Zasto sami taksisti ne rese problem divljaka? Kad ste tako svi posteni i jaki, cast izuzetcima, kad sretnete kolegu bez kviska a vi mu lepo olupajte tablu pa on nece moci da radi.
Pa sta mislis,skupe se nekoliko njih olupaju,npr mene(uzmimo da sam ja divlji taxista) i razidjemo se.I sta dalje? Mislis da ce na tome da ostane,naravno da nece kilo leba,pastetu,bejzbolku i sedi ispred kuce dok nedodje,jednog po jednog! Nema veze sto verovatno nikad vise nebi radio to ali nebi ni oni bili u stanju da rade,veruj mi. Ne moze nikod od taxista da glumi zakon kad to nije,ima nadleznih sluzbi koje (ne)rade svoj posao i oni ce odlucivati sta i kako,a ne neka jedinka ili ti par stotina njih
Originally posted by dintel011
Problem je sto legalni prodaju svoje plave table pa vade nove, kao i sto su udruzenja primala svakoga, cesto i samo sa "b" kategorijom. Mnogi su radili na putni nalog... Kako je sada, koji su uslovi da bi neko konkurisao za taxi dozvolu?
Prodaju kviska!? Pa to ti je krivicno delo i ne znam odakle ti to
Niti je ko radio tako nesto niti ce raditi!
Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!
Mi smo samo taksisti a ne i kabadahije. Ako ih inspekcija nejuri zasto bih ja, odnosno mi. Tebe kada neko "isece" na autoputu ti idi za njim pa kada ga stignes olupaj i njega i auto. Kako ti to vidis, tako treba da se radi jel ?
Cini mi se da se dintel rukovodio scenama koje smo svi mi videli X puta, a to je da kada se desi sudar u kome ucestvuje taxi, odmah se stvori jos nekoliko taxista koji odmah pocinju da isteruju pravdu. Nebitno ko je kriv za sudar, svi naskoce na onog drugog.
Nemoj mi reci da i to nije tacno, dovoljno godina vozim po BG i svasta sam video.
Au prijatelju, pa izmislio si toplu vodu. Pa zar ti neces stati tvom kolegi s posla da pitas sta je bilo, dal mu nesto treba itd itd. Pa kolega ti je, isti posao radite, isti hleb jedete.... Dali treba da se pravim lud i da prodjem pored kolege kao da nista nije bilo a sutra s njim da pijem kafu na pauzi ? Stavi se malo u moj polozaj irazmisli malo jesam li u pravu. Pozdrav !
Originally posted by jovan30
Bez carine, PDV placaju.
Za polovnjake nema otudjenja 3 godine, za nove 5 godina.
To i ja kazem ali neki veruju da mi imamo neznam koje povlastice kao taksisti..... PDV je najveca stavka a kola do 5 godina starosti moze da uveze i moja baba Sofija. Isti smo po tom pitanju !
Originally posted by Ji 4Tze
Originally posted by jerotije
Mi smo samo taksisti a ne i kabadahije. Ako ih inspekcija nejuri zasto bih ja, odnosno mi. Tebe kada neko "isece" na autoputu ti idi za njim pa kada ga stignes olupaj i njega i auto. Kako ti to vidis, tako treba da se radi jel ?
ko sto neko od vas rece, borite se - ali za svoju reputaciju kao celinu, posle djavo kriv sto vas bije los glas.
Realno, ima vise smisla vi da se borite za to nego korisnici taxi usluga za ono sto placaju. Ili mozda oni treba da se bore i za to?
Ma borili smo se ali svako cudo 3 dana. Koliko je nama u interesu da se ociste divljaci isto toliko i Vama strankama. Kad sednes kod divljaka moze da te osheshuri za cenu i nemash kome da se zalish.
Originally posted by tojeto
Da se ponovim već dve godine Firma Stevčević ima u asortimanu taximetre sa ugrađenim gprs-om.
@ladikal(jerotije):
Da li si ti siguran da si ti taxista? Analizirajuci pomalo tvoje postove dodjoh do zakljucka da mnogo toga ne znas o svom poslu? Pa pocinjem da se pitam da li je to slucajno ili namerno?
