Marže prodavaca i uvoznika...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #46
    Brick jako voli da prica o stvarima o kojima je samo citao ili slusao. Ja sam sa druge strane diler za Hyundai i Peugeot, radio i VW/Audi, i do u evro znam kolike su cije marze za pojedine modele, kolike su ulazne fakture, zasto su tolike kolike su, koja su obavezna davanja i rashodi a kakvi su prihodi i njihova struktura.

    Tako da znam o cemu pricam, i kad ti kazem da se ni na jednom autu bilo koje marke ne zaradjuju tolike cifre, onda mi veruj da je tako - a pogotovo ne na Fiatu 500 neke silne hiljade evra...

    Ono sto ljudi ne shvataju je da se ne zivi iskljucivo od zarade ostvarene prodajom novih automobila - zaradjuje se na postprodaji, servisima, delovima, zameni staro-novo, osiguranju, itd...

    I na kraju niko nije rekao da je to neprofitabilno, samo govorim da nije ni izbliza toliko profitabilno koliko neki ljudi misle, a i kad se zarade neke pare zaradi se na vezanim delatnostima, ne na samoj marzi od prodaje. Delta to naravno zna, i ne vidim zasto ne bi, kad vec mogu, radili na marzi od 5,6,7% na par hiljada prodatih vozila sa dugorocnom strategijom na 15-20 godina? Kad tako gledas isplati se, pa kad saberes sve sto Delta radi i cime se bavi, nabere se...a konkurencija ostaje bez 'leba, i tu su zavrsili posao.

    Je'l sad jasnije?
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • icatenej
      CBC Član
      • 07.11.2006
      • 26
      • Beograd

      #47
      Ljudi, hajde na konkretnom primeru Logana cija je uvozna faktura iznosila 4056 EUR da dodjemo od cifre od 8124 EUR. U tom trenutku davanja prema drzavi su iznosila 18% (samo PDV, carine nije bilo).

      8124 - 18% = 6661.18 EUR - to je znaci osnovica

      6661.18 - 4056 = 2605.18 EUR sto iznosi 64.2% povecanja u odnosu na ino fakturu

      Neka odbijemo ovih 4.2% na troskove prevoza i razne druge eksterne troskove, ostaje nam 60% koje firma-prodavac uzima za sebe. To je koliko znam marza (zarada prodavca). Ispravite me ako gresim? Iz tih 60% prodavac treba da namiri troskove poslovanja (plate radnika, zakup/odrzavanje poslovnog prostora, amortizaciju opreme itd.) i da mu ostane neki profit.

      Na 5000 prodatih vozila (koliko je Integra prodala 2005.) prihod bi po ovoj racunici iznosio cca 12.500.000 EUR. E sad, koliki su rashodi firme sa recimo tridesetak zaposlenih koliko ima npr Integra Motors (od njih sam kupio auto)?

      Plate: ako uzmemo prosek od 500 EUR neto (normalno, direktor ima puno vise a cistacica dosta manje), to firmu kosta oko 875 EUR bruto x 30 x 12 = 315.000 EUR na godisnjem nivou.
      Prostor: neka su izdavanja i do 10.000 EUR mesecno (a nisu, pogotovo ako su objekti u sopstvenom vlasnistvu) to je 120.000 EUR na godisnjem nivou
      Amortizacija, potrosni materijal, osnovna sredstva: neka su mesecna izdavanja opet 10.000 EUR to je jos 120.000 EUR na godisnjem nivou
      Marketing aktivnosti: neka su mesecno i 100.000 EUR to je 1.200.000 na godisnjem nivou.

      Kad sve saberemo i oduzmemo dodjemo do oko 10.000.000 EUR ostatka!!! Profit? Sumnjam da je bas toliki i sigurno sam nesto ispustio, ali ne verujem da sam mnogo toga ispustio... Takodje u pocetnu kalkulaciju nisam uveo naknadne popuste koje prodavac dobija od fabrike (u vidu casa sconto, robnih popusta itd.) Takodje nisam uracunao, servis, rezervne delove itd...

