ford je takoreci kvaritelj svakog kvalitetnog proizvidjaca automobila...
po kupovini nekih 33 procenta mazdinih akcija,mazda je totalno izgubila na svojoj prodaji,kvalitetu,izgledu itd...od neke 2000(nije sto posto tacno),mazdino rukovodstvo se prakticno pobunjuje protiv fordovih odluka i prebacuju sediste dizajna i kontrole kvaliteta u japan u hirosimu...tako da od tada sami donose odluke i dok te informacije dodju do forda vec je kasno...koliko je to dobro za samu mazdu videlo se od tada i po prodatim vozilima i po porastu kvaliteta i imidza iste...ford=bust
"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me." No ROTOR no MOTOR...
"Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."
Da nije malo mnogo?!
Imaju 1, 3, 5, 6, 7, gde je 6 van svih ovih i ne ide po velicini, ne znam samo sta bi predstavljala ta serija 2...
"Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."
pa, vidio sam to dosta davno u nekim novinama i ne sjecam se detalja. a sto se tice serije - postoji 1 i 3. ne vjerujem da ce da naprave seriju 0 ( ) a sad opet parni brojevi su rezervisani za sport (Z4, Z8,600, 800). nemam pojma...
Ne verujem da bi jedan BMW na taj nacin pljunuo na svoju tradiciju.
ja verujem da je profit glavni gazda svih tradicija.
BMW ve? ima prednji pogon, pod nalepnicom Mini.
nije bitna danas toliko nalepnica, ne mora da piše na BMWu pozadi i BMW, recimo hipoteti?ki napravi kao gazda napravi FWD platformu i onda krene da je prodaje po svetu (kao što je odlu?eno da radi sa motorima uskoro) za razne brendove.
ili krene da lepi svoje nalepnice bilo da je to Mini, bilo hipoteti?ki Volvo, neka tre?a nalepnica itd.
poenta je da BMWu treba nešto što je jeftino za napraviti a da donosi što ve?e pare.
mali BMWi su postali i za Evropu skupa zanimacija a sada pogotovu za dva najve?a tržišta na svetu- SAD (zbog smanjenja kupovne mo?i stanovništva) i Kine što ograni?ava mogu?u po željama kupaca koli?inu prodatih primeraka.
Mercedes je ve? prošao taj put, i isto je tradicionalno RWD orijentisana marka pa ve? deceniju pravi i FWD modele u manjim klasama automobila.
tj više ni u šta ne verujem , i sve mi se ?ini mogu?im ako cilj (profit) opravdava sredstva (nalepi bilo koju nalepnicu ako obr?e lovu).
vide?emo, BMW ?e nekoga kupiti kao krupna riba auto biznisa danas, koga ne?emo još dugo ?ekati...
poenta je da BMWu treba nešto što je jeftino za napraviti a da donosi što ve?e pare.
BMW vec ima jako standardizovanu proizvodnu tehnologiju, tako da ih razvoj novih klasa i modela zapravo i ne koshta toliko koliko bi se dalo pomisliti. Na primer, serija 1 je razvijena na osnovi serije 3 sa kojom deli chak 40% delova i tehnichkih reshenja.
Ono shto hocu da kazhem je da ne verujem da BMW ima ikakvu potrebu da kupi neku trecu kompaniju kako bi na njenoj tehnologiji jeftinije razvijao nove modele i klase. To BMW vec jako uspesho radi sa sopstvenim proizvodnim programom i u tome je zapravo i jedna od tajni njegovog dobrog poslovanja na trzhishtu u poslednje dve dekade.
Sem toga, BMW-u ne treba kupovina nikakve trece kompanije da bi iskoristio njena iskustva sa FWD-om, jer vec ima Mini kao etabliran brend i jako uspeshan na polju malih gradskih automobila, kroz dugu i uspeshnu tradiciju.
Slazhem se da BMW-u jedino "fali" iskustvo sa turbo tehnologijom benzinskih motora, ali opet ne verujem da je samo taj argument razlog zbog kojeg ce oni kupiti celu jednu kompaniju. Daleko manje ce ih koshtati da razviju sopstvenu tehnologiju, osposobe sopstveni kadar i stichu sopstvena iskustva jer to ostaje "in the house", dok bi eventualnom prodajom te iste kompanije u odredjenom sticaju okolnosti BMW opet ostao "kratkih rukava". Sem toga, BMW vec zna kako da napravi (bi)turbo benzinski motor, vidim da je 335i dobio odlichne ocene kod svih relevantnih auto-magazina i struchnih novinara (ne samo nemachkih =]). Ima tu jako puno mesta za napredak, ali sa dobrom materijalnom podrshkom koja vec postoji mislim da ce tehnichki dobro "potkovani" nemci napraviti veliki napredak u jako kratkom vremenu.
Dakle, opet mislim da necemo uskoro videti kupovinu neke nove kompanije od strane BMW-a, jer jednostavno ne vidim konkretne razloge i neku ochiglednu potrebu za tim. Vishak kapitala koji prave vec deceniju na godishnjem nivou mogu dalje uvecavati povecanjem proizvodnih kapaciteta shirom sveta (nova fabrika u Kini, proshirenje one u Spartanburgu) razvojem novih klasa/modela (videli smo predstavljanje CS koncepta, zeleno svetlo za proizvodnju je dobio i prvi BMW-ov CUV, crossover X6 je u najavi...) shto sve opet ima jaku dobre perspektive za dalje povecanje zarade i jachanje matichne fabrike.