Slicno nekim politickim strankama (da ne navodim sad) priznajes samo svoj stav i polazis od premise da si ti u pravu, odgovaras na pitanja pitanjima, a ne odgovorima, insistiras na kvalitetu svog karaktera (po principu "majke mi') a to pobijas odajuci modele ponasanja koje koristis (opet uticaj politike?!)
Ljudi se ovde ubise da ti pojasne kako bi ti pokazali da nije sve bas onako kako ti predstavljas, ali kao da ne citamo iste postove?!
No, dobro... uzivaj.
Samo, nemoj sad da se primis (opet politicka dominacija misljenjem) na varijantu, kao, "svi te mrze jer si ti posten covek i kao takav imas pravo da budes u pravu, makar i ne bio". Samo kazem ono sto vidim.
Zasto sami taksisti ne rese problem divljaka? Kad ste tako svi posteni i jaki, cast izuzetcima, kad sretnete kolegu bez kviska a vi mu lepo olupajte tablu pa on nece moci da radi.
Pa sta mislis,skupe se nekoliko njih olupaju,npr mene(uzmimo da sam ja divlji taxista) i razidjemo se.I sta dalje? Mislis da ce na tome da ostane,naravno da nece kilo leba,pastetu,bejzbolku i sedi ispred kuce dok nedodje,jednog po jednog! Nema veze sto verovatno nikad vise nebi radio to ali nebi ni oni bili u stanju da rade,veruj mi. Ne moze nikod od taxista da glumi zakon kad to nije,ima nadleznih sluzbi koje (ne)rade svoj posao i oni ce odlucivati sta i kako,a ne neka jedinka ili ti par stotina njih
Originally posted by dintel011
Problem je sto legalni prodaju svoje plave table pa vade nove, kao i sto su udruzenja primala svakoga, cesto i samo sa "b" kategorijom. Mnogi su radili na putni nalog... Kako je sada, koji su uslovi da bi neko konkurisao za taxi dozvolu?
Prodaju kviska!? Pa to ti je krivicno delo i ne znam odakle ti to
Niti je ko radio tako nesto niti ce raditi!
1. Sta se ti osecas prozvanim i koga interesuje sta bi ti uradio kad bi tebe neko nalupao, nije tema kako bi se ti osvetio nego TAXI!
Inace bejzbolka ti nije potrebna, vecina taxista se qurce samo kad su u grupi.
Nisam rekao da olupaju taxistu nego tablu, to ti je ono plasticno sto taxi vozaci drze na krovu automobila i sto ih razlikuje od ostalih vozila.
2. da "kvisko" moze da se kupi bez problema, samo treba traziti tamo gde treba.
Kad inspekcija pravi kontrolu onda iz centra jave "snimanje" ili kontrola u toj i toj ulici i svi divljaci znaju koji deo da izbegavaju ili da taj dan ne rade.
Gazde udruzenja kukaju na divljake a sami su ih stvorili, primali su svakoga u udruzenje, prodavali firme i stanice (nekad i duplo od nabavne cene), sve zarad mesecne clanarine.
Pojedini izdaju auto sve sa tablom i stanicom, cini mi se 20,30e za 8 sati, pa ti vidi dal se isplati ili ne taxirati.
Zasto sami taksisti ne rese problem divljaka? Kad ste tako svi posteni i jaki, cast izuzetcima, kad sretnete kolegu bez kviska a vi mu lepo olupajte tablu pa on nece moci da radi.
Pa sta mislis,skupe se nekoliko njih olupaju,npr mene(uzmimo da sam ja divlji taxista) i razidjemo se.I sta dalje? Mislis da ce na tome da ostane,naravno da nece kilo leba,pastetu,bejzbolku i sedi ispred kuce dok nedodje,jednog po jednog! Nema veze sto verovatno nikad vise nebi radio to ali nebi ni oni bili u stanju da rade,veruj mi. Ne moze nikod od taxista da glumi zakon kad to nije,ima nadleznih sluzbi koje (ne)rade svoj posao i oni ce odlucivati sta i kako,a ne neka jedinka ili ti par stotina njih
Originally posted by dintel011
Problem je sto legalni prodaju svoje plave table pa vade nove, kao i sto su udruzenja primala svakoga, cesto i samo sa "b" kategorijom. Mnogi su radili na putni nalog... Kako je sada, koji su uslovi da bi neko konkurisao za taxi dozvolu?
