Razlika u benzinu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jevtic
    CBC Senator XXL
    • 26.11.2006
    • 729
    • beograd

    #31
    meni stvarno nije jasno kako neko moze da oseti raziku u gorivu a vozi dizel.

    kad je blo nestasice evro dizela u pojedinim slucajevima sam sipao i d2 i nikakve razlike nije bilo. takodje i kad sam vozio na inostrani dizel ponovo nikakva razlika makar sto se tice voznje ne verujem da nema razlike po cistoti i slicnim stvarima.
    ex - fabia 1.9 tdi
    golf 2.0 tfsi

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #32
      a uzrok smanjene "potrosnje" 98 oktanskog benzina je bila u dramaticno vecoj ceni, posto se ne pravi kod nas, onda je skuplji, a posto je skuplji onda se malo koristi, a posto se malo koristi nema ekonomskog opravdanja za proizvodnju
      mislim da je re? o super olovnom benzinu, a tada meni je sasvim logi?no da se malo koristi kada jedino Jugo, 101 i 128 Zastavini su predvijdeni da troše taj benzin od modela koji su iole šire zastupljeni kod nas.
      a vlasnici tih modela su ionako ili prešli na gas ili voze jako malo kilometara pa time i troše jako malo MB98 koli?inski.
      koliko znam super 98 (olovni) se pravio kod nas u obe rafinerije decenijama unazad.

      ve?ina vozila je predvidjena za BMB92 (skoro sva vozila da su evropski modeli iz 90tih) ili ona "sportskija" BMB95 , a takvih je ubedljivo najve?i broj kod nas. pa takve benzine i forsiraju, ekonomska logika obima.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • X9
        CBC Senator XXL
        • 28.06.2005
        • 3179
        • Wien-Sabac
        • RX-8 i X-9

        #33
        ovde "sportskija"verzija benzina je ona od 100+oktana...95 je normala...
        ok evo ti sad jos jedan primer...moj rodjak onaj isti sa A6 tdi-om je ovoga vikenda bio u Srbiji i sam mi je rekao veceraas da mu audi ni makac od 200kmh sa nasim dizelom...e sada mi recite pa zar moze da npr.sa austrijskim dizelom u bilo koje doba godine ima poprilicno iste performanse,samo kad sipa nas dizel opet u bilo koje doba godine ima losije performanse...covek pravi relaciju bec-sabac svaki vikend,i verovatno zna sta prica...nista ja bih preporucio moderatorima da se ova tema zakljuca,jer teorija protiv prakse (cak i smislu dobre rasprave)mislim da ne vodi nicemu...
        pozzz
        miki
        "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

        No ROTOR no MOTOR...

        Comment

        • Eon
          Moderator
          • 10.03.2005
          • 4225
          • Beograd-NBG-44
          • Superb 2.0 4x4 DSG

          #34
          I meni ovo mirise na bezgranicno prepucavanje, zato zelim da svi pripaze na izraze i ton!!!!
          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            u celoj Evropi raspodela benzina je na 92 oktana Normal, 95 oktana Premium i 98 oktana super. možda je Austrija van tih pravila, ne bih se dalje time zanimao.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • X9
              CBC Senator XXL
              • 28.06.2005
              • 3179
              • Wien-Sabac
              • RX-8 i X-9

              #36
              evo ovako...vec koliko godina je standard da auti trose bmb 95 oktana?
              u austriji vec odavno, jer mislim da je medju prvima ako ne prva uvela aute sa katalizatorom(mazda,ne secam se vise koji model,ali moze da se nadje)...uglavnom nije o austriji rec vec o srbiji...toliko ljudi ima iste simptome i tvrdi ovo sto smo mi pokusali da dokazemo,(ja licno sebi dokazao)medjutim nekome se ne moze dokazati.zato ajde da prebacim loptu na tvoju stranu terena...dokazi ti Brick nama da to nije do benzina,naseg u srbiji..ali ne teoretisanjem,vec jednostavno zato i zato.
              ako danasnji proizvodjavi tvrde da sipanje losijeg benzina(ovo mislim na oktansku vrednost )moze da prouzrokuje gubitak u snazi motora,performansama(sve ono sto se mnogima desava,licno i meni),znaci da benzin ima uticaj na sve te stavke.uzecu samo primer Mazde 6 mps...moze da se vozi na 95bmb,ali nema svoju deklarisanu snagu i ubrzanje i ne preporucuje se da se vozi duze vreme...zasto?znamo odgovor,ako se bas toliko razumemo u motore ...koristiti samo 98 oktana za fabricke preformanse,ako se ide sa boljim benzinom(veci broj oktana)povecava se i efikasnost istog...moj rezime resenja problema treba uvek traziti od onog najprostijeg(koje je u 99 slucajeva bas to) pa na vise...u ovom slucaju ako se 99 ljudi zali da prilikom prealska na nas benzin ima losije preformanse u svakom obliku sta mozemo zakljuciti?
              zdrava logika meni tako govori...voleo bih ja vise od mnogih da je benzin u domovini najboljeg kvaliteta u evropi,i da mogu kao covek da ne razmisljam kada dodjem na pumpu sta sipam...i da ne zaboravim treba da ih je sramota jer su sa cenom isti ili ako ne skuplji od austrije...
              nemam nameru da se prepucavam ,samo ako nesto znas vise od nas onda to i podeli sa nama,spusti se nas nivo i objasni namo cemu se onda radi...
              nisam u auto bransi,ali nisam ni kuce od juce
              pozdrav
              mikica
              "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

