Kako vase ogibljenje podnosi nase puteve???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko001
    CBC Senator XXL
    • 09.09.2006
    • 1070
    • Belgrade

    Kako vase ogibljenje podnosi nase puteve???

    Mislim da cemo se svi sloziti da su nam putevi u Srbiji generalno prilicno losi. Ali ne samo u Srbiji, nego i u vecini okolnih zemalja.

    Mnostvo udarnih rupcaga, kolotrazi, neravnine, zakrpe na putu ofrlje uradjene itd...

    Pa pogledajte cak i auto put kroz Beograd ili do aerodroma u kakvom je stanju... po meni pravi auto put bi morao biti perfektno ravan tako da ti auto ni malo ne poskakuje po neravninama, spojevima itd nego da prosto klizi. a kod nas je cesto upravo suprotno.

    Zato je moje pitanje kakva su vasa iskustva sa elementima ogibljenja na razlicitim automobilima koje ste posedovali ili vozili malo duze vreme i nasim putevima... tj. kakva je otpornost kog automobila na nase "dzade" ?

    sto se mene tice, sto privatno sto kad su sluzbeni automobili u pitanju, ubedljivo najgore su mi se pokazale zastave, pa onda fiati, konkretno tipo,brava na primer. te otislo oscilirajuce rame, te spona, te menjaj lagere itd svako malo nesto lupa pri prelasku preko neravnina ili mi kazu da ima lufta ovde ili onde. pa onda svako malo pravac centriranje trapa itd. ali bogami i golf II u zadnje vreme od kako na njega ugradjuju neke ultra jeftine valjda turske delove, spone recimo.

    a recimo toyota corolla xl se pokazala perfektno po tom pitanju, desavalo mis e bas i da proletim kroz rupcagu i pomislim sad sam sigurno nesto sjebao (jer sam pre toga vozio zastave i fiate) i cak i odem na pregled i oni kazu- sve je u najboljem redu ma ogibljenje joj je neponovljivo.

    dalje recimo escort iv, dosta dobro se pokazao, mislim da su mu krajnici spone osetljivi.

    sto se tice trenutnog auta- omege, kod mene nije ni godinu dana jos, ali za sad oko ogibljenja nikakvih problema nije bilo

    a jedan drugar sto je kupio bmw e34 kuka na silen blokove, stalno ih spominje
  • Vlada_nbgd
    CBC Senator XXL
    • 11.09.2005
    • 1066
    • Novi Beograd/Topcider
    • ford focus sport pack

    #2
    Evo ti neko moje iskustvo

    -zastava 101 91' god za nekih 95 Tkm(prodat): par puta krajevi spona,jedanput kineticki zglobovi(na 50 tkm),lezajevi 2 puta,prednji amortizeri i valjda 2 ili 3 puta ramena

    -kadett kocka 1.3 82' god sa nekih 300tkm(prodat): krajevi spona 2 puta,letva volana na 280tkm,kugle prvi put na 300tkm,sva 4 amortizera,lezajevi nikad ali bili u losem stanju pred prodaju...

    -corsa b 1.7d 00'god sa nekih 130 tkm:samo levi kraj spone na 100tkm,ostali elementi vesanja nisu pipani

    -fiat tempra 1.6s 97' sa 110 tkm: 2 puta viljuske,prvi put na 70 tkm,drugi put na 100 tkm-zamenjene pod garancijom,zadnji amortizeri na 100tkm,ostali elementi vesanja nisu menjani

    -citroen zx 1.6 97' sa 190tkm:kod mene dosao sa 180 odmah promenjen levi stabilizator,trenutno za zamenu kako majstor rece silen blokovi na prednjem trapu,sta je prethodno radjeno nemam pojima..

    p.s uf kakvu memoriju imam
    FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG

    Comment

    • srdjan_p
      CBC Senator XXL
      • 01.12.2004
      • 1915
      • ZR

      #3
      Na jugu sam za nekih 50000 koliko sam presao sa njim dvaput menjao letvu volana(pre 6 meseci drugi put) nekoliko puta spone, lezajeve zadnje, za divno cudo ramena nisam i jos uvek su dobra...E da prednje felne sam ispravljao nekoliko puta...
      Na Alfi videcemo, presao sam tek 1500km, nakon sto sam je kupio zamenjena leva spona i desni amortizer sa soljom, danas kupio set za remont zadnjeg trapa posto na levoj vuljusci ima lufta pa ce i to da se sredi ovih dana, dalje videcemo...