Prodaju kviska!? Pa to ti je krivicno delo i ne znam odakle ti to
Niti je ko radio tako nesto niti ce raditi!
1. Sta se ti osecas prozvanim i koga interesuje sta bi ti uradio kad bi tebe neko nalupao, nije tema kako bi se ti osvetio nego TAXI!
Inace bejzbolka ti nije potrebna, vecina taxista se qurce samo kad su u grupi.
Nisam rekao da olupaju taxistu nego tablu, to ti je ono plasticno sto taxi vozaci drze na krovu automobila i sto ih razlikuje od ostalih vozila.
2. da "kvisko" moze da se kupi bez problema, samo treba traziti tamo gde treba.
Kad inspekcija pravi kontrolu onda iz centra jave "snimanje" ili kontrola u toj i toj ulici i svi divljaci znaju koji deo da izbegavaju ili da taj dan ne rade.
Gazde udruzenja kukaju na divljake a sami su ih stvorili, primali su svakoga u udruzenje, prodavali firme i stanice (nekad i duplo od nabavne cene), sve zarad mesecne clanarine.
Pojedini izdaju auto sve sa tablom i stanicom, cini mi se 20,30e za 8 sati, pa ti vidi dal se isplati ili ne taxirati.
Tacno je da "pojedine" gazde primaju divljake i to Gold taxi, Alfa taxi i Alo taxi. Oni ih i obavestavaju sto preko radio mreze a sto preko mob-a kad izlazi inspekcija da radi. To se takodje zna jer su i sami inspektori korumpirani. Visoke smene neidu samo gazdama vec i jedan deo tog kolaca inspektorima. Za kvisko : mogu ja kao regularni taksista da prijavim da su mi ukrali kviska i da trazim duplikat da mi se izda i da platim 4.000 din. Krivicno ce da odgovara onaj ko nosi mog "ukradenog" a ja sam cist. Ja to nisam radio ali sam cuo price. A taxi firme......pa kako to zamisljas da skinemo nekome sa krova krovnu oznaku taxi ? Jel mislis na silu ? To ti dodje isto kao kada bi ja tebi na parkingu odvrnuo antenu od radio aparata i izlomio. Pa to je tvoje vlasnistvo a dali smes ili ne da je nosis nije nasa stvar. Pozz
jel tp pitas zbog protesta koji je danas bio najavljen samo sa "suprotne" strane.
ako je o tome rec mogu da kazem da ne podrzavam bilo kakvo blokiranje ulica ali podrzavam ono za sta se oni zalazu a to je pravo na rad koje je ustavom zagarantovano.
naravno i ja sam za to da postoje ogranicenja ali ne ogranicenja tipa xy broj vozila treba da postoji i ko pre devojci njemu devojka vec neka druga ogranicenja tipa auto mora biti ispod 6 godina starosti da ima kozu, klimu, da bude veci od ~4.5 metra, da taxista ne da mora da bude uredan nego da nosi kravatu i da se tacno zna radno vreme nekog taxiste. naravno i da placaju pdv i izdaju fiskalne racune. tako bi onda mogli da dobijete i povracaj pdv-a za kupovinu automobila, ali onda taj auto ne bi smeli da koristite u privatne svrhe ili kao sto je u normalnim zemljama ako koristite taj auto u privatne svrhe da lepo platite porez kako dolikuje.
EDIT: NE CIRITARTI POST IZNAD
Da da da ima kozu i klimu i da vozim smrdljive cigane u njemu koji bi da jedu hamburgere. To sto ti pricas stoji i sad. Kad zoves taxi kazi dispecerki da ti treba cisto vozilo sa klimom i dobices ga ako ima slobodnih u okolini. Znas li koliko ima nezaposlenih ? Neznas ? I oni imaju pravo na rad ali nema posla za sve. Pozz
A i nezaposlenima sa biroa rada je ustavom zagarantovano pravo na rad jel tako ?
Pravo da, ali ne i obaveza....radis ako ima mesta za tebe negde, ako ne, sedis na birou. E, sad sto divljaci misle da mesta ima vise nego sto misle ljudi zaduzeni za planiranje, pa uzimaju pravdu u svoje ruke, to je druga prica. Zamisli da svi nezaposleni u Srbiji, a ima ih mnogo, krenu da se isto ponasaju...
