Registracija na "E" tablice

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    Registracija na "E" tablice

    Koji je kriterijum za dobijanje ekonomskih, E tablica?

    Znam osnove, dakle znam da se takve tablice dobjaju za automobile registrovane na predstavnistva stranih firmi, ali ima par konkretnih pitanja:

    - sta znaci predstavnistvo strane firme? Da li je potrebno imati "pravu" maticnu firmu negde vani, sa definisanim minimalnim godisnjim obrtom, ili nesto slicno, ili je dovoljno registrovati neki offshore LLC za 1000 evrica i onda mu otvoriti predstavnistvo u Srbiji?
    - da li od gore avedenog mozda zavisi vrsta ili vrednost vozila koje se moze uvesti? Da li je svejedno da li maticna firma pravi obrt od 1.000.000 ili 1000 evra godisne i da li to uopste ima ikakvog uticaja, sada ili u buducnosti (misli se na propise koji ce se eventualno uskoro doneti)
    - da li se E tablice uskoro ukidaju, cuo sam to negde, ili se poostrava kriterijum za njihovo dobijanje? Koji bi to "ostriji" kriterijum bio?
    - koliki su godisnji troskovi registracije takvo automobila?
    - da li je pri uvozu oslobodjen carine, PDV-a ili oboje?
    - sta kasnije, ako hocu da ga prodam? Placam carinu i PDV, ali na koju osnovicu?
    - ko sme da vozi te automobile? Radnici maticne firme sa papirima te drzave, radnici te firme ili predstavnistva sa dvojnim drzavljanstvom, ili samo sa Srpskim papirima - ili to nema nikakve veze, uz putni nalog?
    - moze samo nov auto (uz min. Euro 3) ili i polovan iz uvoza?

    Eto, za pocetak. Ali, MOLIM vas, bez komentara u smislu "ja mislim da moze" i slicno, ili znate sigurno uz navodjenje izvora i konkretnog propisa, ili ne pisete nista - iskutva vaseg ujaka, dede, pasenoga ili poznanika me ne interesuju.
    The difference between men and boys is the price of their toys
  • zverko
    CBC Senator XXL
    • 19.08.2005
    • 7085
    • BGD
    • Audi A4

    #2
    mogu ti odgovorim na neka pitanja, ne na sva. vozio sma auto na "P" table. isti djavo tj predtavnistvo Inostrane Press agencije kod nas. nije bitno poslovanje iste kod nas ili u maticnoj zemlji. fora je sledeca. moze samo nov auto(ovo je od skoro uvedeno pre je moglo euro 3) ne placa se carina i pdv. registracija isto kao i za obicne dakle taxa na kubikazu i KW... auto moze da vozi bilo ko posto je vlasnik istog pravno lice. cudi me da ti ovo nisi poodavno izbunario i da vec ne vozis nesto na tu foru...

    ako hoces mogu da se raspitam oko svih detalja koliko sutra pa ti javnem...
    deutsche gemacht-gut gemacht...

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      #3
      Ja se jesam raspitao, i to poprilicno detaljno, ali da ne poverujes koliko se propisi razlikuju u zavisnosti koga pitas. Nije mi trebalo do sada, nego za potpuno drugu stvar mi treba ova informacija...

      Postoji i informacija da se E table ukidaju uskoro, pa ne znam koliko istine tu ima.
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • zverko
        CBC Senator XXL
        • 19.08.2005
        • 7085
        • BGD
        • Audi A4

        #4
        pazi, sve je moguce. ali da ne pricam na pamet a i bilo je davno, sutra zovem zenu koja nam je zavrsavala pairologiju i te munje vezano za registraciju u firmi pa pishem detalje.
        deutsche gemacht-gut gemacht...

        Comment

        • sri98
          Admin od Trpeze
          • 24.10.2004
          • 7262
          • Republic of Konjarnik
          • Toyota Corolla E 210

          #5
          Za off shore nisam siguran(da li mogu da otvore predstavnistvo), treba proveriti u APR.
          Nema veze, auto mozes da proglasis za sredstvo za rad, osnivacki kapital.
          Da li se E ukida, nemam pojma, treba videti u nacrtu novog zakona.
          Reg je ista kao i da je standardna tabla.
          Carina, PDV, oslobadjanje, prodaja, godiste - nadleznost carine.
          Mogu da voze samo zaposleni u predstavnistvu, nebitno je drzavljanstvo, ali ako su stranci trebalo bi da imaju odobren boravak.