      Hajde neka neko ko bolje poznaje ekonomiju od mene malo sredi ovaj moj racun... Da vidimo koliko je isplativ/neisplativ ovaj posao.

      btw. radim u veleprodaji (druge vrste proizvoda) i znam da za pojedine proizvode stavljamo marzu i preko 50%. Tako da mene realno nista ne cudi...
      Opel Astra H 1.7CDTI
      Dacia Logan 1.4

      Comment

      • Dren
        CBC Senator XXL
        • 24.08.2005
        • 1068
        • Sarajevo

        #48
        Necu napamet komentarisati ovo tvoje pisanje oko konkretnog slucaja, ali da sve bude po PS-u, hajd' ti tu fakturu skeniraj pa "nakaci" ovdje... Pa da ljudi to i vide crno na bijelo, pa da onda o tome konkretnom raspravljaju...

        Mala digresija, mislim da si pogresno racunao PDV, jer si ti od "gornje" (vece) cijene oduzeo 18%, pa je i suma PDV osnovice ispala manja... PDV se racuna "odozdo", tj. u ovome sto si ti naveo bi to vjerovatno bilo blize glavnici 4056 EUR +18%=xxxxx.

        Jos nesto, iako carine nije bilo, obicno se i na te stvari koje su oslobodjene carine, placa "carinska evidencija", koja je obicno ranga 1%... Ali to ce neko od upucenijih sigurno ispraviti ako nisam dobro rekao...

        Da li je tebi Logan naplacen 8124 EUR ? Sa transportnim troskovima, odkonzervacijom i nultim servisom ili si to dodatno platio ? Pitam jer su te stavke obicno "nevidljive" dok prodaja nije gotova stvar, tj. skoro niko ih i ne spominje, a onda "pljus" iz vedra neba, daj jos 400-500 EUR za te "sitne" troskove...

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #49
          Skeniraj fakturu, pa da vidimo.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • gti16v
            CBC Senator XXL
            • 05.08.2007
            • 343
            • BGD
            • VW PASSAT 1.8T, BMW E46 318Ci 105kw

            #50
            Originally posted by icatenej
            Ljudi, hajde na konkretnom primeru Logana cija je uvozna faktura iznosila 4056 EUR da dodjemo od cifre od 8124 EUR. U tom trenutku davanja prema drzavi su iznosila 18% (samo PDV, carine nije bilo).

            8124 - 18% = 6661.18 EUR - to je znaci osnovica

            6661.18 - 4056 = 2605.18 EUR sto iznosi 64.2% povecanja u odnosu na ino fakturu
            U pravu je Dren. Ako radis u veleprodaji logicno bi bilo da znas da se PDV racuna na osnovnu cenu sa carinom... Ako je cena vozila sa PDV-om 8124, cena bez PDV-a je 8124/118*100=6885...

            Comment

            • BRABUS
              CBC Senator XXL
              • 15.10.2004
              • 2399
              • London

              #51
              Momci, sta ste ste uhvatili za tu fakturu ko da je Bog napisao.

              Marze su niske u procentima, ali je celokupan obim veliki, tako da ostane dosta para. Ilustracija - prodas 1000 automobila, prihodi su ti znaci u proseku oko 25.000.000, zaradis 2-3% neto, to je 500.000-750.000 evra, samo na novim automobilima + zarada na servisima, delovima....eto motiva zbog koga se ljudi grabe za auto biznis. Ja licno nebih nikada, posto mislim da takva zarada u procentima nije dovoljna nadoknada za rizik u koji se upustam prilkom starta auto biznisa + durge poslove koje propustam zbog toga sto se bavim auto biznisom. Kao dodatna delatnost, auto biznis moze da prodje, kao osnovna, nebih...

              koliko treba kompjutera da prodas da bi ti ostalo 750.000 evra neto, uprkos tome sto ti mozda ostaje 10+% neto???

