Oce neko da mi kaze sta se desava ako dam sad kintu za personalnu tablicu,jer mi vazi 7 godina ili moram opet da je platim sledece godine kad mi budu dali onu sa ispravnim grbom!?
Član 29.
Pravo korišćenja izabranih znakova na registarskim tablicama iz člana 28. ovoga pravilnika je
subjektivno i lično pravo, a važi sedam godina od dana izdavanja registarskih tablica i ne može
da se prenosi na drugo lice, osim u slučaju smrti vlasnika vozila.
Pravo iz stava 1. ovoga člana može da se produži nakon isteka roka od sedam godina uplatom
propisane naknade.
Ako vlasnik vozila u roku od 30 dana od isteka prava korišćenja ne uplati propisanu naknadu,
gubi pravo korišćenja izabranih registarskih tablica i registarske tablice se oduzimaju, a
saobraćajna dozvola poništava bušenjem.
E to mi kazi!
Za koji dan odo da castim kadeta i postanem jos jedna seljacina u nizu
Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!
Nekoliko puta smo to vec pomenuli ali recici jos jednom:
Pravilnikom o registraciji motornih vozila je predvidjeno da se na cip (ili mikrokontroler) upisuje broj motora. Znaci broj motora nece biti na vidljivom mestu kao npr, broj sasije koji se upisuje na vidljivi deo saobracajne. Ali istim pravilnikom boja se upisuje na cip a godina proizvodnje se ne upisuje ama bas nigde.
Kako se godina proizvodnje ne upisuje? Šta se dešava kad kupuješ auto, gataš koje je godište?!?
A što se tiče ovih custom tablica bane i sl, to je ciganski za medalju.
Najverovatnije da je predvidjeno da se kupac obrati nekom vidovnjaku kako bi saznao godiste automobila. Izgleda da ce biti najsigurnije kupovati auto koji nikada nije registrovan u Srbiji posto na dokumentaciji pise sve. Ali kome ga kasnije prodati i ubediti ga da je to auto stvarno to godiste (eventualno kopirati sve papire pre registracije.
..nema godista u saobracajnoj pa to je stvarno cirkus.vec vidim muljacina na sve strane,punto2,2003g se prodaje kao 2010god iz Kragujevca.Bio je lupan pa smo mu stavili masku od starije varijante
Ko leti,vrijedi
Ko vrijedi,leti
Ko ne leti,ne vrijedi..
(Grunf,TNT..)
Ne znam da li je nesto promenjeno, jer Pravilnik propisuje:
Obrazac 1
REGISTRACIONI LIST ZA MOTORNO- PRIKLJUČNO VOZILO
PODACI O VOZILU
Vrsta vozila (J):
Marka (D.1):
Tip /Varijanta/Verzija (D.2):
Komercijalna oznaka (Model) (D.3 ):
Broj šasije (E) :
Najveća dozvoljena masa (F.1):
Masa (G):
Homologacijska oznaka (K):
Radna zapremina motora (P.1):
Snaga motora u kW (P.2):
Vrsta goriva ili pogona (P.3):
Odnos snaga/masa u kg/kW ( samo za motocikle) (Q) :
Broj mesta za sedenje uključujući i mesto vozača (S.1):
Broj mesta za stajanje (S.2):
Broj motora (P5 ):
Broj osovina (L):
Boja vozila (R):
Godina proizvodnje
Nosivost
PODACI O TEHNIČKOM PREGLEDU VOZILA
Naziv i sedište ovlašćenog pravnog lica :
Šifra :
ID broj:
VOZILO JE TEHNIČKI ISPRAVNO
Datum vršenja tehničkog pregleda :
Clan 15. Pravilnika:
[b]U čip saobraćajne dozvole,[/b] pored vidljivih podataka iz saobraćajne dozvole, upisuju se i sledeći kodirani podaci: (J) – vrsta vozila, (P5) – broj motora, (L) – broj osovina, (R) – boja vozila, godina proizvodnje, zabrana otuđenja vozila do (datum), kao i JMBG, odnosno matični broj vlasnika vozila i JMBG, odnosno matični broj korisnika vozila i nosivost vozila. U pozadini se nalazi šara kompleksne strukture i grb Republike Srbije.
