Peugeot 206 2.0 Hdi Chipovanje - ajd da pitam...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • forster
    CBC Senator
    • 24.04.2007
    • 244
    • Beograd

    #16
    Nije chipovan, za sada.... samo se informisem.... sada trosi 5.5L

    Kazu na gorepomenutim linkovima da treba da trosi posle chipovanja 4.8 - e to je ono sto mene interesuje.
    1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
    2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
    3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

    Peugeot 206 2.0 HDi

    Comment

    • jevtic
      CBC Senator XXL
      • 26.11.2006
      • 729
      • beograd

      #17
      trosi manje provereno u praksi.....


      inace auto neces moci da prepoznas.




      samo bi ti preporucio da uradis kod nekog kvalitetno gde ces da dobijes pisanu garanciju da ne prodjes kao ja.
      ex - fabia 1.9 tdi
      golf 2.0 tfsi

      Comment

      • forster
        CBC Senator
        • 24.04.2007
        • 244
        • Beograd

        #18
        Sta se tebi deslo? Kakvu garanciju da mi daju... da mi motor nece ispasti kroz patos ?
        1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
        2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
        3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

        Peugeot 206 2.0 HDi

        Comment

        • jevtic
          CBC Senator XXL
          • 26.11.2006
          • 729
          • beograd

          #19
          lose uradjeno pa usla voda u ecu. auto se sam od sebe ugasio u voznji. nije izbacivao nikakvu gresku. posle toga bukvalno normalno radi kao da se nista nije dogodilo. tako nekoliko puta i onda vise nije hteo uopste da upali. samo vergla. majstor prvobitno reko 500+ eura zamena. medjutim nije zamenjen nego popravljen. popravka 120e plus usluge servisa. znam da nisam jedini kome se ovo desilo
          ex - fabia 1.9 tdi
          golf 2.0 tfsi

          Comment

          • r1cer
            CBC Senator XXL
            • 22.01.2006
            • 363
            • Beograd

            #20
            Originally posted by sw.brick

            retko kada se dobije vise od 10tak % proverenih i sigurnih konja samo softverom uz limite starog hardvera.
            Ja recimo opet znam za slučajeve i preko 30% i to izmerenih pre i posle ali dobro verovatno su to "retki" slučajevi.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              posle treceg citanja glasi "ne valja ti rabota
              u principu da za danasnje motore i danasnji nacin izrade motora (i automobila generalno) gde se tezi da se proizvodnja priblizi sto vise ciljanim marginama zeljene namene.

              znaci fabrike ostavljaju danas zahvaljajuci jako preciznoj mogucosti postavljanja kvaliteta materijala iyrade i kosntrukcije, zanemarivo malo mesta nekim daljim osetnim izlascima ka povecanju snage.

              jednostavno, cilj je da nas kao kupce nateraju da platimo vise para za vise muzike, i stoga namerno degradiraju svoj proizvod i to tacno prema ciljanoj gurpi/nacinu upotrebe.

              nekada je margina izbora materijala isla i do 30-50% iznad minimalno nuznog. i ti auti, motori su se mogli bez brige tjunirati bez ikakvih rizika ili izmena.

              ako i danas moze da se nadje tako konstruisan i napravljen motor da bez ikakve izmene mehanickih delova/ sklopova moze da se pouzdano i trajno podigne snagapre se radi o retkim izuzecima.

              stvar je ekonomije i ciljanog profita a najmanje znanja ili mogucnosti fabrike da napravi bolje.
              jednostavno za date pare se namerno ne zeli bolji/ tj jaci motor.

              podizanje snage motora treba da podrazumeva da je rizik sveden na meru maltene nemoguceg da se dogodi kvar.
              svi, (da li bas svi ?) koji nude tjuning ne daju pismeni ugovor / garanciju na svoj rad i trajnost motora- mislim na one za par stotina evra tipa 300E.

              oni ozbiljni tjuneri prerade prvo hardver, pomere margine materijala pa tek onda primene i softver i naravno stoje kompletno iza svog rada.
              i ti su vrlo cenjeni, poznati, specijalizovani samo za jednu marku ili samo jedan tip motora.
              nisu svastari, ne nude nista za 300E i ne vuku marketinskim pricama za rukav.

              prosto, i danas kao i nekad zna se sta je potrebno za ozbiljan tjuning.
              nekada je to bilo relativno jeftino i sire dostupno, danas su cene toga jako ozbiljne i zahteva se jako puno ulozenog materijala, znanja, truda i posvecenosti kompletnom resenju.

