Moze li neko da mi prevede ovo?
Motor: 2,0l 16v turbo
Bottendel: Block borrat 0,5 mm och planat, JE Pistons 0,5 öd med egen spec, total seal kolvringar, smidda verdi stakar, 3mm MLS packning ca 8,0 i komp, Balanserad vev ihop med koppling samt remskiva, Oljepump förstärk med smidda drev, ARP bultar till allt!
Topp:
Portad s? mycket vi v?gade med 34mm ventiler in & 33 ut.. 286 graders kammar med ställbara kamdrev, org lyftare, Org vattenpump + en el driven flödar rikligt..
Avgas:
Hemma gjort grenrör i 42,2 mm rostfritt med ca 55-60 cm l?nga primär rör, Turbo holset Hx58/50 74mm turbin och 67mm kompressor egen spec, 50mm wastegate, 4 tums avgassystem hela vägen fr?n turbon..
Tycksida;
3 tums tryckrör, Hemma byggd intercooler med kärna fr?n scania, 50mm Dump, Bl? semco överallt samt stora rostfria klämmor
Drivlina:
Tidigare orginal med förstäkt calibra turbo tryckplatta + 4 puckad sinter, nu 5 vxl rakskuren l?da med 2 skivig sachs koppling, svetsad diff med uppfräst l?da dör större audi knutar samt värre drivaxlar..
Styrsystem:
Tidigare körde vi med Prospark..
Nu har vi bytt upp oss till ett DTA P8pro med tändspolar fr?n wv lupo
Soppasystem:
Tidigare 630cc nu 1680cc spridare, 14 liters hemma gjord fuelcell samt 3 liters catchtank, 2st Bosch 044 samt en volvo turbo pump, st?lomspunna slangar, grundtryck 4bar
Hjul:
P? gatan 18*8 tums allesio med toyo proxes T1s 225/35- 18
Race Mickey Tompsson 26/11,5-15
Kaross:
Breddade hjulhus runt om och rundade kanter ibak, Reiger spoiler kitt runt om med igenspacklade skarver, Helbur lackad i bilens färg, Lättad och urkapad s? mycket det g?r samt lexan rutor..
2st sparco evo2 stolar samt 4 punkts bälten,
Till sängongen 2005 tillkommer även stödhjul..
Effekt 2003: 288 kw p? hjulen nm ? pg problem med att f? fäste i bänken.
2004 hann vi alldrig bänka bilen men enligt stickan s? va det runt 500.
?terkommer v?ren 2005 med tiktiga fakta.
Motor: 2,0l 16v turbo
Bottendel: Block borrat 0,5 mm och planat, JE Pistons 0,5 öd med egen spec, total seal kolvringar, smidda verdi stakar, 3mm MLS packning ca 8,0 i komp, Balanserad vev ihop med koppling samt remskiva, Oljepump förstärk med smidda drev, ARP bultar till allt!
Topp:
Portad s? mycket vi v?gade med 34mm ventiler in & 33 ut.. 286 graders kammar med ställbara kamdrev, org lyftare, Org vattenpump + en el driven flödar rikligt..
Avgas:
Hemma gjort grenrör i 42,2 mm rostfritt med ca 55-60 cm l?nga primär rör, Turbo holset Hx58/50 74mm turbin och 67mm kompressor egen spec, 50mm wastegate, 4 tums avgassystem hela vägen fr?n turbon..
Tycksida;
3 tums tryckrör, Hemma byggd intercooler med kärna fr?n scania, 50mm Dump, Bl? semco överallt samt stora rostfria klämmor
Drivlina:
Tidigare orginal med förstäkt calibra turbo tryckplatta + 4 puckad sinter, nu 5 vxl rakskuren l?da med 2 skivig sachs koppling, svetsad diff med uppfräst l?da dör större audi knutar samt värre drivaxlar..
Styrsystem:
Tidigare körde vi med Prospark..
Nu har vi bytt upp oss till ett DTA P8pro med tändspolar fr?n wv lupo
Soppasystem:
Tidigare 630cc nu 1680cc spridare, 14 liters hemma gjord fuelcell samt 3 liters catchtank, 2st Bosch 044 samt en volvo turbo pump, st?lomspunna slangar, grundtryck 4bar
Hjul:
P? gatan 18*8 tums allesio med toyo proxes T1s 225/35- 18
Race Mickey Tompsson 26/11,5-15
Kaross:
Breddade hjulhus runt om och rundade kanter ibak, Reiger spoiler kitt runt om med igenspacklade skarver, Helbur lackad i bilens färg, Lättad och urkapad s? mycket det g?r samt lexan rutor..
2st sparco evo2 stolar samt 4 punkts bälten,
Till sängongen 2005 tillkommer även stödhjul..
Effekt 2003: 288 kw p? hjulen nm ? pg problem med att f? fäste i bänken.
2004 hann vi alldrig bänka bilen men enligt stickan s? va det runt 500.
?terkommer v?ren 2005 med tiktiga fakta.
Comment