Ovo sto jevtic kaze ima mnogo smisla, ali ocigledno smeta nekom ko misli da je time sto je jednom dobio taksi dozvolu, ostaje taksista ceo zivot. Klasicna zaostavstina samoupravnog sistema - nista razlicto od radnika koji je poceo da radi na nekoj masini i vremenom misli da je masina njegova, pa krene da se buni ako mu se skrene paznja da radno mesto treba da promeni nekim koje vreme nije pregazilo. Jerotije, objasni nam molim te, sta tebi smeta da se dozvole daju po onome sto kaze jevtic....
Da te upozorim da rasistickim izjavama i ponasanjem nije mesto na ovom forumu, a nebi trebalo da bude ni u tvojoj sluzbi.
Ma nesmeta mi da se daju dozvole onima koji hoce posteno da rade ALI PRVO da se ociste oni koji su za penzije, koji neplacaju poreze....itd itd al vidim da od toga nema nista. Gledam unapred i vidim da ce dati jos dooooosta dozvola a ostace i ovi stari koji ne jbu zivu silu i onda od posla nema nista. Niti cemo moci da placamo poreze drzavi, niti rate za kola niti bilo koje druge dazbine jer nece biti od cega. I sada je mala bara puna krokodila ma koliko strankama zvucalo da nemogu da dobiju vozilo. U mom udruzenju se NIJEDNA voznja nebaca. Ko god zove dobije vozilo osim u iznimnim situacijama kada je kisa, nevreme, slava, nova godina i sl. Tada i da nas ima 15.000 nebi sve postigli i to nije parametar dali nas ima dovoljno ili ne. Pozdrav !
da vozim smrdljive cigane u njemu koji bi da jedu hamburgere
ne znam sta da ti kazem,
za ovako nesto se automatski gubi licenca za taxi rad najblaze receno.
ako ne i nesto mnogo teze po pitanju kazne.
taxi jeste javna sluzba transporta, nije privatna prcija i shodno tome mora da se prihvate i obaveze koje iz toga proisticu.
Kad zoves taxi kazi dispecerki da ti treba cisto vozilo sa klimom i dobices ga ako ima slobodnih u okolini
jeste tako je, AKO ima slobodnih.
taxi mora biti organizovan tako da UVEK ima slobodnih i da samo vozila sa klimom postoje uopste kao taxi vozila s obzirom na nase klimatsko podrucje.
takvo pitanje ne bi smelo ni da postoji, cisto vozilo sa klimom je minimum minimuma koji se podrazumeva danas isto kao sto se podrazumeva da je vozilo tehnicki ispravno za saobracaj a vozac psihofizicki sposoban i ubucen za ovo zanimanje (poznavanje celog grada, pismen, adekvatno obucen, itd).
jednom recju, postojanje standardna obavljanja profesije na javnom mestu.
I oni imaju pravo na rad ali nema posla za sve.
da pa ?
ti bi sada njima zabranio da se ikada zaposle, ili sta ?
brkaju se pojmovi pravo na rad i obaveza na rad.
ne postoji obaveza drzave da zaposli ikoga, pa niti taxistu.
cela prica i jeste sto ima vise zainteresovanih za rad na taxiju nego sto ima mesta na trzistu, i shodno tome neki od tih zainteresovanih / postojecih za taj posao moraju da se prekvalifikuju, doobuce, poprave svoje vestine i znanja, jednom recju da zasluze na trzistu poziciju odnosno da zakupe licencu za rad na odredjeni period (koji je vec model taxi organizacije odabran od strane drzave).
i nije to samo za taxi kao javnu komunalnu sluzbu, to isto ce vaziti i za odnosenje smeca, za parking sluzbu (privatne javne garaze su kod nas u najavi), za provajdere ele. energije, za provajdere telefonije ili televizije, itd..
u javnom gradskom prevozu je vec primenjen taj model, nisu svi koji su zeleli dobili licencu za rad na linijskom prevozu.
kao sto kada istekne ova licenca niko ne garantuje da ce postojeci prevoznici ostati u poslu.
naravno, uslov je da su jasni kriterijumi, da je sve cisto po proceduri, da je kristalno jasno koji su uslovi za licencu pri odlucivanju, da nema "po babu i stricevima" , da nema politikantstva itd...