              No ROTOR no MOTOR...

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                tvrdi ovo sto smo mi pokusali da dokazemo,(ja licno sebi dokazao)
                ?isto da podsetim šta si ti pokušavao da dokažeš (ne vidim nigde dokaz, ali ajde kada kažeš da je tako)

                Gorivo sipano na mostu kod Save u Sapcu -Jugopetrol 95 oktana,cena nekih 80 dinara i nesto(pazi ista cena kao u A),na povratku iz Bg-a,ja zena i jedno pivo u meni (ali malo)...auto ni makac od 220kmh iako je prazan...
                sutradan,isti benzin autoput kroz Madjarsku,ja ,zena, deca ,opet pun gepek ,200 i ni makac
                jedan dan sa ISTIM benzinom si vozio 220 kmh.
                sutradan sa ISTIM benzinom si vozio kmh.

                šta time želiš da dokažeš ?

                dostizanje krajnje brzine ne zavisi od mase?
                da sam juce umro ovo nebih saznao...
                mislio sam da se žestoko zezaš...
                opšte poznata stvar, nau?ni zakon, dovoditi u pitanje ??

                ne kapiram šta te mu?i, zaista i pored uloženog truda.

                naveo si neke svoje dileme, dobio si (nekakve ) odgovore sa argumentima.
                te argumente ne osporavaš kontra argumentima ve? ti se jednostavno ne uklapaju i tvoje pretpostavke.
                kako da ti pomognem da razreriš dileme koje si sebi postavio.
                ili da krenemo zajedno od osnova matematike i fizike nau?ni zakon po nau?ni zakon a što je ve? sve odavno dokazano i nesporno prihva?eno na planeti, što bi bilo previše vremena po meni neefikasno utrošeno ili da ja odustanem od pokušaja da ti pomognem u približavanju realnosti zasnovane i objašnjene tim zakonima a koje su opšte važe?e geografski.

                veruj mi lakše mi je ovo drugo...internet nudi dovoljno informacija da dokažeš sebi kao pojedincu kako, zašto, šta i kako...

                ne mislim da si od ju?e ali mislim da imaš rupu u saznanjima (iz onoga ?udjenja o uticaju mase tj inercije na brzinu kretanja vozila) koje ti odvla?e pažnju od bitnih suštinskih odnosa vezanih za dinamiku kretanja tela.
                možeš da veruješ teoriji nauke i praksi koja to potvrdjuje decenijama unazad širom planete ili da budeš skepti?an na bazi pojedina?nih nepreciznih pojava.
                a i te pojave takodje ?e u krajnjem biti potpuno u skladu sa teorijom i poznatim zakonitostima kretanja tela ma kako logika na prvu loptu bila sumnji?ava.

                kao na po?etku tvoje citirane poruke, isti benzin jedan dan 220 km/h a s?ede?i dan 200 km/h.

                neobjašnjivo, samo nalik magija...
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • X9
                  CBC Senator XXL
                  • 28.06.2005
                  • 3179
                  • Wien-Sabac
                  • RX-8 i X-9

