Lopez efekat

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    Lopez efekat

    Originally posted by sw.brick
    najve?a mana koja je zadesila VW kao firmu je Lopez efekat, a posledice tog pada kvaliteta se i dalje ose?aju...
    ako ti nije cim, napisi nesto vise o ovome bas me zanima. malo sam tazio po netu ali bezuspesno. Unapred hvala...
    rudimentarno pošto je tema univerzalna i nije stritkno vezana niti samo za VW i ranije firme niti samo za auto industriju, a i nemam dovoljno informacija za sveobuhvatno sagledavanje, kako sledi...

    gospodin Lopez je jedan iz kruga menadžerske kaste kome je posao da prodaje svoje umešnosti organizacije nabavke repromaterijala/ tj delova komponenti itd.

    pre VAGa je radio u GM-u gde je obe?ao redukciju troškova nabavke tj jeftiniju proizvodnju. tokom rada i godinama još nakon menadžerisanja gdina Lopeza Ford je bio primoran na igru sa dobalja?ima.
    GMje ostvario znatne uštede u proizvodnji tj imao pove?anje profita što je sve koji profti dele radovalo.

    medjutim, kvalitet što izrade od takvih jeftinijih delova (tj birani su dobavlja?i po gotovo jedinom kriterijumu cene) što same konstrukcije vozila i pritiska na inženjere da se prilagode mogu?nostima jeftinih dobavlja?a postepeno je opadao.
    i to ne sporadi?no nego maltene sveobuhvatno krzo ?itav niz modela, ?itav niz godišta produkcije, ?itan niz delova i komponenti.

    posle nekoliko ciklusa razvoja modela/ zamene/ uvodjenja novih modela na tržištu se pokazalo da cena jeftine nabavke daje i pad ugleda brenda, da kupci po?inju da gube poverenje a i servisi po?inju da se bune jer njihov trud i uloženi rad daje loše rezultate u sadejstvu sa jeftinim fabri?kim originalnim delovima.


    ja pišem jeftino i jeftinim radi forme, u suštini nekvalitetnim da ne kažem škart.

    ali ono što je ostalo je percepcija tržišta kao posledica je izgubljeno dosta svojih pristalica odranije a novi kupci su se okrenuli drugim brendovima. u svemu tome naravno uticaja ima i besomu?ni marketing konkurencije, zatim razne statistike ta?ne i ne baš ta?ne, auto magazini itd.

    u osnovama je namera da se uštedi u nabavci što je uticali previše na rezultate u kvalitetu.

    uglavnom slede?e uhlebljenje posle GM gdin Lopez je našao na istim i sli?nim poslovima u VW i posle celom VAGu, sa gotovo istim obe?anjima o uštedama.
    da ne ponavljam pri?u, sli?ni uzroci sli?ne posledice što u proizvodnji što kasnije na tržištu. Lopez i VAG su saradjivali tokom 90tih, ne znam koliko dugo i koje su baš godine, uglavnom bar 2 ciklusa dizajna, produkcije i života 2 generacije vozila.

    da li je GOlf 3 kvalitetnije izradjen od Golfa 2 je svoje mišljenje dalo i tržište. (npr taj model jer je Golf osnova celog VAGa).

    da li je još uvek gdin Lopez u VAGu, ili je u nekoj drugoj firmi više nije ni bitno, u auto industriji je njegov trag ostao duboko vidljiv...i GM i VAG su u finansijskim mukama posle takvih ušteda, i Ford i VAG su izgubili udeo na tržištu. (?ak najviše u svojim mati?nim državama dok u inostranstvu nešto bolje prolaze).

    lai?ki mogu da pretpostavim da je u smeru štednje prekora?ena ona minimalna granica kvaliteta koja garantuje pouzdani rad neke komponente, dela, zamora materijala..što se ne vidi odmah kada je auto nov ili gotovo nov ali kroz eksploataciju izlazi na videlo.

    pucanje zup?astog kaiša iz ?ista mira je jedan od delova koji je jeftin u sklopu celog motora ali gde (nenormalno pre)velika ušteda na kvalitetu povla?i troškove celog motora i jako skupe popravke.

    ?isto kao primer.

    nisu ove dve ogromne firme niti prve niti poslednje gde je cilj maskimizacija profita, uvek je teško napraviti balans gde je mera a taj balans mora neko da odredi.
    gdin Lopez o?ito nije baš bio dobro odabran kao procenitelj te mere balansa.

    toliko od mene, koliko je meni poznato do sada. sigurno postoji i druga?iji ugao gledanja i pozitivnih strana politike gdina Lopeza.

