"Tigar" prekida proizvodnju guma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ToNcA
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2006
    • 868
    • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
    • Mazda 6 2.0d

    #16
    Nisu rekli da ce ugasiti brand vec da ce Michelin preuzeti i statak kompanije (uzeti u vlasnistvo) a kako Good year nije ugasio brand Sava, nisti michelin Stomil i Matador - zasto bi Tigar. I oni znaju da su trzistu potrebni i jeftini pneumatici a to nije lepo prodavati pod svojim imenom jer je tada tesko objasniti nizu cenu .

    Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

    Comment

    • Ogi
      CBC Senator XXL
      • 07.10.2007
      • 309
      • Beograd
      • Hyundai i30 1,4

      #17
      Ovde ljudi ocigledno govore o razlicitim stvarima a medjusobno se ne razumeju. Dakle, ovaj potez ce MOZDA biti dobar po gume jer ce biti kvalitetnije ali je cinjenica da to vise NECE BITI DOMACE, SRPSKE GUME IZ SRPSKE FABRIKE. To je ono sto je meni najzalije. Jednostavno u ovoj zemlji nema vise nista srpsko a i ako ima, uskoro ga nece biti.

      Comment

      • neshaoct
        Banovan
        • 18.08.2007
        • 1754
        • Beograd, Rakovica

        #18
        Originally posted by Ogi
        ...ali je cinjenica da to vise NECE BITI DOMACE, SRPSKE GUME IZ SRPSKE FABRIKE. To je ono sto je meni najzalije. Jednostavno u ovoj zemlji nema vise nista srpsko a i ako ima, uskoro ga nece biti.

        Sta sve ljudi zovu cinjenicama...
        A, odakle su te gume,ako ne iz Srbije ? Iz koje drzave, ako ne iz Srbije ?

        Kao sto neko vec rece...manje citanja Kurira, Pravde i ostalih slicnih...

        Comment

        • ToNcA
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2006
          • 868
          • Klagenfurt am Wörthersee / Beograd
          • Mazda 6 2.0d

          #19
          Cekaj, jel moze neko da mi objasni koja je razlika da li se gume proizvode u pogonima koji su u Pirotu i u vlasnistvu su Michelina:
          20%
          49%
          51%
          70%
          100%

          ja razliku ne vidim - fabrika ce i dalje biti tamo gde je, proizvodice ih isti radnici, prodavace se u istim prodavnicama...

          Na plin se kuva, na dizel se greje a na benzin se vozi - a ja krenuh da se bavim grejanjem...

          Comment

          • neshaoct
            Banovan
            • 18.08.2007
            • 1754
            • Beograd, Rakovica

            #20
            Originally posted by ToNcA
            ...ja razliku ne vidim - fabrika ce i dalje biti tamo gde je, proizvodice ih isti radnici, prodavace se u istim prodavnicama...
            Kako bre ne vidis da ''je cinjenica da to vise NECE BITI DOMACE, SRPSKE GUME IZ SRPSKE FABRIKE. To je ono sto je meni najzalije. Jednostavno u ovoj zemlji nema vise nista srpsko a i ako ima, uskoro ga nece biti. ''

            Comment

            • jevtic
              CBC Senator XXL
              • 26.11.2006
              • 729
              • beograd

              #21
              [ironija] sve su rasprodali majku im....[/ironija]
              ex - fabia 1.9 tdi
              golf 2.0 tfsi

              Comment

              • r1cer
                CBC Senator XXL
                • 22.01.2006
                • 363
                • Beograd