                  #38
                  da samo sto je razlika izmedju jednog i drugog dana ..procitaj sam...
                  znaci ako konacna brzina ne zavisi od mase,sto si ti prvo i tvrdio,onda ja mogu da zakacim jednu kamp kucicu i onako ko da popijem casu ladne vode navucem 240 i to ono sve sa nasim benzinom?
                  sta sam ti ja pokusavao da dokazem samo su primeri od raznih ljudi,raznih automobila,razno vreme,samo je jedno uvek bilo isto-a to je nas benzin ili nafta...
                  primera radi sta radi jedan ecu ako je benzin loseg kvaliteta ili manje oktanske vrednosti od propisane,plus pri pojavi knock-a?
                  zboga cega ja ne mogu da sa nasim benzinom u 5-oj brzini predjem 5500 obrtaja?samim tim i ne mogu da postignem max.brzinu...glupo je reci da sa AT benzinom toga nema...
                  zakoni fizike ,zakoni svega dosta puta padaju u vodu....
                  u ovom slucaju sam samo pokusao da dam svoje misljenje i primetim nesto sto mi se desilo.
                  sto se tice argumenata ja ti ih navodim-nema sci fi testova(ne navodis ih ni ti)samo cista praksa...sipam nas benzin auto ide kao da ima 50 konja...sipam austrijski auto IDE
                  pozdrav...
                  P.S.na zalost nisam u auto bransi,i neke stvari me generalno ne interesuju,ali sam onaj tip coveka koji neke stvari uci mozda obrnutim smerom(praksa-teorija)a ne kako bi trebalo -teorija-praksa....
                  a mozda sam i glup pa ne shvatam poentu tvog pisanja i da ...imam rupu u znanju ali ucim,i prihvatam neke stvari ma kako zvucale i izgledale cudno,ne zaboravi nekada je svet bio ravan...
                  "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                  No ROTOR no MOTOR...

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #39
                    zakoni fizike ,zakoni svega dosta puta padaju u vodu....
                    verovao ili ne, zakoni i fizike i hemije nikada ne padaju u vodu.
                    pogrešne pretpostavke tuma?enja uzro?no posledi?nih veza koje objašnjavaju ti zakoni dovode do zaklju?aka koji padaju u vodu.

                    energija benzina je sadržana u medjumolekularnim vezama CxHx lanaca koji se raskidaju oksido redukcionih procesima.
                    a opet, ta energija je ista i u Austriji, Srbiji, SAD, ...
                    benzini su razli?ite mešavine tih lanaca prema zemlji, klimi, ... pa tako Italija je primer tradicionalno "jakih" benzina dok je Austrija u grupi zemalja sa "lošijim" benzinima gde je akcenat na ekološkim osobinama a energetski sadržaj manje bitna komponenta.

                    razlozi zašto jedan auto u razli?itim okolnostima postiže razli?ite kona?ne brzine samo malim delom zavise od efekta motora i njegove snage, najve?i uticaj ima klima, sam put, prakti?no ne postoji u Evropi dan bez vetra s obzirom na položaj kontinenta medju okeanima i stalnim duvanjem vetra usled razlike pritisaka na zapadu i istoku/jugu kontinenta, itd...

                    broj razloga koji uti?u na subjektivni ose?aj je mnogostruko ve?i od prostog sipanja benzina A ili benzina B pa na osnovu toga izvodjenja bilo kakvih zaklju?aka.


                    znaci ako konacna brzina ne zavisi od mase
                    nije ako, jednostavno ne zavisi u navedenom primeru. tako kaže praksa potvrdjuju?i teoriju.
                    ne navodis ih ni ti)
                    pa rekoh, ne bih da ulazim od prapostanka baznih nauka i otkri?a zakonitosti koja su tokom vekova ustanovljena i dokazana emprijski milione puta.
                    Njutnova mehanika razrešava dilemu koju imaš oko mase i uticaja na brzinu na ravnom putu.
                    hemija objašnjava valentnost i razmenu elektrona pri procesu oksidacije/ sagorevanja goriva i time oslobadjanje ta?no odredjene koli?ine energije.
                    sa druge strane, termodinamika obradjuje proces pretvaranja toplotne energije naše toplotne mašine, onda drugi deo fizike objašnjava konverziju toplote unutar SUS motora u rad....

                    sve to ne navodim, prosto podrazumeva se postojanje tih nauka i takvih dosadašnjih nau?nih istina.
                    dok se nau?no ne utvrdi nešto drugo, postoje?a pravila su opšte prihva?ena kao takva.

