Uklanjanje elektronskog ogranicenja brzine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #46
    skroz je off ali da bi me razumeli zasto tako vozim nabrojacu gradove koje obidjem za jedan dan. brestovac,pecenjevce,bojnik,lebane,medvedja,sijeri nska banja,manojlovce,leskovac,stajkovce,vlasotince,svo dje,grdelica,predajane,vladicin han,surdulica,bosilegrad,vranjska banja,vranje,bujanovac i presevo. iz preseva krecem za beograd u 20h a sutradan radim pre podne od 7 30 h.
    izvinjavam se za off


    suludo, sigurno vodi u tragediju, i nema rezona.
    koji god menadzer je tako organizovao firmu/ posao... no comment.

    covek je vrlo zamoran materijal, 15sati dnevno voznje nije normalno za profesionalnog vozaca.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • zemunac72
      CBC Veteran
      • 08.12.2006
      • 154
      • zemun

      #47
      sve je to meni druze jasno ali dok nenadjem bolje....tu sam gde sam...

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #48
        pa nisi ti kriv, nije ni tebi namenjena moja kritika...prosto tako postavljena organizacija mora da dovede do haosa i tragedije.
        samo je pitanje kada...

        a ni firmi sigurno nije jeftinije da joj se ubrzano unistavaju vozila, da trose vise goriva, da ima nezadovoljne zaposlene koji gledaju da je napuste..
        stara poslovica kaze da firmu ne cine zgrade (masine, sta god) vec ljudi i njihova motivisanost da doprinose firmi.

        znam iz iskustva jedne firme takvu slicnu organizacije rada...rezultat je na kraju propast firme i zatvaranje biznisa.
        svi ljudi napustili..
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Dundjer
          CBC Član
          • 19.09.2007
          • 30
          • Beograd

          #49
          Ode tema u off ali moram ovo da kazem i kod mene u firmi se isto tako vozilo dok nije ovaj momak poginuo, sada vozaci mogu sve spava se po hotelima kada se ne stigne na vreme ali sada je to sve dzaba. Izvinjavam se na offu. Ovaj kombi sto mi vozimo je 2003 godiste i uopste nema sajlu nego mu gas ide preko elektronike. Ne znam za ove nove, ali on nije isao preko 90 dok mu nismo skinuli sraf.
          Dva kilometra u rikverc vezanih ociju

          Comment

          • Rendjo
            CBC Senator XXL
            • 26.06.2006
            • 340
            • Zadar HR

            #50
            Ma dajte molim vas..svi se ovdje hvale kako s kojekakvim Stojkama i Yugašinima prebacuju preko 180 a kad se na kombiju prebaci preko 150 onda je to dovođenje u opasnost života općeopasnom radnjom Vozim Boxere od svoje 17godine i brza vožnja s njima nije nikakav problem..naravno ako znaš što radiš Ja bi radije vozio tamića koji ne ide ni 80 nego boxera koji može preko 160 a ne daju mu ni 100..sad druga je stvar ako je auto od firme pa ga tako ugšili radi propisa..Dok sam bio mlađi vozio sam kombi brzo zato što sam volio brzinu a danas sam najsretniji kad dođe nedjelja i kad vozim polako jer ne moram letiti na 100mjesta koja sigurno ne bih stigao obići da vozim kombi koji je limitiran na 90..nego eto ako već moram voziti brže nastojim da vozim što sigurnije i bez pretjerivanja..Nakraju moj Boxer nema nosivost 3500kg

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #51
              3500kg je ukupno dozvoljeno opterecenje za B klasu.

              U prevodu, u bilo kom trenutku da vas oteraju na vagu, ne smete preci 3500kg, pa bilo prazno vozilo, natovareno krompirima, putnicima, cime god.

              Dakle ako vozilo ima 2 tone, da bi se uklopio u B klasu u njega smes da natovaris 1500kg tereta, 1500kg tezine putnika, ili 1500kg bilo cega drugog - i putnici su teret, dakle i tu razlike nema. Pogresno je dakle natovariti 1500kg tereta, pa jos i putnike na to - onda prelazite 3500kg i idete u C klasu, sta je tu nejasno?

