Peugeot 206 2.0 Hdi Chipovanje - ajd da pitam...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • forster
    CBC Senator
    • 24.04.2007
    • 244
    • Beograd

    Peugeot 206 2.0 Hdi Chipovanje - ajd da pitam...

    Drugari,

    U AS Curcic su mi rekli "kad se chipuje dobije se 25 KS vise + MANJA potrosnja pri konstantnom gasu". Za sada, 4 meseca, trosi 50L na 920KM~5.5L na 100km.

    Takodje.kazu da gas lakse prima kada e chipuje. Sada malo kasni sa sa primanjem gasa, pa da li bi chipovanje pomoglo?

    Ako neko moze da kaze nesto vishe o chipovanju i da li vredi (300eur), ako se normalno vozi, znaci bez divljanja, umerenim-normalnim gasom?


    Ps. pretrazivao sam forum ali mi tek onda nije nista jasno.
    1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
    2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
    3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

    Peugeot 206 2.0 HDi
  • tepSIJA
    CBC Veteran
    • 01.02.2005
    • 173
    • Sarajevo

    #2
    ako se vozi "normalno" cemu onda chipanje ? ako se vozi "neNormalno" dobije se sigurno veca potrosnja, vise cadi, i koji konj vise ispod haube.

    +25KS je dobro povecanje za cijenu od 300 Eura... ja bi platio duplo eura za istu snagu s chipom =]
    Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
    http://www.tuningshop.ba/

    Comment

    • civi
      CBC Senator XXL
      • 26.07.2005
      • 1492
      • Pozarevac

      #3
      Originally posted by tepSIJA
      ako se vozi "normalno" cemu onda chipanje ? ako se vozi "neNormalno" dobije se sigurno veca potrosnja, vise cadi, i koji konj vise ispod haube.

      +25KS je dobro povecanje za cijenu od 300 Eura... ja bi platio duplo eura za istu snagu s chipom =]
      Da al ti nemas turbo tako da ces morati da das malko vise para....
      Jackie Stewart jednom je pitao Davida Purleya (legendarno hrabrog vozača koji je, smatra se, preživio najveću G-silu u povijesti čovječanstva) gdje točno koči prije određenog S zavoja. Purley ga je začuđeno pogledao:
      - Kako to misliš, kočim?

      Comment

      • tepSIJA
        CBC Veteran
        • 01.02.2005
        • 173
        • Sarajevo

        #4
        al kada docekam taj trenutak onda ce bude svasta
        Opet se ljudi grudvaju sa tim konjima ko da su jabuke!
        http://www.tuningshop.ba/

        Comment

        • forster
          CBC Senator
          • 24.04.2007
          • 244
          • Beograd

          #5
          doebro sad normalna voznja podrazumeva da necu stalno gas do daske.... i da ga teram na 5000 rpm....
          1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
          2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
          3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

          Peugeot 206 2.0 HDi

          Comment

          • Wiz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 3104
            • Nish

            #6
            JEl imas HDi od 90ks

            Comment

            • forster
              CBC Senator
              • 24.04.2007
              • 244
              • Beograd

              #7
              90ks fabricki
              1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
              2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
              3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

              Peugeot 206 2.0 HDi

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                to uvek treba citati, imas snagu DO mogucih 90KS.
                motor ti je vec cipovan, fabricki je ugradjeno elektronsko upravljanje.

                ti mozes da zamenis softver za menadzment motora, i taj softver moze da bude bolje ili losije resenje za tvoj konkretan primerak motora.

                opet, i promenom softvera nastaje tek hipoteticka mogucnost da motor ima efekatDO XXX KS a ne podrazumeva da ces imati pod obavezno a pogotovu ne pri prosecnoj standardnoj voznji/ nacinu upotrebe auta.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • forster
                  CBC Senator
                  • 24.04.2007
                  • 244
                  • Beograd

                  #9
                  Nisam bas razumeo motor je vec "chipovan".... pug 307 sa istim motorom ima 130 Ks ....

                  Naravno da necu postici 90/pa ni 115 ni 130 Ks, jer ga nikad ne vozim na 4000 rpm gde mu je i max snaga. Zbog toga sam rekao normalna voznja - retko ga "cepam" preko 3500 rpm (120-130 kmh u III), jer je i to sasvim dovoljno za relativno agresivniju voznju od normalne

                  Moje pitanje je u stvari da li chipovanje podrazumeva da cu sa manjim brojem obrtaja dobiti vecu snagu motora i kako se to odrazava na ostale parametre voznje - potrosnju, npr?
                  1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
                  2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
                  3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

                  Peugeot 206 2.0 HDi

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    hocu da kazem da vec imas cip ugradjen u fabrici, kao i svaki moderan auto.
                    ako vec neodoljivo imas zelju da menjas treba ti softver, tj podaci o sagorevanju goriva.
                    ako njih imas, lako ceh ih uneti u vec postojeci cip.

                    poenta je, cip je nesto najobicnije sto postoji odavno u autima...

                    sto se tice efekta motora, za povecanje snage mora odnegde da se dovede energija. posto je jedini izvor gorivo, to znaci da ce ga trositi vise.

                    ne postoji perpetum mobile, ma sta tvrdile marketinske bajke.