    "efekat Lopez" sam ?uo na više mesta kao neku vrstu fraze, izraza za niz postupaka, nešto kao novi pojam vezan za politiku uštede sa odloženim dejstvom porasta troškova na sanaciji (ušteda).


    dodatak, evo našao sam preko gugleta i puno ime doti?nog gospodina
    J. Ignacio de la Arriortua (Inaki) Lopez

    i jedan od prvih linkova tome šta , kako...


    Ford's tough stance with suppliers obviously was influenced by J. Ignacio de la Arriortua (Inaki) Lopez, who GM put in charge of worldwide purchasing in 1992. The fiery Spaniard, who made his mark as an aggressive cost-cutter at GM's Adam Opel AG subsidiary, promptly battered North American suppliers to change their ways, eliminate waste and swallow large costs. GM boasted that in less than a year, Lopez had saved $2 billion at a time when the No.1 auto maker was dripping red ink. After leaving in 1993 for Volkswagen AG, Lopez was embroiled in an ugly corporate espionage case with his former employer GM.
    itd..http://findarticles.com/p/articles/mi_m ... i_99101963

    sasvim slu?ajni tekst, prosto prvi na spisku.

    dakle Lopez je usre?io Opel/GM (to nisam znao, eto naznaka i o Opel kvalitetu) pa VW.
    vidim kasnije i Siemens je bio na redu kasnije...

    da ne davim, @zverko ako ne nadješ konkretnije šta te interesuje da probamo zajedno.
    nadam se da ima dovoljno za po?etak...

    (izmena- Lopez je radio za GM a ne Ford tokom 80tih ali je i Ford osetio posledice zbog trke sa GM u snižavanju troškova delova.

    eh, ne može toliko toga da se upamti )
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    http://wintonsworld.com/cars/carnews/ca ... lopez.html

    drugi ugao gledanja, pozitivni.[/quote]
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • iwcham1979
      CBC Senator XXL
      • 17.07.2007
      • 741
      • Nis
      • Seat Altea 2.0Tdi

      #3
      Ovako, evo ja da objasnim malo bolje od bricka. On se malo vise drzao s to bi englezi rekli in-depth analize!
      Lopez efekat je da se sada u Golf-u 5 npr. ugradjuju tapaciri od Juga, a menjaci remontovani od pezejca. However, uz nov auto se dobija Jennifer Lopez, pa te bas briga!!!!!! Naravno, otud i ime "Lopez efekat"

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        @ iwcham1979:

        A da se malo uozbiljish na ovoj, tema za svadjanje o markama i brendovima automobila vec postoji? =]

        Razumem shto pokushavash da "isterash na videlo" istine i neistine o TDI motorima (i automobilima) iz VW-a, ali ako to pokushavash ovakvim komentarima i odgovorima, ni ja ni bilo ko drugi na forumu te nece uzeti za ozbiljno.
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • iwcham1979
          CBC Senator XXL
          • 17.07.2007
          • 741
          • Nis
          • Seat Altea 2.0Tdi

          #5
          Ovo je bila samo mala sala A to smanjenje kvaliteta proizvoda se ogleda u svim segmentima zivota, ne samo u auto industriji, i sigurno je prisutno kod svih proizvodjaca, ne samo VW! Danasnji automobili svih vrhunskih proizvodjaca nisu namenjeni da se voze 30 godina. Jos pre desetak godina sam citao koliko je Mercedes oklevao da pocne da se oslanja na elektroniku i dr, jer bi samim tim automobili postali nepouzdaniji! Ni jedno parce elektronike nije kvalitetno kao sto bi moglo biti! Sto bi auto morao da nadzivi vlasnika kad covek na zapadu izvozi to za 2 godine i kupuje novo! Nema logike! Opet, vazno da je kvalitet ipak pristojan. I ne treba ocekivati cuda! Dace bog da i ova nacija bude u mogucnosti za jedno desetak godina da kupuje nove VW, Peugeot, ...... i dizele i benzince, da prelazimo 100000km, pa da opet kupujemo novo!

