sve o quattro pogonu i audi 2.3 motorima

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zverko
    CBC Senator XXL
    • 19.08.2005
    • 7085
    • BGD
    • Audi A4

    #16
    taj auto nema napred speru 100% a ako je 2.3 20v mora da je quattro osim ako nije menjan motor tj bio obican 2.3 pa metnuli 7A. noo nije ni bitno, ti motori i ako su na izdisaju vrte se ko blesavi a ako nisu treba stvarno biti strucnjak da ga ubijes.
    deutsche gemacht-gut gemacht...

    Comment

    • remus
      CBC Senator XXL
      • 25.12.2004
      • 695
      • Zrenjanin

      #17
      Da! Mislimo na isti auto,pazi ja nekazem da ima 200 ks ali da ide to je sigurno. Inace ja sam ga vozio i namestao mu struju i sigurno je quattro ima cak i neki prekidac kod menjaca i na njemu su na crtana sva 4 tocka i pise DIFF. A i bio sam ispod auta tako da je quattro 100 posto.

      Eeee da nema K&N filter.
      VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

      Comment

      • zverko
        CBC Senator XXL
        • 19.08.2005
        • 7085
        • BGD
        • Audi A4

        #18
        ok, onda je to pravi 90 2.3 20V .postoje dve vrste AWD permanentni i automatski. Permanentni je podeljen u 5 quattro sistema tj razvijan je u 5 generacija. A90 je sa quattro pogonim II generacije ima takozvani TORSEN (TORque SENsing) centralni diff sa 50/50 podelom i automatskom zatvaranjem cak i do 80% vucne sile koja se prenosi na osovine. zatim, otvoreni zadnji diff koje se moze manuelno zakljucati tasterom kod rucne i napred takodje otvoreni diff bez zakljucavanja. e sad ima jedna fora a to je da je u situaciji kad je zadnji diff zakljucan ABS ne radi i automatski se otkljucava cim vozilo predje brzinu od 25km/h, znaci namena mu je samo izvlacenje te je u toj situaciji imate 100% spere. sta je naj vaznije za znati tj kao funkcionise TORSEN diff. ako se desi da se jedan tocak nadje u vazduhu tj da nema trakciju sa podlogom (recimo da vam se desi da nasednete stomakom na sneg) auto staje i nece se kretati. znaci on funkcionise savrseno sve dok su tockovi na zemlji tj imaju trakciju sa tlom bilo kakvim, klizavo, suvo nije bitno , bitno je samo da tocak dodiruje podlogu ma kakva ona bila.
        nadam se da nisam smorio posto bi o ovome mogao da pisem do sutra.
        Drugi system tj automatski AWD je takozvani Haldex AWD (4motion i Syncro) ako vas interesuje mogu i o njemu nesto da napisem. sad odo u krpe, mrtav sam a sutra me ceka naporan dan.
        poz
        deutsche gemacht-gut gemacht...

        Comment

        • jevrem
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2006
          • 948
          • Smederevska Palanka
          • A4 2.0TDI quattro

          #19
          @Zverko

          Koja generacija quattro permanetnog pogona je kod mog auta.
          Audi S4 1992. 2.2 turbo?
          Audi A4 2013. B 8.5 2.0TDI quattro 177ks+ABT chip
          Peugeot expert 2009. 2.0HDI 140ks

          Comment

          • shone190
            CBC Senator XXL
            • 10.12.2004
            • 1877
            • Beograd
            • Dodge Charger 8.1l

            #20
            @jevrem

            Jel imas mogucnost zakljucavanja i prednje i zadnjeg diferencijala?

            @zverko

            Pretpostavljam da je na UR-u prva generacija (Torsen)?

            Pozdrav!