Sve je kodirano, osim datuma do koga je zabranjeno otudjenje vozila, godine proizvodnje i nosivosti vozila, iz razumljivih razloga!
Član 15.
Saobraćajna dozvola sadrži sledeće podatke vidljive okom, i to:
1) na prednjoj strani, u levom, manjem delu, na vrhu, sadrži međunarodnu oznaku Republike Srbije
„SRB” ispisanu latiničnim pismom bele boje na pravougaonom polju plave boje, ispod koje se nalazi
čip, na čijoj levoj strani se nalazi slovna i brojčana oznaka i strelica u vidu jednakostraničnog
trougla, koja označava pravac ubacivanja u čitač, ispod koga je grafički simbol koji predstavlja
upravljač vozila, ispod koga se nalaze reči: „Ova isprava mora se pokazati na zahtev svakog
ovlašćenog lica”, a u desnom, većem delu, na vrhu reči: „REPUBLIKA SRBIJA” ispisane na srpskom
jeziku, ćiriličkim pismom, ispod kojih je ispisan prevod tih reči na engleskom jeziku, ispod koga
su ispisane reči: „SAOBRAĆAJNA DOZVOLA” na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom, ispod kojih je
ispisan prevod tih reči na engleskom jeziku, a desno od navedenih reči Mali grb Republike
Srbije. Ispod navedenog teksta ispisuje se naziv organa nadležnog za registraciju vozila, a
ispod se nalaze kodirani podaci i to redom na dole sa oznakom: A – pod kojom se upisuje registarska oznaka vozila,
B – pod kojom se upisuje datum prve registracije,
I – pod kojom se upisuje datum izdavanja saobraćajne dozvole,
C1.1 – pod kojom se upisuje prezime vlasnika (firma odnosno naziv za pravna lica),
C.1.2 – pod kojom se upisuje ime vlasnika,
C.1.3 – pod kojom se upisuje prebivalište (sedište) i adresa vlasnika vozila,
C.3.1 – pod kojom se upisuje prezime korisnika vozila ( firma odnosno naziv za pravna lica),
C.3.2 – pod kojom se upisuje ime korisnika vozila,
C.3.3 – pod kojom se upisuje prebivalište (sedište) i adresa korisnika vozila, ispod broj pod
kojim je vozilo upisano u registar i u donjem desnom uglu serijski broj saobraćajne dozvole.
U pozadini se nalazi šara kompleksne strukture sa motivom votivnih kolica. 2) Na poleđini se nalaze kodirani podaci i to redom na dole:
D.1 – pod kojom se upisuje marka,
D.2– pod kojom se upisuje tip,
D.3 – pod kojom se upisuje komercijalna oznaka (model),
E – pod kojom se upisuje broj šasije,
F.1 – pod kojom se upisuje najveća dozvoljena masa,
G – pod kojom se upisuje masa,
H – pod kojom se upisuje važenje registracije (upisuje se datum kada se zamenjuju registarske
tablice),
K – pod kojom se upisuje homologacijska oznaka,
P.1 – pod kojom se upisuje radna zapremina motora,
P.2 – pod kojom se upisuje snaga motora u kW,
P.3 – pod kojom se upisuje vrsta goriva ili pogona,
Q – pod kojom se upisuje odnos snaga/masa u kg/kW (samo za motocikle),
S.1 – pod kojom se upisuje broj mesta za sedenje uključujući i mesto vozača,
S.2 – pod kojom se upisuje broj mesta za stajanje.
