"Tigar" prekida proizvodnju guma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    "Tigar" prekida proizvodnju guma

    Upravni odbor korporacije „Tigar" iz Pirota odlučio je da ta kompanija izađe iz zajedničkog preduzeća sa Mišlenom (Michelin) i proizvodnje guma, koji je skoro pola veka bio osnovna delatnost kompanije. Ukoliko taj predlog prihvati Skupština akcionara za nešto više od mesec dana, Tigar će svojih 30 odsto u zajedničkom preduzeću Tigar Tajersu (Tyres), prodati svom poslovnom partneru do 2010. godine.
    Izvršna direktorka „Tigra“ Jelena Petković objašnjava:

    - Odluka kompanije da izađe iz posla sa gumama bazirana je na realnim poslovnim procenama. Gumarski biznis danas je u svetu podeljen između vodećih kompanija koje su u stanju da investiraju milijarde dolara u razvoj. U Evropi danas nema proizvođača guma koji ne pripadaju nekom od međunarodnih multinacionalnih proizvođača, tako da je neralno očekivati da mi možemo biti izuzetak. Menadžment je procenio, a Upravni odbor prihvatio, da je sada pravi momenat za realizaciju transakcije pod dogovorenim, fer uslovima. Tigar Holding nema ni razvojnih, ni komercijalnih, ni investicionih potencijala da ravnopravno prati Mišlen Grupu u daljem razvoju Tigar Tajersa, što može da ima za posledicu ili razvojno i poslovno zaostajanje zajedničkog preduzeća ili smanjenje procenta udela Tigra kod eventualne dokapitalizacije. Taj prelazak od proizvođača guma, ka Tigru koji je investiciono-razvojni sistem može nekome da ne izgleda tako dobro, nekome neizvesno, ali je to prema našem uverenju najbolji put koji su prošli i neki drugi, poput Save Kranja, i to veoma uspešno.

    - Predviđeno je da Mišlen za 30 odsto kapitala u Tigar Tajersu, fabriku i zemljište plati 2,6 milijardi dinara, od čega će Tigru u ovoj godini biti isplaćeno 1,5 milijardi, što je vrednost akcija. Novac koji dobijemo od prodaje skoro je jednak knjigovodstvenoj vrednosti kapitala i nešto manji od tržišne kapitalizacije korporacije. Sa aspekta cifara, evidentno je da se radi o dobroj transakciji iz razloga što jednu vrstu imovine u infrastrukturi i zgradama prevodimo u keš, a istovremeno Tigar ostaje vlasnik sve imovine uključujući Tigar 3, većinsko vlasništvo u Slobodnoj zoni Pirot, servisnu mrežu i što je najvažnije biznis u zemlji i inostranstvu, koji je ove godine, kao rezultat, dao više od 50 miliona evra konsolidovanog prihoda i koji ima sve uslove da se dalje uspešno razvija. To je ključ za razumevanje transakcije.

    - U periodu 2008-2010. planiramo investicije od 27 miliona evra. Od ovog iznosa 15 miliona evra biće učešće korporacije Tigar, a ostatak učešće strateških partnera, po programima i finansijskih institucija. Prioritet je obuća gde treba da se uloži oko 10 miliona evra, zatim tehnička guma sa reciklažom, sa približno istim nivoom investiranja. Posle toga dolaze trgovačka mreža i građevinska operativa, a s obzirom na potencijale, odnosno vlasništvo koje imamo u okviru Nacionalnog parka Stara Planina i turizam. Ovo su investicije u zgrade, infrastrukturu i opremu, a treba istaći i ulaganja u brend, marketing, potencijalne akvizicije i nove projekte.
    Izvor: http://www.b92.net/biz/fokus/intervju.p ... _id=283869

    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    Nazhalost, globalizacija chini svoje. Dotichna g-dja je u pravu kad kazhe da "Tigar" jednostavno nema dovoljno finansijske osnove za razvojne kapacitete i kojekakve istrazhivachke centre koji su sastavni deo (i) svakog ozbiljnog proizvodjacha auto guma.

    Shteta, jer od Prime, Hitrisa ili Wintere, u toj cenovnoj klasi, teshko da imalo bolje gume. A o tome da ce korisnici itekako osetiti njihov nestanak sa trzhishta nema ni smisla govoriti.

