EU-servisni intervali

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GT
    CBC Senator XXL
    • 01.12.2006
    • 337
    • Beograd

    #46
    Pa ti i dalje pricas o kvalitetu?!
    "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #47
      Seti se samo pocetka teme
      ajde da se zajedno podsetimo.

      Citat:
      Najsavrsenije bi bilo na svaku promenu ulja, ili 10 000 kilometara detaljno proveriti automobil i sve sto pokaze bilo kakav znak dotrajalosti treba zameniti! Ne znam da li u EU postoji finansijska konstrukcija koja to moze da isprati, ali definitivno treba mnogo novca da bi automobil bio uvek i stalno u "savrsenom stanju

      ti kažeš,

      to i takvo održavanje se podrazumeva kao standardno održavanje.
      samo danas to nije više 10,000km interval ve? obi?no 20-30,000km zavisno od modela do modela
      i ja sam na to dao primedbu.



      tu kažem da standardno održavanje auta nije nešto što zahteva "definitivno treba mnogo novca".
      i tvrdim da sa današnjim autima, prose?nim nije potrebno na svakih 10.000km raditi generalni pregled auta ve? je to višestruko ve?i interval.
      interval prose?nog auta u kome se ne?e ništa pokvariti, pohabati, a kamoli vitalni delovi vozila kao neko pravilo iznenada otkazati funckionalnost.

      tebi je sporno da postoje auti gde je normalno da sve radi kako treba u intervalu izmedju dva pregleda i da imati auto u savršenom stanju nije skupo ni ovde a kamoli u EU kada je auto sam po sebi dobro napravljen.

      sw.brick (citat):
      NHF, ništa li?no ali auto sa tolikim kvarovima kako može da se nazove "bez ulaganja". (?)
      za mene (kao i u Evropi uglavnom) to prevazilazi gluposti i ve? spada u ozbiljen kvarove, skoro pa havarije pojedinih sistema.


      Pa valjda vidis da sam stavio znake navoda, to je trebalo da znaci da se automobil kao moj u ovoj zemlji smatra kao bez ulaganja, sto je na prvi pogled i u voznji potpuno opravdano, cak i ja koji ga vozim svakodnevno nisam osetio nikakve promene, ali vrlo detaljnim pregledom je ustanovljeno da stvari nisu onakve kakvim se cine!
      dalje, kažeš da se u ovoj zemlji smatra autom bez ulaganja auto sa pobrojanim uo?enim nekim nepravilnsotima.

      u ovoj zemlji su mnogi kriterijumi poreme?eni pa možda i jeste tako.
      zato predlažem da se držimo opšte važe?ih kriterijuma, recimo te EU.

      a tamo auto u stanju kako si ti opisao ne može da prodje tehni?ki pregled a kamoli da je "bez ulaganja".

      sada kada detaljnije pogledam, navodiš neka kontradiktorna zapažanja.


      u vožnji nisi osetio nikakve promene, ti li?no koji poznaješ dobro svoj auto a sa druge strane kažeš da je detaljnim pregledom majstora ustanovljeno da to nije tako dobro stanje i da je pitanje koje hiljade km kada ?e nastati poterba zamene.

      tu se nešto ne slaže, ili ti nisi u stanju da osetiš i prepoznaš neispravnost u trapovima ili te majstor ubedjuje u zamenu dela jer mu odgovara.

      prosto mi je neverovatno da trap koji je ve? toliko potrošen da majstor jasno utvrdi da je vrlo uskoro vreme za zamenu ti kao voza? koji pozanje svoj auto nisi u stanju da osetiš toliku anomaliju ponašanja auta.

      možda da posetiš još nekog majstora za mišljenje broj 2 ?


      evo nešto da te pitam, da li misliš, ili znaš pozdano, da u toj EU vrše detaljni servisni pregled na tih navedenih 10.000km svih delova vozila, pa i trapa ?

      ako da, kako to da u Nema?koj gde je tehni?ki na 2 godine i gde je to ekvivalentno 30-40,000km + vožnje sa 40 miliona vozila nema po statistici tih kvarova trapa (viljuški i drugoga) i bez tih 10k pregleda.

      kako to da u drugim zemljama takodje nema pregleda na 10k km , i takodje nema problema sa trapovima izmedju redovnih intervala servisa.

      svi relevantni podaci sa tehni?kih pregleda , recimo TUV zvani?ni, pokazuju da ne postoji u zna?ajanom procentu habanje trapova, niti problemi koji zahtevaju promenu viljuški ili sli?no na jednom obi?nom prose?nom automobilu.

      TUV je relevantna institucija kojoj možemo verovati, nema nikakav interes niti prema vlasnicima niti fabrikama, kao objektivnoj a statisti?ki uzorak je dovoljno veliki.

      u izboru da li poverenje da poklonim TUV i drugim izvorima ili tvom li?nom ose?aju i tvom majstoru, dozvoli da odaberem TUV kao relavantan, kao i fabri?ke propisane norme intervala kontrolnih pregleda.


      moje iskustvo je da se pohabanost trapa, letve volana, ko?nica, itekako oseti i da je uvek vrlo dobro predvidivo koliki je preostali radni vek, po pravilu.


      nemam ništa protiv da i dalje imaš jako uverenje da je nedostupno imati uvek ispravan auto.

