Marže prodavaca i uvoznika...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jevtic
    CBC Senator XXL
    • 26.11.2006
    • 729
    • beograd

    #16
    pa ako smatrate da vas kradu vi nemojte kupovat nove automobile.



    pogledajte cene novih automobila u okruzenju pa uporedita sa nasim. najbolje pogledajte cene u hr. pa onda uzmite u obzir da mi imamo carinu 20%....
    ex - fabia 1.9 tdi
    golf 2.0 tfsi

    Comment

    • Austin
      CBC Senator XXL
      • 03.06.2006
      • 364
      • Novi Sad, 45°15'14.67"N, 19°50'58.96"E

      #17
      Dilerske marze za pojedine modele znaju da budu samo 2%.
      It floats on fluid

      Comment

      • prolupator
        CBC Senator XXL
        • 02.09.2005
        • 3968
        • Zemun

        #18
        Mercedes daje samo 5% i pri tom, kupujes sve, prava na reklamiranje sebe (kao dilera, zastupnika, kako god) propagandni materijal i sve sto vam padne na pamet... Ni ostali nisu bolji, samo su marze, mozda, malo vece...
        Sve se mora namiriti od tih 5%.
        A onda ... redovan servis ... aftersales.... pa cena rada... i sl.
        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

        prolupator.mojblog.rs

        Comment

        • BRABUS
          CBC Senator XXL
          • 15.10.2004
          • 2399
          • London

          #19
          Originally posted by icatenej
          @brabus

          Cekaj znaci, s jedne strane imamo zvanicnu fakturu proizvodjaca na kojoj stoji uvozna cena proizvoda i gde pise da proizvod kosta X para, a s druge strane ti tvrdis da maltene niko tu nema zarade???....

          Sorry, ali nesto tu meni ne stima... Ili tvrdis da se uvoznici automobila bave privrednim kriminalom, te da dobijaju lazne fakture od proizvodjaca radi smanjenja carinske osnovice. Cisto sumnjam. Mogu da zamislim da je margina zarade samih proizvodjaca dosta niska, cak i negativna u nekim slucajevima ali cisto sumnjam da je tako i za ostatak drustvanceta u lancu do krajnjeg kupca. Iskreno, mislim da sami prodavci tu drpaju velike pare.
          Vidi, cinjenica je da prodavci automobila nigde u svetu ne zaradjuju vise od 3% neto u proseku. Osnovna marza nigde ne prolazi 20% i na to dolaze ostali troskovi, tako kad se sve odbije, dodjes do tih 2-3% neto.

          Iz tvojeg iskustva, ocigledno je da neko tu muti, jer 50+% zarada data prodavcu automobila za ne tako bitnu ulogu koju obavlja u celom procesu (malo znacajnija od uloge koju dragstor obavlja pri kupovini suhomesnatih proizvoda), se kosi sa svom logikom.

          Evo ti nekih primera

          Pendragon, koji vazi za jednog od boljih u Evropi i najboljeg u UK, prodaje preko 300.000 vozila godisnje, ukupne prihode od oko 7 milijardi evra. Osnovna marza (neznam kako se kaze to na srpskom, ali uglavnom =prihodi - cena koju placaju proizvodjacu) iznosi 14.2%, dok posle svih troskova ostaje 1.3%. Imas tu i za Cloppenburg, zalutalo - oni prodaju BMW i Mini po nemackoj



          Ako pogledas kakva je marza po odvojenim segmentima (nova vozila, polovna vozila, servis i post-prodaja, staro za novo), vidis kolko je svaki segment profitabilan. Gledaj na kolonu Gross Margin %

          Za luksusnije automobile, 10% marze za nova 7% za polovna i 58% za servis i post-prodaju:



          Za mass automobile, 7% za nova, 17% za polovna i 50% za post-prodaju:




          Situacija nije mnogo drugacija ni u Americi - evo ti kako izgleda za dva najveca retailera u Americi - United Automotive Group i Asbury




          Dakle, nemoguce je da proizvodjaci daju 50% marzu prodavcu Porsche-a, VW-a, Dacije ili bilo kog drugog u Srbiji, a da daju 5-10% ostalima koji su u poziciji da naruce stotine hiljada automobila godisnje...

          Comment

          • Nenad
            CBC Senator XXL
            • 06.01.2005
            • 1364
            • BBgd/Mow

            #20
            Neko je pomenuo da su dilerima saloni super zato sto imaju veliku marzu na prodaji kola.
            Stvar je malo drugacija, proizvodjaci uslovljavaju firmama koje hoce da budu dileri da naprave auto-salone u odredjenom stilu-troskovi idu od firme koja prakticno jos nije ni postala diler. Onda ih uslovljavaju rezervnim delovima (da uloze pare u rezervne delove). U celoj prici proizvodjac daje samo auto na odlozeno-carina na racun dilera/uvoznika.
            Diler cak mora da se opravda za koriscenje svih ozbiljnijih rez.delova, tj. da ostavi kod sebe pokvareni deo, itd.
            Boost or bust...