          Toliko znam.

          PS Sve te table se izdaju iskljucivo u Ljermontovoj.

          Zverko, da su P i E isti djavo, onda ne bi postojalo P i E, vec samo jedno.
          Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

          Comment

          • 206
            Admin od ispočetka :)
            • 09.12.2004
            • 9548
            • Beograd
            • 206

            #6
            Offshore mogu da otvaraju predstavnistva, odatle i ona silna 60-E-xx kola po gradu...

            Nacrt novog zakona - gde da ga pronadjem?
            The difference between men and boys is the price of their toys

            Comment

            • sri98
              Admin od Trpeze
              • 24.10.2004
              • 7262
              • Republic of Konjarnik
              • Toyota Corolla E 210

              #7
              60 je oznaka za SAD, ne za off shore.
              Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

              Comment

              • Eon
                Moderator
                • 10.03.2005
                • 4225
                • Beograd-NBG-44
                • Superb 2.0 4x4 DSG

                #8
                Otvoris kompaniju u inostranstvu i ostavis je pasivnu (zavisi od zakona te zemlje). Nije potrebno da pravi nikakav obrt, onda otvoris ovde predstavnistvo, kupis vozilo, bez carine i poreza i registrujes ga po cenovniku za vozila u vlasnistvu firme.

                Vozilom moze da upravlja osoba koja ima putni nalog i ovlascenje firme, nebitno da li je zaposlena ili ne (na licu mesta ne moze da se dokaze). Kada pozelis da prodas vozilo, carina i PDV se utvrdjuju po tarifi automoto saveza, bez obzira na vrednost vozila koju si ti odredio, sem u slucaju da je vozilo vozeno u firmi duze od 3 godine (ovo su iskustva 2 MNK kompanije kod nas koje su prvo bilo predstavnistvo)!

                Otvaranje kompanije u USA je stvarno lak i jeftin proces, moj drugar tamo ima 3 firme!!!!
                Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                Comment

                • zverko
                  CBC Senator XXL
                  • 19.08.2005
                  • 7085
                  • BGD
                  • Audi A4

                  #9
                  kas sam napisao da je isto P i E mislio sam da imaju isti status pri registraciji tj ono sto ljude naj vise zanima ,carina i PDV. ne placaju se u oba slucaja. elem, pito sam za detalje i cekam povratnu informaciju.
                  deutsche gemacht-gut gemacht...

                  Comment

                  • 206
                    Admin od ispočetka :)
                    • 09.12.2004
                    • 9548
                    • Beograd
                    • 206

                    #10
                    Originally posted by sri98
                    60 je oznaka za SAD, ne za off shore.
                    60 je oznaka za predstavnistvo kompanije iz SAD, a velika vecina takvih firmi je upravo neki offshore iz Dellawarea ili Wyominga.

                    BTW, kako ti taj drugar "puni" racun firmi u USA, prebacuje svoj novac, formin, nesto trece...?

                    Posto inace uvozi robu iz Amerike, povremeno mu firme (njegove americke) rade neku uslugu koja se fakturise debelo! On sa tim novcem tamo ne barata bas lako, pa mu onda vise manje stoji dok ne potrosi! Ima trenutno 4 vozila na E tablice,a li je definitivno odlucio od Nove godine da ukine tu opciju. Panduri ih redovno lese za velike sume!!!!
                    The difference between men and boys is the price of their toys

                    Comment

                    • zverko
                      CBC Senator XXL
                      • 19.08.2005
                      • 7085
                      • BGD
                      • Audi A4

                      #11
                      pazi vako, za Press table je zaduzeno misnistarstvo za inostrane poslove tj ono daje odobrenje za rad strane agencije kod nas a za E table hebem li ga, mozda ministarstvo za ekonomske odnose sa inostranstvom. generalno sa potvrdom da firma ino firma ima predtavniostvo kod nas se ide u ljermontovu i tamo dobijaju crne table. ceka se malo na njih posto treba da se izrade.
                      "60" je oznaka zamlje , u ovom slucaju US. "10" je rusija i td..
                      ajde bre SRI raspitaj se tamo ako ti ne mozes da nadjes informaciju onda ne znam ko moze
                      deutsche gemacht-gut gemacht...