              ja tvrdim da je softver tj cip (cipovanje) samo jedan malecni detaljcic celog procesa tjuniranja i da sam za sebe po pravilu donosi samo probleme.

              softver + hardver kao kompet po meni je jedini ispravan pristup.


              ili za iste namenjene pare tjuningu kupiti vec gotov od fabrike napravljen jaci model motora/ auta.

              u fabrikama sede inzenjeri koji jako dobro znaju kako da zakinu hardver da nije u stanju da otrpi softverski tjuning. jako su dobro placeni za to znanje.

              naravno ovde pricamo o velikoserijskim obicnim econo autima a ne o namenskim sportskim/trkacim...koji su sasvim drugih cena i sasvim druge proizvodjacek filozofije.

              jedan Porsche ce uvek lakse prihvatiti efekte tjuninga nego jedan VW ili jedan Fiat ili Opel ili Toyota ili...

              tjuning je oblast u kojoj nema stednje i zakidanja na materijalu, jako skup sport.
              svi koji krenu sa idejom stedljivog tjuninga pre ili kasnije zavrse sa rupom u novcaniku bilo da u vise faza jako skupo plate skolu, bilo da ostanu bez auta/ motora koji se raspadne.

              onda je usled nesttrucnog tjuninga krivo gorivo, krivi putevi, krive meseceve mene, kriva fabrika, krivi dobavljaci tjuning komponenti...i po pravilu nikada nije (samo) kritican onaj koji je sve osmislio, uradio, sklopio, podesio, programirao, tj pustio u funkciju.

              tehnika ima svoja pravila i tu nema mnogo mesta za precice.

              ako hoces brzo, hoces mnogo snage, to jednostavno mora da se plati.
              na mostu ili na cupriji...jeftini tjuning postoji samo u marketing pamfletima.

              zeleo bih da neko demantuje konrkretnim primerima gde je bez para ili sa malo para ostvareno neko cudo od tjuninga, i da je to trajno verifikovano kroz duzi vremenski period na vise primeraka.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • forster
                CBC Senator
                • 24.04.2007
                • 244
                • Beograd

                #22
                Brick, Hvala.

                Mozda cu otici u off, pa se unapred izvinjavam.

                Meni je potpuno jasno o cemu pricas, a to je sledece - Opel Askona 1984 godiste, na primer, je daleko kvalitetnije uradjena sto se mehanijke tice nego nova Astra iliti Vektra. To znam iz licnog iskustva!!!!
                Golf 1 je kvalitetnije mehanicki uradjen nego Golf IV ili V. Ako hocemo dalje Ona klesta koja drze sajlu kvacila na Novom Fordu su od plastike (!) i mora da se menja na svakih 30000 km (mojem zetu je pukla sajla odnosno ta kljesta, pa znam o cemiu pricam). To su sve primeri kojih ima mnogo i koji dokazuju da je auto industrija u recesiji... Kako inache objasniti da su jedan Rover kupili kinezi!

                To je sve jasno, jasno je i da ce ukoliko chipujem motor, on krace da traje... e sad pitanje glasi da li su ti stepeni sigurnosti matrjala svedeni na minimum, ili ostaje lufta za 20% snage. To pitanje podrazumecva odgovor na ono drugo- Sta sprecava fabriku da stavi isti motor 2.0 na pug 307, a da izmenom software-a podigne parametre motora, pored toga isti motor koristi i Citroen i Ford. Hoces reci da fabrika, sa prethodnim pasusom na umu, pravi ipak razlicite motore, za razlicite modele?
                1. Ako vam izbezumljena supruga resi da izadje iz kola u voznji (uz pretnju razvodom), znajte da niste jedini, meni se to redovno desava.
                2. Danas je Petak. To je dan kada se Beogradjani vracaju kuci.
                3. Ima jedan grad, a pored je Beograd.

                Peugeot 206 2.0 HDi

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #23
                  Brick, po starom dobrom obicaju, voli preterano da filozofira i da nivo diskusije dize u nebeske visine, kao da se prica o nuklearnoj fizici, u najmanju ruku, cisto da bi neke stvari dodatno mistifikovao, ili pokazao kako puno zna, sta li. Brick bi verovatno pre svakog popijenog piva dobro promozgao o mogucim implikacijama unosenja alkohola u organizam, kako to utice na fabricke specifikacije i rad svake pojedine celije u organizmu, da li je "dizajner i glavni inzinjer" predvideo takav nacin koristenja, da li bi mozda bilo bolje da se opije kiselom vodom, ili sta ja vec znam...pobogu, zar bas SVE mora toliko komplikovano? Probaj ponekad samo da popijes prokleto pivo, pa nek' ide zivot.