                    a mozda sam i glup pa ne shvatam poentu tvog pisanja i da ...imam rupu u znanju ali ucim,i prihvatam neke stvari ma kako zvucale i izgledale cudno,ne zaboravi nekada je svet bio ravan...
                    pe ?e biti da ja ne umem efikasno i lepo da se izrazim na razumljiv na?in, verujem da ti je dostupno nešto iz ove tematike popularno objašnjenih zakona fizike- hemije.
                    svi mi imamo rupu u znanju, i svi mi stalno nešto u?imo, poenta je da ne izmišljamo ponovo stvari koje su ve? dokazane proteklih vekova i teorijski potpuno razjašnjene a prakti?no potvrdjene.
                    subjektivni utisci naših ?ula su ?esto varljivi.
                    kao što si naveo, svet je ravan, zemlja je centar oko koga se okre?e Sunce,...i gomila drugih naizgled uverljivih subjektivnih zapažanja su objašnjena nau?no i dokazano pogrešna kao neta?na.
                    primer sa prikolicom koji si pomenuo-

                    masa ne uti?e na krajnju brzinu ali uti?e aerodinami?ki otpor. to se ne sme zaboraviti jer je to faktor koji nam "smeta" da se vozimo brzo po želji pošto moramo da odgurujemo molekule vazduha.

                    da je masa faktor maskimalne brzine možda bi bicikl bio najbrže sredstvo a auto se ne bi makao iz mesta...istina je da masa uti?e na ubrzanje /usporenje odnosno promenu brzine.

                    izvini ako si osetio neku negativnost u mojim komentarima na tvoj ra?un, nije ta namera. zaista je ?injenica da puno ljudi ne želi da se dublje upusti u definisane zakone pa realnost radije posmatra kroz prizmu subjektivnih utisaka i nalaze?i krivca za nešto u ne?emu što je pogodno.
                    ne branim benzin u Srbiji, niti bilo gde, samo ukazujem da benzin je jedan od hiljadu faktora uticaja na kretanje vozila.
                    pri tome je i marginalan faktor po zna?aju u odnosu na druge uslove upotrebe vozila.

                    ne znam da li se objavljuje u Austriji, tamošnji benzin zadnjih godina se dovla?i upravo sa Balkana barem što se ti?e OMV-a.
                    tako da nije nemogu?e da u Be?u to?iš (i) srpski benzin od 95oktana sa svim "ose?ajima". ili rumunski gde je centar danas za ceo region.
                    "ose?aji" navodim stoga što na pumpi ne piše gde je rafinisan benzin, rekoh ve? molekuli ne pozanju geografsko politi?ke granice i podele, svuda isto sagorevaju za date uslove.

                    razlog OMVovih nabavki je kao i uvek zarada (ovde je daleko jeftiniji benzin iz rafinerije nego u Austriji).

                    samo ho?u da ukažem da se olako svaljuje na benzin, a to važi pogotovu za dizel, promena stanja na vozilu kao krivca za sve.

                    današnjim motorima je gotovo potpuno svejedno šta ?a da napravi vatru iznad klipa, sve dok to nešto može da predvidivo gori. hemija je univerzalna ma šta nas marketing pri?ama o raznim magi?nim dodacima pojedinih firmi ubedjivali.
                    i to sve nema veze ni sa Srbijom ni Austrijom ni ovim ili onim benzinom, uvek je isti oksidacioni proces uglovodonika.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Garwor
                      CBC Član
                      • 04.01.2006
                      • 40
                      • Beograd

                      #40
                      Znaci ako konacno operem auto moci ce 5 km/h vise nego dosad?
                      Be quick or be dead!
                      1.8 Citroen Xsara VTS '98

                      Comment

                      • overspeed
                        CBC Senator XXL
                        • 24.05.2005
                        • 2779
                        • Kosovska Mitrovica

                        #41
                        Evo ja cu to da potvrdim, jer ja sam to pomenuo.

                        Ne bih se bash kladio na "celih" () 5 km/h, ali 2-3 definitivno. Praktichno, nezavisno je efekat neprimetan u praksi, ali ako se nekoliko ovakvih faktora "poklope" u negativnom smislu efekat vec postaje ochigledan.

                        Problem nastaje zato shto se poremeti tok fluida (vazduha) preko povrshine automobila, pri cemu strujnice vazduha ne struje "idelanim" tokom vec dolazi do njihovog rasipanja, povecava se turbulencija vazduha oko i iza automobila, narochito ako su jako zaprljani lukovi zadnjih krila i oblast oko zadnjeg spojlera, koji su inache tako oblikovani da stvaraju efekat potpritiska iza automobila. Kad su pomenute povrshine zaprljane, efekat potpritiska ne postoji, vazduh tezhe struji sa bokova auta i ne samo da se smanjuje sposobnost auta da dostigne maksimalnu brzinu nego se iz istog razloga pogorshava i upravljivost i stabilnost auta na putu. Naravno, radi se o praktichno neprimetnim efektima, ali oni jesu realni i u odredjenoj meri postoje, koliko god to mozhe naivno da zvuchi. Besprekorno chist auto stvara manje otpora kretanju kroz vazduh od prljavog, a efekat je josh izrazheniji ukoliko je auto svezhe poliran, tako da bi nakon pranja mogao i da ispolirash auto...
                        http://www.bmw.tv

                        Comment

                        • Skyline GT-R
                          CBC Senator XXL
                          • 13.02.2005
                          • 806
                          • Chicago - My Kind Of Town

                          #42
                          Nadam se da se salis sa ovim Overspeed?

