Razlika u benzinu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    auto ni makac od 220kmh iako je prazan...
    sutradan,isti benzin autoput kroz Madjarsku,ja ,zena, deca ,opet pun gepek ,200 i ni makac....pa ljudi moji jeli moguce da je toliko los benzin,kad pravi na atmosfercu toliku razliku(sta bi tek kod turbaka radio
    isti auto, isti benzin, razli?it put, razli?iti rezultati.

    i šta kaže logika, gde je mogu?e poreklo razlike.

    benzin se promenio preko no?i u rezervoaru

    kod turbaka ne bi osetio razliku, kod atmosferca je uvek tako, efekat motora jako zavisi od spoljne klime naro?ito vlažnosti vazduha.

    usled predrasuda na pogrešnom mestu tražiš krivca.

    takodje, prazan ili pun gepek, 1 ili 5 osoba ne uti?e na dostizanje krajnje brzine vozila (koja zavisi od aerodinamike a ne mase).

    20-30 km/h su sasvim uobi?ajene razlike, u ravnicama retko kada ne duva nekakav vetar, a taj vetar ti se dodaje ili oduzima na max brzinu ve? prema pravcu i smeru duvanja.

    dan bez vetra je ravan ?udu
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • X9
      CBC Senator XXL
      • 28.06.2005
      • 3179
      • Wien-Sabac
      • RX-8 i X-9

      #17
      dostizanje krajnje brzine ne zavisi od mase?
      da sam juce umro ovo nebih saznao...
      ok moze ovako...
      sa bivsim autom,na istom benzinu (austrijskim)put do Graza,ja sam laganica 240kmh
      nazad ,ja ,stric strina gepek,230kmh...
      ok po tvome ne zavisi od mase...pa do cega zavisi...ako ne zavisi od mase,benzina,itd...
      ok to je moj auto...idemo dalje rodjak sa a6 3,0 tdi sami nas dvojica kao da popijes casu ladne vode 240...
      nazad do beca ,ja on (ok ja sam tezak ko dzak vlaznog pasulja al ajd)njegova keva(oko 120kg),zena ,gepek pun rezervoar goriva,i nema sanse 240...ili mi nismo dovoljno cekali da se zalaufa ...ali nece dalje pa ga ubi..gorivo isto put isto vremenska razlika nekih sat vremena...
      "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

      No ROTOR no MOTOR...

      Comment

      • X9
        CBC Senator XXL
        • 28.06.2005
        • 3179
        • Wien-Sabac
        • RX-8 i X-9

        #18
        kod turbaka ne bih osetio razliku?
        nazalost na poslu sam inace kuci imam video gde je fifth gear napravio test sa razlicitim autima i benzinom i stavljao ih na dyno ,i bilo je bogme razlike i to kakve...
        osim toga sledeci put kad dodjem donecu malom Nikoli sa fiatom kantu benzina pa cemo da probamo na licu mesta ono sto ja vec znam...da kvalitet benzina vise utice na turbo motore nego na atmosferce...
        "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

        No ROTOR no MOTOR...

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #19
          Aaa, da nije mozhda zbog toga shto si se na putu iz Austrije "spustao" sa padina Alpa, odnosno vozio si na blagoj nizbrdici?

          Ima svega tu pomalo, pa chak i ovoga shto sam (u shali) napisao. Gorivo - svakako, razlog broj 1. Svako ko je "probao" domace gorivo i imao prilike da na istom autu "proba" i neko drugo (iz neke "normalne" EU drzhave) zna iz lichnog iskustva... Atmosferske prilike, svakako, temperatura u Austriji je generalno nizha nego kod nas, odnosno gushci vazduh, vishe kiseonika u motoru... Smer i intenzitet vetra u konkretnom sluchaju, jako bitan faktor, chak i ako su u pitanju blagi povetarci na brzinama 140+ oni realno stvaraju vishestruko jache dinamichke potiske. Kvalitet asfalta, odnosno otpor kotrljanju guma - pri manjim brzinama praktichno nebitan faktor, ali povecani otpor kotrljanju losheg, poroznog asfalta (veca sila trenja) vrlo bitan faktor za dostizanje maksimalne brzine.

          Dakle, ima tu raznoraznih faktora, sa razlichitim stepenom uticaja, po otprilike onom redosledu kojim sam ih i pomenuo. Sem toga, korishcenje dela snage motora zbog elektrichnih instalacija i uredjaja na autu takodje mogu da utichu, narochito snaga koju kompresor klima uredjaja "konzumira" od one koju motor razvija i slichno. Na tolikim brzinama chak i stvari koje nam inache zvuche banalno imaju udela, npr. jako prljav auto narushava aerodinamiku odnosno narushava tok strujnica preko povrshine, koja nije glatka i ravna kao kad je auto "glanc" chist, vec prekrivena manjim i vecim shesticama prashine koje stvarajuu veci otpor kretanju. Ima tu josh svega i svachega, ali je i ovoliko sasvim dovoljno da objasni taj "fenomen"...
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • X9
            CBC Senator XXL
            • 28.06.2005
            • 3179
            • Wien-Sabac
            • RX-8 i X-9

            #20
            jaoj ljudi pod hitno menjam avatar...pa vi mene stvarno smatrate vevericom
            overspeed
            sve je moguce,cak sam cuo da kad leptir u Kini zaleprsa krilima ,neki auti gube kontrolu
            avatar menjam pod hitno
            "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

            No ROTOR no MOTOR...

