Preprodaja polovnih automobila...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jovan30
    CBC Senator
    • 07.05.2006
    • 322
    • Beograd

    Preprodaja polovnih automobila...

    Cao drugari.
    Moj mladi rodjak bi zeleo da krene sa ovim poslom. Decko je mlad 23 godine, student i treba mu izvor novca. Raspolaze sa cifrom od oko 5500 eur, decko je ljubitelj automobila, i stvarno ima jaku zelju da se bavi ovim poslom. On i njegov cale su se meni obratili za savet a ja pitam vas:
    1. Sta najbolje ide do 5500 eur?
    2. Kolika je otprilike zarada za automobile do 5500 eur?
    3. Kako obezbediti auto, da li ga osiguravati kasko, posto ako ga ukardu ceo posao je propao, znaci da li ga osigurati kasko na rate, pa ako kupac hoce nastavi placanje, a ako nece raskine kasko ugovor, ili iznajmiti neku garazu, kupiti lavlju kandzu ili sta vac?
    4. Da li auto prevoditi na svoje ime? I kako se to dalje onda prodaje ako auto ne prevedes na svoje ime? Da li je pravi vlasnik tu neophodan?
    5. Da li proveravati auto kod majstora i tako to, s'obzirom da je za dalju prodaju (ali u svakom slucaju proverio bih ga u supu da li je legalan tu se ne sme rizikovati).
    6. Jos neki tips & trick za uspeh

    Voleo bih da pomognem tom mom rodjaku, drag mi je, osetio je potrebu za osamostaljenjem, i voleo bih da uspe nesto u tome.
  • MOSLER
    CBC Senator XXL
    • 27.05.2005
    • 1064
    • Niš

    #2
    Da bi se neko bavio preprodajom automobila nije potrebna samo velika ljubav prema njima veci i dobro poznavanje istih.Trebas da se dovoljno razumes u kola da bi sam mogao da procenis u kakvom su stanju,da li vrede trazenu sumu da ti se ne desi da vise ulozis u njih nego sto nameravas da zaradis,potrebno je da se dosta kreces po auto pijacama,da imas ljude koji mogu da te povezu sa prodavcima itd.
    Ne znam o kakvom prevodjenju na ime i kasko osiguranju govoris Pa preprodavac kleda da auto sto pre proda a ne da ga zadrzava kod sebe i gubi novac.
    Iz tvog posta stekao sam misljenje da tvoj rodjak ne poseduje nikakvo iskustvo ili znanje vezano za automobile,tako da mislim da je bolje da se okusa u necemu drugom u sta je vise upucen jer se i iskusni preprodavci s vremena na vreme preracunaju i izgube na nekom autu a kamo li neki pocetnik

    Comment

    • TETAK
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 3034
      • Čačak, Srbija

      #3
      Moje je da te upozorim da ?ovek možda i ne znaju?i ule?e u "Nedozvoljenu trgovinu...." što je Krivi?nim zakonikom kvalifikovano kao krivi?no delo.Da bi se tim poslom bavio, batica mora registrovati firmu u toj delatnosti.Prošla su vremena(hvala Bogu) kada je svako mogao da u dvorištu spakuje po par automobila i da ih nudi na prodaju.
      Tu ima raznih rizika po?ev od kradenih automobila, onih sa falsifikovanim podacima i dokumentacijom, pa do onih koji su predmet carinskog prekršaja.
      Najbolje je da batica prvo neko vreme radi na nekom placu za prodaju automobila, pa pošto ispe?e zanat pokuša da zapo?ne samostalno nešto sli?no.
      Na kraju nemaš pojma koliko je lako uleteti u auto koji je teško prodati ili troškovi njegovog sredjivanja prevazilaze prodajnu cenu.
      Uvek treba imati na umu i komplikovane kupce koji umeju krv da popiju, a ako ostanu neuslišeni u svojim zahtevima, lako se obrate policiji, tužilaštvu ili inspekciji i batica se odjednom nadje na po?etku ove pri?e!
      Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

      Comment

      • greywiendog
        CBC Senator XXL
        • 01.12.2006
        • 421
        • Stara Pazova

        #4
        Re: Preprodaja polovnih automobila...

        Originally posted by jovan30
        Cao drugari.
        Moj mladi rodjak bi zeleo da krene sa ovim poslom. Decko je mlad 23 godine, student i treba mu izvor novca. Raspolaze sa cifrom od oko 5500 eur
        1. To ne znam
        2. Ni to ne znam!
        3. i 4. Ovo ti je mosler vec odgovorio (malo je suludo prevoditi na sebe nesto sto planiras da prodas sto pre, a jos gore stvarati dodatne troskove sa kaskom).

        Mislim da su to male pare za taj posao, da treba da ima bar jos toliko da bi mogao da zapocne posao kako treba. Nisam strucnjak za ove stvari pa ti ne mogu precizno govoriti o tome, ovo je samo moje misljenje! Uglavnom, slazem se da je potrebno mnogo vise od zelje...
        Kolumbo, Kolumbo, ****m te radoznalog...