                  Rezime price je sledeci:

                  Iako sam tuning nije jednostavna operacija, menjanje parametara odnosno mape ubrizgavanja i paljenja, pritiska nadpunjenja vec odavno nije nista novo i radi se maltene otkada i postoje ECU-i u automobilima. Koliko koji automobil ima KS i NM kad izadje iz fabrike manje je bitno, bitna je razlika koja ce se napraviti menjanjem parametara upravljanja radom motora. Dakle, gleda se stanje pre i posle. Fabricke margine sigurnosti motora su uvek daleko vece nego deklarisana snaga motora, i iako se chiptuningom povecava snaga i ove margine smanjuju, motor ce i dalje biti doooobro unutar margine sigurnosti da bi bilo price o znacajnijem smanjenju radnog veka, sta god ko rekao cisto da bi imao o cemu da pise. Da sad ja ne bih dalje smarao, evo ti neke kratke crte pa zakljuci sta ti je raditi.

                  - ono koliko ti kazu da dobijas chiptuningom je vrednost u idealnim uslovima, na 100% ispravnom autu. Jedno 80% toga je blize pravoj vrednosti
                  - turbomotori lepo reaguju na chiptuning, poboljsanja reda 25% nisu nikakva retkost i itekako se osete u voznji
                  - potrosnja ce biti manje-vise ista
                  - smanjenje radnog veka motora, iako postoji, se moze komotno svrstati u kategoriju statisticke greske. Nijedan inzinjer niti fabrika danas nece napraviti motor koji nema prilicno veliku rezervu mehanicke tolerancije za dizanje snage, jer bi takav motor, napravljen "na noz" i bez ikakve prepravke trajao prilicno kratko
                  - bezbedno je ako se uradi kod nekog ko ima dosta iskustva sa time, a pod iskustvom ne podrazumevam kucne varijante, odnosno softver razvijen bez upotrebe valjaka ili probnog stola. Dakle chiptuning za 100E - pre ili kasnije, bice svega.
                  - na atmosfercima, osim ako nisu prilicno velike kubikaze, se ne isplati raditi

                  Dakle, taj Peugeot je u par navrata modifikovan o preko 200KS (naravno, ne samo chiptuningom), i radi bez da se polomi u sitne komade. Mozes ocekivati dobitak reda velicine 20-ak KS, sto bi platio 300-400 EUR, pa vidi da li se isplati.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • iwcham1979
                    CBC Senator XXL
                    • 17.07.2007
                    • 741
                    • Nis
                    • Seat Altea 2.0Tdi

                    #24
                    A zanima me da li postoje identicni motori sa razlicitim cipovima?! U cemu se fizicki razlikuju Tdi 130ks i Tdi 150ks? Verovatno samo jaca turbina?! Neki ljudi rekose da ovaj od 150ks moze da se cipuje bez straha, mnogi da je i ovako nasviran, i da je i ovo previse za njega?

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      e sad pitanje glasi da li su ti stepeni sigurnosti matrjala svedeni na minimum, ili ostaje lufta za 20% snage
                      GMova zvanicna politika je da ta margina bude 3% (da samo tri).
                      danas je to toliko usavrseno da se tacno napravi koliko ce nesto da traje, koliko vremena ili km.

                      e sad, takav podatak navode sami izvori u GM (konstruktori) kojima mozemo verovati ili ne verovati. naravno ne zvanicno, na javnim stranama GM firmi.

                      ako uzems u obzir da je GM ogroman udeo danasnje produkcije, da je main stream, da bi i ostali mogli da prate igraju u slicnim marginalima a da su veliki igraci.

                      neki sporedni igraci, niche produkcija su sami za sebe svet i imaju i dalje sasvim druge margine produkcije i same konstrukcije.