            Comment

            • Kabi
              CBC Veteran
              • 22.08.2006
              • 113
              • Novi Sad

              #21
              Citajuci ove rasprave o kvalitetu benzina resih da posaljem iz zezanja mail NIS-u sa pitanjem da li planiraju proizvodnju bmb98 i odgovor je bio sledeci:

              Poštovani,



              Obratili ste nam se sa pitanjem: da li NISa.d. planira proizvodnju BMB-98?

              U NIS-u postoji mogućnost proizvodnje BMB-98. Međutim, kako na tržištu postoji vrlo mala potražnja za ovim derivatom, namešavalje i skladištenje u posebnom rezervaru i izdvajanje na benzinskim stanicama NIS-Petrola posebnog automata za njegovu prodaju bilo bi, za sada, u NIS-u krajnje neracionalno. Procenom koja je rađena u maju 2004. godine za BMB Super-100, utvđeno je da se radi o veoma malom broju vozila koja koriste BMB-98/100 i da bi učešće u ukupnoj potrošnji benzina u Srbiji bilo cca 0,5%, odnosno učešće BMB-98/100 u potrošnji bezolovnog benzina bilo cca 1%. U cilju racionalizacije proizvodnih, skladišnih i prodajnih kapaciteta NIS-Petrol je, ranije, ukinuo proizvodnju i prodaju olovnih benzina MB-98 i MB-86 i bezolovnog benzina BMB-92.



              Nadam se da smo Vam pomogli i da smo odgovorili na Vaše pitanje. Za dodatne informacije, na raspolaganju smo.



              Srdačan pozdrav!

              Comment

              • marinac
                CBC Senator
                • 13.03.2006
                • 277
                • Beograd
                • Alfa 156 JTS

                #22
                Pa sta vi ocekujete, da NIS ulozi milione evra u mogucnost prodaje bmb98, a 80 % automobila koji voze na benzin, su vec odavno presli na plin. Trziste tako nalaze, i to ti je.

                Comment

                • prle
                  CBC Senator
                  • 04.09.2006
                  • 223
                  • Beograd - Konjarnik

                  #23
                  Originally posted by mikimazda
                  dostizanje krajnje brzine ne zavisi od mase?
                  da sam juce umro ovo nebih saznao...
                  Ja sam čak i čitao negde da je pun auto dovoljno aerodinamičniji od praznog, pa stoga može da postigne i veću maksimalnu brzinu. Tu je pisalo sve konkretno za jedan, ne sećam se tačno koj, model. Ali generalno, povećanje mase (naravno ne u prevelikoj meri, do nosivosti) ima mali uticaj na samu maksimalnu brzinu, sporije se postiže naravno, ali maksimalnu brzinu najviše određuje sila otpora vazduha, trenje (gde masa ima uticaj) je u manjoj meri.

                  Comment

                  • X9
                    CBC Senator XXL
                    • 28.06.2005
                    • 3179
                    • Wien-Sabac
                    • RX-8 i X-9

                    #24
                    ok predajem se ....
                    veverica sam
                    "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                    No ROTOR no MOTOR...

                    Comment

                    • Veseli
                      CBC Veteran
                      • 23.09.2005
                      • 107
                      • Vreoci

                      #25
                      A to što se trenje kotrljanja koje nema baš zanemarljiv efekat pove?ava? A to što snaga motora nije linearna karakteristika?

                      Comment

                      • Vladd
                        CBC Senator XXL
                        • 09.07.2006
                        • 581
                        • NBG

                        #26
                        Kolicina kretanja, energija, da li su svi vozaci uredno bezali sa casova fizike.
                        Preko 150km/h (tu negde) nastaje "hidraulicni udar, otpora vazduha, i potrebno je bas dosta snage u motoru da to prevali.
                        Znaci sve je u igri, i faktori koji uticu na rad motora, kolicina vazduha, spoljni pritisak, vlaznost, temperatura..

                        Tezina, aerodinamika, baska, spoljni faktori..

                        Poz.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          dostizanje krajnje brzine ne zavisi od mase?
                          da sam juce umro ovo nebih saznao
                          ukratko da.
                          malo šire, apsolutno ne.
                          ali, onaj uticaj na koji misliš je toliko zanemariv i u praksi neosetan, nemerljiv da možeš komotno da ga zanemariš.

