Majstor zna!!!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zverko
    CBC Senator XXL
    • 19.08.2005
    • 7085
    • BGD
    • Audi A4

    #61
    deutsche gemacht-gut gemacht...

    Comment

    • iwcham1979
      CBC Senator XXL
      • 17.07.2007
      • 741
      • Nis
      • Seat Altea 2.0Tdi

      #62
      Jaki smo brate, prosveta, kao zemlja!!! Jedva odvojih 300e za xenon, a sad ide i ulje 505.01, iako sam s ovim preso samo 4000km :weep Oba auta kupio matori. Ja vozim Golf, on Boru! Doplata bila 2.500 eura, a Golf karavan procenjen na 10000 eura, ovaj below:




      Kupljen u Autokuci Ekabo u Smederevu sa 134000km. Cisto da spomenem da ne laziraju kilometraze ako neko kupuje auto! U Autokomercu je bio na proveru.

      Bora imala 15 felne sa losim gumama, pa sam prebacio pre zamene 16 sa karavana na Boru. Malo ruralnog ambijenta in the background!



      I nije bas odradjen neki posao, al ajd sad. Imam zenu i detence 2 i po godine, pa mi sad ponekad nedostaje karavan. S druge strane, zena se plasila i da ga ubaci u prvu! I jos sam pre kupovine gledao gepek na jednom SDI, na nisam obratio paznju na dubinu kod 4mo!

      Comment

      • zverko
        CBC Senator XXL
        • 19.08.2005
        • 7085
        • BGD
        • Audi A4

        #63
        cool, svaki 4x4 ima plitak gepek zbog zadnjeg diff osim karavana tj to se kod njih ne primecuje...
        deutsche gemacht-gut gemacht...

        Comment

        • r1cer
          CBC Senator XXL
          • 22.01.2006
          • 363
          • Beograd

          #64
          Originally posted by sw.brick
          pa ja ve? 100k km vozim brzo
          definii šta je to brzo.
          voziš 100k km dizel na 4,500 rpm.
          ako je tako, svaka ?ast tom motoru.
          Pa kao što već verovatno znaš tdi motori dobijaju snagu na mnogo niže obrtaja(>1800 rpm) tako da možeš šaltati na 3500 rpm a da ti auto postiže 90% efikasnosti što se tiče brzine. Čak ako hoćeš da postigneš najbrže performanse nećeš šaltati na 4500 rpm već prosečno oko 4k rpm

          Comment

          • iwcham1979
            CBC Senator XXL
            • 17.07.2007
            • 741
            • Nis
            • Seat Altea 2.0Tdi

            #65
            Ricer, spomenuo si tuning ovog motora. Koliko moze ovde kod nas da se izvuce iz njega, a da to valja?!

            Comment

            • zverko
              CBC Senator XXL
              • 19.08.2005
              • 7085
              • BGD
              • Audi A4

              #66
              profesore, zena ce u top da te stavi...
              deutsche gemacht-gut gemacht...

              Comment

              • iwcham1979
                CBC Senator XXL
                • 17.07.2007
                • 741
                • Nis
                • Seat Altea 2.0Tdi

                #67
                hehe. Pitao sam vise iz radoznalosti! Dosta je i ovo!

                Comment

                • TETAK
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 3034
                  • Čačak, Srbija

                  #68
                  Profo, narani svinje i ništa ne diraj.....!
                  Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                  Comment

                  • iwcham1979
                    CBC Senator XXL
                    • 17.07.2007
                    • 741
                    • Nis
                    • Seat Altea 2.0Tdi

                    #69
                    Haaaaaaahaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #70
                      na vise od 3000, jer smatram da nije dobro za motor na duge relacije
                      pa upravo sam ti baš eskplicitno, uz pozivanje na onaj fotos, i pokušavao da pojasnim.
                      tu se naravno slažem 3,000 rpm je ok za dizela ali 4500rpm non stop ja nikome ne bih preporu?io,a pogotovu ne sa 4cilindri?nim dizelom.

                      nije poenta u brzini vožnje, ve? stepenu optere?enja motora a to su razli?ite stvari.

                      možeš i sporo da voziš u km/h a da preopteretiš motor, misli i o tome

                      Izvinite, ali meni je 180km jurcanje
                      za tebe da, ali kriterijumi su negde i pomalo druga?iji.
                      nekada sam tako vozao cruising speed, ono laganica krstarenje a za jurcanje se stisne pedala gasa

                      ne znam za mogu?nosti do sada i godine života, ali iz navedenoga pretpostavljam (sa ili bez greške) da nisi nikada u životu vozio u Nema?koj na otvorenoj deonici (bez limita brzine) autoputa.

                      sa tih tvojih 180km/h ne bi smeo da se pojaviš u brzoj traci, gušio bi saobra?aj sporoš?u. a Golf je nema?ki auto, tako da poredjenje klasa vozila lako može da se sprovede u praksi (ono šta je brzo a šta je sporo, šta je namena koje klase -segmenta vozila i tako ta neka poredjenja).

                      ne kažem ja da je Golf neupotrebljiv, samo kažem za šta je (prevashodno) konstrukciono namenjen kao dizel mašina- za štednju na gorivu.