                      @206 se mozda i uvredi, ali prica napamet..generalno.

                      vec i njegov sam primer sa Pezoom 206 pokazuje koliko je neotporan prosecan obican auto na tjuning i koliko zahteva izmena/ kvari se pod jakim olpterecenjem.

                      i ne, nije njegov model niti primerak neka posebnost, vecina auta nije sa namerom pravljena da se tjunira samo zamenom mapa na neke bitno nove osobine.

                      opet, razlog nije tehnicka nemogucnost fabrika vec sto se time krnji njihvo profit.
                      a to je no no i pomisliti u auto biznisu.

                      kao i ranije ne postoje tehnicke smetnje za ozbiljan tjuning bilo cega, ali pricati od 200 ili 300 evra i samo novim mapama koje garanutju cudno spektakularne (tj merljive) dobitke ne vidim kao razumno.
                      pogotovu to vazi za atmo motore, bilo da su benzinci bilo dizeli.

                      kod turbaka zavisi od slucaja do slucaja.
                      prvi limiti su malecni hladnjaci vazduha- intercooleri, i tu je vec prva stepenica gde se lako oklizne pri samo promeni mapa.

                      itd....
                      svaki motor i svaki auto je slucaj za sebe, danas generalno su fabrike mnogo pametnije i mnogo stedljivije sa materijalima nego ikada ranije.

                      i da, ulazak u tjuning je mnogo vise od kafanske price u polupijanom stanju...vise je stvar nauke i znanja nego radio mileva traceva.

                      ja sam uvek radije za razum i cinjenice nego ispijanje piva i nagadjanje.
                      mozda pogresan pristup, ali po pravilu rezultat je bez greske, merljiv i ponovljiv u bilo kojoj oblasti tehnike.
                      stvar principa inzenjerskog pogleda na svet..
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #26
                        E Brick, sad lupetas, i to namerno.

                        I sam jako dobro znas da jedan proizvodjac od jedne koncepcije motora napravi 10 razlicitih varijanti, sa 10 razlicitih nivoa snage, tako da se postavlja pitanje na kojoj od tih varijanti je ostavljeno 3% margine za neko eventualno dizanje snage? Stari VW 1.8T se pravio u varijantama od 150 do...koliko, 240KS - sa maltene istim hardverom koji bi eventualno mogao da trpi negativne posledice povecanja snage. Takodje famozni TDI - hardverski maltene identican od 90 do 180KS. Konkretno pomenuti Peugeotov motor isti i u varijanti od 90 i 115KS. SAAB svi znamo koliku marginu sigurnosti ima u standardnoj konfiguraciji, i koliko je dugotrajan. A fabricki marginal od 3% na GM motorima zvuci u najblazu ruku smesno. Ne znam odakle to vadis, ali na totalno nenapregnutoj americkoj masini, koja god da je u pitanju, koje prelaze ogroman broj km bas zato sto su u osnovnoj varijanti totalno rasterecene - 3% nikako ne moze da bude neki realan marginal sigurnosti.

                        Sto se tice mog auta, fabricke verzije od 136KS i 180KS se razlikuju po detaljima, ali glavni hardver koji trpi opterecenja zbog povecane snage je identican - blok, radilica, klipnjace, itd... A sam dobro znas, ali volis da zaobilazis da napomenes ono sto je u stvari istina, da motor u mom autu niti jedan jedini put nije zakazao zato sto mu je bilo previse snage dodato, pa se pokvario pod jakim opterecenjem - vozio se sa nekih 160KS u odnosu na fabrickih 136, preko 60.000KM bez ikakvog kvara. Pokvario se, uslovno receno, zbog mojih gresaka - uostalom eno ti je tema pa je procitaj ponekad.

                        Rekao sam lepo, ali ti ne citas, da se na atmosfercima, cast izuzecima, chiptuning ne isplati. Posto se radi o HDI motoru, isplati se i primeti.

                        Dakle, ne filozofiraj puno oko necega o cemu nemas ama bas nimalo prakticnog iskustva. i idi popij ono pivo, jer koliko se mozda tebi cinilo da ja ponekad pricam napamet, tako sam i ja siguran da i ti u vecinu ovakvih diskusija ulazis sa predznanjem iskopanim uglavnom po Internetu ili ne znam ni ja gde. Pise i na tarabi.....pa nije.

                        I ne zbunjuj ljude bez neke potrebe, samo da bi rekao nesto.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • iwcham1979
                          CBC Senator XXL
                          • 17.07.2007
                          • 741
                          • Nis
                          • Seat Altea 2.0Tdi

                          #27
                          "Takodje famozni TDI - hardverski maltene identican od 90 do 180KS" Hvala 206. Upravo si odgovorio i na moje pitanje koje je bilo ignorisano u zaru rasprave! A i evo bas sad sam bacio pogled na novi SAT casopis! Skoda Superb 1.9 Tdi 130ks test posle 340000km TAKSIRANJA!!!! I jos dobio + za najbolji izbor agregata, - naravno, za neugladjeni rad! Motor ni jednom nije zakazao i spreman je za jos km, dok sam ja slusao price kako su to nezni motori kratkog veka, kako crkavaju na 150k km i sta jos ne!