              Teretno vozilo mase 3500kg, vesanjem, kocnicama i aerodinamikom NIJE prilagodjeno voznji od 170km/h. To sto pojedinci misle da jeste, ili da je bezbedno tako voziti samo znaci da su do sada imali srece da se ne nadju u situaciji koja bi ih uverila koliko nisu u pravu.
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • Rendjo
                CBC Senator XXL
                • 26.06.2006
                • 340
                • Zadar HR

                #52
                Pa ja recimo rijetko vozim preko 800kg..Kad vozim više onda se moram tome i prilagodit.Ima cesta koje dopuštaju malo življu vožnju a ima i onih na kojima se treba suzdržati.A vožnja BMW x5 preko 250,čak do 275 kako kažeš bi trebala bit sigurnija? Sve je stvar osobne procjene trenutka i situacije na cesti..a da li te procjena prevarila znao bi jedino da se desi da ti nešto izleti nenadano na cestu..a to se meni može desiti kad vozim 140 kombi kao i tebi kad voziš 250 x5.Slažem se da pretovarene aute ne treba forsirati.DO 300-400kg iza kombi može ugodan za vožnju bez značajnijeg remečenja voznih osobina.E sad nečeš valjda umisliti da si Sebastian LOeb u kombiju pa ić ulečat ko na trkama..osim što je glupo izgleda i smiješno Pa kamioni s prikolicom idu brže od 90 a kamion s prikolicom ipak nije isto što i kombi.Ako netko ugradi kuku na auto njegove će kočnice imati znatno više posla.Ja kombi dosadnisam skršio jer znam da pretovareni kombi nije isto što i prazan ili poluprazan kombi a to bi trebali na umu imati i svi koji voze takva vozila..ali moram priznat da nisam znao da Boxeri kod vas imaju blokade.Pa što to ne bi trebali imati samo vozila C kategorije?Znam da Iveco kombiji i neki sprinteri spadaju u C kategoriju..znak raspoznavanja dupli kotaći iza.

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #53
                  E ala si nasao argument...

                  Poredis TERETNO auto sa PUTNICKIM, jedan je pravljen za odredjenu vrstu voznje i brzine, drugi nije. Sta ces sledece reci molim te, da je otprilike isto bezbedno voziti i taj kombi i Veyron, zato sto su otprilike iste tezine? Ma daj...

                  Uostalom, nek' svako vozi kako hoce, ja kazem da jednostavno pri brzini i nacinu voznje kako taj kombi moze da razvije NIJE moguce reagovati na odgovarajuci nacin jer auto jednostavno nije pravljen za to. X5 mozes sa 100 da zaustavis za 36 metara, kombiju ce trebati 50, odradi test nagle promene trake sa kombijem, pa vidi sta se desava, u poredjenju sa putnickim autom?

                  Lako se ljudi zavaraju i zamene teze, olako shvate tvrdje vesanje kombija (koje je tu da drzi teret), vide da zbog toga kombi kobajagi "odlicno lezi u krivini" pa se malo preprze, stisnu jace...i onda kuku lele kad ne mogu da se zaustave ili nalete na takvu situaciju da moraju da koce u krivini, ili sta ja znam...nema tu objektivne ili subjektivne procene trenutka i situacije, letis sa puta i gotovo. Sve je to OK, voziti malo brze dok su uslovi OK i dok nema vanrednih situacija - onog trenutka kada upadnes u neku situaciju kada ti zatreba dodatna kociona moc ili nagla manevarska sposobnost, brzo ukacis da takvo nesto ne postoji i vidis gde su ogranicenja onoga sto auto moze da uradi i toga sto se tebi cini da moze...
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • ada
                    CBC Senator XXL
                    • 04.06.2005
                    • 2375
                    • Novi Sad
                    • Svasta nesto