      želim da demantuješ majstora i da se još mnogo km voziš bez kvarova
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #48
        Sustina je u momentu kad deo pokaze slabost! To nema veze sa kvalitetom, izradom, nicim, samo sa prirodnim procesom koji se zove habanje materijala i to je potpuno normalno, nema nikakve veze da li je deo falican ili ne! Govorim o tome da je deo odsluzio svoje vredno i posteno i jednostavno mu je dosao kraj, a to se eto desilo neposredno posle pregleda kao na ovoj Corsi, ili tamo posle par hiljada i cekace kao takav do sledeceg pregleda koji ce biti za par desetina hiljada!
        kvalitet je osnova svega.
        od toga zavisi brzina habanja a time i radni vek prvenstveno.

        proces habanja nije nešto što se dogodi preko no?i...
        to se ne dogadja u momentu, to traje i traje.

        tvoj zaklju?ak ukazuje da imaš sasvim razli?ito poimanje obima i na?ina pregleda kojim se utvrdjuje pohabanost nekog dela udnosu na opšte važe?e u Evropi.

        nije mogu?e da je delu došao kraj neposredno posle pregleda. ili posle par hiljada. sam kažeš da je habanje proces.

        neko nije dobro shvatio ozbiljnost posla zvanog pregled.

        pošto po tebi svaki auto je odmah posle pregleda ve? neispravan samo je pitanje nekog momenta iznanadjenja voza?a/ vlasnika istog da to zna?i po tebi da je pregled kao takav bez smisla.

        realnost pokazuje da kvalitetan pregled jako dobro odslikava stvarno stanje vozila, bez tih "momenta" kada je auto danas potpuno ispravan a sutra naprasno neispravan.
        TUV je najbolji pokazatelj te realnosti.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • prolupator
          CBC Senator XXL
          • 02.09.2005
          • 3968
          • Zemun

          #49
          Takav pregled koji ti pominjes se nigde ne radi, prema tome ti si u pravu. U Tralala zemlji bi sve i bilo tako, ali ... avaj ...

          O&O

          OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

          prolupator.mojblog.rs

          Comment

          • GT
            CBC Senator XXL
            • 01.12.2006
            • 337
            • Beograd

            #50
            brick ti zaista nisi u stanju da shvatis neke stvari i shvati to kao cinjenicu! Ne znam da li ti nedostaje onog genetskog minimuma da bi dostigao odredjeni nivo svesti, ali sigurno da i pored svog onog objasnjavanja ti pricas potpuno drugu pricu koja nema veze nisacim!
            Nemoj da se nadjes uvredjenim jer to ne znaci nista lose, vec samo da smo svi mi razliciti i da neki od nas poseduju neke osobine koje ne poseduju neki drugi i sve tako u krug!
            To sto ti ne mozes da shvatis je najosnovniji zakon prirode a zove se sticaj okolnosti, a uslovljen je direktno necim sto se zove zakon verovatnoce i to je razlog zasto tvoja prica nema pokrice!

            Mozemo ovako da nastavimo jos nekoliko strana, sto je najgore u svemu poceli smo plasticno da se izrazavamo sa sve primerima, da bude jos gore najprostijim mogucim primerima i ti i dalje ne shvatas poentu svega, dakle ja stvarno ovde prestajem, mada sam to rekao vec jednom, pa mozes dati svoju zavrsnu rec kao i obicno!
            "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #51
              Takav pregled koji ti pominjes se nigde ne radi, prema tome ti si u pravu
              radi se u Nema?koj, Švajcarskoj, Austriji,.... i TUV, Dekra, drugi imaju ?injenice kojima potvrduju svoje nalaze, i tvrdnje.

              kod nas se takav pregled po previlu ne radi, i tu se slažem ako si mislio na naše lokalno dvorište.

              ja sam godinama unazad sam sebi ve?i kriti?ar svog auta nego ve?ina majstora- ono što je njima odokativno dobro meni je nedovoljno dobro ako pokaže merenje tako.
              gomilu sitnih neispravnosti oni i ne prime?uju, kažu ima mnogo gorih auta.
              valjda neko opravdanje sebi, šta li.


              nemam problem da u pola no?i sednem u auto i bezbrižno odvezem do Narvika, Moskve, i nazad...

              mi još mnogo kao nacija imamo da u?imo u tehnici da dostignemo nivo jednog pregleda jednog TUV (Nema?ke, drugih pedantnih zemalja).
              mislio sam da se podrazumeva da kada kažem pregled ne ra?unam odokativne metode, ili treba da naglasim sertificirani pregled ovlaš?enog lica po ISO proceduri.

              da se ponovim, nevezano za marku i model vozila dijagnoza ta?nog stanja vozila je 80% uspeha da ono bude pouzdano kao prvog dana iz fabrike.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #52
                ti zaista nisi u stanju da shvatis neke stvari
                jeste u pravu si, pri?u bez argumenata ne mogu da shvatim i pored uloženog truda.
                auto nije predmet nastao sticajem okolnosti, i ima svoje predvidljive zakonitosti eksploatacije, kako kažeš verovatno?u nekog dogadjaja koja se planira u startu.
                ako ti polaziš od slu?ajnosti nastanka vozila, talasne dužine su potpuno razli?ite.
                neka tako i ostane, svakom svoje iskustvo.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • prolupator
                  CBC Senator XXL
                  • 02.09.2005
                  • 3968
                  • Zemun

                  #53
                  Rekoh da se necu dalje petljati, no moram .