        Comment

        • jovan30
          CBC Senator
          • 07.05.2006
          • 322
          • Beograd

          #5
          Tetak, upravo ovo sto si rekao, smatram za najveci rizik.
          Pre svega ta latentna ilegalnost tog posla. Mada mi nije jasno kako tuzilastvo moze da dokaze da si ti auto kupio da bi ga preprodao? ako imas samo jedan auto naravno. Uvek mozes da se vadis da ti se nije svidjao ili tako nesto.
          Pored toga znam da je kod nas rizik i sa tim falsifikovanim podacima i slicno.

          Nego kako stoji opcija sa legalnim prodavanjem stranaca. Recimo uveze Fiat Stila na ITA tablice, drzi ga u garazi, i proda ga na ime kupca. Uopste mi nije poznato i kako se radi ugovor za tako nesto, s'obzirom da je auto stranac. Ako bi se firma registrovala, da li se isplati onda raditi sa jednim ili dva automobila?

          Comment

          • Vladd
            CBC Senator XXL
            • 09.07.2006
            • 581
            • NBG

            #6
            Po meni je ovo tautologija. Decko raspolaze sa 5,5k€ a treba mu "novac" za studiranje. . Sa 23 god i tim parama, moze lagano da privede studije kraju, sto mu je najpametnije i da uradi.

            "Oplodjavanje" novca "jednostavnom" trgovinom nije bas jednostavan posao, inace bi ga radili i osnovci.

            Sa 5500€ ne moze da racuna na "biznis", malo kombinacije i zaradica, 500-600€, ali moze da se "bavi" otkupom jeftiih automobila, 800-1500€, lakim sredjivanjem, laganim koriscenjem, i naknadnom prodajom, uz zaradu 50-100€. To je i "najlaksa" kategorija "auto biznisa".

            Imace "zalihu" novca, imace auto na koriscenju, i naucice da prodaja nije bas tako prost posao i "rad" sa ljudima, a eventualne stete nece biti dramaticne, i nece imati rizik "klonova", "skidanih" ili kradenih vozila...

            Poz.

            Comment

            • dfast
              CBC Senator XXL
              • 26.05.2005
              • 1302
              • Hoofddorp NL /Bgd

              #7
              Da je decko rodjeni trgovac vec bi se bavio tim (trgovinom) poslom. Ima ljudi koji su u tako nesto uletali bez ikakvog (pred)znanja o mehanici pa uspesno prolazili jer su talentovani da kazem rodjeni trgovci. Taj posao zahteva malo vise vremena da bi moglo paralelno da se strudira i radi. Bolje posavetuj rodjaka da se odluci koji su mu ciljevi (zivotni). Ako se opredelio za studiranje neka se time i bavi a ostatak slobodnog vremena koga nece imati puno ako resi da redovno daje godinu za godinom, neka iskoristi za odmaranje vijuga od ucenja. Moji najbolji studentski poslovi su bili fizikalisanje, selidbe, utovari i istovari, pa i gradjevina. Sve sto se placa trenutno i po obavljenom poslu. Brza i laka para ako to shvatis kao kondicioni trening. Razumem nedostatak para ali to nas sve prati i generalno para uvek za nesto fali dok se ne stane na svoje noge. Prenosim licno iskustvo, studirao sam deset godina jer sam sve vreme paralelno radio. Opravdanje su mi bili kriza devedesetih i sve opsta nemastina. Vrlo je bitno zavrsiti studiranje na vreme i startovati u struci na vreme, prednosti su velike i vrlo se isplate. Da ponovo krecem sa studiranjem bio bih drugacije motivisan.

              Comment

              • Vladd
                CBC Senator XXL
                • 09.07.2006
                • 581
                • NBG

                #8
                Upravo tako, jos lepse receno.

                Tesko ljudi mogu "unapred" da misle, a kada prodje vreme, "e da mi je ova pamet a one godine"...

                Posao koji zavisi od toliko elemenata je komplikovan, bez predispozicija i poznanstava je gotovo nemoguce raditi. Boravak napolju, poznavanje jezika propisa, poznavanje vozila, dovozenje, a nakon toga domaca administracija, i komunikacija sa kupcima. Za posao sa pet preduslova, treba imati bar tri najjaca, ostali se kompenzuju i izgradjuju.
                Pare nisu problem (nema ih ), mogu se dobiti u banci, ostali "problemi" su kapitalniji.

                Neka zguzva taj fakultet, pa ce se otvoriti "novi vidici", nije ruzno ni kada si samo kupac vozila

                Poz.

                Comment

                • JNC
                  CBC Senator XXL
                  • 19.12.2006
                  • 1332
                  • Beograd

                  #9
                  Cekaj malo, on hoce da se bavi trgovinom kola, a nema pojima o kolima, ni trgovini, a i para manjka.
                  Kao sto su rekli pre mene nek zavrsi faks, to bi mu bilo najbolje sto moze da uradi sa svojim vremenom.