                      Hoces da kazes da je 3000 pogubno za motor, i da se vozi punim gasom?!!!
                      jesi li ti uopšte ?itao šta je napisano (?)
                      4,500+ rpm i gas do poda nije zdravo za dizel.


                      A ja ne znam zasto, stvarno!?
                      zbog o?iglednih mana ideje, sistema koje se ne mogu efikasno (finansijski) ispeglati i zbog ?ega PD li?i na nešto kao urodjena sr?ana mana.
                      vidi se da si voljan da aktivno koristiš net, pogledaj na netu samo objašnjenja nema?kog porekla zašto postoji problem.
                      znaš i sam da je PD doprineo teškom problemu TDI motora sa pucanjem zup?astog kaiša, ili možeš da saznaš.

                      dalje PD sistem je jako spor, i limit mu je nekih 3 ciklusa/ faze ubrizgavanja dok je CR odavno na 5 faza.
                      dovoljno za po?etak analize. (još pre nekoliko godina na jednom drugom forumu sam napisao da ?e PD sistem definitivno morati da ode u penziju, naveo razloge tehni?ke prirode i bio popljuvan od mnogih zagrišenih VWovaca koji nisu videli suštinu (tehniku) ve? formu (marku). i to sam napisao pre nego što je VW objavio prelazak na CR. )

                      za nisko turažne primene kao što je kamion gde se motor vrti 1200-1300 obrtaja PD se uspešno koristi ve? decenijama i dokazao se.
                      ali putni?ki auto je nešto drugo, ima jako malenu kubikažu koja zahteva više obrtaje.
                      a dizel gorivo ima ograni?enu brzinu sagorevanja, to je ujedno i razlog zašto se dizeli ne vrte brzo (pored ostalih mehani?ke prirode masa itd).

                      i to je prosto tako, današnji dizel je kao gorivo isto što i dizel u 19. veku, ima isti hemijski sastav i ima iste osobine procesa oksidacije.
                      samo malo više treba konsultovati nauku malo manje marketing gurue i novinare i sve dodje logi?ki na svoje mesto.

                      prednost dizela je uvek bila energetski efikasnije sagorevanje od benzinca u termi?kom ciklusu, i to je ono bitno za naftarice.
                      perfomanse dizela su po pravilu iza benzinaca iste kubikaže, istog tipa punjenja. opet nezavisno od marke i novinara, ?ista nauka porekla zašto.

                      zato sto ne moze vise da ispostuje nove ekoloske standarde
                      zašto ne može sam ukratko pomenuo gore u opisu rada PD ubrizgavanja.
                      to što citiraš je objašnjenje za obdanište, razlozi su mnogo dublji i suštinski a ne sam eko standard.
                      ovako ispada (marketiški) da je eko standard krivac a ne sam ?orsokak u kome se našao VW zajedno sa Bošom.
                      pa nisu svi drugi blesavi što namerno nisu upotrebili PD sistem koji je dovoljno mnogo pre VWa ušao u upotrebu, testiran i upoznate nejgove prednosti i mane.
                      VW nema niti jedan PD motor koji je konkurentan CR tehnologiji (naravno najboljim dizelima tog tipa) u pogledu perfomansi samog motora.
                      a tokom godina VW je išao na smanjenje snage PD 1,9 dizela (rekoh previše su nežni za jednog dizela) i tu je negde na oko 100-105KS.
                      ako ho?eš više, onda je tu 2,0 TDI a to je sasvim druga pri?a u odnosu na 1,9 motor u mnogo ?emu.

                      ajde i ovako si u kratkom roku dobio previše informacija za jednu turu, uglavnom za novinare važi izreka da su za sve ?uli ali da ništa (suštinski u dubinu) ne znaju tj da su površni.
                      velika ?ast malobrojnim izuzecima.

