem 2.0di dti ,2.2 dti su dobri motori
                      Jesu solidni, ali u odnosu na konkurenciju su ipak najgori i mnogo zaostaju po pitanju performansi pre svega.

                      Inace, oni su izuzetak, jedini primer da je opel napravio koliko toliko solidan dizel motor, inace su ili bili ocajni ili morali tudje da ugradjuju.

                      Comment

                      • Vladd
                        CBC Senator XXL
                        • 09.07.2006
                        • 581
                        • NBG

                        #26
                        Auto industrija je u veliko recesiji. Mozda od pocetka '90-ih, sa blagim poboljsanjem, ponovo pada u rupu.
                        Jednostavno, koncept star nekoliko desetina godina, skoro sto, a nije puno odmakao od baznih modela.

                        Tehnologija, elektronika, napravili s pomak u kvalitetu, brzini i sigurnosti, ali za preveliku cenu, i jednostavno, prilaz se "zidu".

                        Razni trikovi, nastali marketinskim metodama su kratkog daha. Imamo ozivljavanja legendi, bube, mustanga, minija, razvija se aftermarket industrija, sa snaznim elementima zabave, ali i dalje ostaje problem, brzog razvoja, i ustede u proizvodnji.

                        Robotizacija je donela neke prednosti, ali smisao proizvodnje , u krajnjem cilju, nije sama proizvodnja, nego razvoj ekonomije, i napredak drustva. Ako ljudi odstaju bez posla, posao gubi smisao.

                        Zato je slika, nakon decenija raznih dogadjaja, takva. Ustede, zabava, potrebe.

                        Pomalo bezuspesno odrzavanje sus motora u zivotu, ali, takva gigantska, svetska skalamerija, kao najvece svetsko cudo, ima veliku inerciju.
                        I "pritiska" ljude, na vise raznih nacina, i ekonomski i kulturoloski.
                        Auto je odavno potreba, izvor zarade, izvor zabave, statusni simbol, ponekad kao razmazeni clan porodice.
                        Ako se u tom svetlu gleda, onda su svi "svetski" gafovi na neki nacin opravdani.

                        Poz.

                        Comment

                        Working...
                        X