            Comment

            • srle1
              CBC Senator XXL
              • 08.02.2005
              • 320
              • Beograd

              #21
              Re: Marže prodavaca i uvoznika...

              Originally posted by 206
              Originally posted by srle1
              ...Nagradno pitanje...

              Koliki je iznos fakture kada Porsche SCG plaća Porsche-u Austrija Porsche 911 kome je maloprodajna cena oko 84.000 eur...?

              ...






              oko 33.000 eur..!!



              A šta mislite koliko košta Golf 5...? ( približno 20.000 mp cena)

              ... oko 9.000 eur

              cifre 100% tačne...

              Iskreno nisam očekivao da budu toliko niske...
              Ne znam ko ti je izvor, ali ili te debelo laze ili je sam apsolutno neinformisan, posto cifre nemaju veze s vezom.

              Marze su, u zavisnosti od marke i modela automobila, 5-15%, u 99% slucajeva.
              Možda... ja samo kažem šta sam video...

              U svakom slučaju zanimljiv je primer sa Dačijom... sećam se odranije tih cifara...
              Dačija u Rumuniji je koštala oko 4-4,5 hiljade a ovde 8-9... a carine nema...

              hm... Kolika je to marža... ( naravno kad se izbije PDV)

              ...otprilike bar 2500eur... to nije 5-15% nego dobrih 30% ( ako auto košta 8500eur)...

              U svakom slučaju malo mi je neverovatno da će recimo Delta na novog fiću da uzima oko 1200-1500 eur po vozilu... Ne verujem da će biti ispod 3-5 hiljada ko komadu...

              =]
              Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #22
                Hyundai daje oko 7% marze, 10% u najboljem slucaju. E sad, vi od toga treba da finansirate marketing, sve troskove salona, bankarske garancije, popuste u raznim akcijama maticne kuce, itd...Jedino na sta mozete da se vadite i uopste da zaradite ikakav novac, je servis i postprodajna podrska, ali kad podvucete crtu, radite na pozitivnoj nuli. Tek posle izvesne "kriticne mase" i broja prodatih vozila i formirane baze musterija za odrzavanje, dodatne usluge (TNG, osiguranje itd...) mozete racunati na neki profit.

                Tako da je "100% proverena prica" o onolikim zaradama prodavaca ne smesna, nego da places od smeha.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #23
                  Re: Marže prodavaca i uvoznika...

                  Originally posted by srle1
                  Možda... ja samo kažem šta sam video...

                  U svakom slučaju zanimljiv je primer sa Dačijom... sećam se odranije tih cifara...
                  Dačija u Rumuniji je koštala oko 4-4,5 hiljade a ovde 8-9... a carine nema...

                  hm... Kolika je to marža... ( naravno kad se izbije PDV)

                  ...otprilike bar 2500eur... to nije 5-15% nego dobrih 30% ( ako auto košta 8500eur)...

                  U svakom slučaju malo mi je neverovatno da će recimo Delta na novog fiću da uzima oko 1200-1500 eur po vozilu... Ne verujem da će biti ispod 3-5 hiljada ko komadu...

                  =]
                  E, a GDE si ti to video, a da nije prica iz, recimo SAT-a ili neke slicne trac novine? Jesi li bas VIDEO, ili si citao, ili ti je neko rekao? Ogromne razlike izmedju ovoga...

                  Tebi je mozda neverovatno koliko ce Delta da uzima, ali iz gadjanja ciframa koje spominjes, ocigledno pricas jako uopsteno..."...ne verujes da je ispod 3-5 hiljada po komadu..." - to je za auto od 25.000 evra, razlika izmedju 12% i 20% sto je OGROMNA razlika. A cak ni Delta ne moze da uzima tolike marze jer, jednostavno, ni sam proizvodjac ne zaradjuje ni BLIZU toliko. Ako uzmu vise od 3% konkretno na Fici, autu koji se prodaje kao blesav (pa zasto bi i dilerska marza bila veca), to bi bio izuzetak od pravila u auto svetu.

                  Dakle, verovao ti ili ne, NIKO ne uzima tolike pare na prodaju vozila.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • Eon
                    Moderator
                    • 10.03.2005
                    • 4225
                    • Beograd-NBG-44
                    • Superb 2.0 4x4 DSG

                    #24
                    I zaboravljate jako mali detalj, koji je ovde bitan. Fakture se formiraju i u zelji ostvarivanja profitabilnosti odredjene jedinice na odredjenoj teritoriji. Porshe SCG je deo Porshe prodaje Evrope. Ovde su podigli salone i imaju npr 5 godina da postanu profitabilni. Ovo je jedna vrsta transfera novca u lanac prodaja ovde.