                    #54
                    ajde da navedem moj primer
                    auto put beograd - novi sad (nazovimo auto put 94 god.)
                    kombi iveko 35-8h pun robe (nije bitno pretovar ili ne) sa 110km/h puca zadnja leva guma, posle 50m kombi zavrsio na tockovima ali sa prvo napravljenih 360 stepeni.Sva sreca izasao ziv.
                    da skratim
                    sama visina kombija dozvoljava brzine i od 200km/h, ali pri brzini vecoj od 90 km/h vi vise ne vladate situacijom.Svaki kombi ima visoko profilisane gume (205-r16) kada ta guma pukne to je pad od 10-12cm na stranu,sa teretom od 1 tone to je katastrofa.

                    komentar svima jasan.
                    Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
                    Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
                    Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
                    Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

                    Comment

                    • Rendjo
                      CBC Senator XXL
                      • 26.06.2006
                      • 340
                      • Zadar HR

                      #55
                      206 krivo si me shvatio.Što se tiće nedostataka kombija sve mi je jasno.Imam dosta kilometara u guzici sa kombijem i kojekakvim drugim vozilicama tako da sam upoznao sve te navedene situacije i iz njih izvukao stanovite zaključke.Slažem se se ne treba divljati sa dostavnim i teretnim vozilima jer im to nije namjena.Moja kritika se odnosila na moraliziranje oko tih blokada na mjestu gdje sam to najmanje očekivao.Pa bit ovog foruma i jest da želimo postići da nam vozila brže idu..ako je blokada na 90 boxeru bojim se i mislit kako je taj auto ugušen.Pa to je na mom kombiju jedva 2200 o/min To ga čini neupotrebljivim za pretjecanja i neke zahtjevnije manevre na cesti(prestrojavanje,uključivanje u promet itd)gdje je itekako poželjno da vozilo može potegnuti.A što se tiće opterečenosti to bi trebalo bit u svijesti svakog vozaća..a ako nije to je već nedostatak educiranosti vozaća.Ja moram priznati da to nisam naučio u teoriji nego u praksi.Mislim da terenci nisu pravljeni za 275 pa ih ljudi svejedno toliko voze,kao i stojke i Jugići kakvih je nemalo na ovim forumu koji prebace preko 180.Čovjek je samo pitao može li se skinuti ta blokada i to je sve što mu treba odgovorit..a rasprava o tome to da li je to opasno ili nije ne vodi nikuda jer to je kao da pričamo o spomenutim Jugićima koji sigurno nisu konstruirani da idu preko 180 pa opet ljude i dalje to intrigira pa i dobiju stanovite odgovore.Nitko im nije rekao.daj što to radiš kupi Una T-IE-a,i mani se čorava posla,jel tako?On je htio maknuti blokadu i valjda zna što želi dobit s tim.Vjerojatno ne nekakvo natjeravanje kroz zavoje.Po meni ako je imalo kršten vozać teretnog vozila može slobodno maknut blokadu i ne znojiti se svaki put prilikom pretjecanja vozila koja voze oko 80 Ja osobno preferoram tečnu vožnju 100-120 bez naglih ubrzavanja i kočenja.. koja uključuje tu i tamo neko pretjecanje i to je to.Potrošnja mi bude nekih 10l bez ikakvog silovanja auta.I kad tako vozim skoro da i ne čujem motor..Stvarno je milina s kojom lakočom održava 120 tako da mu je mačji kašalj dobaciti do 150 ali eto skoro da mi nikad nije potrebno pa u većini slučajeva vozim tako..osim ukoliko ne vozim u koloni

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #56
                        .Moja kritika se odnosila na moraliziranje oko tih blokada na mjestu gdje sam to najmanje očekivao.Pa bit ovog foruma i jest da želimo postići da nam vozila brže idu
                        primam sve kritike oko moraliziranja, vozila napravljena konstrukcijom da mogu -bezbedno- da idu sto brze je razumno dodatno poboljsati.
                        opet u granicam te osnovne konstrukcije.