      Comment

      • Kenno
        CBC Senator XXL
        • 21.08.2006
        • 460
        • Zenica, BiH

        #4
        Nikako. ?eka me solidan servis trapova.... vozim sasvim normalno, ali putevi su katastrofa, ima par situacija da ?ovjek ne povjeruje....

        Comment

        • TOKYO
          CBC Senator XXL
          • 17.07.2006
          • 1696
          • Beograd- NBGD

          #5
          Na mojoj alfi 75 posle predjenih dvadesetak hiljada nisam menjao nista,na satu je dvesta soma ali mislim da u proteklih pedeset soma niko nista nije radio!

          Ja u globalu retko sredjujem trapove na svim kolima zato sto sam od onih vozaca sto vise gleda u put nego u radar zato ga cesto i popasem!

          Felne i gume 205/45-16!

          Nikad krivio ni pravio bubac!
          MY ex RWD Alfa
          Drift & Donuts & Track

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            Mislim da cemo se svi sloziti da su nam putevi u Srbiji generalno prilicno losi
            u svetu video, probao i daleko bolje i daleko lošioje puteve.
            ne bih se složio sa tom konstatacijom. za ovako siromašnu zemlju koja spada u nerazvijene putevi su jako dobri, iznenadjuju?e dobri.
            delom iz zbog ranijih ulaganja iz doba dok smo bili sredje razvijeni.

            za o?ekivati je (na ovom niovu BDP) da su nam putevi još uvek zemljani/tucanik a mi imamo asfaltirane gotove sve magistralen i regionalne puteve, pa ?ak i nešto što li?i na puni autoput.

            ima i gomila neodržavanih puteva koji su propadali zadnjih 30tak godina kako je zemlja u krizama.

            u svetu ima daleko lošijih puteva u daleko bogatijim zemljama..

            ako se želimo porediti sa ultra bogatim zemljama koje su 10-15 puta bogatije ala Švajcarska, Švedska, Nema?ka onda su naravno putevi jako loši.

            do tog nivoa zarada/ prihoda treba?e još puno vremena i veština generalno u celoj državi i onda posledi?no i adekvatne puteve.

            u odnosu na pre ta?no 10 godina kod nas glavni putevi su sada fenomenalno sredjeni- magistralni pravci.

            ?isto radi širenja vidika, u Gr?koj pre 12 godina neki magistralni putevi su još bili makadam, bez asfalta, i to unutar EU, konkretno glavni put do Uranopulisa ka Solunu u turisti?kom kraju (Halkidiki region).

            za 15-20 godina i kod nas ?e putevi biti besprekorni ako se ozbiljno bude ulagalo u desetinama milijardi evra...

            mom autu ne smetaju nimalo naši putevi, sve dok se vozi po asfaltu. kada se sidje sa asfalta nije baš svejedno kuda se ide.
            jednom u 10 godina preventivno na kontrolu trapova i tu se negde završava održavanje.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • RANK
              CBC Senator XXL
              • 28.02.2007
              • 1635
              • Beograd
              • FIAT MAREA WEEKEND 1

              #7
              Paaaaaa...................ovako
              -wartburg ('88godiste dvotaktni) kupljen sa 45kkm 1997, spaljen sa 105kkm 1999.za to vreme stradali zadnji amortizeri i jedna spona.60ks iz 920ccm.****s ga, isao je odlicno dok se za vreme bombardovanja usled smanjenog procenta krvi u vinjaku nije prevrnuo i izgoreo