                    iako spolja izgledaju vrlo slicno, obicno motori razlicitih snaga iz fabrike nisu uopste isti, tj ono iznutra im se razlikuje pa otuda i razlicita snaga koju mogu da razviju.

                    cip je najmanji deo te razlike, tj nije jedini razlog.

                    ima motora koje je fabrika namerno prigusila radi poreskih ili drugih propisa u nekoj zemlji, specificni model motora namenjen samo toj lokalnoj zemlji, i takvi se zaista mogu "otkljucati" tj samo zamenom cipa/ softvera odmah se dostize inace regularan nivo snage.

                    uglavnom, cipovanje ni priblizno ne daje spektakularne rezultate samo po sebi, bez ostalih pratecih izmena hardvera motora- po pravilu.

                    naravno izuzetaka kao i u svemu ima, ali je to vrlo retka pojava.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • r1cer
                      CBC Senator XXL
                      • 22.01.2006
                      • 363
                      • Beograd

                      #11
                      Ne menja se softver menja se mapa kada već hoćeš da budeš precizan.

                      uglavnom, cipovanje ni priblizno ne daje spektakularne rezultate samo po sebi
                      Ne znam šta je po tebi spektakularno, ali izvući na remapiranju iz turbo motora i samo 20% je po meni sasvim zadovoljavajuće. Još ako se radi na dyno-u(što nema kod nas) mogu se postići i mnogo veći rezultati. Naravno tada se preporučuje da se malo unaprede neki drugi elementi(vešanje, kočnice, kvačilo).

                      E sad ako pod spektakularno smatraš da iz 100 izvučeš 200 konja onda ok to stvarno nije moguće samo "čipovanjem".

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        da, to je precizno.
                        ne menja se ni cela mapa, ali to nije bitno u krajnjem.

                        hardver za elektroniku je vec fabricki ugradjen, potrebni su samo zeljeni podaci za upravljanje sagorevanjem.

                        e to samo podaci, je ono sto srecu kvari jer to vredi suvog zlata, odnosno jedino to kosta za ulozeno znanje i resurse da se do njih dodje za svaki individualni motor.

                        retko kada se dobije vise od 10tak % proverenih i sigurnih konja samo softverom uz limite starog hardvera.

                        danas prakticno nijedna fabrika vise ne pravi motorski hardver na nacin da ima neke rezerve vise od ciljanog za prodaju.
                        razlog je sto to masno kosta, a stednja je danas osnovni kriterijum pri izradi.


                        ne racunam pokusaje cipovanja gde posle 50tak .000km se pokaze da je stradao motor jer je prevazidjen limit zamora materijala hardvera motora.
                        na jednom merenju se izvuce i 20 i 30 i 50% vise, ali to potraje nekoliko ili nekoliko desetina rezerovara goriva a onda QQ i LL sto se motor razboleo.
                        a toga ima vise od jednog slucaja godisnje...
                        naravno, moje je misljenje da pazljivo treba pristupati izmenama na motoru i nikada ne preci granicu opterecenja koju hardver motora moze da podnese.
                        a ta granica je nepoznata trgovcima "cipovanja" po pravilu jer niti ispitaju motor (stanje detaljno) koji bi da cipuju niti imaju iskustva iz prakse. obicno kupe kod nekoga po ceni A i preprodaju po ceni B, ni prstom ne taknu bilo sta oko softvera.

                        cast izuzecima koji sloze mape prema stvarnom autu (klimi, gorivu...) i njegovom pravom stanju hadrvera.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • forster
                          CBC Senator
                          • 24.04.2007
                          • 244
                          • Beograd

                          #13
                          Brick, hvala na icrpnom odgovoru. koji kada ga prevedem posle treceg citanja glasi "ne valja ti rabota".

                          Hebiga nidsam bas upucen, nisam inzenjer nego ekonomista, pa sad ide pitanje ako to sto reklamiraju nije chipovanje, sta je onda?



                          I po kom osnovu tvrde da je manja potrosnja, jer je logicno da bude veca?

                          1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
                          2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
                          3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

                          Peugeot 206 2.0 HDi

                          Comment

                          • zola_
                            CBC Senator XXL
                            • 24.06.2006
                            • 319
                            • Novi Beograd

                            #14
                            ajde nesto ja laicki da pitam. jel moguce da se uz neku izmenu softvera promeni kriva obrtnog momenta kako bi vise odgovarala mom stilu voznje uz malo ili nikakvo povecanje snage/obrtnog momenta?

                            Comment

                            • miroslavm
                              CBC Senator
                              • 13.02.2007
                              • 208
                              • Beograd, Zvezdara

                              #15
                              Originally posted by sw.brick
                              hocu da kazem da vec imas cip ugradjen u fabrici, kao i svaki moderan auto.
                              ako vec neodoljivo imas zelju da menjas treba ti softver, tj podaci o sagorevanju goriva.
                              ako njih imas, lako ceh ih uneti u vec postojeci cip.

                              poenta je, cip je nesto najobicnije sto postoji odavno u autima...

                              sto se tice efekta motora, za povecanje snage mora odnegde da se dovede energija. posto je jedini izvor gorivo, to znaci da ce ga trositi vise.

                              ne postoji perpetum mobile, ma sta tvrdile marketinske bajke




                              Logi?no. Moje pitanje je koliko je pri istom režimu pežo trošio pre ?ipovanja?

                              Comment

                              Working...
                              X