                      TDI je imao svoju ulogu, VW je na njima puno zaradio (i kroz servise istih) i opravdao je sa te strane postojanje.
                      ono manje svetlo je da je to moglo i bolje, da je za 10 godina postojanja prakti?no otišao u muzej kao slabo upotrebljiv za dalji razvoj.
                      a 10 godina je jako kratak radni vek za jednu koncepciju motora.

                      CR benzinci se prave i razvijaju ve? skoro 40tak godina, i ne nazire se kraj toj ideji...
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #71
                        Pa kao što ve? verovatno znaš tdi motori dobijaju snagu na mnogo niže obrtaja(>1800 rpm) tako da možeš šaltati na 3500 rpm a da ti auto postiže 90% efikasnosti što se ti?e brzine. ?ak ako ho?eš da postigneš najbrže performanse ne?eš šaltati na 4500 rpm ve? prose?no oko 4k rpm
                        slažem se sa svakim slovom, zato i jesam napisao da se TDI ne vozi (kao na slici na koju sam reagovao) sa 4500rpm.
                        neefikasan je, nije u optimalnom režimu rada, previše stresa za dodatni efekat koji nije vredan tolikog rizika.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • iwcham1979
                          CBC Senator XXL
                          • 17.07.2007
                          • 741
                          • Nis
                          • Seat Altea 2.0Tdi

                          #72
                          Olicno si ovo napisao, a i ja sam to citao po netu, ali sve te prednosti c-raila stoje za jako snazne dizele! Za opseg od 74kw - 110 kw, meni je Tdi uvek more fun to drive! Recimo, onaj drugar koji ima Elantru 2.0 crdi (85kw) nije mogao da veruje da moj bivsi Golf Variant ima samo 74kw! Vozio sam i jedan/dva Hdi, isto nisu TDI-u mogli da piju vodu! Da slikam Boru 130ks na 210km! Zacudio bi se fotkom. Sve bi to bilo na mnnnooogo manje rpm nego kod 4motion, veruj mi. Nemoj da mi kazes da bi voznja od 210 bila za sporu traku u Nemackoj. Gde se onda voze Sdi- motori, po livadi pored auto-puta! A ako imas prilike, obavezno provozaj onaj TDI-GTI, ima ga jedan decko iz Aleksinca. Ide kao blesav, veruj mi! I jos, mislim da, ako je nesto prevazidjeno, ne znaci da je bilo lose, ili da vise ne valja! Tdi nije star samo 10g. Tu je jos od 1989g. A ovo se jos proizvodi:

                          118 kW (160 hp) @ 3750 rpm, 330 N?m @ 1900 rpm; Seat Cupra (engine exclusive to SEAT Sport)

                          Btw, gde ce biti danasnji c-rail za 10 god! Verovatno u muzeju!

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #73
                            Tdi nije star samo 10g. Tu je jos od 1989g
                            po?eo si da upijaš podatke, ovo proveri malko više. ne?e biti

                            hint, tada se u Golfu/Bora/Jetta (što je jedno te isto) još naveliko pravio klasi?ni indirektni dizel na bazi motora iz 1975. godine, klasi?an.

                            PD VW dizel je nastao mnooogo kasnije.

                            prime?ujem jednu interesantnu stvar, tebe fascinira brzina koju pokaže skala a i ti kW tj papirnati konji?i ti prijaju.

                            ako zagrebeš ispod površine, primete?eš da broj kW sam za sebe baš ništa ne govori o mogu?im perfomansama ako se ne navede i kada (pri kojim obrtajima) i kao što si primetio kakav je prenosni odnos (menja? + dif) ukupno.
                            to si primetio kao razliku ponašanja 2wd i 4wd modela Golfa tj Bore (jedno te isto).

                            dao sam ti primer CR dizela moderne generacije koji te nije dojmio, BMW dizel od 2 litra, da se zadržimo u klasi model 120d.

                            oduva svaki TDI koji se danas pravi u klasi 1,9/2,0.

                            PD i TDI su debelo zastareli, i nije bez razloga što ih VW šalje u muzej.
                            da ne pri?amo o buci i naro?ito vibracijama koje su enormne, to prosto razbija ma koliko se maskiranje primenjivalo.

                            u tekstu novinara koji si citirao pominje se to kao uzgred, a to ne da je nešto kao uzgred nego o?ajno rešeno kod VWa i tu prosto leka nema.
                            svaki VW dizel tog tipa je takav u ma kom brendu da je ugradjen.
                            razlozi su dublje prirode i ne mogu se uspešno rešiti.