                    Koliko kosta uvoz Milka cokolade, Nescafe, banana....

                    Da li znate koliko kosta jedna USB memorija od 1 Gb. E pa ulazna cena sa carinom, transportom, spedicijom i PDV-om je oko 5.6 eura. U pitanju je renomiran brand.

                    Negde su i troskovi marketinga uracunati u cenu.

                    A da li znate koiku marzu dileri VW dobijaju. Negde od 7-12%!!!!

                    A Toyote oko 8-12%.

                    Najvecu marzu dobijaju dileri GM-a!!! Ali ne za sva vozila, samo skuplja.
                    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                    Comment

                    • 206
                      Admin od ispočetka :)
                      • 09.12.2004
                      • 9548
                      • Beograd
                      • 206

                      #25
                      Svaki brend ima svoja pravila sta bi diler trebao da plati, uradi, obezbedi sa svoje strane, od svoje zarade - tako da apsolutni procenat ne znaci bas preterano mnogo i ne daje kompletnu sliku cele price.
                      The difference between men and boys is the price of their toys

                      Comment

                      • Pele
                        CBC Senator
                        • 01.07.2006
                        • 262
                        • Požarevac

                        #26
                        Da ga 'ebem, znam da na rezervne delove imaju preko 50 posto, pa plus radni sat, tako da mu se isplati da proda auto i bez zarade, kada posle šamara sa cenama održavanja.
                        Ja lično ne verujem da baš imaju 3 - 5 posto, jer npr. kada dodju akcije, pa poklanjaju paet opreme koji vredi 3000 evra, ili ti daju bez PDV-a (kao ono, PDV mi plaćamo) koja je onda računica da ti da 18 posto popusta ako ima 10 posto zarade? Mislim da je veća cifra u igri...

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          ja ne znam koliko uzimaju trgovci po komadu prodatog vozila, ali vidim da se tuku i grabe za taj tzv posao bez zarade.
                          cudno mi je da se neko bori svim silama a da iza toga nema interes/ tj zaradu.

                          sto veca borba, to je verovatno i zarada velika.
                          a da je tuca kod nas, pa i preotimanje brendova nije tesko primetiti.

                          podseca me na kuknjave bankara a ovamo se polomise da razni otvaraju banke, te navodno (i njima kao i autotrgovcima) slabo isplative.

                          prica sa jedne (o siromastvu) i postupci (luksuzne nekretnine megalomanskih povrsina) sa druge strane se nekako bas ne uklapaju..
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • JNC
                            CBC Senator XXL
                            • 19.12.2006
                            • 1332
                            • Beograd

                            #28
                            Sutra cu da skeniram i stavim original fakturu za moj auto od Profila, tamo se lepo vidi zarada od nekih 25-30%(sad se ne secam napamet), e sad da li oni toliko zaradjuju ili steluju ulazne fakture zbog manjih dazbina ne znam, ali ako to rade oni i svi uvoznici onda oni debelo varaju drzavu i ja ne mogu da verujem da to moze da se radi bez saglasnosti iste.
                            Znaci to je iz prve ruke, moj auto ja ga kupio i imam papire na poslu.

                            Comment

                            • srle1
                              CBC Senator XXL
                              • 08.02.2005
                              • 320
                              • Beograd

                              #29
                              Re: Marže prodavaca i uvoznika...

                              Originally posted by 206

                              E, a GDE si ti to video, a da nije prica iz, recimo SAT-a ili neke slicne trac novine? Jesi li bas VIDEO, ili si citao, ili ti je neko rekao? Ogromne razlike izmedju ovoga...

                              Dakle, verovao ti ili ne, NIKO ne uzima tolike pare na prodaju vozila.
                              Video... Mi finansirali... =]
                              Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

                              Comment

                              • Nenad
                                CBC Senator XXL
                                • 06.01.2005
                                • 1364
                                • BBgd/Mow

                                #30
                                Ovde se mnogo pominje termin "zaradjuju" ali ako se misli na bruto marzu onda je to malo pogreshno. Neto marzha ili profit je ono sto se racuna.
                                U biznisu opreme (maltene bilo kakve) je normalno da proizvodjac obesi cenu 100 a da dileru proda za 50 ili manje. Onda taj isti diler obesi cenu od 100 ali da maloprodaji popust od 20-30%, tj. proda za 80-70.
                                Mislim da je mnogo veca zarada (%) u prodaji kompjutera nego u kolima.
                                Boost or bust...

                                Comment

                                Working...
                                X