    Tako da, ako neko ima nameru da i u nekoj doglednoj buducnosti vozi Tigrice, neka razmishlja o pravovremenom "shtekovanju" jednog seta.
    http://www.bmw.tv
  • aca405
    CBC Član
    • 24.01.2008
    • 22
    • Beograd

    #2
    Re: "Tigar" prekida proizvodnju guma

    Originally posted by overspeed
    Shteta, jer od Prime, Hitrisa ili Wintere, u toj cenovnoj klasi, teshko da imalo bolje gume. A o tome da ce korisnici itekako osetiti njihov nestanak sa trzhishta nema ni smisla govoriti.
    Čitajući tekst na B92 nisam stekao utisak da će se prestati sa proizvodnjim guma u toj fabrici već će Tigar Holding samo prodati svoj udeu u toj fabrici (30%) a da Francuzi nameravaju i dalje da proizvode u toj fabrici, samo nisam razumeo da li će zadržati isti brend.

    Comment

    • Duke
      CBC Senator XXL
      • 16.01.2006
      • 753
      • Urbs Naissus

      #3
      Dobro, be, overspide, sto si morao ovo da stavljas, bio sam srecniji dok nisam cuo za ovo ...

      Ajd nek mi kaze neko pametan, sa osnovnim poznavanjem ekonomije, sta cemo da radimo kad za dve godine raskurcamo i izedemo sve sto donosi kakav-takav prihod u ovoj zemlji ...

      U stvari, don't bother, znam odgovor... (pushi)
      "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

      Comment

      • neshaoct
        Banovan
        • 18.08.2007
        • 1754
        • Beograd, Rakovica

        #4
        Michelin je sada vecinski vlasnik Tigra, i u toj fabrici se prave gume...
        Po planu koji je objavljen, Michelin ce postati 100%
        [ kupiti preostalih 30% akcija ] vlasnik te fabrike...i naravno nastaviti da pravi pneumatike...
        I, sta je u tome problem ???
        Imacemo 100% fabriku Michelina u Srbiji...
        To ne znaci katanac na fabriku u Pirotu...nije ona propala...nego je toliko dobra da Michelin hoce da kupi i preostalih 30% akcija, a ljudi iz upave Tigra su pametni i shvatili da jedino tako fabrika guma u Pirotu moze da opstane i da se takmici sa velikim proizvodjacima...

        Problem je u naslovu...kako je sve prezentovano...pa zato ljudi odmah pomisle da to znaci katanac na fabriku guma u Pirotu, a ustvari dobijamo Michelin u Srbiji...


        A, komentari tipa : '' sta cemo da radimo kad za dve godine raskurcamo i izedemo sve sto donosi kakav-takav prihod u ovoj zemlji.....U stvari, don't bother, znam odgovor...''

        TIGAR je PRIVATNA kompanija...i njeni akcionari slobodno odlucuju sta ce sa akcijama...Ako je proizvodnja odredjenog proizvoda drzavni interes, ta proizvodnja se stiti DRZAVNIM vlasnistvom na toj fabrici, a ne privatnom svojinom...
        Ali, imali smo taj sistem gde je postojala drustvena i drzavna svojina...a bez privatne svojine na sredstvima za proizvodnju, i sta je bilo sa tim sistemom ? ....
        Naravno, propao je...i to ne samo kod nas...

        Comment

        • Duke
          CBC Senator XXL
          • 16.01.2006
          • 753
          • Urbs Naissus

          #5
          Ah tako... E, onda je sve u redu.

          Sto se tice moga komentara, i on je na mestu, samo ga ti nisi interpretirao isto kao sto ja nisam dobro interpretirao prethodni post:

          Poenta mog komentara je ne u vlasnistvu nad sredstvima za PROIZVODNJU, vec U PROIZVODNJI samoj. Mislio sam da gasi jos jedna proizvodna delatnost i da ce nam ostati samo dragstori i kafane. Capisce?

          A inache, uzivam u prospektu da se vozimo na Mishlenima. Ili da se ne vozimo uopste, ako cena gume bude 150 evra.