                          pri?amo o ravnomernom pravolinijskom kretanju kao bazi....
                          masa uti?e na vreme koje je potrebno da prodje da dostigneš krajnju brzinu, uti?e na ubrzanje ali sama masa direktno ne uti?e na aerodinami?ke otpore kretanja vozila.

                          uti?e na recimo gume ali taj faktor guma ve? pri 60tak km/h prestaje da bude zanimljiva kao smetnja maximizaciji brzine jer daleko nadja?ava smetnja razbijanja vazduha, i to na stepen.

                          da se zadržimo na masi kao faktoru, neravnine na asfaltu, povetarac, nadmorska visina, zagadjenost vazduha kroz koji se vozi i mali milion drugih faktora više uti?u na maximalnu brzinu nego faktor 1 ili 3 osobe u autu.

                          ako govorimo o kretanju uzbrdo ili nizbrdo masa odjednom više nije bezna?ajan faktor uticaja na brzinu, ali to je sasvim odvojena tema od ove koja je na?eta.

                          za konkretan slu?aj, ravan teren, veliki otpor vazduha, masa je za nas nebitan pojam u smislu maximizacije brzine kretanja, možemo da je zanemarimo u potpunosti kao uticaj.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • jomini
                            CBC Senator XXL
                            • 11.03.2007
                            • 490
                            • Novi Sad

                            #28
                            Zna?i oktan booster i to je to, a?

                            Ina?e ono iz NISa o maloj poteražnji za BMB 98. -
                            San ispunjen. Impreza Turbo.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              da kvalitet benzina vise utice na turbo motore nego na atmosferce...
                              da samo nisam uopšte o tome pri?ao, nego o sasvim drugom poredjenju.
                              poredjenju vazduha sa svojim osobinama vlažnosti i pritiska se ne ose?a na turbo motoru kroz krajnji efekat motora tako drasti?no kao kod atmosferca.

                              da budem još jasniji, turbo isto radi i na 0 metara n/v i na 1500 mn/v.
                              atmosferac pri istome izgubi nekih 22% snage usled promene vazduha.

                              kvalitet benzina prvo definisati šta podrazumevaš , generalno ne uti?e na efekat motora.
                              energetska mo? benzina uti?e, a to nema baš neke veze sa kvalitetom.

                              ako posmatraš da je današnji benzin kvalitetan, onda onaj stari olovni benzin je nekvalitetan a opet po rpavilu ima ve?i energeteski sadržaj.

                              pri tome ekološke osobine su tre?i par karata u igri uticaja na motor.

                              sa toga stanovišta benzin uti?e osetno na efekat motora onda kada je drasti?no razli?it od benzina, odnosno kada je to što je sipano nešto drugo tipa voda, vino, rakija, nazovi šta god.

                              pri?amo o toplotnoj mašini a to je prili?no neosetljiva i prosta stvar pretvaranja hemije u toplotu.

                              ono što razdvaja motore je efikasnost pretvaranje toplote u korisni rad, a to je ve? sama konstrukcija motora glavni faktor a ne toplota ma kako da smo da je dobili.

                              kod dizela je to još više izraženo, potpuno je svejedno šta ?e se samozapaliti sve dok gori, bilo to dizel bilo jestivo ulje, bilo motorno ulje, nešto deseto...
                              opet ekologija drasti?no trpi ali sama toplota je tu pa je tu ?im se zapali to nešto.

                              lož ulje ili euro 5 dizel, koli?ina toplote je ista.

                              prirodi oko nas nije svejedno, zato je uveden euro 3, euro4 i uskoro euro 5 dizel a ne zbog potrošnje.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • Vladd
                                CBC Senator XXL
                                • 09.07.2006
                                • 581
                                • NBG

                                #30
                                Atmosferci su osetljivi na nadmorsku visinu, ali postoji druga prednost, mogu na svakih 100m nadmorske visine da koriste pola oktana "slabiji" benzin, tako da na Kopaoniku, nema veze da li je u rezervoaru 92, 95 ili 98 oktana.
                                A mi smo, uz neke izuzetke, ravnicarska zemlja, sa vecinskim stanovnistvom u ravnici..
                                Zato me i cudi debilizam i nestrucnost u NIS-u, sto je normalno posto sluze da zaposle lokal-politicare i rodbinu, a uzrok smanjene "potrosnje" 98 oktanskog benzina je bila u dramaticno vecoj ceni, posto se ne pravi kod nas, onda je skuplji, a posto je skuplji onda se malo koristi, a posto se malo koristi nema ekonomskog opravdanja za proizvodnju...
                                Kakva dementna logika, zaokruzena, skoro namerno, niko nije slucajno toliko glup, cist bezobrazluk na delu..

                                Poz.

                                Comment

                                Working...
                                X