            Comment

            • jevrem
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2006
              • 948
              • Smederevska Palanka
              • A4 2.0TDI quattro

              #21
              @shone

              Kod mene ima samo mogucnost zakljucavanja zadnjeg diff, preko tastera koji se nalazi pored rucne kocnice. Kada je aktivan ABS se iskljucuje i diff je zakljucan dok se ne dostigne brzina od 25km/h ili se iskljuci preko tastera. E sad nisam siguran ali bi trebalo da ima promenjiv odnos prenosa na prednju i zadnju osovinu ali nisam siguran u kom odnosu
              Audi A4 2013. B 8.5 2.0TDI quattro 177ks+ABT chip
              Peugeot expert 2009. 2.0HDI 140ks

              Comment

              • zverko
                CBC Senator XXL
                • 19.08.2005
                • 7085
                • BGD
                • Audi A4

                #22
                @jevrem: isti kao i kod devedesetice. ajmo ovako...
                I generacija je koriscena na autima od 1981 do 1987 i to na Audi Quattro turbo coupe, Audi 80 B2 platforma (1978-1987), Audi 100 C3 platforma (1983-1992) i njega je cinio otvoreni centralni diff sa manuelnim zakljucavanjem na centralnoj konzoli kod rucne, otvoreni zadnji diff takodje sa man. zakljucavanjem na cent. konzoli (kao sto ima shone190 na njegovom S1 Ur) i otvoreni prednji diff bez zakljucavanja. ABS iskljucen pri zakljucavanju. U situaciji kada su oba diff zakljucana cak i do 100% vucne sile moze da se prenese na obe osovine stim da se auto nece kretati ako jedan od prednjih ili oba zadnja izgube kontakt sa tlom.
                o drugoj generaciji sam napisao jos da dodam da je koriscena u autima od 1988 i starijim generacijama Audi C3 kao i Audi Quattro turbo coupe do kraja svoje proizvodnje, B3 (1989-1992) Audi 80/90 Quattro, B4 (1992-1995) Audi 80, Coupe Quattro, Audi S2, Audi RS2, C4 (1991-1997) Audi 100 Quattro, Audi S4, C4 (1995-1998) Audi A6/S6.
                treca generacija je koriscena samo na Audi V8 pocev od 1990.
                V8 sa automatskim menjacem je imao planetarni sistem zupcanika sa elektronskom kontrolom zakljucavanja multi lamelnog kvacila zatim zadnji TORSEN diff i otvoreni napred.
                V8 sa manulenim menjacem , Torsen u sredini i pozadi i otvoreni napred. i kod njega se desavalo da ako bilo koji od prednjih ili oba zadnja izgube trakciju auto stoji osim kod automatika kod koga ako prednja osovina izgubi trakciju multi-lamelno kvacilo se automatski zakljucava prenoseci i do 100% vucne sile na zadnju osovinu.
                i za kraj IV generacija tj poslednja generacija Quattro pogona se i dalje ugradjuje i to pocev od 1996 Audi A4/S4/RS4, Audi A6/S6/Audi RS6, Audi A8/S8 sa manualnim automatiskim menjacem. kod njih je manuelno zakljucavanje zadnjeg diff zamenjeno Elektronskim Zakljucavanjem Diff a sve podpomognuto senzorima ABS-a koji daju signal o kretanju tocka i ujedno preko otvorenog diff prebacuje vucnu silu na tocak koji ima vise trakcije EZD radi na brzinama do 40kmh a kod jacih modela kao S4/S6/S8 i do 80 km/h . jedino su A8 i S8 izizetci gde EZD ogranicava broj rpm ako dodje do nekontrolisanog okretanja tocka.
                sastoji se od :
                Centralni TORSEN diff, sa 50/50 podelom i automatskim zakljucavanjem do 80% vucne sile na obe osovine. Neka novija vozila (2006+ B7 RS4) imaju deljenje 40/60 - napred /nazad
                Otvoreni zadnji diff, elektronsko zakljucavanje i otvoreni predji diff takodje elektronski lock.
                Ovakva kombinacija je proizvela to da se u on-road auto nece kretati samo ako sva cetiri tocka u sito vreme izgube trakciju a u off-road uslovima samo ako jedan prednji i jedan zadji tacak izgube trakciju.

                postoji jos jedan sitem, HALDEX a o njemu nekom drugom prilikom.

                To bi bilo to, zakljucak o svemu ovome izvucite sami.
                poz.
                deutsche gemacht-gut gemacht...