              Comment

              • Wiz
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 3104
                • Nish

                #52
                Originally posted by Eon
                I zaboravljate jako mali detalj, koji je ovde bitan. Fakture se formiraju i u zelji ostvarivanja profitabilnosti odredjene jedinice na odredjenoj teritoriji. Porshe SCG je deo Porshe prodaje Evrope. Ovde su podigli salone i imaju npr 5 godina da postanu profitabilni. Ovo je jedna vrsta transfera novca u lanac prodaja ovde.

                Koliko kosta uvoz Milka cokolade, Nescafe, banana....

                Da li znate koliko kosta jedna USB memorija od 1 Gb. E pa ulazna cena sa carinom, transportom, spedicijom i PDV-om je oko 5.6 eura. U pitanju je renomiran brand.

                Negde su i troskovi marketinga uracunati u cenu.

                A da li znate koiku marzu dileri VW dobijaju. Negde od 7-12%!!!!

                A Toyote oko 8-12%.

                Najvecu marzu dobijaju dileri GM-a!!! Ali ne za sva vozila, samo skuplja.

                Znaci Opel popovima i dr-ima daje vozilo bez marze

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #53

                  slicno je bilo i kada su kupovani Fiati i Pezoi za policiju, tj drzavu.
                  ti auti nisu placeni po ceni iz prodajnih oglasa.

                  sasvim sam siguran da 30% umanjenje cene ne znaci da je trgovac iz svog dzepa izvadio novac i doplatio vec da je nivo marzi zaista poveliki, i da ima prostora i za toliki popust.
                  Da ali na ta vozila sigurno nije dobijena ista marza kao za ostale namenjene obicnim kupcima koji stoje po salonima.

                  To su dogovorene vece kolicine sa vecim rabatom i pripremom za odredjenu namenu. Za to je bio raspisan tender pa ko voli tj kome odgovara nek izvoli.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • BRABUS
                    CBC Senator XXL
                    • 15.10.2004
                    • 2399
                    • London

                    #54
                    @brick

                    Vise puta je navedeno na ovom topiku kako se krecu marze za nove automobile, i u svetu (vidi moj post sa prve strane) i kod nas (206-tica je naveo iskustvo iz prve ruke), tako da neznam zasto ti je tako tesko da poverujes u to.

                    Automobili koji se prodaju za potrebe taksija i rent-a-cara su uglavnom ili odlazeci modeli ili ogoljeni do gole koze, pa fabrika daje vece marze prodavcima, samo da ih se otarasi lakse.

                    Moj poslednji post je inace imao za cilj da pokaze zasto se ljudi bave tim biznisom.

                    Comment

                    • Eon
                      Moderator
                      • 10.03.2005
                      • 4225
                      • Beograd-NBG-44
                      • Superb 2.0 4x4 DSG

                      #55
                      Originally posted by Wiz
                      Originally posted by Eon
                      I zaboravljate jako mali detalj, koji je ovde bitan. Fakture se formiraju i u zelji ostvarivanja profitabilnosti odredjene jedinice na odredjenoj teritoriji. Porshe SCG je deo Porshe prodaje Evrope. Ovde su podigli salone i imaju npr 5 godina da postanu profitabilni. Ovo je jedna vrsta transfera novca u lanac prodaja ovde.

                      Koliko kosta uvoz Milka cokolade, Nescafe, banana....

                      Da li znate koliko kosta jedna USB memorija od 1 Gb. E pa ulazna cena sa carinom, transportom, spedicijom i PDV-om je oko 5.6 eura. U pitanju je renomiran brand.

                      Negde su i troskovi marketinga uracunati u cenu.

                      A da li znate koiku marzu dileri VW dobijaju. Negde od 7-12%!!!!

                      A Toyote oko 8-12%.

                      Najvecu marzu dobijaju dileri GM-a!!! Ali ne za sva vozila, samo skuplja.

                      Znaci Opel popovima i dr-ima daje vozilo bez marze
                      U trosak ulazi i marketing koji nije mali... Prodaja poznatim licnostima je deo gde se gubitak na vozilu nadoknadjuje marketing budzetom...