                  U kojoj to zemlji se na koliko K km pregledava letva volana na nacin koji si opisao? Dakle, merenje zazora medju zupcanicima se radi na autu ?! ili se letva skine pa se ispregleda? I kako se zaista po TUV-u na redovnom pregledu meri potrosenost letve, svih njenih delova?
                  OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                  prolupator.mojblog.rs

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #54
                    u kojim zemljama, uh da li treba nabrajati. cela Evropa prakti?no.
                    lakše je nabrojiti gde se tako ne radi.
                    kod nas npr.

                    da, meri se zazor letve. postavi se na merni uredjaj i na ekranu ispiše koliko je.
                    istovremeno na ekranu piše i koliko je fabri?ki dozvoljen zazor (iz baze podataka kojom je prethodno jelte napunjen kompjuter).

                    na onome koji pregleda je samo da sabere 2 i 2, i na osnovu izmerenog podatka prevede brojke u re?ima opisno stanje- ispravan, neispravan, na granici potrošenosti, menjaj.

                    isto tako se pregledaju amortizeri na odgovaraju?oj mašini.
                    ?ak ispiše koliko je preostali procenjeni radni vek.

                    pregledaju svetla.

                    pregledaju gume, sa merenjem dubine šare.

                    tako se pregleda i komplet sagorevanje motora.

                    itd, da me ne teraš da sada vadim jedan izveštaj TUV-a pri pregledu, nekih 80tak pozicija na autu se meri- kontroliše.

                    sve te mašine za pregled su napravljene da se ne rasklapa auto.

                    neke od tih mašina pojedina?no sam video i kod nas u privatnim servisima, ali nisam nikada video do sada na tehni?kom pregledu da ih poseduju.

                    još nigde nisam video ceo komplet mašina za generalni pregled tehni?kog stanja auta, ovde kod nas.
                    u Nema?koj sam video kako to uživo izgleda pregled.


                    za moj bivši auto pre 20godina (tada 15 godina star, dobio na poklon za rodjendan) imao sam u uputstvu za održavanje vozila ?ak i opisanu proceduru kako se meri zazor kugle donje viljuške (Fiat ako je bitna marka), kao i meru dozvoljenog istrošenja.

                    meri se šublerom, kroz fabri?ki predvidjenu rupicu sa ?epom za to namenjenu.

                    na tom autu kada zazor postane dovoljno (pre) veliki može da se dogodi da jabu?ica kugle izleti iz ku?išta. taj pregled je neko radio neko nije.

                    vidjao sam takve modele na putu, pored puta kojima je bukvalno otpao to?ak, odnosno spala kugla sa viljuške.
                    meni se nije to dogodilo, menjao sam kugle redovo kada je trebalo.
                    taj auto sam svojeru?no generalno obnovio u 85% mogu?ih delova- sklopova. puno truda uložio, i tu najviše nau?io.

                    danas je tehnika odmakla svetlosne godine, laseri se masovno koriste za razne provere, sada su mikroni pa ?ak i nanometri u igri.

                    nano tehnologije su tu oko nas, sa nekada nezamislivim mogu?nostima i preciznoš?u.

                    opti?ki kablovi se vare (splajsuju) a pre?nik im je 9 mikrona. to se radi danas na terenu, sa portabl alatom.
                    i meri se gubitak, koji kada je sve dobro je 0,1dB ili manje.

                    itd...
                    mi kao zemlja još teško kaskamo i mnogo oblasti, stoga sam ubedjen da naša shvatanja nisu dobar reper za procenu šta je tehni?ki dostignuti nivo danas.

                    ne bih da se uvla?imo bespotrebno u pri?u, u uverenja ovog ili onog tipa.
                    radije bih da pokušamo da prihvatimo iskustva onih koji su ve? prošli sve faze, poput TUV sistema pregleda, i da koliko možemo što pre usvojimo tu "toplu vodu" ve? dokazanog znanja.ž

                    interval TUV pregleda tzv HU (glavni pregled, Haupt Untersuchung) je 24 meseca/ 36 meseci bez ograni?enja kilometraže zavisno od starosti vozila.

                    u proseku je to 50-80,000km negde.

                    pozdrav
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • neskoq
                      CBC Član
                      • 30.04.2007
                      • 12

                      #55
                      http://www.autoportal.hr/vijesti/200...stranu. :oops:

                      Comment

                      Working...
                      X