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #43
                            to što navodi over nije nimalo naivno, i naravno oseti se pri merenjima, a ponekad i subjektivno za volanom. i potpuno se slažem.

                            pri tim brzinama o kojima smo pri?ali reda 220 ili 200 km/h dovoljno je da se otvori bo?ni prozor za jedno 15mm i maksimalna brzina ?e opasti za 10+ km/h.
                            za potpuno otvoren prozor brzina zavisno od aerodinamike karoserije može da opadne i celih 30tak km/h usled pogoršanja Cx koeficijenta.

                            uopšte jako mnogo stvari uti?e na max brzinu. uti?e i vrsta benzina izmedju ostaloga.
                            samo taj uticaj je nekoliko puta manji (i do 10tak puta manjeg efekta uticaja) na max brzinu od stvari kao što su povetarac odnosno vetar koji duva u ledja ili spreda, pritisak u gumama, temepratura vazduha, nadmorska visina, hrapavost asfalta, itd.

                            ja kada god idem autom na jug u toplije krajeve, recimo Gr?ku leti uvek auto ima manju max brzinu (svaki auto koji sam dosada imao i vozio), lošije vu?e i to osetno, mu?i se, više se greje rashladna te?ost i to sve sa gr?kim benzinom.
                            prosto te stvari lošijeg rada motora generalno pripisujem uslovima okoline.

                            naravno, kada je auto neoptere?en efekti pogoršanja su minimalno a proporcioanlno rastu sa optere?eivanjem auta, naro?ito vožnjom uz ja?e uspone na planinama.

                            isti auto, isto optere?enje pa ?ak i ve?e ali u severnijim podru?jima i daleko bolji rad motora.

                            kada sam vozio auto na obodu Sahare, poluprazan nije baš glatko išlo (1800 ccm, 90 KS benzinac sa karburatorom) u podne kada temp vazduha dodje ili predje +50C. da ne pominjem da je uklju?ivanje klime na leru dovodilo motor gotovo do gašenja a to je samo 20tak KS optere?enja. pri tome je koriš?en najbolji mogu?i benzin, na samom izvoru u zemlji OPEC-a gde nema nikakve štednje jer je benzin džabalesku.

                            ovde kod nas, probao naš benzin pri vu?i prikolice (ukupno 2600kg mase auto + prikolica) na turbo motoru i BMB 95 se odli?no pokazao, nikakvih problema sa gubitkom snage ili sli?nih pojava. ali pri spoljašnih oko +15C koliko je tada bilo.
                            obi?an atmo motor tek nema šanse ako je potpuno ispravan i dobro podešen da ima ikakav problem uzrokovan samo i jedino benzinom.

                            znam da sam nekada imao problema, samo tada mi je uvek bila situacija da je umesto benzina dosipavano još nešto , voda, petrolej, rakija, uglavnom "kršten" benzin. sa ?istim benzinom nikada nisam nigde imao problem sve do nekih +35C koliko da je imao oktana a preko toga svi problemi naglo rastu na kvadrat.
                            ?ak do toga da ne mogu da upalim auto jer benzin u cevima ispod poda proklju?a iod zra?enja sa asfalta pa se pretvori u paru a pumpa ne može da potiskuje paru kao takvu, pa silno verglanje dok ne startuje nekako.

                            sa samim benzinom gotovo nikada nisam primetio ikakav direktan problem, bilo u kojoj zemlji da sam ga kupovao, uklju?uju?i i po Balkanu.

                            opet, mnogo toga zavisi i od samoga auta, nisu svi podjedanko otporni na pove?anje zahteva prema motoru i druga?ije reaguju na jedan te isti benzin.

                            stoga iz iskustva ( a i teorija predvidja) verujem da uticaj marke benzina na krajnji efekat motora u smislu max brzine nije ništa posebno izražen u odnosu na druge takodje prisutne faktore raznog porekla.

                            zimi, svaki auto ima +10% snage više od nominalne i ima ve?u max brzinu...kada je napolju hladno.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            Working...
                            X