                            da se malo našalim, taj SDI na Autobahn-u možda bi mogao da se kotrlja u zaustavnoj traci sa 4 osobe u njemu.
                            pa zaboga, jedva da ima 40tak upotrebljivih konja, zar je potrebno dokazivati da je to za današnji moderni auto mizerno slabašno.

                            ina?e, da vozio sam se oko 200-210 km/h i pri tome je to uglavnom bilo u srednjoj traci, jer su u brzoj traci jedan za drugim zujali neki "malo" brži.
                            ako ti je bitno auto je bio Audi 100 2.3 E benzinac sa ipak nešto više kW od pominjanih dizelaša.

                            Golf dizel i brza vožnja se ne uklapaju u istu re?enicu kako god da okreneš, a Golf GTI benzin turbo je nešto sasvim drugo od Golfa dizela.
                            bilo nekada, tako i sada ostalo.
                            posebna kategorija pravljena za jurcanje.

                            ina?e kada si ve? pomenuo 1989. prvi TDI u putni?kom programu je napravio Fiat sa svojim ?uvenim motorom od 1929 ccm u modelu Croma.
                            tada nije bilo TDI ni u tragovima u VW-u.
                            a i prvi VWov TDI nije ni bio u Golfu ve? u Audiju 100, takodje ?uveni 2461ccm motor.

                            koristio sam 4 komada Golfa TDI modeli svi 2001/2002 i znam dosta dobro da još uvek procenim koliko me ne impresionira rad TDI agregata po ukupnim perfomansama.
                            taj tako dugi prenos koji se tebi svidja je ubio i ono malo ubrzanja koje Golf dizel ima u periodu turbo rupe dok je mrtav na odziv pedale.
                            sa druge strane jako dugi prenos je odli?an za štednju goriva, ta?no ono za šta je Golf i namenjen-laganu vožnju gde se ceni svaka kap da bi se što jeftinije vozilo (da ne kažem najjeftinije mogu?e od A do B).

                            to što je kod nas i generalno na Balkanu, nekada u Italiji isto, Golf posmatran kao svemogu?e božanstvo i nema baš neke veze sa namerama konstruktora.

                            najve?a mana koja je zadesila VW kao firmu je Lopez efekat, a posledice tog pada kvaliteta se i dalje ose?aju...
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #74
                              Btw, gde ce biti danasnji c-rail za 10 god! Verovatno u muzeju
                              za to nisu baš velike šanse. i dalje ?e vrlo verovatno CR biti najmasovniji oblik ako uopšte bude ovakvih SUS motora.

                              verovatnije je da ?e se CR benzinci sa direktnim ubrizgavanjme i CR dizeli sa direktnim ubrizgavanjem toliko pribiližiti da ?e jedan te isti motor raditi na oba (ili 3 metanol) goriva.
                              kao što ve? godinama ?u?i u fiokama razvijen, i spreman za proizvodnju takav koncept motora.
                              ve? napravljen i ve? odavno testiran uspešno.

                              ali nafta i profit još malo treba da te?e u neke džepove...

                              118 kW (160 hp) @ 3750 rpm, 330 N?m @ 1900 rpm; Seat Cupra (engine exclusive to SEAT Sport)
                              pa da i to je najbolji VW motor te klase zapremine a u rangu je prose?nih CR.
                              najbolji CR dizeli su u rangu 200+ KS za tu zapreminu, iliti +25% više efekta motora.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • iwcham1979
                                CBC Senator XXL
                                • 17.07.2007
                                • 741
                                • Nis
                                • Seat Altea 2.0Tdi

                                #75
                                Super ti sve to objasnjavas sa tehnicke strane, i stoji da imas puno znanja, ali ajde da ne poredimo babe i zabe, vec da budemo objektivni! Znam manje od tebe preilicno i sve sto pisem pisem iz licnog iskustva. Ajde ovaj Tdi 130ks da oporedimo sa bilo kojim hdi, Crdi, itd SLICNE SNAGE. Razlike nisu spektakularne! Tdi uglavnom malo bucniji, majne trosi... Ovaj motor 130ks u Bori se za jednog dizela ne cuje mnogo, vibracija u kabini nema. Podjes, prvom, ubacis u drugu i gotavo i ne cujes vise da je dizel, za razliku od onog tdi od 66kw, koji radi kao traktor! Vozio sam i glanc novog megane 130ks, 6 brzina! Cak Bora ide malo zivlje, ali se megane doduse ne cuje na leru. Moras da oslusnes dobro da bi cuo da je dizel!

                                Comment

                                Working...
                                X