          Majku mu, dal Trajal pravi u dimenziji 195 15 60?
          "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

          Comment

          • neshaoct
            Banovan
            • 18.08.2007
            • 1754
            • Beograd, Rakovica

            #6
            Bas pre neki dan cujem na Tv-u, kako vlasnik Trayal-a planira da ulozi neke ozbiljne pare u proizvodnju guma...spominjali su cifru od 20-tak miliona evra...Tada ce ih biti u svim dimenzijama...

            Nece moci Michelin da podigne cenu pneumatika, jer nije on jedini na nasem trzistu...
            Ako to i uradi, ne moras kupiti njegovu gumu...imas milion drugih...

            Da ne idemo mnogo u off...ali ta prica kako ''neko'' namerno gasi proizvodnju u Srbiji...Ma, proizvodnja nije ugasena cak ni u Zastavi koja nije izbacila novi proizvod skoro 20 godina [ Florida je izasla 1988/89. ]

            Firme propadaju svuda u svetu, propadaju i u Srbiji, ali ne zato sto postoji neka zavera, vec jednostavno ne mogu da opstanu...prezaduzena, neproduktivna, sa zastarelom tehnologijim...a, trziste je otvoreno i konkurencija na njemu je sve jaca.
            Zar mislis da tim multinacionalnim kompanijama treba da neko ''namerno'' ugasi bilo koju firmu u Srbiji ? Kao te domace firme su im neka jaka konkurencija, pa im zato treba ''neko'' iznutra da ih namerno unisti ?
            Te kompanije su toliko velike, da njima ta pomoc ni ne treba...One za npr. reklamu godisnje potrose vise para nego sto je npr. vojni budzet Srbije...Toliko su velike, i toliko para imaju...
            Nijedna fabrika u Srbiji njima nije konkurencija....pa su tako, svesni te cinjenice, ljudi iz Tigra odlucili da im se ''pridruze''...

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #7
              Originally posted by neshaoct
              Michelin je sada vecinski vlasnik Tigra, i u toj fabrici se prave gume...
              Po planu koji je objavljen, Michelin ce postati 100%
              [ kupiti preostalih 30% akcija ] vlasnik te fabrike...i naravno nastaviti da pravi pneumatike...
              I, sta je u tome problem ???
              Imacemo 100% fabriku Michelina u Srbiji...
              Pa upravo u tome je problem. Ako neko mozhe da ochekuje da ce Michelin samo da nastavi sa proizvodnjom pneumatika i to po istim cenama na trzhishtu - onda mislim da je u zabludi.

              Poenta je u tome da trzhishte gubi dosta kvalitetan proizvod po prihvatljivoj ceni, u chemu je zapravo i bio "kljuch" njihovog uspeha ne samo ovde nego shirom Evrope (ako se ne varam preko milion guma prodatih samo u Velikoj Britaniji tokom 2007. godine). Mozhda i nastave da prave gume, ali neshta ne verujem da ce u buducnosti imati sasvim solidnu gumu npr. 205/60 15 za 5000 dindzi Mislim da ce tamo nastaviti sa proizvodnjom guma, ali iz "sopstvenog" programa, koje koshtaju dva ili tri puta vishe, a kad se na to doda da ce dobiti i jeftinu radnu snagu odnosno daleko nizhe troshkove proizvodnje - Michelin-ovi razlozi postaju ochigledni... Dakle, od tog dolaska ovde imace koristi oni, a ne mi (izuzev radnika koji ce dobiti neku malu povishicu ). Michelin-ove gume su i do sad mogle da se kupe u zemlji Srbiji, ali ce im one koje u buducnosti budu pravili ovde i prodavali po svetu donositi daleko veci profit. I upravo to i ochekujem da ce da urade, da gledaju lichni interes, a sumnjam da ce da postanu sentimentalni pa da nastave da prave kvalitetne ali "low budget" gume zarad zadovoljenja shirokih narodnih masa.
              http://www.bmw.tv

              Comment

              • Duke
                CBC Senator XXL
                • 16.01.2006
                • 753
                • Urbs Naissus

                #8
                Potpuno se slazem sa overspeedom, to je i meni proslo kroz glavu kada sam video ovu vest.


                @ neshaoct
                Post je potpuno promasio metu, jer ja nigde nisam spomenuo ni zaveru ni nameru niti bilo sta od toga sto si prokomentarisao, niti to mislim.