                #22
                Originally posted by Ogi
                Ovde ljudi ocigledno govore o razlicitim stvarima a medjusobno se ne razumeju. Dakle, ovaj potez ce MOZDA biti dobar po gume jer ce biti kvalitetnije ali je cinjenica da to vise NECE BITI DOMACE, SRPSKE GUME IZ SRPSKE FABRIKE. To je ono sto je meni najzalije. Jednostavno u ovoj zemlji nema vise nista srpsko a i ako ima, uskoro ga nece biti.
                Kompanija TIGAR TYRES koja proizvodi gume za automobile je već duže vreme 70 % u vlasništvu michelina. Sada hoće da prodaju i ostalih 30 % i to je cela priča. Radnici su i dalje srbi, na srpskoj teritoriji gde se primaju srpske plate. Michelin je i do sada vodio glavnu reč ali je po zakonu morao da odgovara akcionarima na razna pitanja i da ih zove na skupštine i slično. Kada uzme i ostalih 30 % neće nikome morati ništa da odgovara i pripadaće mu 100% dobiti.
                Brend će ostati tigar naravno s obzirom da to nije jedini brend koji posluje u sklopu michelina.

                Comment

                • r1cer
                  CBC Senator XXL
                  • 22.01.2006
                  • 363
                  • Beograd

                  #23
                  Originally posted by overspeed
                  Poenta je u tome da trzhishte gubi dosta kvalitetan proizvod po prihvatljivoj ceni, u chemu je zapravo i bio "kljuch" njihovog uspeha ne samo ovde nego shirom Evrope (ako se ne varam preko milion guma prodatih samo u Velikoj Britaniji tokom 2007. godine). Mozhda i nastave da prave gume, ali neshta ne verujem da ce u buducnosti imati sasvim solidnu gumu npr. 205/60 15 za 5000 dindzi Mislim da ce tamo nastaviti sa proizvodnjom guma, ali iz "sopstvenog" programa,
                  Michelin je i do sada sve to mogao da uradi... Kada imaš 51% vlasništva ti odlučuješ šta će da se radi a oni imaju 70% već zadnjih 5 godina.

                  Sledeći put dobro razmisli koje ćeš novine kupiti na trafici...

                  Comment

                  • BRABUS
                    CBC Senator XXL
                    • 15.10.2004
                    • 2399
                    • London

                    #24


                    Manje Kurira, definitivno

                    Meni ovo dodje kao win-win situacija, Tigar dobio kes koji mu je potreban za razvijanje delatnosti u kojoj MOZE da bude profitabilan, Michelin se oslobodio obaveza koje imas prema manjinskim akcionarima kad imas preko 50% vlasnistva.

                    Comment

                    • overspeed
                      CBC Senator XXL
                      • 24.05.2005
                      • 2779
                      • Kosovska Mitrovica

                      #25
                      A, shta je to Kurir? =]

                      Ovako, ja sam samo preneo chlanak i dodao da mi je zhao shto ce Tigar "proslaviti" svoj 50. rodjendan u nechijem stoprocentnom vlasnishtvu.

                      Ali sve to ne bi bilo toliki problem da, po meni, nije ponovo u pitanju neka "sumnjiva rabota" i nova afera "u najavi".

                      Ne znam za vas, ali ja lichno sam postao jako skeptichan kad su raznorazne privatizacije, dokapitalizacije, strane investicije i preprodaje kojekakvih domacih kompanija u pitanju, ne zbog same te chinjenice nego zbog toga KO i KAKO sprovodi te privatizacije i rasprodaje sve shto iole vredi. Broj afera, znanih i verovatno mnogo vishe neznanih, koje su obelezhile proteklih par godina po pitanju privatizacija i tendera za iste govori tome u prilog. Shta vishe da kazhem kad smo doshli do tachke da su "privatizacije" i rasprodaja imovine pochele da se dogovaraju na "telefonskim sednicama".

                      Ono shto hocu da kazhem je da mi nije jasno kako je to drzhava mogla da "mamuza" polu-mrtvu Zastavu skoro dve decenije a ovde se tako lako odrichu trecinskog vlasnishtva u kompaniji koja je jedna od najperspektivnijih i jedan od najvecih domacih izvoznika?!

                      Ochigledno da "socijalni program" u Tigru nije tako bitna stavka za drzhavu i potencijalno veliki problem poshto u njemu ne radi pola centralne Srbije... Isuvishe je malo to glasova u birachkim kutijama...

                      Elem, da ne zalazim isuvishe duboko u "te" vode, jer mi to nije ni zhelja ni namera...

