Po chemu je Alfa 75 toliko posebna?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mb12
    CBC Senator XXL
    • 06.11.2006
    • 640
    • Vrbas
    • Mazda 626 2.0 TD

    Po chemu je Alfa 75 toliko posebna?

    Evo chitam forum, i svugde gde se nadje zaljubljenik u Alfe, nemoze a da barem u nekom od svojih postove ne pohvali Alfu 75.

    Nemojte ovo shvatiti pogreshno, ali nikad nisam seo u nju niti sam imao bilo koji kontakt ( sem sudara moje R5 sa Alfom 33 ) pa neznam shta je to toliko posebno na njoj/u njoj?

    Objektivna obrazlozenja!

    Thanx
  • Nigy
    CBC Senator XXL
    • 13.04.2006
    • 921
    • BGD

    #2
    Po meni, ima tu dosta materijala za pricu, al' u kratkim crtama, istakao bih sledece:
    - AR 75 je jedina Alfa do sada koja je nazvana po jubileju (75 godina fabrike)
    - 'Poslednja prava' je dobila kao poslednja velikoserijska Alfa koja je zadrzala stari koncept 'Transaxle' koji je odbacen posto je Fiat preuzeo fabriku i izbacio model 155
    - Lezanje sektasice po krivinama je i dan danas misaona imenica za vecinu serijskih proizvedenih automobila (SZ, koja je derivat AR 75 je neprevazidjena po G sili koju trpi u krivini pre nego sto izgubi kontakt sa podlogom)
    - Dosta neobicnosti koje nosi u skoro svakom svom segmentu (npr. rucna u 'aero' fazonu, podizaci stakala pored retrovizora...)
    - Serijski paket opreme koji se u to vreme nije mogao naci kod vecine ostalih proizvodjaca i uz doplatu (dijagnosticki kompjuter, podesavanje volana po visini i dubini...)
    - Veoma zahvalna za dalje dorade na snazi motora
    - Cinjenica da je sa adekvatnom kubikazim tukla ekvivalente u BMW-u

    E sad, subjektivno, to ne vredi pricati, sektasicu treba DOZIVETI!

    Originally posted by Jovana
    Samo mi je pukla neka gumica (to je uvek nezgodna stvar i chini da se ljudi osecaju nelagodno)

    Comment

    • dekideki
      CBC Senator XXL
      • 26.07.2005
      • 1914
      • Beograd

      #3
      kao vozac koji iza sebe ima cca 150.000km sa FWD kolima mogu ti reci da sam bio prilicno skeptican sto se 75 (RWD) tice. kazu svi (koji su probali) i u pravu su: 156 ne ide kao sto ide 155, a 155 ne ide kao 75. priznajem, probao sam 75 i istinski sam uzivao u svakom trenutku (Nigy, hvala ti). osecaj je kao da je auto ziv stvor koji si zajahao. bez zezanja, kad krene da se pod tobom transaxle mrda u svim pravcima prateci put, napred macka prede, pozadi urla, a ceo auto (to mi je najjaci utisak) mirise na ulje i benzin, plus ako ima skraceni prenos i sper i sve to na 2.0 TS motoru, imas osecaj pri 160km/h da ce i tada ako naglo stisnes gas da krene da proklizava... zao mi je sto nisam spletom okolnosti uzeo 75, ali 155 mi je bio - prvenstveno logicniji, 7 godina mladji izbor (ali to nije tema ovde).

      inace, smesan tugaljiv prednji deo, na oko nimalo privlacan. izuzetak medju 75cama je Dorina QV koju bih pazario i ne bih postavljao previse pitanja. najlepsa, turbo, novija ne moz biti (za 75ce) a enterijer kao iz snova. tokijeva (daretova) je prelepa zbog boje i jos par detalja a svi znamo sta je pravila po autoputu...

      poslednji severni Milano Alfa model pre nego sto se sve preselilo na jug...