                      Comment

                      • fantastik
                        CBC Senator XXL
                        • 28.07.2005
                        • 417
                        • Novi Sad

                        #12
                        samo da dodam da se pored registracije za E tablice placa i naknada koja je mislim 500e godisnje e sad nije to bas isplativo, posto 1 kola idu na dva zaposlena moras da imas ovde predstavnistvo sto znaci 1 radnika (to si ti direktor predstavnistava) i za njegada placas poreze i doprinose sto je minimum 100e mesecno znaci godisnje 1200e + 500e to je 1700e+reg 250-300e. Znaci 2000e godisnjih troskova za auto

                        Comment

                        • jevtic
                          CBC Senator XXL
                          • 26.11.2006
                          • 729
                          • beograd

                          #13
                          1. predstavnisto je pravna forma odnosno zastupnistvo neke frme i uglavnom nemaju ovlascenja za sklapanje ugovora osim onih vezanih za tekuce poslovanje. dovoljno je registrovati offshore za 1000 evra.
                          2. ne zavisi. uglavnom mora se imati 2 zaposlena po automobilu.
                          3. ne znam
                          4. regularno.
                          5. oslobodjen i carine i pdv-a.
                          6. ne znam
                          7. ne znam.
                          8 ne znam.


                          inace svake godine moras da sastavljas finansijke izvestaje za predstavnisva i to predajes u apr-u i narodnoj banci plus mora da se obavlja jos gomila tekucih poslova tako da se ne isplati sem ako to predstavnistvo stvarno neposluje ili ako se kupuje neki stvarno skup auto.
                          ex - fabia 1.9 tdi
                          golf 2.0 tfsi

                          Comment

                          • little
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 912
                            • BGD
                            • Lancia Ypsilon 1.2 8V

                            #14
                            Nacrt novog zakona - gde da ga pronadjem?
                            nacrt je iz 2005. Od tada do sada je menjano mnogo stvari.
                            Ali za svaki slučaj:
                            "zensko si brate"

                            Some people are wise and some.. Otherwise..

                            Comment

                            • scarab26
                              CBC Senator XXL
                              • 27.09.2006
                              • 353
                              • bgd

                              #15
                              1. jevtic u pravu
                              2. ne zavisi
                              3. ne znam, ali kriterijum moze biti broj zaposlenih ili nivo plate (pada u vodu opcija da se prijavis na 100 eur)
                              4. octavia 1,9tdi nova 63.000 dinara sve ukljucujuci i pomenutu taksu + spediter jer je auto na privremenom uvozu
                              5. oslobodjen carine, pdv mora da se plati od ove godine
                              6. na nabavnu vrednost u momentu prvog privremenog uvoza, to je promenjeno od 2004!!!!!!! znaci ne mozes da zeznes drzavu za amortizaciju vozila. Ili ga reeksportuj odkale je dosao, pa ga ponovo uvezi na drugu firmu
                              7. ko hoce, samo putni nalog
                              8. moze i polovan, ne znam da li mora E3, moguce je i da ne mora jer je u pitanju privremeni uvoz

                              ako ga reeksportujes pa vratis nazad sa nizom ulaznom fakturom na istu firmu, ulazis u ozbiljan carinski prekrsaj spekulativnog uvoza - auto s posmatra kao roba i ne priznaje se amortizacija, ili ga carini po ulaznoj vrednosti ili nazad. to ti dodje kao pravljenje drugih papira - sigurno ces razumeti, sta drzava zeli da spreci, ne samo za vozila. postoji i opcija kompenzacione kamate, u stavri dodje na isto da ti naplate to sto si 2-3 godine vozio auto na privremenom uvozu, a onda ga trajno ocariniio.

                              nadji broj "gile sped" u luci bgd, on je naj za te komplikacije, meni je on radio reeksport i uvoz, ali je auto usao prvi put 2002 pa ne podleze novom zakonu

                              Comment

                              Working...
                              X