              -yugo45 ('83god) kupljen 1999 sa 130kkm, u porodici vozen do pre nekoliko meseci i 270kkm, periodicno potrosis 50eur i promenis prednji trap, na svakih 30-40kkm.amortizeri prednji MONRO gas-matic citavi i dan-danas, zadnji menjani jednom, za udobnost svi znate

              -opel kadett ('88god) kupljen 2000 sa 130kkm, amortizeri odmah po kupovini,na 180kkm solje amortizera,na 200k zadnji lezajevi. na 220k ponovo zadnji amortizeri i desni kraj spone, od tada taj kraj spone na svakih 15-20kkm, stvarno neunistiv trap, a felne i dan-danas nemaju debalans, neverovatno izdrzljiv ali neudoban

              -daewoo espero ('97god) kupljen 2006 sa 120kkm, desna spona i amortizeri odmah po kupovini i to su prvi radovi na trapu (od kupovine vozen u srbiji) - vrlo izdrzljiv, udoban, ali na putu previse mekan

              -daewoo nubira ('98) kupljen 2006 sa 130kkm, odmah silen blokovi napred, gumice balans stangle, izbacene sportske opruge i vracen na standard, zasad 20kkm bez problema, inace prvi auto cijom sam udobnoscu zadovoljan, ni premekan na putu, ni pretvrd u gradu.
              "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

              Comment

              • observer
                CBC Veteran
                • 06.10.2005
                • 196
                • Novi Sad
                • Polo1.6TDIGolf1.2TSI

                #8
                Na z101 sam svojevremeno na skoro svakih 5000 km menjao oscilujuca ramena, a vrlo cesto uz to i krajeve spona.
                Amortizeri za 23 godine i ukupno 88.000 km nisu dirani (ali su u poslednjih 5 godina ve c bili zreli za zamenu).

                Na Puntu do sada (6 godina i 65.000 km) nijedan element vesanja nije menjan (a redovno se kontrolisu na servisu). Bilo je mozda jedan ili dva slucaja da sam ga bas jako odvalio desnim tockom po nekim rupcagama (kisa, a one bile napunjene vodom) ali je to proslo bez posledica.

                Auto je uzasno tvrd (tvrdji od Fabije npr.) ali izgleda da je sa druge strane prilicno izdrzljiv...

                Mada...

                ... kada vozim kod nas ne odvajam pogled od asfalta...
                Zaobilazim sve sto i malo odstupa od idealno ravnog, pretpostavljam da ko vozi iza mene sigurno misli da nisam normalan... (a verovatno i nisam )
                Par puta sam mogao i da pregazim neke ljude zbog toga

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  #9
                  Opel Vectra iz potpisa. Trap ima jos fabricke delove trapa, a presao je oko 150000km. Gumice balans stangle su stradale, ali to je boljka, a velika zavrzlama da se menja, pa cekam jos neki kvar!!!!
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • Vocko
                    CBC Senator XXL
                    • 25.04.2005
                    • 4556
                    • nBGd

                    #10
                    Kia Pride 1.3 - je dobro upijala i rupe i drzala na putu i za ~23-24k km koliko je bila kod mene (uzeta sa 33k) nikakvih problema ni sa cim nije bilo, ali sam bio jednom na centriranju trapa kada sam menjao gume, cisto radi sigurnosti. Bile su 13ice na njoj.

                    Renault Scenic se kratko zadrzao da bih mogao da iznesem komentare osim da je mekan i da se u njemu rupe prakticno nisu ni osecale...

                    Ford Escort '97 1.4 - uzet sa 77k, sada na 97k... tvrd, a opet dobro pegla preko rupa i lezecih, prethodni vlasnik je menjao amortizere (sva 4), a ja sam jednom razno razne gumice menjao. Gume 185/60/14.
                    Neverovatno prijatan za vozenje sto se tice upravljivosti i lezanja.

                    Mazda 323F '01 DiTD - slicno kao i kod Forda, samo sto ima vise snage, sada je na ~92-3k km (kod nas od ~75k), zamenjeni zadnji amortizeri i to je sve sto je radjeno na trapu.

