Sta mislite o ogranicenjima brzine?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ToNcA
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2006
    • 868
    • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
    • Mazda 6 2.0d

    Sta mislite o ogranicenjima brzine?

    Na mnogo tema smo se dotakli ove - ogranicenja brzine. Smatram da su glupa i bezveze postavljena. Jednostavno - treba pustiti ljude da voze prema mogucnostima. Jedan BMW, Aud, MB, AR... je mnogo sigurniji na 160 nego sto je "kec" na 120 (koji pritom postuje ogranicenja). Ili uvesti "klase" po ogranicenjima (kao sto u EU autobusi proizvedeni posle odredjene godine smeju da ideu 120km/h na auto-putu a ostali 100).

    Jednostavno uvek ponavljam citat direktorke jedne firme u kojoj sam radio (inace tada vozila BMW 525).

    - Gospodjo, vozili ste 162km/h
    - Sta tu ima cudno?
    - Pa znate, ogranicenje je 120km/h.
    - Sine, taj znak je postavljen kad je "Fica" bio AUTO!

    I prijavu je potpisala "vi mene ********te".

    Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...
  • Marko001
    CBC Senator XXL
    • 09.09.2006
    • 1070
    • Belgrade

    #2
    Pa nije samo kod nas ogranicenje 120, u celoj evropi ti je ili 120 ili 130, osim u nemackoj na auto banu

    a bice i kod nas 130 kad usvoje novi zakon i to podrzavam

    a imas i sad jedan auto ban u hrvatskoj, tako mi rekose rodjaci, na jednom delu novog auto puta sto im je radio Behtel uopste nema ogranicenje brzine...

    dalje u skandinavskim zemljama mislim da su ogranicenja jos strozija, 100-110

    bas sam slusao na tvu kako su neki nasi motoristi isli valjda kroz finsku i ono ogranicenje 90-100 i kaze SVI postuju, a ako neko prekrsi policija ga privede i vodi ga kod sudije. onda ga ovaj pita dobro sta vam bi , jel imate vi neke probleme, da niste ostali bez posla,upali u dugove, da li vam je neko umro, tesko bolestan itd a ako nije nista od toga i ako vide da se covek izivljavao onda ga salju kod psihijatra i razrezu kaznu zestoko u fazonu, jel vidis znak, sto fantaziras i vozis brze, jel neka mudrost postovati znak kao i svi...

    takodje, u americi kazu ljudi da je ogranicenje jos nize jbg valjda auto putevi nisu ni projektoivani za vece brzine od dozvoljenih...

    meni konkretno vise smetaju idiotska ogranicenja u gradu- znaci svuda gde je 40 ogranicenje, to mi je bas idiotski i kao da je namerno tako da bi uzimali pare...

    a na auto putu vozim oko 130, to mi je neka brzina gde mi nije potrebna bas maksimalna koncentracija nego mogu relativno opusteno i bez veceg zamaranja da vozim... kad vozim brze, recimo 150-160 ondfa se i zamaram pa onda stanem negde pored puta i popijem kafu i onda jbg izgubim i vise vremena nego sto sam dobio 30 km/h brzom voznjom

    Comment

    • mishio
      CBC Senator XXL
      • 29.05.2007
      • 1204

      #3
      ali ako primecujete kod nas od letos vise nema policije na autoputu, zbog previse nesreca koje su izazvane tokom protekle godine, i stvarno mozda sam 1xvideo od tada policiju, i to ne bas na autoputu nego da usporenju nekom ...

      po meni je za nas mentalitet 120km/h ekstra brzina, jer ima likova koji sa jugicem koji ide tad 90, zaobilaze kamion koji ide 85, a ti se zaletis sa 200km/h i sta da radis sem do patosa na kocnicu, i tako svaki km ...

      PS. u austriji je na jednom delu autoputa, koji je projektovan za vece brzine, ogranicenje 160km/h, ali je zato kontrola povecana za 10puta, jer ko predje 160km/h ce sigurno biti uhvacen ...

      a za nemacku, zato i kad bude udes, pogine brdo ljudi., 100auta pa na gore u lancanom na autoputu, jbga nije normalno da sa 200km/h+ ne mozes da izadjes u brzu traku, jer likovi voze i po 250+++

      Comment

      • doc
        CBC Senator
        • 25.08.2006
        • 240
        • BGD/KG

        #4
        Originally posted by mishio
        ali ako primecujete kod nas od letos vise nema policije na autoputu, zbog previse nesreca koje su izazvane tokom protekle godine, i stvarno mozda sam 1xvideo od tada policiju, i to ne bas na autoputu nego da usporenju nekom ...
        pa nije bas da ih nema...
        ka Nisu, negde oko Lapova, Svilajnca svaki put kad sam prosao u proteklih mesec dana su sedeli u zasedi
        Pametniji popusta, ali mentalno...