                      U ovoj temi ima mnogo neistina i indirektno izvedenih zakljucaka. Svaki proizvodjac oderedjuje krajnju cenu za odredjeno trziste. Svaki diler dobija odredjeni rabat. Od tog rabata zavisi i koja ce davanja imati na tom trzistu u vidu posrednih troskova. I ne zaboravite, fabrika ce uvek pokusati da amortizuje odredjen rast troskova na trzistu da bi zadrzala programiranu cenu vozila!!!!
                      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                      Comment

                      • Dren
                        CBC Senator XXL
                        • 24.08.2005
                        • 1068
                        • Sarajevo

                        #56
                        Da malo rezimiramo, moja iskustva, uz odlican Brick-ov post o marzi (a ne zaradi), Eon-ov o odluci principala oko prodajne cijene i pozicioniranja na trzistu, te Brabus-ovog i 206-icinog koji su blize "izvoru" tog potoka, otprilike pruzaju (u presjeku skupova) vecinu informacija na ovu temu...

                        Da su marze velike, jesu... Da u svemu tome najmanje zaradi konacni diler, naravno da je tako... Uvijek navise zarade oni koji samo "papire" promecu kroz ruke, dakle zastupnici/uvoznici/veletrgovci... Nekada su oni nevezani za fabriku vlasnicki, a nekada su (kada obim posla postane toliki da to fabrika vise ne pusta iz svojih ruku) u vlasnistvu principala... I tada naravno oni najvise zaradjuju po prodanom komadu... Naravno uz sve ostale ranije navedene troskove, pored samog troska proizvodnje konkretnog automobila...

                        Naravno, nisu samo u auto industriji marze prevelike, i drugdje su, a tu dolazimo do onog ogranicenja trzista od raznih (polu)monopolista...

                        Posredno vezano za auto-industriju... Moj drug u Konjicu (BiH), masinski inzenjer, ludak za trkama, privatnik, kupio '96-'97-e tehnologiju, i svasta nesto od Slovenaca (Sinter) za proizvodnju kocionih plocica, pakni i sl... I postavio posao na noge, i fino mu ide, i... Nakon par godina rada sa nekim drugim firmama iz branse dodje do toga da bi mogao to i bolje naplatiti ukoliko umjesto insistiranja na parama, od nekih veletrgovaca uzme drugu auto-robu kao kompenzaciju po njihovim dilerskim cijenama, naravno u zamjenu za svoj proizvod... Otvori svoju prodavnicu auto dijelova, i nakon oko godinu dana, kada se posao ustabilio, pricamo mi uz pivce za zivce, i kaze on meni (nije od onih koji kukaju, prije je od onih koji govore, dobro je, moze se...): "Da sam znao da su u trgovini ovolike pare, znas kad' bih se za*ebavao sa proizvodnjom? Nikad, a mozda ni tad!"

                        Znam rekoh, de mala, donesi nam jos po jednu...

                        Comment

                        • 206
                          Admin od ispočetka :)
                          • 09.12.2004
                          • 9548
                          • Beograd
                          • 206

                          #57
                          Ne znam da li zabuna nastaje kod baratanja terminima ili negde drugde, jer se opet insistira na tome da su marze ogromne...

                          OK, onda ovako - marze JESU ogromne, ali je zarada na nivou od 2-3%, i to si sretan ako dobijes i toliko jer se JAKO cesto desi da radis u korist svoje stete radi potencijalnog dobitka na nekom drugom "frontu" umesto direktne prodaje. Razumemo li se sad?

                          Sto se tice nabavke Peugeota i Fiata za Policiju, na takve tendere se prijavljuje i dobijaju se uz saglasnost i podrsku fabrike, odnosno proizvodjaca, tako je uradjeno kod nas. Fabrika daje damping cene na takva vozila i tendere za drzavne sluzbe sve u cilju nekog prestiza, da Policija Srbije vozi Pezoe, to nekome dosta znaci.
                          The difference between men and boys is the price of their toys

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #58
                            Vise puta je navedeno na ovom topiku kako se krecu marze za nove automobile, i u svetu (vidi moj post sa prve strane
                            @brabus, ok je to u svetu sto ti poznajes.