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #23
                  Kakva druga prilika....sad je prava prilika...takvi textovi nam trebaju
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • zverko
                    CBC Senator XXL
                    • 19.08.2005
                    • 7085
                    • BGD
                    • Audi A4

                    #24
                    evo komso odma pisem samo sam moro prvo da srocim neko saopstenje za javnos, da zaradim platu tj odmenim kolegu koji je na odmoru.
                    e pa vako... odakle da pocnem... od pocetka naravno... uh

                    HALDEX ili ti kod nas poznat kao Haldex spojnica je ustvari multi lamelna spojnica sa elektronskom kontrolom koja se ponasa kao centralni diff. haldex je ustvari zamena za visco spojnicu .sve je isto koa kod poslednje generacije quattro pogona, znaci, prednji i zadnji otvoreni diff sa EZD samo sto radi malo drugacije tj. to je AWD na zahtev a to znaci da u normalnoj voznji prenos je 100% na prednjoj osovini sve dok neki od tockova sa zadnje osovine ne pokazu tendenciju za proklizavanje i tu nastupa Haldex, zakljucava spijnicu i 100% vucne sile se automatski prenosi na zadnju osovinu. Haldex spojnica nudi trenutnu aktivaciju.u on-road uslovima auto se nece kretati u situaciji ako oba prednja i jedan zadnji tocak izgube trakciju a u off road isto se ponasa kao quattro IV.
                    Haldex system je vise reakcija nego prevencija. Koristi se od 1998. na Audi A3/S3, Audi TT, Golf IV i V, Jetta, R32, VW Sharan, Passat B6 i Transporter T5. Na audiju je i dalje zadrzan naziv quattro dok je kod VW grupe nazvan 4motion. Škoda Octavia 4x4, SEAT Léon 4 i Alhambra 4 takodje koriste Haldex baziran na VW modelima. zanimljivo je i to da Bugatti Veyron takodje upotrebljava Haldex preko odvojene transmisije na Power Transmision Unit prednje i zadnje osovine.

                    da zaokruzim celokupnnu pricu sa malo istoijata quattro pogona. Longitudinalni (produzni) sistemi transmisije su poceli da se proizvode jos na pocetku drugog svetskog rata. Izmislili su ga nemci tj VWAG i primenjivana su oba FWD i AWD na vojnim vozilima Kubelwagen, Schwimmwagen i Kommandeurwagen jer je za to postojala potreba a kasnije je napravljena i buba sa 4WD pogonom. Pouceni iskustvom voznje AWD u vojnim vozilima 1970 prave VW Iltis za potrebe nemacke vojske . Iltis je koristio ranu formu AWD koji ce kasnije biti sinonim za QUATTRO pogon koje ce krajem sedamdesetih poceti da se ugradjuje u putnicka vozila.

                    to bi onako ukratko bilo to, potrudio sam se da napisem ono sto je naj vaznije tj srz svakog sistema. nadam se da ce nekom koristiti a ako ne eto lepo je za znati pogotovo onima koji imaju auto sa istim pogonom.
                    poz...
                    e da, zaboravih jos nesto da napisem... syncro. sve je isto kao Haldex samo sto je mehanicka kontrola spojnice preko visco kvacila.
                    p.s. komso , nadam se da sam zadovoljio tvoja ocekivanja...
                    deutsche gemacht-gut gemacht...

                    Comment

                    • Al79
                      CBC Član
                      • 21.02.2007
                      • 33
                      • Beograd

                      #25
                      za tekst i trud...
                      Someday we'll be dead and none of this will matter...

                      Comment

                      • remus
                        CBC Senator XXL
                        • 25.12.2004
                        • 695
                        • Zrenjanin

                        #26
                        Svaka ti cast!!! Ja bi se smorio jedno 5 puta dok bi napisao sve to.
                        VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          ja bih samo da pomenem da je Haldex ime firme i da ima više modela/ generacija.
                          a Haldex se naveliko upotrebljava u mnogim firmama, dakle ne samo VAG grupa je redovni klijent kod Švedjana.

                          prva generacija Haldexa se jako loše pokazala, izuzetno osetljiv sistem na obim to?kova/ guma do te mere da kada se jedna guma probuši mora da se menja i ispravna sa drugog to?ka na istoj osovini, kao upareni set.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • zverko
                            CBC Senator XXL
                            • 19.08.2005
                            • 7085
                            • BGD
                            • Audi A4

                            #28
                            vis, to sam zaboravio da napisem, hvala brick... Swedish Haldex, oni su ga valjda i izmislili... cekamo da cika Boost rece nesto vise o tome...
                            poz
                            deutsche gemacht-gut gemacht...

                            Comment

                            Working...
                            X