                          Comment

                          • Driver_GT
                            CBC Senator XXL
                            • 04.07.2007
                            • 368
                            • Beograd

                            #28
                            Razlika izmedju TDI motora u rasponu od 90 do 170 konja je u turbini koja je na motorima preko 115ks varijabilne geometrije, ostalo je identicno
                            Alfa Romeo 147 1.9JTD

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              Takodje famozni TDI - hardverski maltene identican od 90 do 180KS
                              kada si u stanju da verujes u ovo stvarno ne vidim smisla za nastavak tvoje pivske price...

                              da si makar jednom zavirio u katalog rezervnih delova, vrlo prosto bi video da su razliciti brojevi delova, da su potpuno razliciti delovi.

                              ali kako tebi nisu vazne cinjenice vec ko zna sta, slobodno se uci na greskama nastalim iz pretpostavki.
                              a btw nisu ni sva piva ista, tj kako bi ti rekao maltene identicna.
                              probaj ponekad

                              ja ne zavlacim ljude da bacaju pare u napamet pravljenje gresaka, tjuning je ozbiljna nauka i vrlo daleko od sarlatanstva.
                              dokaz u praksi je cesto vidljiv, vecina tjuniranih ili preciznije "tjuniranih" motora se brzo raspadne i krenu cudenja kako ovo, pa zasto ono, opa otkuda bas sada ovaj kvar, pa kako ne radi ono sto je obecano, ....
                              da bi se na kraju citala sitna slovca a to je da nema nikakve garancije samoyvanih "tjunera" u 90+ % slucajeva.

                              i nije to samo balkanski specijalitet, sirom Evrope se siri magija, a samo retki su dokazali rezultatima da znaju posao.

                              i opet, posto ti ne citas- tjuning se ne svodi na samo zamenu mapa i proizvoljno dizanje efekta motora. pa niti na HDI.
                              osnov svega je dobro pripremljen hardver, za ciljani zamor materijala.

                              posto si savetovao tvoju temu, ona je jako dobro stivo da se nauci kako ne treba raditi i praviti greske.

                              puno jeftinije je nauciti znanje pa tek onda prakticno isprobavati resenja.
                              ja sam uveren da si ti radio iz edukativnih namera, najtezim metodom probe i pogreski, i da sada tacno znas za sledeci put kako ne bi radio.

                              tema je za 5, sjajan materijal za buduce pokusaje tjuniranja i svakome bih preporucio, pogotovu radi uvida koliko finansija koliko posebno izradjenih delova, koliko posebnih namenskih uredjaja je potrebno za rezultat.
                              a ja je citam po vise puta, upravo radi edukacije.

                              i svaki put ti skidam kapu sto si se uopste osmelio da upustat u tako obimne projekte. svaka cast.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • iwcham1979
                                CBC Senator XXL
                                • 17.07.2007
                                • 741
                                • Nis
                                • Seat Altea 2.0Tdi

                                #30
                                jednom prilikom mi je lik iz Bg-a rekao da je chipovao 74kw Tdi na 96kw, i kaze da je zadovoljan! Mene je zivo interesovalo da probam auto posto vozim fabrickih 96kw, da vidim da li je to stvarno ta snaga, ali nisam imao vremena! Ovde na forumu ima ljudi koji imaju puno znanja, ali su opet subjktivni malo! Koliko sam se trudio da dokazem da 96kw Tdi nije los motor i da moze puno da predje, ali ne, zapeo Brick nezan pa nezan, pa crkava.... Pogledajte Taksi Skodu Superb iz SAT-a Nije presla obicnih 350000km, vec se tu km secala od semafora do semafora!
                                A, koliko sam citao na Tdi forumu, niko se ne zali na tunirane Tdi motore, sto bi moglo da stoji u odbranu onoga sto je rekao 206. Svi odgovori na pitanja da li da chipujem su tipa:

                                "Well if it helps any my wife's previous skoda fabia 1.9PD100 had the same engine as yours and was remapped to 142bhp and covered 76000 fault free miles without ever missing a beat!"

                                Comment

                                Working...
                                X