                      Jesam za transparentan i racionalan proces privatizacije, kako se to radilo i radi drugde u svetu, bar u onom njegovom "normalnijem" delu, i znam shta znachi proces globalizacije. I znam da do privatizacije mora da dodje jer danas niko reda velichine Tigra ne mozhe da prezhivi (ekonomski) kao nezavisan subjekat. Dakle, ne bih da budem pogreshno protumachen, poshto vec vidim da su neki stekli takav utisak.

                      Treba imati na umu nekoliko stvari koje su se desile sa Tigrom u poslednje vreme. Ja sam pazhljivo pratio razvoj cele situacije iz nekih sasvim lichnih razloga. Mozhda i zbog toga malo drugachije gledam na celu stvar i imam negativan stav o ovoj "raboti", shto mnogi dovode u pitanje. Izvinjavam se unapred na duzhini posta ali pokusacu da razjasnim svoje razloge:

                      Kao prvo, Tigar je u nekoliko navrata trazhio dugorochne kredite koje je nameravao da investira, ali drzhava nije nashla za shodno da uradi bilo shta po tom pitanju. Upravnom odboru su ruke ostale zavezane, iako se nalaze na chelu vrlo perspektivne i likvidne kompanije, pritom velikog izvoznika. Tokom 2005. godine su nameravali da izvrshe dodatnu dokapitalizaciju, ali su "na Vladi' () imali precha posla, tako da je Michelin sa prvobitnih "samo" 25 % povecao procenat vlasnishtva na 64 %.

                      Zatim su usledile dve neuspeshne dokapitalizacije:

                      Tigar je imao neuspešnu dokpitalizaciju, ali za objektivan pristup moramo imati u vidu da je Sojaprotein odustao od dokapitalizacije u poslednjem momentu, a da ni dokapitalizacija Telefonije nije uspela. Ako niko nije uspeo da u drugoj polovini godine, kroz dokapitalizaciju, dođe do dodatnog novca, onda je logičan zaključak da je reč o sistemskoj stvari. Analize koje smo radili pre nego što smo ušli u sam postupak, nisu bile obećavajuće, ali i poslovna teorija i praksa ukazuju na to, da ako su Vam potrebne dodatne pare, najpre se obraćate vlasnicima i investitorima. Ako tu ne obezbedite potrebna sredstva, onda idete na alternativna rešenja.
                      A u poslednje vreme je cela stvar epilog dobila na Beogradskoj berzi, jer su akcije kompanije neralno niske, kao shto reche Izvrshna direktorka:

                      Trenutna cena akcija daje vrednost kapitalizacije koja je približno na nivou knjigovodstvene vrednosti kompanije, ili je približna vrednosti transakcije sa Mišlenom. To su podaci koji jasno pokazuju da je cena akcija potcenjena. Kad bi danas neko kupio celu kompaniju vratio bi uloženi novac samo kroz ovu transakciju.
                      I sad, ako neko kazhe da je OVO povoljan momenat za prodaju preostalog vlasnishtva stranom vecinskom vlasniku, onda ne znam shta da kazhem.

                      Bez povoljnih kredita za investicije i dve neuspeshne dokapitalizacije, negativna (neplanirano visoka) inflacija tokom 2007. godine, nizak kurs kao i opshta/aktuelna situacija u drzhavi samo su dodatno "dolili ulje na vatru" po pitanju situacije Tigra. Mozhda sve to mozhe da izgleda kao nesretan splet okolnosti, ali ja se ne mogu oteti utisku da je moglo daleko vishe da se uradi, da se samo htelo. Ili se mozhda nije uradilo, sa namerom?