da li smo sposobni za tako nesto, a time i za normalan taxi sa kojim su svi u lancu zadovoljni, i grad i klijenti i sami taxisti...pokazace vreme.
taxisti su tek delic ukupne price a drzava je najodgovornija za uredjivanje pravila igre.
ali i taxisti moraju da iz korena promene navike iz samoupravljanja, da zaborave na privilegije po zelji, da se usavrse za svoj posao, da vozila posmatraju kao osnovna sredstva za rad a ne porodicni auto, da prihode od voznji drugacije rasporede (manje za zaradu a vise za amortizaciju sredstva za rad), itd.
sve ono sto je trebalo raditi poslednjih 20-25 godina a nije uradjeno stiglo je na red.
kao i ostala privreda i firme tako i taxisti moraju da prodju kroz tranziciju poslovanja i uklapanje u pravila regiona i trzista gde zivimo.
manje ili vise bolno, proces je nezaustavljiv i mora da se prodje...od strane svih nas.
jednostavno nije moguce da taxi sluzba ostane u okvirima samoupravljanja u doba kada smo kao drustvo i drzava usli u sasvim drugacije medjusobne odnose.
nikakav strajk, nikakve pretnje i slicno nece omoguciti da se zaustavi tok istorije..sto se pre to shvati to lakse svima.
Cak ni ja na ovo zadnje nemam sta pametno da jos dodam...
Ko od taxista shvati da vrijeme ide dalje, opstace, ko bude cekao da mu drzava omoguci da za 2 sata rada dnevno, i 6 sati za*ebancije (kao sto je bilo kod Tite, zato bi se vecina tih "starih" trebala i dan danas kleti sa "Tita mi...") moze nositi kuci "cistih" 100 maraka, sve ce manje i manje nositi...
Ljudi su zahvaljujuci kapitalizmu sve svjesniji da za svoje pare i hoce nesto zauzvrat... Zamisli tu nezamislivu slobodu prije 20-ak godina...
Da mi je carobni stapic, ja bih u SA prvo "rascistio" najbezobrazniji stand na sarajevskom aerodromu, i za svaku odbijenu voznju bih im uzimao stand, i poslao ih po kazni na stand u rejonu (za Beogradske uslove, Dobanovaca) kao zuti karton, a kada bi iz Dobanovaca stigla ista takva zalba, dobio bi crveni karton za cijeli zivot, pa nek tamo "strajkuje" i bira voznje...
Obicno najvise galame oni koji su navikli na svakojake privilegije, a oni koji bi da rade, obicno od rada nemaju vremena za za*ebanciju...
Od trojice taxista koje licno poznajem, dvojica imaju lager privatnih musterija, koje voze na licni poziv, i u spicama ih nikada ne vidim na standu, voze ljudi, a jedan koji samo kuka, te da je start mali, te da je kilometar jeftin, te da mu se ne isplati nekoga voziti 4 km, za 5 maraka (cak i u vrijeme najgore spice u SA, to je max. 10-12 minuta, ali onda mu i bude malo jace, jer taximetar kuca i vrijeme osim kilometra), a neki dan je kupio Skodu Octaviu staru 3-4 godine... Naravno, uz obnovu stana prosle godine, kupovinu vikendice pretprosle godine, itd...
Skoro da se slazem u potpunosti sa obojicom ALI, da bi se to trazilo od nas prvo treba da nam se pruzi. Dali Vi znate da nama auto jos nije priznato sredstvo za rad ? Neznate a ? Trazili smo da nam se otvore nova taksi stajalista u gradu i NISTA, da inspekcija redovno radi svoj posao i da sklanja divljake sa ulica - NISTA, da nam se omoguci da ne koristimo vezivanje pojasa u gradu zbog bezbednosti.... - NISTA NISTA I NISTA. Bilo je mali milion realnih zahteva ali nikad nam niko nije izasao u susret. Da bi od nas trazili ovo sto ste napisali, treba prvo da nam daju podlogu i oslonac ili bolje reci sigurnost da cemo moci normalno da radimo i zaradimo za njih [porez] za banku [kredit] a i za nas. Ako se ovako nastavi nece biti nista. Opet ce strajkovi i nas i ovih novih, opet ce inspektori da nas reketiraju itd itd. Pozz
Comment