Mazda Spirit - Wankel-ov motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • X9
    CBC Senator XXL
    • 28.06.2005
    • 3179
    • Wien-Sabac
    • RX-8 i X-9

    Mazda Spirit - Wankel-ov motor

    MAZDA SPIRIT
    Driving means expressing yourself, being excited, feeling free. We make cars that let you experience this!
    I na samom početku mali video koji prikazuje kako je nastao pojam i funkcija samog motora:
    http://www.mazda.com/mazdaspirit/rotary ... 512-en.asx

    Pošto sama pomisao kada se izgovori Mazda asocira na Wankel-ov motor, rešili sam da obradimo tu temu od samog početka, ne samo primene tog motora kod Mazde već i šire...
    Za Wankel-ov motor može se reći da je bio Mazdin pokretač kroz godine i dokaz da se sve može, samo, ako se uloži dosta rada i istraje u nečemu!

    Hronika Wankel-ovog motora (iako se on tek kasnije, kod nas, pojavljuje pod tim imenom):

    1558 - Ramelli izmislio prvu vodenu pumpu koja je imala "rotary type" klip
    1636 - Pappenheim izmislio "gear type" pumpu
    1769 - James Watt izmislio prvu parnu mašinu koja je imala "rotary type" klipove
    1799 - Murdock izmislio isto tako parnjaču kao i James Watt, ali i uspeo da proizvede energiju
    1901 - Cooley isto tako izmislio parnjaču gde i spoljni i unutrašnji klipovi rotiraju
    1908 - Umpleby usavršio Cooley-jevu mašinu i pretvorio je u motor sa unutrašnjim sagorevanjem
    1923 - Wallinder, Skoog i Lundby(šta bi svet bez Šveđana) proglasili zajedničko istraživanje na polju motora sa unutrašnjim sagorevanjem čiji su rotori imali pet krakova
    1938 - Sensaud de Lavou nastavio dalja istraživanja
    1951 - Wankel sarađuje sa NSU da bi promovisao svoj motor i svoja istraživanja
    1957 - Wankel/NSU proizvode prototip pod šifrom DKM
    1958 - Wankel/NSU proizvode novi prototip pod šifrom KKM
    1959, jul - Wankel kompletira prototip KKM 250
    1960, januar - Wankel/NSU testiraju svoj motor otvoreno pred novinarima i ostalima
    1961, jul - Mazda potpisuje tehnički ugovor sa NSU i Wankel-om o korišćenju patenta...
    Novembar - Mazda konstruiše svoj prototip Wankel-ovog motora i odavde počinje njegova istorija kod jednog automobilskog brenda koji je ostao veran tom motoru kroz sve ove godine...



    ...Nastaviće se...
    "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

    No ROTOR no MOTOR...
  • X9
    CBC Senator XXL
    • 28.06.2005
    • 3179
    • Wien-Sabac
    • RX-8 i X-9

    #2
    1963, april - Mazda osniva odeljenje za razvoj Wankel motora
    1964, septembar - prototip sportskog automobila sa Wankel-ovim motorom je prikazan na Tokijskom auto sajmu
    1967, maj - Mazda objavljuje da je usavršila Wankel-ov motor i izbacuje model Cosmo za domaće tržište (Japan)



    1968, jul - Familia sportski kupe je predstavljen



    1969, septembar - Mazda počinje izvoz automobila pogonjenih Wankel-ovim motorom u Australiju i Tajland
    1969, oktobar - Luce sportski kupe (prednji pogon) je predstavljen. Mazdin Wankel-ov motor prolazi test izduvnih gasova (emission test), time je spreman za izvoz u USA.



    1970, april - Mazda dobija nagradu od Japanskog udruženja za promociju mehaničkog inžinjerstva zbog komercijalizacije Wankel-ovog motora

    ...Nastaviće se...
    "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

    No ROTOR no MOTOR...

    Comment

    • X9
      CBC Senator XXL
      • 28.06.2005
      • 3179
      • Wien-Sabac
      • RX-8 i X-9

      #3
      1970, maj - Izvoz Mazdinih modela sa Wankel-ovim motorom kreće u Evropu (Švajcarska), model Capela Rotary je predstavljen



      1970, jun - Otpočinje izvoz u Ameriku
      1970, decembar - Kumulativna produkcija dostiže brojku od 100.000 primeraka
      1971, septembar - Savannah Rotary predstavljen



      1971, oktobar - Capela G, prvi model sa Wankel motorom i automatskim menjačem je predstavljen. Kumulativna produkcija dostiže brojku od 200.000 primeraka.
      1972, januar - Capela Rotary završava rutu dugu 100.000km koja se protezala kroz 11 evropskih zemalja sa potpuno zapečaćenim motorom...
      1972, novembar - Prvi serijski auto sa potpunom kontrolom emisíonih gasova - Luce Rotary je predstavljen
      1973, februar - Mazdini Wankel motori prolaze Američki emisione testove
      1973, maj - Luce AP je prvi model koji je dobio mogućnost smanjenja poreza zbog manjeg zagađivanja vazduha
      1973, jun - Kumulativna proizvodnja Wankel motora je dostigla brojku od 500.000
      1973, decembar - Luce AP Grand Turismo sa 13B motorom je predstavljen

      "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

      No ROTOR no MOTOR...

      Comment

      • X9
        CBC Senator XXL
        • 28.06.2005
        • 3179
        • Wien-Sabac
        • RX-8 i X-9

        #4
        1974, jul - Parkway Rotary (minibus sa Wankel motorom)



        1975 - Road Pacer predstavljen


        1975, oktobar - Cosmo AP predstavljen sa motorom koji izbacuje manje štetnih gasova i sa 40 % manjom potrošnjom


        1977 - Predstavljena dva modela: Cosmo L Landau i Luce Legato
        1978, mart - Savannah RX7 predstavljena



        Počinje zlatna era Mazdinog modela pod oznakom RX7
        1975, novembar - Kumulativna proizvodnja auta sa Wankel-ovim motorom dostiže cifru od 1.000.000 primeraka
        1981 - Nov motor je predstavljen za modele Cosmo i Luce


        1982, avgust - Prvi Wankel-ov motor sa turbinom je dodat u modele Luce i Cosmo (929 serija)
        1985, oktobar - Izbačen je redizajnirani RX7 model


        1986, april - Kumulativna proizvodnja modela sa Wankel motorom dostiže cifru od 1.500.000 primeraka
        1986, septembar - Redizajn modela Luce



        1990, april - Eunos Cosmo debituje sa svojim, u svetu prvim, Wankel motorom sa tri rotora

        "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

        No ROTOR no MOTOR...

        Comment

        Working...
        X