                      Dakle, nije problem u tome shto ce se Tigar u potpunosti privatizovati, ali je problem to kako je on doveden u tu situaciju neaktivnoshcu drzhavnih institucija koje su imale sve razloge da reaguju. Sad je josh samo ostalo da Akcioni fond (chitaj: drzhava) proda 34 % drzhavnog vlasnishtva, shto nece biti problem, i da na Skupshtini akcionara "nagovori" male akcionare da prodaju svojih 29 % i - stvar je reshena. Strani suvlasnik ce tako ostati apsolutni otkupom preostalih akcija u trenutku kad je nakon sluchajnog (?) spleta negativnih okolnosti njihova vrednost dostigla apsolutni minimum u proteklih godinu dana.

                      Kako ja vidim stvari, tu na dobitku mogu biti samo Michelin i josh "po neko". Pustite mashti na volju...

                      Epilog: Tigar se povlachi iz Tigar Tyres, dobija 4,2 milijarde dinara za vlasnichki udeo, zemljishte i fabriku u Pirotu, i od suvlasnika kompanije koja je bila lider na Balkanu i ovom delu Evrope shto se proizvodnje automobilskih guma tiche, perspektivnog proizvodjacha i izvoznika sa stabilnim, multimilionskim trzhihstem postaje - proizvodjach opanaka i gumenih djonova za kineske patike, a usput se po malo bavi i reciklazhom... Najprofitabilniji deo korporacije Tigar se prodaje, usput budzashto, u trenutku kad je to najnepovoljnije po domacu ekonomiju, a odgovornim institucijama nije ni na pamet palo da se upitaju da li je svojevremeno (pre godinu-dve) vredelo povecati vlasnichki udeo za male pare, a sad ih "masno" naplatiti Michelin-u? Ili, josh bolje, sachekati josh koju godinu jer je kompanija perpsektivna i sa tendencijom porasta izvoza i obima proizvodnje. A ono, who cares...

                      U medjuvremenu, Michelin "na rabatu", maltene za bagatelu otkupljuje preostali vlasnichki udeo verovatno se usput pitajuci jesmo li mi u ovoj drzhavi normalni da sve shto ima veze sa ekonomijom (izmedju ostalog) radimo u pogreshnom trenutku, na pogreshan nachin? A onda pomisle: who cares, mi smo u celoj prichi dobri...

                      Dakle, ja nemam puno razloga za optimizmom shto se ove priche, u ovom trenutku tiche. Ako neko misli da je ovo zapravo dobra stvar jer se radi o josh jednoj investiciji, onda na stvar gleda isuvishe plitko tj od jednog drveta ne vidi shumu.

                      BTW. I ne mislim da ce u buducnosti u Tigru (ako ovo "prodje") sve biti po principu "sve je isto samo njega nema". Jeste Michelin u medjuvremenu postao vecinski vlasnik ali to nije znachilo da je mogao da radi shta mu se prohtelo. Sve strateshke odluke su se donosile izmedju Michelin-a i menadzmenta u Tigar Tyres a taj menadzment su chinili domaci i francuski chlanovi u otprilike odosu 50/50 %, s tim da je generalni upravnik bio g-din Nikolic, dokazani struchnjak na svom poslu.

                      A to shta ce i kako biti u buducnosti u Tigar Tyres najbolje je opisala upravo Izvrshna direktorica:

                      Ukoliko bi jedan vlasnik kupio sve akcije, i državne i akcije iz dodatne emisije, on bio postao većinski, sa pravom da određuje politiku, strategije i planove firme i da bira Upravni odbor i menadžment. To su pravila koja generalno važe u svetu kapitala i ne vidim kako bi mi tu mogli da budemo u bilo čemu specifični, odnosno izuzetak.
                      Pa sad, kom je posle svega do pesme i igre...
                      http://www.bmw.tv

                      Comment

                      • neshaoct
                        Banovan
                        • 18.08.2007
                        • 1754
                        • Beograd, Rakovica

                        #26
                        ... '' Globalizacija u svetu proizvodnje guma je svetski trend i pokušati da budete van tog trenda smatramo da je profesionalno pogrešno i da je Mišlen grupa ta koja kao većinski vlasnik opredeljuje razvoj Tigar Tajersa. Transkacija će po nasim procenama da stvori uslove za dalji rast te kompanije i dalje uvećanje kapaciteta, što je bitno i za Pirot i za državu, kao i za razvoj programa u kontrolnom vlasništvu Tigra a.d. Naša procena je da je ovakva odluka kvalitetna i fer izlazna strategija, u programu guma, najbolja za razvoj korporacije Tigar i Tigar Tajersa gde trenutno radi oko 5.000 zaposlenih i spada u grupu najvećih poreskih obveznika u Srbiji. ''

                        Izvršna direktorka „Tigra“ Jelena Petković


                        Dosta vise sa pricama kako Srbija ovakvom odlukom uprave Tigra, bilo sta gubi !