        Comment

        • BRABUS
          CBC Senator XXL
          • 15.10.2004
          • 2399
          • London

          #5
          Sto se ogranicenja brzine tice, mislim da ona treba da se prilagodjavaju lokalnim uslovima u nekoj zemlji. Ukidanje ili podizanje ogranicenja u zemljama gde je vozni park star, ljudi generalno netolerantni i nadobudni a putevi losi je prava ludost, jer u takvim uslovima, strah od kazne je jedino sto drzi ljude koliko-toliko u granicama normale.
          Slazem se da su novija kola generalno sigurnija na 160km/h nego Zastava na 120km/h, ali nisu SVAKA novija kola sigurnija nego SVAKA Zastava, zato sto ih ne vozi isti covek - ludak u BMW-u koji vozi 160km/h je itekako opasniji i nesigurniji od ludaka u Zastavi na 120, a kamo li od normalnog coveka. Odredjivanje limita prema autu je prvo fundamentalno lose, jer u tom slucaju zakon nije isti za sve, a drugo posebno zato sto ne uzima u obzir sposobnosti onog ko vozi takav auto. Jednostavno neostvarivo...

          Ako se negde steknu uslovi da je vozni park u odlicnom stanju, tolerantni ljudi sa visokom svescu o saobracaju i infrastrukturna mreza na visokom nivou, ne vidim razlog da postoje ogranicenja na auto-putevima. Znamo svi da to funkcionise dobro samo u jednoj zemlji, nazalost ili na srecu.


          ali ako primecujete kod nas od letos vise nema policije na autoputu, zbog previse nesreca koje su izazvane tokom protekle godine, i stvarno mozda sam 1xvideo od tada policiju, i to ne bas na autoputu nego da usporenju nekom ...
          Nisam primetio - neznam na koj auto-put mislis, ali na BG-NIS ih ima doduse malo manje nego obicno, ali ih ima i jos uvek hvataju na istim mestima i po standardnim metodama. Kad je sezona prolaska gastarbajtera, uvek su na jednoj strani i to onoj po kojom se krece kolona - pitam se zasto


          a za nemacku, zato i kad bude udes, pogine brdo ljudi., 100auta pa na gore u lancanom na autoputu, jbga nije normalno da sa 200km/h+ ne mozes da izadjes u brzu traku, jer likovi voze i po 250+++
          Postoji u Nemackoj stalno debata oko toga da li treba uvesti ogranicenja na auto putevima i uvek se aktivira negde oko izbora ili da se skrene paznja za vaznijih stvari. Uglavnom, statistike pokazuju da broj udesa i povredjenih/poginulih nije veci znacajno na mestima na kojima nema u odnosu na ona na kojima ima ogranicenja. Takodje, Nemacka je u vrhu zemalja po bezbednosti u saobracaju. Najvise zbog kulture i kulta voznje. Po meni su u Nemackoj najbolji i najkooperativniji vozaci, od svih zemalja u kojima sam vozio.

          Sto se tice tvoje zadnje recenice, to apsolutno nije tacno. Retko gde u Nemackoj (osim u Istocnom delu) i eventualno u neko gluvo doba mozes da vozis preko 200 km/h neko duze vreme, jer ces uvek morati da usporavas zbog ljudi koji preticu sa 150-160 km/h. Uglavnom su u krajnjoj desnoj kamioni i vozila do 100 km/h, u srednjoj se vozi 120-140 km/h a u krajnjoj levoj 160km/h+ (vecina oko 160). Veruj mi na rec da tako gadni sudari koje sam video na Balkanu tesko mogu da se vide u Nemackoj, bar ja nisam video.

          takodje, u americi kazu ljudi da je ogranicenje jos nize jbg valjda auto putevi nisu ni projektoivani za vece brzine od dozvoljenih... Sarkazam
          Auto putevi jesu, ali ljudi nisu

          Comment

          • monkey
            CBC Senator
            • 14.11.2006
            • 286
            • Porec, Hrvatska

