MAZDA SPIRIT
Driving means expressing yourself, being excited, feeling free. We make cars that let you experience this!
I na samom početku mali video koji prikazuje kako je nastao pojam i funkcija samog motora:
http://www.mazda.com/mazdaspirit/rotary ... 512-en.asx
Pošto sama pomisao kada se izgovori Mazda asocira na Wankel-ov motor, rešili sam da obradimo tu temu od samog početka, ne samo primene tog motora kod Mazde već i šire...
Za Wankel-ov motor može se reći da je bio Mazdin pokretač kroz godine i dokaz da se sve može, samo, ako se uloži dosta rada i istraje u nečemu!
Hronika Wankel-ovog motora (iako se on tek kasnije, kod nas, pojavljuje pod tim imenom):
1558 - Ramelli izmislio prvu vodenu pumpu koja je imala "rotary type" klip
1636 - Pappenheim izmislio "gear type" pumpu
1769 - James Watt izmislio prvu parnu mašinu koja je imala "rotary type" klipove
1799 - Murdock izmislio isto tako parnjaču kao i James Watt, ali i uspeo da proizvede energiju
1901 - Cooley isto tako izmislio parnjaču gde i spoljni i unutrašnji klipovi rotiraju
1908 - Umpleby usavršio Cooley-jevu mašinu i pretvorio je u motor sa unutrašnjim sagorevanjem
1923 - Wallinder, Skoog i Lundby(šta bi svet bez Šveđana) proglasili zajedničko istraživanje na polju motora sa unutrašnjim sagorevanjem čiji su rotori imali pet krakova
1938 - Sensaud de Lavou nastavio dalja istraživanja
1951 - Wankel sarađuje sa NSU da bi promovisao svoj motor i svoja istraživanja
1957 - Wankel/NSU proizvode prototip pod šifrom DKM
1958 - Wankel/NSU proizvode novi prototip pod šifrom KKM
1959, jul - Wankel kompletira prototip KKM 250
1960, januar - Wankel/NSU testiraju svoj motor otvoreno pred novinarima i ostalima
1961, jul - Mazda potpisuje tehnički ugovor sa NSU i Wankel-om o korišćenju patenta...
Novembar - Mazda konstruiše svoj prototip Wankel-ovog motora i odavde počinje njegova istorija kod jednog automobilskog brenda koji je ostao veran tom motoru kroz sve ove godine...

...Nastaviće se...
Driving means expressing yourself, being excited, feeling free. We make cars that let you experience this!
I na samom početku mali video koji prikazuje kako je nastao pojam i funkcija samog motora:
http://www.mazda.com/mazdaspirit/rotary ... 512-en.asx
Pošto sama pomisao kada se izgovori Mazda asocira na Wankel-ov motor, rešili sam da obradimo tu temu od samog početka, ne samo primene tog motora kod Mazde već i šire...
Za Wankel-ov motor može se reći da je bio Mazdin pokretač kroz godine i dokaz da se sve može, samo, ako se uloži dosta rada i istraje u nečemu!
Hronika Wankel-ovog motora (iako se on tek kasnije, kod nas, pojavljuje pod tim imenom):
1558 - Ramelli izmislio prvu vodenu pumpu koja je imala "rotary type" klip
1636 - Pappenheim izmislio "gear type" pumpu
1769 - James Watt izmislio prvu parnu mašinu koja je imala "rotary type" klipove
1799 - Murdock izmislio isto tako parnjaču kao i James Watt, ali i uspeo da proizvede energiju
1901 - Cooley isto tako izmislio parnjaču gde i spoljni i unutrašnji klipovi rotiraju
1908 - Umpleby usavršio Cooley-jevu mašinu i pretvorio je u motor sa unutrašnjim sagorevanjem
1923 - Wallinder, Skoog i Lundby(šta bi svet bez Šveđana) proglasili zajedničko istraživanje na polju motora sa unutrašnjim sagorevanjem čiji su rotori imali pet krakova
1938 - Sensaud de Lavou nastavio dalja istraživanja
1951 - Wankel sarađuje sa NSU da bi promovisao svoj motor i svoja istraživanja
1957 - Wankel/NSU proizvode prototip pod šifrom DKM
1958 - Wankel/NSU proizvode novi prototip pod šifrom KKM
1959, jul - Wankel kompletira prototip KKM 250
1960, januar - Wankel/NSU testiraju svoj motor otvoreno pred novinarima i ostalima
1961, jul - Mazda potpisuje tehnički ugovor sa NSU i Wankel-om o korišćenju patenta...
Novembar - Mazda konstruiše svoj prototip Wankel-ovog motora i odavde počinje njegova istorija kod jednog automobilskog brenda koji je ostao veran tom motoru kroz sve ove godine...

...Nastaviće se...
Comment