                        To sto si ti skeptican u pogledu svih mogucih stvari [...'' raznorazne privatizacije, dokapitalizacije, strane investicije i preprodaje kojekakvih domacih kompanija u pitanju, ne zbog same te chinjenice nego zbog toga KO i KAKO sprovodi te privatizacije i rasprodaje sve shto iole vredi. Broj afera, znanih i verovatno mnogo vishe neznanih...'' ] nije argument u pogledu bilo cega drugog, osim da si veoma nepoverljiv covek. Nije to losa osobina, ali ne valja sa njom otici u krajnost...kao sto ti u ovom slucaju cinis...

                        Tigar je odavno privatizovan tako da '' I znam da do privatizacije mora da dodje jer danas niko reda velichine Tigra ne mozhe da prezhivi (ekonomski) kao nezavisan subjekat. '' nije vazno za ovu pricu.
                        NIJE Tigar do sada bio drzavna firma, niti je bio drustvena firma.
                        Tigar Tyres je bio, a i sada je firma PRIVATNA, sa svojim akcionarima, cije se akcije kotiraju na ''A'' listingu Beogradske Berze. Kao sto je citava berza padala [ njen index ], tako su padale i akcije Tigra, i tu NEMA zavere !
                        Kakve direktne veze moze drzava da ima sa akcijama privatne firme koje se kotiraju na berzi ? Cela prodaja tih 30% akcija ce ici preko berze, i sta je u tom postupku tajno ? Sta je zakulisno ? Sta je tu afera ? I, nece se dogoditi odjednom, vec u procesu koji ce trajati do 2010. godine...

                        Comment

                        • Bane_Saabijach
                          CBC Veteran
                          • 08.08.2007
                          • 108
                          • Veliki Popovich

                          #27
                          Dobra vest. Nadam se samo da ce se pare pametno uloziti.

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #28
                            vec U PROIZVODNJI samoj
                            hm, da tu je kljuc.
                            a proizvodnja ce se ugasiti u to nema mnogo sumnje.
                            danas su gotovo sve evropske firme premale kao samostalne da iole napreduju u proizvodnom smislu oslanjajuci se na lokalno trziste Evrope.
                            male Evrope koja je ekononski slabasna da bi prezivela konkurenciju.

                            pri tome mislim na konkurenciju azijskih zemalja gde se zapravo i dobija osnovna sirovina za proizvodnju pneumatika.

                            sa druge strane i Michelin se ukrupnjava naveliko pokusavajuci da se odrzi u utakmici sa Kinom i Indijom.

                            odavno vise nema mnogih fabrika auto guma, tj pojedene su od vecih.

                            nedavno je Continental kupio Siemens (tj jedan njegov deo VDO Siemens automotive), odnosno progutao kao firmu.

                            za ocekivati je da uskoro u Evropi prestane proizvodnja zasnovana na uvozu (nekada prejeftinih) sirovina iz nekadasnjih kolonija i da se ista preseli u zemlje koje su vece po obimu obrta a da ostane razvoj, upravljanje, marketing i slicno sto se zasniva na tzv. ekonomiji znanja tj kvartalnom sektoru.

                            ovu vest ja vidim kao izrazito odlicnu i vrlo povoljnu.
                            pokazatelj da je Tigar postala zrela fabrika koja je dostigla svetske standarde i zavredila paznju na nacin da se razmislja o dokapitalizaciji a to znaci daljem razvoju.