                  Comment

                  • nemanja
                    CBC Član
                    • 26.05.2007
                    • 13

                    #10
                    Pa pametnije mu je da izadje na berzu ili da stavi u neki investicioni fond, proci ce bolje sa manje cimanja

                    Comment

                    • bakara
                      CBC Senator XXL
                      • 29.01.2005
                      • 977
                      • nBGd

                      #11
                      Re: Preprodaja polovnih automobila...

                      Originally posted by jovan30
                      1. Sta najbolje ide do 5500 eur?
                      2. Kolika je otprilike zarada za automobile do 5500 eur?
                      3. Kako obezbediti auto, da li ga osiguravati kasko, posto ako ga ukardu ceo posao je propao, znaci da li ga osigurati kasko na rate, pa ako kupac hoce nastavi placanje, a ako nece raskine kasko ugovor, ili iznajmiti neku garazu, kupiti lavlju kandzu ili sta vac?
                      4. Da li auto prevoditi na svoje ime? I kako se to dalje onda prodaje ako auto ne prevedes na svoje ime? Da li je pravi vlasnik tu neophodan?
                      5. Da li proveravati auto kod majstora i tako to, s'obzirom da je za dalju prodaju (ali u svakom slucaju proverio bih ga u supu da li je legalan tu se ne sme rizikovati).
                      6. Jos neki tips & trick za uspeh
                      Kakva su pitanja, ja bih rekao da on i nema sopstveni auto, a taj biznis mu se cini moderan...

                      Bolje da ni ne pocinje...
                      pozdrav

                      Comment

                      • Vladd
                        CBC Senator XXL
                        • 09.07.2006
                        • 581
                        • NBG

                        #12
                        Originally posted by nemanja
                        Pa pametnije mu je da izadje na berzu ili da stavi u neki investicioni fond, proci ce bolje sa manje cimanja
                        To su najbolji saveti za "ziv" novac, ali za berzu treba mozganje, investicioni fondovi ne pruzaju izazov direktne trgovine i moguceg "preveslavanja" , a i ne poseduje se osecaj "kontrole imovine", kada ulozi pare u auto, bar ga gleda pred kucom i misli da ima "vrednost".

                        Za onakvo pitanje, neodgovarajuci saveti, iako su univerzalno dobri.

                        Poz.

                        Comment

                        • starac vujadin
                          CBC Senator XXL
                          • 27.08.2005
                          • 2617
                          • Stari grad

                          #13
                          Radi se o vrlo primitivnoj vrsti trgovine, gde postoji stalna opasnost da se zagazi, makar i nehotice, u nesto nelegalno. Da je to nesto posebno inspirativno ne bi se time bavili razni "sistavci" koji ne znaju sta ce sa sobom u zivotu.
                          Ako hoce nesto pametnije i da moze da zavrsi fakultet neka da pare u investicioni fond. Nece se opariti, ali ce imati isto para kao na razlici u ceni kada proda auto uz skor nikakav rizik da pukne...
                          Ako hoce da se bavi necim u vezi kola i to ga "pali", najeftiniji put je da krene sa perionicom kola, a onda ako se snadje to moze da prosiri na mnogo stvari.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            Pre svega ta latentna ilegalnost tog posla
                            posao je ilegalan u startu, samo je pitanje da li ?e odmah biti uhva?en u kriminalu ili kasnije i koje su po ja?ini posledice.
                            a ilegalan je po definiciji, Tetak je naveo preciznije.

                            dakle, prvi korak je registracija delatnosti, tj firma u nekom od mogu?ih pravnih oblika.

                            drugi korak, sam auto je manja vrednost u poslu, ostali troškovi su ve?i i zahtevniji pa tih 5-6,000 evra ni približno nije dovoljno za posao delatnosti auto ku?e.

                            tre?i korak, još pre prvog je da je potrebno da se kvalifikuje za taj posao odnosno da savlada znanja, veštine, i drugo potrebno za taj posao.
                            želja da se radi nešto još nije dovoljan uslov da se time i bavi zaradjuju?i tj profitabilno.
                            potrebno je i znanje (obuka i ostalo što je u paketu).

                            a da zapo?ne kao što je ve? predloženo kao pripravnik i krene u u?enje zanata trgovanja.
                            može nešto da nau?i a ne može ništa da izgubi (svoj novac).
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • TETAK
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 3034
                              • Čačak, Srbija

                              #15
                              Jovane, ?uo si ovde više korisnih saveta.Naravno ti možeš da uradiš po svom.Ako imaš nekog vani možeš da dovezeš u skladu sa propisima par automobila i da ih prodaš, ali to je ujedno sve.?im budeš odradio par vozila od strane carinskih organa ?eš biti upozoren na delatnost i ne?e ti više dozvoliti uvoz vozila,pa ?eš morati da ih uvoziš na druga lica i sve se to prili?no komplikuje.Možeš da preprodaš i par doma?ih vozila uz neku zaradu, ali veruj mi da su ta vremena prošla.
                              Najbolje ti je da novac uložiš u neki specijalizovani servis(alat) i da se baciš zavisno od afiniteta, na primer, na ugradnju i servisiranje klima uredjaja, ?iš?enje bazena ili nešto sli?no!
                              Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                              Comment

                              Working...
                              X