      RESPECT
      .

      Comment

      • Sasha
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 4126
        • Novi Sad

        #4
        @mb12
        Imas 130 strana teme o 75-ci, probaj da procitas sve pa ce ti biti malo jasnije
        www.arcs.org.rs/forum

        Comment

        • dekideki
          CBC Senator XXL
          • 26.07.2005
          • 1914
          • Beograd

          #5
          ne vredi Sasha, i ja sam procitao sve i - to nije nista spram DOZIVLJAJA kad sam je vozio. daj prenesi (kopiraj) svoj trip sa Aleksinom 24V. dovoljno...
          .

          Comment

          • mb12
            CBC Senator XXL
            • 06.11.2006
            • 640
            • Vrbas
            • Mazda 626 2.0 TD

            #6
            A zbog chega trpi toliko veliko bochno ubrzanje/gravitaciju?

            Comment

            • Sasha
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 4126
              • Novi Sad

              #7
              Originally posted by dekideki
              poslednji severni Milano Alfa model pre nego sto se sve preselilo na jug...

              RESPECT
              Deki, sedi 1.
              Fabrika na jugu je pocela sa radom pocetkom/polovinom '70-tih godina. I nije se sve preselilo na jug, nego je zbog politike Italijanske vlade da se siromasni jug pomogne otvaranjem novih radnih mesta, otvorena fabrika kod Napulja. Tu su se proizvodili modeli sud i sprint, a sve ostalo je dolazilo iz maticne Milanske fabrike. Fiat preuzima Alfu '85 (do tada je Alfa bila jedini Italijanski nezavisni proizvodjac automobila, svi ostali su bili pod Fiatom) i krece fiatizacija
              www.arcs.org.rs/forum

              Comment

              • Sasha
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 4126
                • Novi Sad

                #8
                Originally posted by mb12
                A zbog chega trpi toliko veliko bochno ubrzanje/gravitaciju?
                Zbog genijalne konstrukcije donjeg postroja, idealnog rasporeda mase...jednom recju zato sto se zove ALFA
                www.arcs.org.rs/forum

                Comment

                • mb12
                  CBC Senator XXL
                  • 06.11.2006
                  • 640
                  • Vrbas
                  • Mazda 626 2.0 TD

                  #9
                  Dobro...ali nemoze se sve objashnjavati recima "to je ALFA"

                  Iskreno, koliko sam skontao i 33 ima dobro lezanje na putu jer je motor postavljen veoma nisko, praktichno u liniji koja se proteze izmedjucentra prenjih i zadnjih tochkova, josh je to i boxer, shto je omogucilo koliko shvatam lep raspored tezine itd.... e sad da li je i Boxer motor kod 75-ice,pa je zbog toga dobijena velika stabilnost?

                  Comment

                  • mirdza
                    CBC Senator XXL
                    • 14.03.2005
                    • 2437
                    • Katowice (PL) / Banja Luka
                    • AGP / W126

                    #10
                    Kod 75 nije bokser ali je zbog transaxle-a tezina odlicno rasporedjena.
                    AMIN
                    Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                    Comment

                    • dekideki
                      CBC Senator XXL
                      • 26.07.2005
                      • 1914
                      • Beograd

                      #11
                      napred motor, pa kardan, pa menjac i diferencijal pozadi na de dion-u. tu lezi odlican raspored tezine i lezanje na putu.

                      e zato je posebna.


                      tu imas puno informacija, pogledaj i motore koji su isli u nju.
                      *mnogi ljudi i V motor zovu bokser motor... boxer je samo onaj sa uglom 180.
                      .