                        vozilo je i Jugo 55, putnicko.

                        neka proba neko da me ubedi da je bezbedno sa originalnim fabrickim vesanjem i kocnicama i upravljackim sistemom voziti recimo 200 km/h.
                        bez obzira na jacinu motora.

                        kao paralela, problem kombija i svih kamiona generalno (i autobusa) nije motor niti njegova snaga, kao niti postizanje (pre)velikih brzina.

                        osnovni problem je u samim temeljima tog tipa vozila, visokom tezistu i velikoj masi.
                        i tu nikakav motor ne moze promeniti, tu urodjenu manu.

                        inace, iz prakse na putu problem kombi, kamion, sleper, autobus i slicno je preslab motor da povuce toliku masu pri preticanju.

                        dovoljno je proracunati moguce ubrzanje kamiona (kombi danas vec jeste uporediv sa autom) da bi se videlo koliko je nepovoljan odnos Nm/kg.


                        po ravnom putu, idealno ravnom pripremljenom kao trkacka pista, bez vetra znaci idealno bocni vetar =0, zatim pri idealnom stanju da nema saobracaja u susednoj traci pogotovu iz kontra smera (put zatvoren za sve osim za taj kombi) iliti efekat bocnog vetra pri mimoilazenju,
                        pri idealnom uslovu da je put ogradjen pa ne moze da istrci pas, dete, koza, itd .....


                        u nekim imaginarnim uslovima mozda je moguce voziti i 100 i 120 i 150 pa i 200km/h kombi sto se tice motora.

                        ali, cim jedan od tih idealnih uslova nije ispunjen nastaje problem povratka u realan svet na putu i realna ogranicenja saobracaja.

                        upravo zbog toga je tih 90km/h kao mera dokle je jos moguca pravovremena reakcija vozaca da zadrzi kontrolu nad 3 1/2 tone.


                        to sto se u praksi srecu vozaci koji "teraju" gas do poda i jurcaju autobusima punim putnika, kamionima sa ili bez prikolice, kombijima bilo putnickim bilo teretnim nije validan argument koji moze da ponisti osnove zakonitosti dinamike vozila.

                        s vremena na vreme se pojavi izvestaj u crnoj hronici sa spiskom zrtava, uz ucesce nekog od takvih vozila i gotovo uvek je doslo do prevrtanja/ izletanja sa prevrtanjem jer je vozac "zaboravio" na visinu onoga sto vozi.

                        posto vec moralisem, letos je na taj nacin zavrsio putovanje jedan autobus negde kod Karlovca, prevrtanjem u skoro idealnim uslovima- osim jednoga.
                        nije bio idealni pravac za tu brzinu kretanja..

                        jasno je da je vreme novac pogotovu u transportnom sektoru i da se uvek pozeli brzi prevoz A do B ali uvek vreba i problem sto se lako zavara vozac u postojanje pobrojanih (i jos nekih) faktora idealnih uslova puta.

                        rezultat tog zavaravanja je po pravilu tragedija jer teretna vozila imaju veliku masu i time inercione momente a ipak imaju samo 4/6 guma sa malom dodirnom povrsinom u odnosu na masu( velicinu tj visinu vozila).

                        te 4 gume su bukvalno sve sto odrzava kombi u kontrolisanom stanju, limit svega i za brzinu i motor i vozaca...
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • zemunac72
                          CBC Veteran
                          • 08.12.2006
                          • 154
                          • zemun