                Samo sam lamentovao nad tim da je situacija upravo onakva kakvom si je opisao, a da ne postoje naznake da se neko zbog toga sekira, niti strategija da se takav (stetan) trend zaustavi.

                Zapravo se slazem sa skoro svim sto si rekao, sem sa tim da ce nam biti dostupne ovako jeftine, i ovako dobre gume (overspeed je sve lepo obrazlozio, nema sta da se doda).
                "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                Comment

                • neshaoct
                  Banovan
                  • 18.08.2007
                  • 1754
                  • Beograd, Rakovica

                  #9
                  ...vec sam spomenuo to za cenu...
                  Michelin NIJE jedini na nasem trzistu...Ako podigne cenu, nece nista prodavati, jer ne moras kupiti njegovu gumu...
                  Kupices gumu od drugog proizvodjaca...

                  To sto pricas bi bilo tacno da je Michelin kupovinom Tigra, kupio i monopolski polozaj Tigra na nasem trzistu, pa onda da krene da zloupotrebljava taj monopolski polozaj tako sto bi podigao cenu za isti proizvod...
                  Tigar nema monopol, pa Michelin nema sta ni da zloupotrebi...ako nerealno podigne cenu na otvorenom trzistu, samo ce dobiti manju prodaju...

                  edit : evo, neka od sutra sve Tigrove gume poskupe 5 puta...
                  I...sta si ti izgubio...jel' moras da kupis tu gumu ?
                  Ne moras, imas Savu koje je i sada u rangu sa Tigrom...ili Debica...ili gomila drugih koje ce se i dalje prodavati...
                  Zato Michelin to nece ni uraditi...ne zato sta nas voli, nego zato sto je to samoubistvo na bilo kom otvorenom trzistu...

                  Comment

                  • starac vujadin
                    CBC Senator XXL
                    • 27.08.2005
                    • 2617
                    • Stari grad

                    #10
                    Ljudi, ovo je dobra vest, nije losa...dobra vest, `ej...

                    Comment

                    • neshaoct
                      Banovan
                      • 18.08.2007
                      • 1754
                      • Beograd, Rakovica

                      #11
                      ..pa, naravno da je dobra...odlicna
                      Al' treba to jos nekim ljudima malo pojasniti...
                      Da se ne uplase odmah...

                      Comment

                      • zola_
                        CBC Senator XXL
                        • 24.06.2006
                        • 319
                        • Novi Beograd

                        #12
                        po kojoj logici ce biti vece cene? jel to neka opste poznata cinjenica da je tigar sa svojih 30% udela kontrolisao cene proizvoda? a sada michelin kada se izvukao iz zlih kandzi tigra moze slobodno da odredjuje cene... ovo je jako pozitivna stvar, bilo kakvo ulaganje u srbiju je pozitivno

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          nebojte se proslosti, prosla je, "bez" posledica po buducnost.
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • jevtic
                            CBC Senator XXL
                            • 26.11.2006
                            • 729
                            • beograd

                            #14
                            ovo lako može da pređe u politiku jer drugačije ne znam kako da odgoorim.



                            ljudi manje čitajte kurir i njemu slične
                            ex - fabia 1.9 tdi
                            golf 2.0 tfsi

                            Comment

                            • Aki
                              CBC Senator XXL
                              • 04.08.2006
                              • 1133
                              • Beograd
                              • Yugo 1603, Yugo 1301

                              #15
                              Ja tigar nikada nisam vozio na svom autu, a i kako bi kada su dimenzije tipa /70 najnormalnije itd. Kao da je bio problem napraviti jedan model gume za 'benog juga kojeg vozi pola nacije, koji bi pravio konkurenciju ostalim 13'icama koje kostaju nove po 100e i vise... tipa 175/50. Jel toliko tesko napraviti nesto poput hitrisa i u 13'? Znam da je 13ica prevazidjena itd. itd. , ali nisu se oni pretrgli ni od inovacija za druge dimenzije. Mozda bolje ovako.
                              "Sometimes it seemed like the more you drove the less money you had. I remember one time Buck Baker and Lee Petty and I had to put our money together just to split a hot dog and a Coke."
                              - Lousie Smith

                              Comment

                              Working...
                              X