U čip saobraćajne dozvole, pored vidljivih podataka iz saobraćajne dozvole, upisuju se i sledeći
kodirani podaci:
(J) – vrsta vozila,
(P5) – broj motora,
(L) – broj osovina,
(R) – boja vozila, zabrana otuđenja vozila do (datum), kao i JMBG, odnosno matični broj vlasnika vozila i JMBG, odnosno matični broj korisnika vozila i nosivost vozila.
U pozadini se nalazi šara kompleksne strukture i grb Republike Srbije.
Alfanumerički podaci, koji se odnose na kodirane podatke u vidljivom delu saobraćajne dozvole
i u nevidljivom delu čipa unose se latiničnim pismom i arapskim brojevima. Podaci o vlasniku i
korisniku vozila upisuju se na način kako su upisani u ispravi koja je priložena kao dokaz o
njihovom identitetu.
A bilo nedavno i na TV-u o tome. Niko od nadleznih nije komentarisao.
A bilo nedavno i na TV-u o tome. Niko od nadleznih nije komentarisao.
Neverovatno! Upravo skinuto sa sajta MUP:
Član 16.
Obrazac saobraćajne dozvole sadrži:
1) Prednja strana obrasca u središnjem delu sadrži tekst: "Republika Srbija" ispisan na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom i na engleskom jeziku, međunarodnu oznaku "SRB", a ispod toga, naziv: "SAOBRAĆAJNA DOZVOLA" ispisan na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom i na engleskom jeziku.
Ispod naziva dozvole nalaze se rubrike sa tekstom: "Registarski broj vozila", "Datum izdavanja", "Registarski broj dozvole", "Dokument izdaje", "Matični broj vlasnika", "Prezime (naziv) vlasnika", "Ime vlasnika", "Prezime (naziv) korisnika", "Ime korisnika" i "Matični broj korisnika", ispisanim u deset redova, na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom i na engleskom jeziku.
U gornjem desnom uglu je Mali grb Republike Srbije na pravougaonoj podlozi.
U gornjem levom uglu nalazi se prostor za oznaku dokumenta, a ispod toga strelica koja ukazuje na smer ubacivanja saobraćajne dozvole u čitač dokumenta.
U donjem desnom uglu nalazi se prostor za serijski broj saobraćajne dozvole.
2) Na poleđini obrasca nalaze se rubrike sa tekstom: "Vrsta vozila", "Marka", "Tip i model", "Boja vozila", "Broj šasije", "Godina proizvodnje", "Radna zapremina", "Snaga motora", "Masa vozila", "Nosivost", "Broj sedišta", "Broj mesta stajanja", "Broj osovina (za priključna)", "Datum prve registracije" i "Napomena" (sa podrubrikama: "duplikat" i "ograničenje otuđenja do"), ispisanim u šesnaest redova, na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom i na engleskom jeziku.
Objavljeno u „Službenom glasniku RS“, broj 69/2010 od 24.09.2010.godine
a ti citiras pravilnik sa sajta MUP
("Sl. glasnik RS", br. 130/2007, 17/2008 i 72/2008)
A ima i treci pravilnik koje je na snazi. To je onaj iz 1987.godine
Realno gledano i ja i ti smo upravu posto citiramo pravilnike koji su zvanicno u upotrebi. A koji ce pravilnik biti primenjen ostaje da se vidi.
P.S.
Da li je neko od clanova foruma vec dobio novu saobracajnu dozvolu, da nam potvrdi ili demantuje informaciju o (ne)postojanju godista proizvodnje?
DOPUNA:
Član 61.
Danom početka primene ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o registraciji vozila
(„Službeni glasnik SRS”, br. 51/75 i 46/77), Pravilnik o registraciji motornih i priključnih
vozila („Službeni glasnik RS”, br. 130/07, 17/08 i 72/08), Pravilnik o utvrđivanju registarskih
područja za motorna i priključna vozila („Službeni glasnik RS”, broj 34/98) i Pravilnik o
utvrđivanju registarskih područja za motorna i priključna vozila („Službeni glasnik RS”, broj
21/08).
Comment