            #6
            Originally posted by Marko001
            a imas i sad jedan auto ban u hrvatskoj, tako mi rekose rodjaci, na jednom delu novog auto puta sto im je radio Behtel uopste nema ogranicenje brzine...
            nisam cuo za taj dio autoceste, a po hrv. zakonu maksimalna dopustena brzina je 130, tako da bi to bilo ilegalno, nema zakonskog temelja.
            opcenito, mislim da su ogranicenja nekih 20-30% preniska za aute mladje od 5 godina. ako neko u, naprimjer, bmw-u sa abs-om, esp-om, ebd-om, tcs-om, 7 zracnih jastuka, diskovima velicine kotaca na yugu i gumama koje su 3 svjetlosne godine ispred onih od pred 15-20 godina mora vozit istom brzinom kao i neka razdrndana gof dvojka, onda to stvarno nema smisla.
            trebalo bi uvest po meni neki bodovni prag.
            abs-5 bodova, 5 ncap zvjezdica-3 boda, 7 zracnih jastuka-7 bodova itd... i onda na temlju bodova napravit kategorije, svaka sa svojim ogranicenjem. malo je komplicirano, ali to bi bilo idealno, samo sta se uvijek neko nadje ko ce reci da nije uredu da onaj koji ima para za dobro auto moze jurit, a onaj koji nema se treba vuci po cesti...

            Comment

            • HotDog
              CBC Senator XXL
              • 06.05.2005
              • 965
              • BSG 75 (011)

              #7
              e pa tako bi to bilo kada bi se taj sa milion bodova sudarao sa mrtvom prirodom, bankinama etc, ali on moze da se kod nas sudari sa nekim raspadom od automobila koji ce da se pri tim brzinama raspadne u paramparcad. a i mislim da je razlicito ogranicenje po kategorijama losa stvar jer se automatski stvara veca razlicita relativna brzina automobila koji se krecu po autoputu a sa tim i veca mogucnost nekog nepredvidjenog dogadjaja.

              Comment

              • Marko001
                CBC Senator XXL
                • 09.09.2006
                • 1070
                • Belgrade

                #8
                Monkey ja sam tako cuo, da na nekom delu auto puta (novog) ukinuse ogranicenja... ne znam tacno koji je to deo, ali mislim da je neki od Like prema Rijeci, Istri, tu negde, nisam siguran... u svakom slucaju ti rodjaci mi zive u Karlovcu, pa onda znaci u pitanju je neki deo od Karlovca prema moru... mislim da se zove auto cesta D1 ili E1, tako nesto... kad budem opet pricao sa rodjacima mogu se raspitati...

                a sto se tice zakona, u jugoistocnoj evropi cesto se i drzavni organi ne drze bas 100% zakona tako da to nije nista cudno

                Comment

                • greywiendog
                  CBC Senator XXL
                  • 01.12.2006
                  • 421
                  • Stara Pazova

                  #9
                  Ogranicenja su sasvim OK osim u slucajevima kada su negde "radovi" pa bude 20km/h... ko zeli vise od 120km/h nega ide na pistu... uz sve to nasi putevi su ocajni a i stanje vozila u Srbiji je generalno ocajno, pa zamislite onda sve te faktore + velike brzine = katastrofa...
                  Kolumbo, Kolumbo, ****m te radoznalog...

                  Comment

                  • alt+64
                    CBC Senator XXL
                    • 27.02.2006
                    • 571
                    • bgd

                    #10
                    trebalo bi uvest po meni neki bodovni prag.
                    abs-5 bodova, 5 ncap zvjezdica-3 boda, 7 zracnih jastuka-7 bodova itd... i onda na temlju bodova napravit kategorije, svaka sa svojim ogranicenjem.
                    Apsolutno se slazem, sa razlikom da bi tebalo da se racuna samo aktivna bezbednost. Sad, sto rece neko da zakon ne bi bio isti za sve, pa nije ni kod osiguranja, registracije... pa se niko ne buni

                    Comment

                    • Williams
                      CBC Senator XXL
                      • 07.02.2006
                      • 556
                      • Beograd- Cerak

                      #11
                      130 + 15-20km/h tolerancije je sasvim ok. Ja bih pre zabranio voznju ovima sto voze 60 u levoj traci i svojim bezobrazlukom naprave guzvu i kolonu.
                      Ogranicenja od 40 treba ukinuti, narocito zato sto su postavljeni tamo gde ima uslova za 100+. Ako je tik uz neku bolnicu/ustanovu nek postave lezeceg policajca ili semafor i rese problem.
                      Juce sam bas video radar na autoputu posle duzeg vremena, kod iskljucenja za NS iz pravca ZG ka BG.

                      Comment

                      • mirdza
                        CBC Senator XXL
                        • 14.03.2005
                        • 2437
                        • Katowice (PL) / Banja Luka
                        • AGP / W126

                        #12
                        ma moze ogranicenje da bude 30-130-230km/h i nista to ne mijenja. dok se ne podigne svjest vozaca i nivo obuke u auto skolama i 120-130 je previse...
                        Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                        Comment

                        • jevtic
                          CBC Senator XXL
                          • 26.11.2006
                          • 729
                          • beograd

                          #13
                          ograni?enja nisu tu zato što su oni procenili da "tolko može" nego su tu postavljena da bi adekvatno mogli da reagujemo na nepredvi?ene situacije....