                          #57
                          pazljivo citam sve sto si napisao i moram nesto da ti kazem. ajde da se nadjemo nas dvojica i da ti dam moj novi citroen jumper da probas.....e tek posle probe imas pravo da pricas neke stvari...sa vecinom stvari koje si naveo se slazem ali sa nekima ne.
                          naj ozbiljnije te pozivam na pice i probnu voznju. da sednes ,izadjes na auto put i poteras 90. kombi na 90 u 6_oj brzini ima 1750 obrtaja i jednostavno mu je malo obrtaja za normalnu voznju.
                          a sto se tice lezanja na putu i po krivinama....od nove varosi do partizanskih voda nijedan ali NIJEDAN putnicki seriski auto srednje klase nemoze da me obidje....ni na brdu ni u krivinama...235x80x16 michelin ga drze bez obzira na visinu i gabarit.autobus koji se slupao kod karlovca i par kamiona koji su imali udese ove godine nisu ni 1 promil sudara putnickih automobila.
                          206 prica o brzoj promeni smera kretanja sa kombijem....desilo bi se isto sto i njemu sa 206icom kad bi mu nocu pretrcala lisica tamo gde proba auto

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #58
                            Ne moze da te obidje nijedan putnicki auto, a? Drze gume bez obzira na visinu i gabarit...svaka cast. Odlican si vozac, verovatno zbog toga.

                            Nemam komentar, sta drugo reci, ovde nema razlozne diskusije, steta. Daj boze da potraje...
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #59
                              ajde da se nadjemo nas dvojica i da ti dam moj novi citroen jumper da probas.....e tek posle probe imas pravo da pricas neke stvari...sa vecinom stvari koje si naveo se slazem ali sa nekima ne.
                              zahvaljujem na ponudi ali ja ne bih probao nesto sto ne umem da vozim, nisam navikao i nemam osecaj.
                              vozio sam Reno Trafiku to je mozda slicno, a mozda i nije.

                              ali bih rado voleo da pogledam kao posmatrac da neko odvoza sa tih 90 km/h manevar severnog jelena, tj brzu promenu trake bez kocenja i vracanje u svoju traku.

                              izadjes na auto put i poteras 90. kombi na 90 u 6_oj brzini ima 1750 obrtaja i jednostavno mu je malo obrtaja za normalnu voznju
                              to ide na dusu Citroenu gde nisu umeli da usklade prenosni odnos sa osobinama motora...tu se nista ne moze osim odabrati bolje napravljen kombi.
                              ako ne moze da u sestoj savlada otpor vazduha onda u petu brzinu, sta drugo...

                              od nove varosi do partizanskih voda nijedan ali NIJEDAN putnicki seriski auto srednje klase nemoze da me obidje....ni na brdu ni u krivinama...235x80x16 michelin ga drze bez obzira na visinu i gabarit.autobus koji se slupao kod karlovca i par kamiona koji su imali udese ove godine nisu ni 1 promil sudara putnickih automobila
                              pa sad, nesto ne stima.
                              putnicki serijski auto srednje klase je u svemu superioran kombiju (bilo kom) pa to da je auto razlog da te niko nije obisao nije mozda pravo stanje stvari.

                              mozda niko nije hteo da te obidje.. ne zaboravi da taj koji te obilazi treba da ide bar +20-30 km/h brze od tebe.

                              da li hoces da kazes da ti vozis kombi po krivinama tog tipa sa 90 ?

                              ako si ti na 90 taj neko treba da ide minimum 110 da bi te obisao, a to je vec jaaako mnogo za serijski auto.

                              slucaj sa Karlovcem sam pomenuo kao podsecanja da niko nikada nije uspeo da prevari osnovne zakonitosti- visinu, masu, moment inercije a da su vozila sa visokim tezistem prva na udaru.
                              i najlakse se prevrcu.

                              naravno ne znaci da se svaki put prevrnuti kada se pojavi krivina, samo kazem da limit kombija, kamiona, autobusa nastupa bitno ranije.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • Rendjo
                                CBC Senator XXL
                                • 26.06.2006
                                • 340
                                • Zadar HR

                                #60
                                Ma stavio bi ja svima vama koji zagovarate te limite limitatore na 80 na vaše aute 90 je već previše Pa da vidiš kako je fino guditi 80 na sat cijeli dan na relaciji od preko 500km dnevno bez ikakve šanse da ikog obiđeš

                                Comment

                                Working...
                                X