          Comment

          • stefanves
            CBC Senator XXL
            • 10.12.2006
            • 1351
            • BG

            #6
            I sta je tu lose, sto se dobija Jenfire Lopez.Vama se kao ne svidja, ajte molim vas.
            Fiat Punto MK1, 1.2 16v @85hp, '99
            Konacno i ja imam auto :-)

            Comment

            • iwcham1979
              CBC Senator XXL
              • 17.07.2007
              • 741
              • Nis
              • Seat Altea 2.0Tdi

              #7
              Zato fauve rulez. Ima i Lopez efekat

              Comment

              • djukic
                CBC Senator XXL
                • 27.03.2005
                • 2526
                • Beograd

                #8
                Uf ta prica da na zapadu voze auto 2 godine je davno prevazidjena. Ogroman procenat automobila na zapadu uzima se u nekom obliku lizinga i kredita.
                Logicno je da vecina vlasnika vozi automobile do isteka lizinga ili kredita.
                Ova prica o smanjenju kvaliteta komponenti prisutna je prakticno kod svih proizvodjaca.
                Kako objasniti da se prilikom zamene zupcastog kaisa u danasnje vreme moraju zameniti pored samog kaisa i spanera (normalno) moraju zameniti i spaneri klinastog - kanalnog kaisa koji pokrece alternator, klimu i slicno. Pa taj spaner na vecini vozila nije ni postojao tj. za zatezanje je obicno koriscen alternator!!!
                Zamena kaiseva tj. servis kosta preko 400E za gotovo sve automobile novije proizvodnje iz A i B segmenta....
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • iwcham1979
                  CBC Senator XXL
                  • 17.07.2007
                  • 741
                  • Nis
                  • Seat Altea 2.0Tdi

                  #9
                  Tako je djukic, na takvih 2 god. sam i mislio. U servisnoj za moju Boru pise ime: Lease planne. Vozio covek dve god, presao 150000km, i caos!

                  Comment

                  • zverko
                    CBC Senator XXL
                    • 19.08.2005
                    • 7085
                    • BGD
                    • Audi A4

                    #10
                    Mene je smao ovo interesovalo a ujdno sam i povezao trule rubove na opelu , zatim razdrkane escorte i orione i na kraju naravno ono sto me naj vise iznenadilo, jeftina finalana obrada u Audijevim modelima 2000.<, sa ovom pricom.

                    @brick: matori necu vise da googlam, ti si bre brickipedia...
                    poz
                    deutsche gemacht-gut gemacht...

                    Comment

                    • iwcham1979
                      CBC Senator XXL
                      • 17.07.2007
                      • 741
                      • Nis
                      • Seat Altea 2.0Tdi

                      #11
                      Jeftina finalna obrada na Audijevim modelima A izgleda da je JLO jos popularnija kod Amera! Jel ste usli u/vozili Fokusa za Americko trziste?!!

                      Comment

                      • BRABUS
                        CBC Senator XXL
                        • 15.10.2004
                        • 2399
                        • London

                        #12
                        Kada je prelazio iz GM-a u VW, poneo je mnoga poverljiva dokumenta, pa je zato GM tuzio VW i dobio odstetu od oko 100 miliona dolara u to vreme. Naravno, zbog cele afere. Lopez je morao da ode sa mesta u VW-u. Trenutno je auto konsultant, ima svoju firmu i radi za velike proizvodjace i dobavljace.

                        Comment

                        • prolupator
                          CBC Senator XXL
                          • 02.09.2005
                          • 3968
                          • Zemun

                          #13
                          @iwcham18943
                          E, 'aj se ne svadjaj toliko?!
                          I, u pravu je covek za jeftinu zavrsnu obradu samo nije rekao koji model i koja godina. Dakle u generaciji sa Golf 3 i 4 skoro da nikakve razlike i nema (Lopez) a kosta dooosta vise i nema opravdanje za te pare.
                          OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

                          prolupator.mojblog.rs

                          Comment

                          • iwcham1979
                            CBC Senator XXL
                            • 17.07.2007
                            • 741
                            • Nis
                            • Seat Altea 2.0Tdi

                            #14
                            Vidis, Golf/Bora/Passat imaju odlicnu zavrsnu obradu! Da ne uporedjujem sad.... Ko to demantuje, taj ima nekih problema!

                            Comment

                            • prle
                              CBC Senator
                              • 04.09.2006
                              • 223
                              • Beograd - Konjarnik

                              #15
                              Originally posted by iwcham1979
                              Jos pre desetak godina sam citao koliko je Mercedes oklevao da pocne da se oslanja na elektroniku i dr, jer bi samim tim automobili postali nepouzdaniji!
                              Može da se koristi i pouzdana elektronika, samo je ona malo skupa, a svi hoće da zarade...

                              Comment

                              Working...
                              X