                          na auto putu je 120 možda i malo ali na neki delovima raznih magistrala koje prolaze kroz naseljena mesta , ovakvih primera ima i vise nego mnogo, 60 je i više nego dovoljna brzina. zamislite samo da recimo živite u in?iji i da imate decu koja idu u skolu i svaki dan ptelaye ulicu u kojoj kamioni voy 100kmh. cak i kad bi se uveli "razredi" za razli?ite vrste automobila i voza?a ko bi to kontrolisao.... recimo saobracajna policija bi svakog morala zasebno da zaustavlja i prvo da kontroliše kojoj kategoriji pripada pa onda da utvr?uje da li je prekora?ena brzina. ono sto hocu da kažem je da kad bineko imao prava da vozi 120 a neko 140 policija bi morala da zaustavlja svakog ko vozi 140 da bi utvrdila da li me?u njima ima prekršioca....
                          ex - fabia 1.9 tdi
                          golf 2.0 tfsi

                          Comment

                          • greywiendog
                            CBC Senator XXL
                            • 01.12.2006
                            • 421
                            • Stara Pazova

                            #14
                            To si u pravu, a sto se tice Indjije, kad si je vec spomenuo, oni su odredjenim zabranama uspeli 2 stvari: zabranjen je prolaz kamionima od X tona kroz centar Stare Pazove (u pravcu N.Sada i samim tim nijedan nece uci u Indjiju) i ujedno se ti isti kamioni preusmeravaju ka autoputu, a svi znaju da se upravo tu i iskljucuju da bi prosli kroz Pazovu i ukljucili se u Beskoj, jer se naplatna rampa nalazi izmedju Stare Pazove i Indjije...
                            Kolumbo, Kolumbo, ****m te radoznalog...

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              ograni?enja brzine, kao i ostali znakovi su aposlutno potrebna u saobra?aju.
                              ono što nije potrebno su besmislena i zlonamerna ograni?enja brzine tamo gde im nije mesto/ vrednost dozvoljene brzine.

                              znaci su tu da obaveštavaju i usmeravaju voza?a prema uslovima puta i okoline tog puta.

                              dobar znak, u smislu dobro postavljen i ta?no obaveštava, mi je pomogao milion puta.
                              loš znak,recimo jedan za drugim na nekom putu koji ne odgovaraju stvarnom stanju, dovodi do toga da prestanem da im verujem i time skoro da ih zanemarujem.
                              tu mislim i na pogrešnu dozvoljenu brzinu.
                              kod nas su brzine generalno dobro pogodjene stanju voza?a i vozila i delimi?no putevima.

                              opšte je poznato da kod nas prakti?no ne postoji (ozbiljna) auto obuka pošto i u?itelji vrlo ?esto ne znaju da voze auto (po svim pravilima) niti ih iko proverava.

                              da ne pri?amo o tome da nema doobuke a potpuno je razli?ito voziti 120, 160 ili 220 u smislu potrebnih veština voza?a.

                              kod nas još nije rešeno ni prosto pitanje vožnje u pijanom/drogiranom stanju, sa ?elavim gumama, sa neispravnim svetlima, sa neobeleženim havarijama puteva kao krupnim problemima a kamoli finese tipa ograni?enje brzine kako treba uvek i svuda.

                              Ibarska magistrala je tipi?an primer da je prakti?no seoski put a ne magistrala rezervisana za brz saobra?aj isklju?ivo motornih vozila.

                              to što je mi zovemo magistralnim putem je smejurija po sebi....
                              a nažalost uz toliki obim saobra?aja to je put smrti i užasa svakodnevno.

                              i kod nas nije problem ako se vozi 10-20 km/h brže na autoputu, nešto nemam loša iskustva sa policijom za tako mala prekora?enja.

                              ali me nervira kada policija pasivno blene/ lovi kraj puta i kažnjava voza?e zbog brzine a propušta da se aktivno uklju?i u saobra?aj i kažnjava nasilni?ko /siledžijske "bravure" uz teško kršenje svih mogu?ih pravila i propisa vožnje.
                              bez obzira na brzinu po meni to su daleko najopasniji tipovi voza?a.
                              meni ne smeta da neko ko zna da vozi poštuju?i stvarno stanje puta vozi i daleko brže od ograni?enja.
                              problem su oni koji ne znaju da voze, pa makar išli i (pre) sporo.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X