Sa druge strane, ulaganje velikih para u kupovinu neke velike kompanije (kakva npr. Volvo jeste) je ulog sa velikim rizikom. Za relativno manje kompanije, sa manjim proizvodnim programom, izgledi za brzhe i efikasnije "uspostavljanje saradnje" su daleko veci, a dokaz je na primer ono shto je VW uradio sa Seatom ili Skodom.
U svakom sluchaju ostaje da sachekamo... Ja se iskreno nadam da nece prebrzo uleteti u neku "kombinaciju" a narochito ne sa nekom "glomaznom" kompanijom. Ne bih voleo da im se desi isto shto i Mercedesu, Fordu, ili "velikom" GM-u, koji su svi svezhi primeri kako preveliki zalogaj mozhe neprijatno da zastane u grlu...
Slazhem se da BMW-u jedino "fali" iskustvo sa turbo tehnologijom benzinskih motora
Pa ne bih rekao...Jos ranih 70-tih su radili turbo benzince, zezali se u F1 80-tih, itd itd.
Pre ce biti da ih je ta vrsta motora manje interesovala od atmosferaca, koji su im se generalno bolje uklapali u filozofiju, sto nikako ne znaci da nisu imali iskustva ili nisu znali kako - sto su najbolje dokazali twinturbom, 335i, po svemu jako napredan motor, ako ne i ispred konkurencije.
Nebitno za pricu, ali bitno pomenuti
The difference between men and boys is the price of their toys
206 > Znas i sam da su se opekli , jos 60-ih je Rover krenuo sa TuRbom na La Manu , i sama TuRbo tehnlogija iz tog vremena kao i kad je BMW radio sa TuRbom je bila ispod svih danasnjih normativa.
Jednostavno su pozurili i prerano krenuli posto neki tamo Pelle Shved jos nije izmislio WasteGate.
Posto su platici komercijalni ceh napravivshi 2002 TTi koji je malo ko znao da vozi , spustili su se na nize grane i forsirali 745 na E23 model prvobitno za USA trziste ali sa LPT tehnikom.
Jednostavno, nije to da BMW nije mogao da se zakachi u trci ko ce imati bolji TuRbo motor, vec da je nepoverenje kod publikacije u vezi spoja BMW+TuRbo navelo firmu da da jednoj generaciji odusku da se sve slegne.
Danas je pogled na TuRbo motore i izdrzljivost kao i kultivisan odziv prihvacen od strane trzista te su sad mogli hladne glave da udju u zonu overloada.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Volvo je mala auto produkcija, takore?i minijatura, jedva 1/2 miliona godišnje sveukupno svih serija i svih modela.
BMW ima sve u ku?i od resursa za razvoj, ima i para ali ima i problem da je preskupa produkcija u odnosu na FWD u nižim kategorijama.
?ak su i mali BMWi serije 1 i 3 podosta skupi i time odbijaju klijentelu.
konkretno mislim na tržište SAD i Kine gde se o?ekuje cena od 15.000tak hiljada evra za takav auto (ili 20.000 USD) kao prodajna a sumnjam da BMW sa svim troškovima koje ima u Nema?koj može dugoro?no da se uklopi. pri tome ciljam na cenu izrade dobrog RWD a BMW želi samo dobar auto da napravi, tj skupe izrade.
Mini je preskup za klasu kojoj pripada i ima minornu prodaju po koli?ini.
sve ispod miliona godišnje je danas smešna produkcija, teško isplativa da vrati uloženi novac na razvoj. (?)
BMW je i kupio Rover da bi kupio Honda FWD tehnologiju, koji ?e im vrag ina?e bankrot firma pa još i engleska ?
Rover nije imao ništa drugo da ponudi što BMW ve? nema kroz iskustvo ili ve? ne pravi.
kako god, BMW ima višak para, Volvo pravi nekakve pare i posluje pozitivno i ima razvijen motor koji ne može da ugradi niti u jedan postoje?i model...
V8 sa 650KS jednostavno se ne uklapa u FWD osnovu ma koliko se trudili inženjeri, a o?ito nadanja za kvalitetnu RWD platformu kojoj bi taman legao ovakav motor su ostala negde u magli.
probali su u XC90 taj motor od 650 KS ali prednji pogon (kao glavni na suvom putu) to jednostavno ne trpi...
na mokrom 650 KS napred nema ni smisla razmatrati.
najavaljeno je da Ford traži 10 milijardi dolara za Volvo pa ako upeca kupca koji odmah može da isplati keš ne?e mnogo razmatranja biti.
sedeo sam u novom S80 i Fordov negativan uticaj je o?igledan, ergonomija voza?a je lošija nego u ranijim samostalnim modelima, posebno preglednost unazad ne zadovoljava a ni mesta u kabini nema nešto posebno mnogo.
mudro ?ekali da Fordu dogori sve?a, ko zna možda je i pola te sume u igri...
pre 10 tak dana Land Rover i Jaguar su bili kao prodati, bila je pri?a o oko 5 mil. ?ekao sam zvani?no saopštenje ali nema..a poverioci dah?u za vratom.
Ford ina?e potpuno gasi Premium segment, odluka je i zvani?no doneta.
jel ostaje Volvo produkcija u dvorištu plavo žutih ili se nastavlja selidba fabrika u Kinu ? (nešto sli?no Electrolux-u ).
Comment