                    Mazda 323F '98 1.8 - spustena (fabricki) sa 195/50/15 gumama, amortizeri i dalje rade posao, ali bi uskoro trebali da se menjaju. Izuzetno tvrda sa odlicnim lezanjem, ali preko lezecih se mora zaustaviti i preci u 1. brzini, kao i preko rupa.
                    Bio na centriranju trapa iz predstroznosti, prethodni vlasnik mi nista nije rekao o tome, bio je malo pomeren, ali nista strasno.
                    Nije za voznju preko raznoraznih puteva, jer se apsolutno sve oseca u njoj, svaki kamencic, udubljenje... o rupama necu ni da pricam.

                    Comment

                    • prolupator
                      CBC Senator XXL
                      • 02.09.2005
                      • 3968
                      • Zemun

                      #11
                      Corsa... zamenjena letva volana na 64K km u garanciji. Da li je zaista trebalo, ne znam, ali se i ne bunim...
                      Nubira ... zamenjeni silen blokovi u ramenima na oko 50K km, zamenjena kugla na levom tocku i to je sve.. sad je na ~165K km.
                      OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                      prolupator.mojblog.rs

                      Comment

                      • mirdza
                        CBC Senator XXL
                        • 14.03.2005
                        • 2437
                        • Katowice (PL) / Banja Luka
                        • AGP / W126

                        #12
                        Originally posted by brick
                        Mislim da cemo se svi sloziti da su nam putevi u Srbiji generalno prilicno losi
                        u svetu video, probao i daleko bolje i daleko lošioje puteve.
                        ne bih se složio sa tom konstatacijom. za ovako siromašnu zemlju koja spada u nerazvijene putevi su jako dobri, iznenadjuju?e dobri.
                        delom iz zbog ranijih ulaganja iz doba dok smo bili sredje razvijeni.
                        podrzavam!
                        PL je u EU a putevi su uzas...dobro, jest da im je ranije standard bio nikakav i da su EU tek nekoliko godina i da standard ni sada nije bas neki ali opet ovdje gdje zivim je saobracajna infrastruktura odlicna (rudarsko zeljezarska oblast) i stvarno nema problema ali na sjeveru i istoku je katastrofa ("krateri" po cesti i zakrpa na zakrpi...).

                        inace sto se tice vjesanja - na roveru mi krajnice izdrze max. 30.000km tako da ih mijenjam svake godine sto se tice W126 - raspale mi se gumice koje drze balans stanglu a ostatak kao da je sa tenka prebacen aha - unistio sam mu "pomocni volan" (ne znam kako se zove strucno a tako to zovu mehanicari - veza izmedju volana i letve) ali to je moja krivica > presiroke gume i premalen ET
                        Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          zar je W126 ve? imao letvu volana ?
                          pitam s obzirom da su i w123 i W124 i W201 (190 modeli) svi redom sa prastarim puž sistemom. negde mi u se?anju (dok ne proguglam za proveru) da je i W140 sa starim sistemom a da je tek C klasa 93. prvi put uvedena moderna letva volana kod MB-a.

                          da ne misliš možda na centralnu sponu, na koju je išao amortizer, koja povezuje puž i pasivni nosa? na desnom uzdužnom profilu ?
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • alexk
                            CBC Veteran
                            • 15.09.2006
                            • 116
                            • BGD

                            #14
                            zadnje gumice belans stangle i desna kugla za 164000 km vectra b

                            Comment

                            • Miljan
                              CBC Senator XXL
                              • 18.01.2006
                              • 459
                              • Nis

                              #15
                              Yugo Skala 55 '91. god. 38600 km,
                              levo oscilujuce rame na 36000, desno na 37500 km i desna spona na 36000 km, ostalo sve fabricki i u odlicnom stanju.

                              Prethodni auto, Zastava 101 Confort '80. god. 72000 km imao kad je prodat, jedino zamenjeni amortizeri (BOGE) i to nisu jos morali da se menjaju, nego caletu doneo drugar iz Grcke nove, pa zamenjeni, ostali delovi nisu menjani.

                              Comment

                              Working...
                              X