                            to sto ce biti 100% Mislen umesto 70% skoro pa ni u cemu ne menja stvar.
                            i do sada je sa toliki udeo omogucavao upravljanje dok je nas kapital udeo bio vise kozmeticke prirode u smislu donosenja strateskih odluka.

                            ono dnevno poslovanje i ne racunam.

                            koliko znam u svetu je trend opadanja vrednosti guma tj cena vec neko vreme i tek ce zapoceti "rat" s obzirom da su gume ionako preskupe kada stignu do krajnjeg kupca.

                            radio sam neki projekat za jednu domacu gumarsku firmu (lokalnu beogradsku) i znam da su maloprodajne cene takve da ima ohoho mesta za snizavanje istih.
                            skoro svi brendovi imaju povelike margine nazidanih cena.

                            dobra je ova vest i ako se dobijene pare od prodaje uloze korisno, obrnu i zarade nove pare na drugim projektima Tigra.

                            a nesto ne verujem da ce Mislen da gasi tako skoro proizvodnju, s obzirom da u geografskoj blizini bas i nema mnogo slicnih fabrika ako ne racunamo bugarsku fabriku u Krusevcu (nekadasnji Trayal) i fabrike u Rumuniji (koliko se secam isto Mislen danas).

                            bombasticni novinarski naslovi po obicaju promase sustinu i pozitivnu stranu dogadaja a nagadjaju o negativnim stvarima kao neizbeznim.
                            gubitnicki pogled na svet


                            uostalom sam Jean Pierre Michelin je ne tako davno imao intervju ovde gde je onako izmedju redova najavio i ovu mogucnost (bilo je u medijima ali je ocito proslo tada bez iscitavanja tj razumevanja poruke ) kao jednu od opcija.

                            da se vratim proizvodnji, prakticno je gotovo sa velikim planovima oko nekakve lokalne proizvodnje u ovim krajevima.

                            ili ce se privreda uklopiti u globalni svetski poredak reda velicine, ili ce se ugasiti.
                            a u svetu prednjace Kina, SAD, Indija kao izrazito jake zemlje dok je Evropa vec u dosta velikom zaostatku pogotovu kada se radi o modernim tehnologijama po obimu i ceni kostanja proizvodnje.


                            u toku je selidba proizvodnje aviona iz Evrope u Kinu i delimicno Indiju..uz ucesce i Rusije u delu proizvodnje.

                            mene vise zabrinjava sto mi prodajemo prirodne resurse poput izvorista pitke vode, i to jos za malecne pare (Coca Cola kupuje li kupuje sve redom). ajde da kupi fabriku ili fabrike ali prirodno bogatstvo koliko je mudro pokazace vreme
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Bane_Saabijach
                              CBC Veteran
                              • 08.08.2007
                              • 108
                              • Veliki Popovich

                              #29
                              Originally posted by sw.brick


                              mene vise zabrinjava sto mi prodajemo prirodne resurse poput izvorista pitke vode, i to jos za malecne pare (Coca Cola kupuje li kupuje sve redom). ajde da kupi fabriku ili fabrike ali prirodno bogatstvo koliko je mudro pokazace vreme
                              Jesi li siguran da se prodaju prirodna bogatstva ili fabrike sa dozvolom za flasiranje vode, na bazi koncesije? Ja mislim da je ovo drugo.
                              Nego hoce li Michelin da nastavi da koristi ime Tigar za gume i dalje, ili ce da uvede novo ime? Ime Michelin na gumama poprilicno kosta.

                              Comment

                              • neshaoct
                                Banovan
                                • 18.08.2007
                                • 1754
                                • Beograd, Rakovica

                                #30
                                ...ne mozes imati vlasnistvo nad izvorom vode !
                                Placas drzavi Srbiji za koriscenje iste...
                                To rade svi, pocev od Knjaz Milosa, pa redom...
                                Samo sto je ranije to placanje bilo simbolicno...U vreme one price sa privatizacijom Knjaz Milosa, govorili su da je placao 0,05 din/Litar...

                                Comment

                                Working...
                                X