Originally posted by sw.brick
gospodin Lopez je jedan iz kruga menadžerske kaste kome je posao da prodaje svoje umešnosti organizacije nabavke repromaterijala/ tj delova komponenti itd.
pre VAGa je radio u GM-u gde je obe?ao redukciju troškova nabavke tj jeftiniju proizvodnju. tokom rada i godinama još nakon menadžerisanja gdina Lopeza Ford je bio primoran na igru sa dobalja?ima.
GMje ostvario znatne uštede u proizvodnji tj imao pove?anje profita što je sve koji profti dele radovalo.
medjutim, kvalitet što izrade od takvih jeftinijih delova (tj birani su dobavlja?i po gotovo jedinom kriterijumu cene) što same konstrukcije vozila i pritiska na inženjere da se prilagode mogu?nostima jeftinih dobavlja?a postepeno je opadao.
i to ne sporadi?no nego maltene sveobuhvatno krzo ?itav niz modela, ?itav niz godišta produkcije, ?itan niz delova i komponenti.
posle nekoliko ciklusa razvoja modela/ zamene/ uvodjenja novih modela na tržištu se pokazalo da cena jeftine nabavke daje i pad ugleda brenda, da kupci po?inju da gube poverenje a i servisi po?inju da se bune jer njihov trud i uloženi rad daje loše rezultate u sadejstvu sa jeftinim fabri?kim originalnim delovima.
ja pišem jeftino i jeftinim radi forme, u suštini nekvalitetnim da ne kažem škart.
ali ono što je ostalo je percepcija tržišta kao posledica je izgubljeno dosta svojih pristalica odranije a novi kupci su se okrenuli drugim brendovima. u svemu tome naravno uticaja ima i besomu?ni marketing konkurencije, zatim razne statistike ta?ne i ne baš ta?ne, auto magazini itd.
u osnovama je namera da se uštedi u nabavci što je uticali previše na rezultate u kvalitetu.
uglavnom slede?e uhlebljenje posle GM gdin Lopez je našao na istim i sli?nim poslovima u VW i posle celom VAGu, sa gotovo istim obe?anjima o uštedama.
da ne ponavljam pri?u, sli?ni uzroci sli?ne posledice što u proizvodnji što kasnije na tržištu. Lopez i VAG su saradjivali tokom 90tih, ne znam koliko dugo i koje su baš godine, uglavnom bar 2 ciklusa dizajna, produkcije i života 2 generacije vozila.
da li je GOlf 3 kvalitetnije izradjen od Golfa 2 je svoje mišljenje dalo i tržište. (npr taj model jer je Golf osnova celog VAGa).
da li je još uvek gdin Lopez u VAGu, ili je u nekoj drugoj firmi više nije ni bitno, u auto industriji je njegov trag ostao duboko vidljiv...i GM i VAG su u finansijskim mukama posle takvih ušteda, i Ford i VAG su izgubili udeo na tržištu. (?ak najviše u svojim mati?nim državama dok u inostranstvu nešto bolje prolaze).
lai?ki mogu da pretpostavim da je u smeru štednje prekora?ena ona minimalna granica kvaliteta koja garantuje pouzdani rad neke komponente, dela, zamora materijala..što se ne vidi odmah kada je auto nov ili gotovo nov ali kroz eksploataciju izlazi na videlo.
pucanje zup?astog kaiša iz ?ista mira je jedan od delova koji je jeftin u sklopu celog motora ali gde (nenormalno pre)velika ušteda na kvalitetu povla?i troškove celog motora i jako skupe popravke.
?isto kao primer.
nisu ove dve ogromne firme niti prve niti poslednje gde je cilj maskimizacija profita, uvek je teško napraviti balans gde je mera a taj balans mora neko da odredi.
gdin Lopez o?ito nije baš bio dobro odabran kao procenitelj te mere balansa.
toliko od mene, koliko je meni poznato do sada. sigurno postoji i druga?iji ugao gledanja i pozitivnih strana politike gdina Lopeza.
"efekat Lopez" sam ?uo na više mesta kao neku vrstu fraze, izraza za niz postupaka, nešto kao novi pojam vezan za politiku uštede sa odloženim dejstvom porasta troškova na sanaciji (ušteda).
dodatak, evo našao sam preko gugleta i puno ime doti?nog gospodina
J. Ignacio de la Arriortua (Inaki) Lopez
i jedan od prvih linkova tome šta , kako...
Ford's tough stance with suppliers obviously was influenced by J. Ignacio de la Arriortua (Inaki) Lopez, who GM put in charge of worldwide purchasing in 1992. The fiery Spaniard, who made his mark as an aggressive cost-cutter at GM's Adam Opel AG subsidiary, promptly battered North American suppliers to change their ways, eliminate waste and swallow large costs. GM boasted that in less than a year, Lopez had saved $2 billion at a time when the No.1 auto maker was dripping red ink. After leaving in 1993 for Volkswagen AG, Lopez was embroiled in an ugly corporate espionage case with his former employer GM.
sasvim slu?ajni tekst, prosto prvi na spisku.
dakle Lopez je usre?io Opel/GM (to nisam znao, eto naznaka i o Opel kvalitetu) pa VW.
vidim kasnije i Siemens je bio na redu kasnije...
da ne davim, @zverko ako ne nadješ konkretnije šta te interesuje da probamo zajedno.
nadam se da ima dovoljno za po?etak...
(izmena- Lopez je radio za GM a ne Ford tokom 80tih ali je i Ford osetio posledice zbog trke sa GM u snižavanju troškova delova.
eh, ne može toliko toga da se upamti

Comment