Koliko se, i da li se motor kvari kad...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skyline GT-R
    CBC Senator XXL
    • 13.02.2005
    • 806
    • Chicago - My Kind Of Town

    Koliko se, i da li se motor kvari kad...

    Kao sto sam postavio pitanje...?

    Kad na autu menjamo briznu bez da koristimo kvacilo...sta se desava tacno sa motorom\transmisijom?

    Kakve su konsekvence, i da li ih ima?
  • mirdza
    CBC Senator XXL
    • 14.03.2005
    • 2437
    • Katowice (PL) / Banja Luka
    • AGP / W126

    #2
    sa motorom se nista ne desva (u principu). problem moze da bude sa mjenjacem. tacnije, mozes da sameljes zubcanike (prije svega sinhrone) eventualno da pukne osovina (ali to vec teze).
    Dora je negdje pisao da izbacivanje iz brzine bez kvacila mjenjacu ne smeta (pod uslovom da ne traje ubrzavanje odnosno nema opterecenja prenosa). problemi nastaju pri ubacivanju u brzinu i tada nastaje KRRRKKK
    ako mijenjas sa medjugasom, odnosno uskladjivanjem obrtaja, ne bi trebalo da bude problema (presao 100-injak km autom sa smrvljenim druk lezajem, a drugi vozio mjesec-dva sa takvim saltanjem jer mi je kvacilo bilo pri kraju pa sam morao da mu pomazem)
    Zovem se Miroslav i pravim igračke.

    Comment

    • -Vedran-
      CBC Senator XXL
      • 03.10.2004
      • 3255
      • Beograd

      #3
      Motoru ne moze nista da bude...a sto se tice menjaca, mirdza je objasnio...
      Power of dreams !!!

      Comment

      • AreOut
        CBC Senator XXL
        • 22.07.2006
        • 590
        • Zabjelo

        #4
        Ako ta bas zanima ja vozim Accorda tako jedno 100.000 km i evo nista mu nije

        Cak mu ni ulje u mjenjacu nisam promijenio, to cu skorije da uradim
        http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

        Comment

        • Skyline GT-R
          CBC Senator XXL
          • 13.02.2005
          • 806
          • Chicago - My Kind Of Town

          #5
          Oki...dobio sam sasvim zadovoljavajuce odgovore.

          Ako mogu samo malo da prosirim temu - Da li postoji tacan broj obrtaja kad je dozvoljneno - od strane motora - da se promeni brzina, ili je to moguce bilo kada, na bilo kojem broju obrtaja.

          Iz mog licnog iskustva, postoji tacno odredjena granica\"mesto" gde je to moguce odraditi (mislim da je oko 2300 do 2500 rpm - za visi prenos).

          Znaci...da li je moguce bilo kada to odraditi (a da ja nisam dovoljno strucan ), ili mora da se ceka "poseban" trenutak

          Comment

          • mirdza
            CBC Senator XXL
            • 14.03.2005
            • 2437
            • Katowice (PL) / Banja Luka
            • AGP / W126

            #6
            moze uvijek - u momentu pustanja gasa izbacujes iz brzine i spustas obrtaje na one koje odgovaraju sljedecem stepenu prenosa i trenutnoj brzini kretana auta. ako saltas u nizu onda moras da dodas gas. ali to nece proci bez KRRRKKKKK
            Zovem se Miroslav i pravim igračke.

            Comment

            • Marko001
              CBC Senator XXL
              • 09.09.2006
              • 1070
              • Belgrade

              #7
              Ljudi jel vas mrzi da stiskate kvacilo ili sta, o cemu se radi?

              Ako je tako bolje zamenite auto za automatik

              Comment

              • Skyline GT-R
                CBC Senator XXL
                • 13.02.2005
                • 806
                • Chicago - My Kind Of Town

                #8
                Ne...ni malo..stavise...obozavam kvacilo, tj uopste - proces menjanja brzina.
                Automatic prezirem.A tek onaj na volanu ...za hendikepirane...


                Mirdza -

                1. Nisam primetio da SVAKI put kad pustim gas oce da ispadne iz brzine.

                2. Znaci trebaju odgovarajuci obrtaji za sledeci prenos.Sto znaci da NE MOZE UVEK da se presalta nego, kako sam vec reko, samo na odgovarajucim obrtajima.



                Ok...razlog zasto sam poveo pricu je...da bih pojasnio sebi - AKO bi se (recimo) neko nekako izvestio u saltanju bez kvacila, da li bi pomoglo (citaj - skratilo vreme) u trkanju.

                Moje misljenje je - slaba vajda.

                Da li gresim?


                CLUTCH RULES!

                Comment

                • mirdza
                  CBC Senator XXL
                  • 14.03.2005
                  • 2437
                  • Katowice (PL) / Banja Luka
                  • AGP / W126

                  #9
                  pa nije bas da "hoce" - moras malo da cimnes
                  teoretski (i prakticno) je moguca usteda na vremenu.

                  Originally posted by Dora
                  Sinhroni se ne pomeraju a ni zupanici sem zup?anika od rikverca.
                  U menja?u se pomera jedno kandžasta spojka, deo koji se šeta izmedju dva zup?anika i uzup?ava željenu brzinu.
                  U menja?u ima dva snopa zup?anika, dve osovine. Jedna je iz komada, to jest zup?anici su zajeno sa osovinom napravljeni kao zavareni. Na drugom su zup?anici nanizani na osovinu i slobodno se okre?u na njoj. Kandžasta spojka je fiksirana za osovinu tako da može da se pomera po uzdužnoj osi osovine i hvatanjem jednog zup?anika ona ga tog trenutka fiksira za osovinu pa je tada on taj koji vrti tu osovinu. Na taj na?in se izborom veli?ine zup?aniak menja brzina i prenos na autu.