                      Comment

                      • kilson
                        Moderator
                        • 09.10.2004
                        • 3216
                        • NoviBGD
                        • AR 75 GT

                        #12
                        Originally posted by dekideki
                        **mnogi ljudi i V motor zovu bokser motor... boxer je samo onaj sa uglom 180.
                        Netachno. To je i dalje V motor ali sa uglom od 180 stepeni.
                        Poenta boksera je shto mu dva parnjaka u isto vreme dolaze u gornju mrtvu tachku, dok kod V motora parnjak kasni za prvim pola obrtaja radilice.
                        Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                        Comment

                        • Nigy
                          CBC Senator XXL
                          • 13.04.2006
                          • 921
                          • BGD

                          #13
                          Originally posted by dekideki
                          (Nigy, hvala ti)
                          Aman covece!
                          Oces ti da probas moju turbaljku kad je sklopim?
                          Ako oces, necu vise da cujem za to zahvaljivanje. Vec vrtim film kako mi se kao matori cica, na mom pomenu, zahvaljujes za tih par minuta voznje!

                          Originally posted by mb12
                          Iskreno, koliko sam skontao i 33 ima dobro lezanje na putu jer je motor postavljen veoma nisko, praktichno u liniji koja se proteze izmedjucentra prenjih i zadnjih tochkova, josh je to i boxer, shto je omogucilo koliko shvatam lep raspored tezine itd.... e sad da li je i Boxer motor kod 75-ice,pa je zbog toga dobijena velika stabilnost?
                          Ovo sto si napisao vec nema smisla...
                          Na transaxle delu Alfa foruma postavljas pitanja a nisi ni osnovne stvari o temi pogledao.

                          Originally posted by Jovana
                          Samo mi je pukla neka gumica (to je uvek nezgodna stvar i chini da se ljudi osecaju nelagodno)

                          Comment

                          • bojanTI
                            CBC Senator XXL
                            • 04.01.2006
                            • 870
                            • Pancevo

                            #14
                            Za 75 valjda moras da sazris... Ja sam postao svestan Alfi tek pre par godina, ali sam ih oduvek voleo i do skoro mi je 75 bila ruznjikava i potpuno van onoga sto je za mene predstavljala Alfa, dok je ona zapravo bila jedan od njenih najboljih primera!
                            U sustini ceo njen izgled i neka dizajnerska resenja tipa rucne kocnice, podizaca na skroz nesvakidasnjem mestu, su mi bila u najmanju ruku cudna, meni kao Germanizovanom ljubitelju automobila, posebno Italijanskih automobila! Ali nekako vremenom upoznas stvari onako kako bi trebalo i umes da prepoznas pravo stanje stvari, a ne nametnuto spoljnim uticajima, tipa gomilom automobila na nasim ulicama gde odjednom dozivljavas kao normalno da je Passat dobar, lep i kompaktan (savrsen) automobil, pa naravno da ce ti Alfa 75 delovati u najmanju ruku cudno!
                            Auto koji ja vozim je na neki nacin poseban jer nema mnogo ovakvih, bar u nasoj zemlji, ali imati 75 je neuporedivo veca stvar, ne govorim to iz iskustva vec iz zelje, ali sto se mene tice samo kao drugi automobil, nedeljom u crkvu, kad je seoski vasar ili se neko zeni!
                            In essence, then, Alfa has always understood what makes driving a thrill. But it has never been able to make a car. Well, not a car that a rational, normal human being might want to buy.

                            Comment

                            • 230
                              CBC Senator XXL
                              • 02.04.2007
                              • 775
                              • Semberija

                              #15
                              Mislim da rečenica
                              Vec vrtim film kako mi se kao matori cica, na mom pomenu, zahvaljujes za tih par minuta voznje!
                              sve govori...

                              Posle nekoliko godina vožnje 75-ce čak i u yugu tražim prekidače za prozore kod retrovizora

                              a i dekideki je u pravu kada kaže
                              osecaj je kao da je auto ziv stvor koji si zajahao
                              Jedino mi je žao što moja nema klimu ni ABS, ali posle farbanja, ko zna, možda će i imati...
                              155+75=230
                              VIVA LA VITA!!!

                              Comment

                              Working...
                              X