                            Nemoguce....fabrike automobila daju marze od 13-20
                            aki kod nas....
                            a kako je onda moguce da je popust od 18% na kupovinu Forda.

                            - prodaje se novi auto ispod nabavne cene ?
                            - marza je veca od 18% ?


                            iz kog fonda nastaje mogucnost da se cena umanji za 20 i vise procenata pri grupnoj nabavci ?

                            @206
                            Sto se tice nabavke Peugeota i Fiata za Policiju, na takve tendere se prijavljuje i dobijaju se uz saglasnost i podrsku fabrike, odnosno proizvodjaca, tako je uradjeno kod nas. Fabrika daje damping cene na takva vozila i tendere za drzavne sluzbe sve u cilju nekog prestiza, da Policija Srbije vozi Pezoe, to nekome dosta znaci
                            saglasnost fabrike je ocigledano potrebna za vece kolicine. ionako dileri retko kada na stanju u magacinu imaju nekoliko stotina vozila za isporuku odmah, tj lager je mali.

                            kazes damping cene, zar to nije zakonom zabranjen postupak ? (pitam, neinformisan kakav je kod nas zakon)
                            zar bi druge fabrike mirno posmatrale konkurenciju koja se sluzi takvim metodama utakmice, bez odgovarajuce pravne reakcije ?

                            postoji li antidamping zakonodavstvo, komisije i procedure, da li se sve to zaobilazi ?

                            mozda sve i jeste kod nas jos nesredjeno, pa je i moguce divljanje sa marzama.
                            ---------------------
                            imam iz prve ruke iskustvo sa rabatom od okruglo 30%, nesto ne verujem da je uvoznik meni prodao ispod njegove ulazne cene (nije auto biznis odmah da skinem sumnju).

                            maltene nema robe koju kupujem kao repro materijal da ne dobijem bar 10% rabata, i to kada ne trazim.

                            cesto je i drzava tu faktor koji otezava smanjenje marzi svojim megalomanskim apetitima u raznim formama nameta.

                            pre par nedelja citam ugovor sa Amex karticu, marza (razlika ulazne i izlazne kamate) je celih 23% devizno na godisnjem nivou. kao primer.
                            za mene su banke isto trgovci, trguju novcem/ robom.

                            nije sporno da najveci deo zarade potice od postprodaje, delova, servisiranja i slicno, tu su marze 400-500% na delovima.

                            izduvni ventil iz mitrovacke fabrike za VAG grupu je kostao 1DEM ( 0.50 eura prevedeno ) pre 10 godina (neto) na pragu fabrike, u radnji u prodaji visekratno poskoci cena. cak i do 10 puta cena poraste do krajnjeg kupca.
                            navodim kao primer.

                            meni licno ne smeta sto neko ima veliku marzu, smeta mi da trazi za sebe ogranicavanje prava drugima da se bave istom trgovinom, da ometa konkurenciju i trazi eksluzivnu poziciju.

                            i smeta mi kukanje, pa ako se ne isplati biznis sa autima zatvori, nemoj se baviti i pusti druge a ti se bavi onim sto ti vise odgovara.
                            nije zabranjeno da se odustane od posla, a nije ni obavezno da se bas bude auto diler.

                            ovako ispada da prodaja vozila se malo ili jedva isplati a onoliko tuce za to sto se neisplati...nema bas logike.

                            moze da se bude i samo ovlasceni serviser kada se (kako se kaze) trgovina kao posao ne isplati a nesto slabo primecujem da se napusta trgovina i prelazi u proizvodnju (necega).
                            meni je to znak da je trgovina ipak dovoljno profitabilna.

                            za 3% profita treba bas biti zanesenjak pa se baviti trgovinom, kada je bez ikakvog rada kamata barem 5% (devizna) garantovana.

                            u svakoj zemlji drzava se pobrine da kamata bude manja od prosecne profitne stope. ko bi inace hteo da se bavi biznisom...
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            Working...
                            X