                  Sinhroni su ustvari kva?ila koja imaju zadatak da uspore ili ubrzaju taj zup?anik koji treba da se uzup?i sa njegovim parom. Ako se jedan vrti na 1000 obrtaja a drugi na 2000 priliko takvog uzup?avanje se ?uje ono ?uveno KRRRR i odoše zubi
                  Kad se sinhron potroši on ne uspe da izjedna?i brzinu oba zup?anika i zato kr?i.
                  Iskusni voza?i koriste medjugas da izjedna?e brzine pa mogu menjati brzine i bez sinhrona a da ne kr?i. iz brzine možeš izbaciti i bez stisnutog kva?ila ako nije veliko optere?enje jer se zup?anici tada raska?uju i nema kr?anja, i ovo koriste iskusni voza?i da dobiju koju desetinku vremena pri promeni brzine, ne preporu?ujem za neiskusne
                  Školski ?as je završen
                  Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    da NE MOZE UVEK da se presalta nego, kako sam vec reko, samo na odgovarajucim obrtajima
                    dovedi sve u ispravno stanje pa ?e mo?i uvek.
                    menja? i kva?ilo su ?isto mehani?ke sprave i nimalo ne zavise (niti znaju) od obrtaja motora.
                    menjanje bez kva?ila je daleko sporiji proces
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Skyline GT-R
                      CBC Senator XXL
                      • 13.02.2005
                      • 806
                      • Chicago - My Kind Of Town

                      #11
                      Eh sad..jedna kaze da je moguca usteda u vremenu..drugi kaze da je sporije.Ko ovde "laze"

                      E sad, nije ni meni delovalo da ima veze sa obratajima, ali...znam da u kamionu ipak IMA veze sa obrtajima i da u kamionu NE MOZES da presaltas ako nemas odgovarajuce obrtaje.

                      U autu je sve ok..i nije samo sa mojim autom..i nisam samo JA u pitanju.Da presaltas UVEK i u SVAKOM trenutku bez kvacila je (iz mog iskustva, i iskustva drugih sa kojima sam pricao) nemoguce.Jednostavno - nece.

                      Cekas trenutak kad "je slobodno" da izadje iz brzine i upadne u sledecu.Ali...daleko od toga da to moze kad god pozelis.

                      Comment

                      • mirdza
                        CBC Senator XXL
                        • 14.03.2005
                        • 2437
                        • Katowice (PL) / Banja Luka
                        • AGP / W126

                        #12
                        pa, ovako - izbacujes iz brzine u momentu kad si tek poceo da stisces kvacilo a ubacujes u sljedecu kad je stisnuto do kraja postoji minimalna usteda
                        Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                        Comment

                        • Skyline GT-R
                          CBC Senator XXL
                          • 13.02.2005
                          • 806
                          • Chicago - My Kind Of Town

                          #13
                          Mirdza...ako nisi primetio pricamo o TOTALNOM izostavljanju kvacila

                          Comment

                          • mirdza
                            CBC Senator XXL
                            • 14.03.2005
                            • 2437
                            • Katowice (PL) / Banja Luka
                            • AGP / W126

                            #14
                            pa jesam primijetio ali nece time nista da dobijes osim polomljenih sinhrona, a ako budes uskladjivao obrtaje trajace duze.
                            ma kupi mjenjac sa ravnim zubima i Bog da te vidi
                            Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              Samo radi preciznog izražavanja...
                              Sinhroni nikad ne stradaju u ovom slu?aju jer se ne uzup?ava preko njih nego preko kandžaste spojke i zup?anika. Sinhron je samo kva?ilo, ak ose koristi neadekvatno samo se brže troše. Kad se potroše ?uje se KRRRR jer više nisu kva?ilo.
                              Sinhron ima samo jednu funkciju a to je da izjedna?i brzinu zup?anika koji se uzup?uje sa njegovim parom na radnom vratilu koji je fiksan na osovini i vrti se brzinom motora. Ovaj pokretni uvek ima manju brzinu od toga jer proklizava na osovini dok se ne uzup?i.
                              Dodavanjem gasa izmedju menjanja brzina (bez kva?ila) zup?anik koji se slobodno vrti se zavrti na osovini približno jednako onom koji je fiksiran zahvaljuju?i sili trenja koju pravi ulje na ?auri. Tada oba imaju istu brzinu i eto nema KRRRR...

                              Broj obrtaja motora nema nikakve veze sa ubacivanjem u brzinu bez kva?ila, može na 1000 ili na 10000 svejedno.
                              Ono što ima veze sa obrtajima su vretena u menja?u to jest sami zup?anici koji se "uparuju". Oni moraju biti istih obrtaja a da li je to 2020 ili 4874 nebitno je. Ako se okre?u razli?itim brzinama dobija se KRRRR, ako se okre?u istim brzinama oni stoje u odnosu jedan naspram drugog bez obzira što se oba vrte na 10000 obrataja. Tada samo kliznu jedan u drugi kao da je motor ugašen.
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X